Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Kijkje achter de schermen bij Ajax-Feyenoord

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor boevenvanger » vr feb 09, 2007 17:56

Gisteren een reportage bij Netwerk gezien over een kijkje achter de schermen bij de politie Amsterdam in aanloop naar de wedstrijd Ajax-Feyenoord.

Te bekijken via www.netwerk.tv archief en dan uitzending donderdag 8 februari.

Die hooligans moeten zichzelf eens terug zien zeg.
boevenvanger
Surveillant

Berichtdoor wally-b » vr feb 09, 2007 18:27

Die hooligans moeten zichzelf eens terug zien zeg.

Vinden ze alleen maar mooi. Zo triest is het. Ik denk als de media aan dat soort eikels geen aandacht geeft het ook weer wat scheelt.

Ze kicken juist op die aandacht.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor b-boy » vr feb 09, 2007 18:28

hele mooie reportage!
Van mij mogen ze de hooligans hard aanpakken, maffe mensen :?
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Rromero » vr feb 09, 2007 20:55

Vond het ook een mooie docu van netwerk. Alleen vreemd dat Ajax geen steun verleende aan het progamma, het zei zo.

Heel klein vraagje, heb je als ME`er ook een baret?

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor boevenvanger » vr feb 09, 2007 21:45

Nee als ME'er heb je geen baret.
Wij dragen als vredes tenue een baseball-petje met daarop het logo van de politie en de tekst Mobiele Eenheid.
Ik zag dat de ME van de KMAR wel een baret draagt.

Uiteraard wordt de pet ingeruild voor een helm als we daadwerkelijk op gaan treden
boevenvanger
Surveillant

Berichtdoor Mercutio » za feb 10, 2007 0:11

Inderdaad een mooie docu van netwerk over het helaas trieste voetbal geweld. Ben zelf een trouwe Bunniksider, maar kan dit nooit echt begrijpen.

Misschien off-topic, maar is er een soort van concurentie tussen de Kmar en de ME ?
Zo zag het er wel uit namelijk, hun allemaal bij elkaar, met de barret op gezet.
Mercutio
Agent

Berichtdoor HardBaller » za feb 10, 2007 0:18

@Mercutio

Ik denk persoonlijk niet dat het om concurentie ging. Het is bij de krijgsmacht namelijk de regel dat als je buiten in het openbaar bent je ALTIJD je baret op je pan moet hebben tenzij je bijv. een helm op hebt.

Dus het waren gewoon een paar Kmar leden die zich aan de regels houden. En het was ook wel een klein beetje voor te stellen dat ze bij elkaar stonden. Want ook al zijn het bijna hetzelfde soort personen ze komen van hele verschillende organisaties(de een de krijgsmacht en de ander justitie)

Dat is mijn persoonlijke mening dan he.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor wally-b » za feb 10, 2007 0:23

ME KMar is bezig met een comeback.

Maar de ervaring ontbreekt.

wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor HardBaller » za feb 10, 2007 0:47

klopt dit was weer de eerste actie na 12jaar. 12jaar man das echt een hele verdomt lange tijd. maarrr, ze hopen weer vaker ingezet te gaan worden dus wie weet komt er wel een vast samenwerkingsverband voor C-klasse wedstrijden.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Mercutio » za feb 10, 2007 0:57

Waarom heeft het zo lang geduurd dan voordat de Kmar weer mee deed ?
Genoeg mankracht vanuit de ME ?
Onvoldoende training van de Kmar?
Of vanwege de DSI, kan de Kmar en Me ook weer samen ??
Mercutio
Agent

Berichtdoor Ozcar » za feb 10, 2007 1:21

Vond de docu ook wel mooi enige jammere dat de AE-ers met gezicht in beeld kwamen.
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor HardBaller » za feb 10, 2007 1:33

Mercutio schreef:Waarom heeft het zo lang geduurd dan voordat de Kmar weer mee deed ?
Genoeg mankracht vanuit de ME ?
Onvoldoende training van de Kmar?
Of vanwege de DSI, kan de Kmar en Me ook weer samen ??

Ik ken de feiten niet exact dus dit is een speculatie. Maar voor wat ik weet is het 1: de ME had over het algemeen idd genoeg mankracht. en 2: ik denk persoonlijk idd wel dat er onvoldoende training is vanuit de Kmar. Voor wat ik weet bestaat het gedeelte Kmar ME in A.dam voornamelijk uit leden van de HRB te schiphol en tja zoals bekent is dat een hele andere tak van werken. of de DSI er iets mee te maken heeft weet ik niet. Maar de Kmar zelf hoopt wel op meer samenwerkingen met de ME omdat het ook een goede training is voor de mensen zelf zowel lichaamlijk als geestelijk. Persoonlijk vind ik dat ze een apparte eenheid vanuit de Kmar moeten oprichten waar de leden zich vrijwillig kunnen opgeven en worden ingezet waar nodig.

(hetgeen wat ik hier beschreven heb is een persoonlijke mening van mijzelf gecombineerd met een aantal feiten van de Kmar nieuws sites zelf)
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor wally-b » za feb 10, 2007 10:51

Er zitten al een tijdje geen Hoog Risico Beveiligers meer bij de ME van de ME- Schiphol.

En mankracht hadden ze genoeg. Motivatie was wel 0 als je nooit word ingezet.

wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor HardBaller » za feb 10, 2007 11:32

owke kijk dat wist ik dus weer niet. zeker iets ouds gelezen dan. maar ik leer ook nogsteeds ;)

dat van die motivatie is wel duidelijk lijkt me niemand vind het leuk om werk te hebben maar niks te doen hebben. (bij wijze van spreken dan)

thnx wally-b
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor boevenvanger » za feb 10, 2007 14:37

Dat de KMAR ME lange tijd niet is ingezet heeft denk ik ook te maken met het feit dat veel discipline's op hun eigen eilandje opereren.
Tot voor kort was de inzet bij voetbalwedstrijden echt een politie-aangelegenheid en het is goed te zien dat er nu wordt samengewerkt met bv de KMAR.
Ik heb een tijd geleden zelf ook een oefening met de belgische ME gedraaid zodat er mogelijk bij inzetten in grensgebieden ook samengewerkt kan worden.
Voetbalwedstrijden van deze vorm geven volgens mij een grote druk op de dienstroosters dus is samenwerken met de KMAR een goede oplossing mijns inziens.

En uiteraard is het voor die gasten ook tof om een leuke en leerzame inzet te hebben.

Dat van die baretten is volgens mij allemaal wel logisch, idd baret op en petje op als je buiten de bus staat. Gewoon eenheid van tenue.
En dat ze bij elkaar staan komt gewoon omdat je min of meer altijd een beetje bij je eigen groep blijft voor het geval dat....

Ik snap idd ook niet waarom ze de AE niet volledig onherkenbaar maakte.
Nu deden ze een poging tot waardoor je alleen nog maar meer gaat kijken of je gezichten kunt zien. Beetje jammer en voor die gasten kan dat toch van levensbelang zijn.
boevenvanger
Surveillant

Volgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten