Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Barrett .50 M82 / M107

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor wally-b » wo mei 16, 2007 13:40

Zag hem staan.

http://www.youtube.com/watch?v=TWJp14tkBlU

Wat een ding.
Laatst bijgewerkt door wally-b op wo mei 16, 2007 20:41, in totaal 1 keer bewerkt.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor b-boy » wo mei 16, 2007 18:21

pfff zo das niet klein...
Daar zou je maar door geraakt worden in je hoofd. Dan is toch heel je hoofd weg. Echt heeele grote kogels :shock:. Er stonden er aardig wat achter hem.
B-boy
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » wo mei 16, 2007 19:47

People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Rromero » wo mei 16, 2007 20:20

Kan iemand uitleggen, of een internet site geven, die uitlegd hoe een vrij liggende loop werkt?

Ik meende dat dit wapen dat namelijk had, of het moet een ander wapen zijn geweest.

In iedergeval, hoe werkt een vrijliggende loop?

Bvd,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor wally-b » wo mei 16, 2007 20:43

Als je in het filmpje kijkt zie je de loop naar achterengaan.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor HardBaller » wo mei 16, 2007 22:25

De M82 en M107 hebben natuurlijk zo'n zware terugslag dat zonder speciale aanpassingen hij niet handelbaar is voor mensen. De loop is floated (hangt zeg maar los in de lucht) en zit aan een demper die eigenlijk net zo werkt als een demper bij een auto. Zodra je vuurt word 80% van de druk opgevangen door de veer.

Ik zal zo even een USMC instructie filmpje plaatste en de link hier posten.

Vergeet alleen NOOIT dat de M82 of M107 GEEN sniper rifles zijn. Het is een .50 caliber geweer wat aangepast is voor long range shooting en daarmee zo aangepast dat hij gebruiks klaar is voor mensen. Ik wil hier gewoon duidelijk mee maken dat het echt GEEN sniper rifle is maar het vaak zo gelabelt word omdat hij alleen gebruikt word door snipers. Dit komt echter alleen maar door het feit dat sniper opgeleid zijn voor het schieten op lange afstanden en kunnen werken met de afstand bepalingen, elevatie berekeningen, windaanpassingen en leren een precisie schot te plaatsen dat met 1 enkel shot dodelijk is.

Groetjes,

HardBaller.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor HardBaller » wo mei 16, 2007 22:35

Hier is het filmpje wat ik beloofde

http://www.youtube.com/watch?v=BSOUWtd-mec

Ik wil ook graag even reagen op een filmpje wat hierboven gepost is over discovery channel.

Wie dat serieus neemt heeft toch wat bedinken nodig.

Voorbeeld: de standaard minutie voor de AK47 is de 7.62x39 de .308 is een volledig verkeerd caliber om correct en veilig te gebruiken in welke AK dan ook.

Ook het idee dat hij aangeeft dat het 20sec. duurt met de bolt action reload terwijl dit ver onder de 10sec. ligt. Als je er al langer dan 10sec over doet als beginner heb je eigenlijk een probleem.

Sorry dit is commentaar van mijzelf en andere snipers waar ik goed bevriend mee ben uit de states waar ik de filmpjes aan het laten zien. Zij moesten best wel laggen bij dat discovery filmpje.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Rromero » wo mei 16, 2007 23:12

HardBaller schreef:De M82 en M107 hebben natuurlijk zo'n zware terugslag dat zonder speciale aanpassingen hij niet handelbaar is voor mensen. De loop is floated (hangt zeg maar los in de lucht) en zit aan een demper die eigenlijk net zo werkt als een demper bij een auto. Zodra je vuurt word 80% van de druk opgevangen door de veer.

Bedankt voor het antwoord.

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor JanZwolle » do mei 17, 2007 1:11

Rromero schreef:
HardBaller schreef:De M82 en M107 hebben natuurlijk zo'n zware terugslag dat zonder speciale aanpassingen hij niet handelbaar is voor mensen. De loop is floated (hangt zeg maar los in de lucht) en zit aan een demper die eigenlijk net zo werkt als een demper bij een auto. Zodra je vuurt word 80% van de druk opgevangen door de veer.

Zonder het bovenstaande tegen te willen spreken, maar dit is niet de reden voor een free floating loop.

Wanneer een schot afgaat, zal de loop in trilling raken tijdens dat schot (vergelijkbaar met een snaar). Wanneer deze trilling iedere keer hetzelfde is, zal het schot steeds hetzelfde afkomen.

Stel dat de loop door verwarming uitzet en in contact komt met bv het voorhout van het wapen, zal de trilling veranderen en de consistentie van de inslagen verdwijnen (de schoten komen ineens heel anders af).

Dit is de reden voor een free floating loop, dit wordt bij veel lange afstandwapens toegepast, niet alleen bij .50, maar ook bij 308, 300WMag en 338 Lapua.

Met vr. gr. Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor HardBaller » do mei 17, 2007 8:12

@jan

Bedankt voor je aanvulling.

Even kort ter verduidelijking:
Dat was alleen niet de reden waarom ik zei dat de loop free floated is. Het was meer om een compleet plaatje te geven voor de persoon die het zichzelf ging voorstellen in zijn hooft.

Maar netjes dat je die kennis bezit. Kan me voorstellen dat er niet zo veel (ex)SLA/snipers zitten hier op het forum die dat soort wapens van binnen en buiten kennen.

Groeten,

HardBaller.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Chef » do mei 17, 2007 10:42

Al met al een erg machtig wapen. Wat is de maximale effectieve afstand van dat wapen? onder gunstige omstandigheden dan.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor HardBaller » do mei 17, 2007 10:52

owke hier zijn ze

* Caliber: 12.7 mm (0.50 in)
* Total weight (unloaded): 12.9 kg (28.5 lb)
* Magazine capacity: 10 rounds
* Weight of magazine: 1.87 kg (4.12 lb)
* Length: 1,448 mm (57 in)
* Barrel length: 737 mm (29 in)
* Muzzle velocity: 853 m/s (2,800 fps)
* Maximum Range: 6,812 m (7,450 yd)
* Maximum Effective Range: 1,829 m (2,000 yd)

Dan moet je je voorstellen dat de maximum effective range is de afstand waarbij de pantster kop nogsteeds door pantser van zeker 5cm heen gaat en ook nog door muren. Mijn persoonlijke mening als je kijkt naar de maximum range totaal. Persoonlijk denk/weet ik dat je met een pantserkop een mensen op de juiste plek nogsteeds dodelijk zou kunnen treffen. Maar dat is 90% geluk en 10% kennis.

Als er nogmeer vragen zijn hoor ik het wel.

De specs heb ik even van wikipedia gekopieerd trouwens. En zijn van XM107 de nieuwste uitvoering dus. Ik wil hier ook wel een volledige sniper review plaatsten over de M82-A1/M107 als daar behoefte/vraag naar is. Hij is alleen wel in het engels dan omdat ik die aan de americanen moet vragen.

Groeten,

HardBaller.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Chef » do mei 17, 2007 11:14

Laat maar komen die handel! mijn engels is goed zat..
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor HardBaller » do mei 17, 2007 11:49

Barrett M-82A1 (XM107)

Caliber: .50 BMG
Magazine: 10-shot detachable box magazine
Barrel: 29"
Weight: 32.5 lbs
Length: 57" overall
Stock: Composite with Sorbothane recoil pad.
Sights: Scope with ironsights.
Max Effective Range 1830 meters
Features:
# Semi-automatic
# Recoil operated
# Recoiling barrel to reduce felt recoil
# Highly effective Muzzle Brake
# Three-lug locking bolt
# Self leveling bi-pod
# Barrett claims 1 MOA with match ammunition***

Believe it or not, the M82A1 is not that bad to shoot. The spotter actually suffers more than the shooter (Due to the muzzle brake sending the concussion out and back, usually right into the spotters face). While the potential for extreme long range shooting is there, the current military ammo is not up to the task. There is no military match ammo, and that really kills the accuracy potential of this rifle. Even with match ammo, the rifle will have a hard time holding its claimed 1 MOA, there is just too many moving parts. But, for its designed purpose as a long range hard target interdiction rifle, the M82A1 is hard to beat! Its semi-auto, 10 round capability against a light skinned APC is outstanding.

I do not consider .50 BMG rifles true sniper rifles, they are much too large and heavy to be carried easily and effectively while a sniper team operates. I do feel they have an important role and should be in the inventory, but don't fool yourself into thinking they are an everyday sniper rifle. Use them when the mission dictates, which might include overwatch positions (where little movement is involved), defensive positions, small hunter teams searching hard targets (where more then just the sniper team goes out), etc. Because I do not consider the .50's a true sniper rifle, I have not really included any on my page, but the M82A1 is used by just about everyone, and its what I've been trained on, so I have included it on my page.

UPDATE The US Army has officially adopted the M82A1 as their special purpose long range sniper rifle. Believe it or not, a bolt action won the trials but for reasons not entirely clear, the US Army decided to adopt the M82A1M (The M has a few modifications over the USMC M82A3). The official designation for the rifle is XM107 Long Range Sniper Rifle. The max effective ranges are listed as 1500 meters at materiel targets, and 1000 meters at personnel.

*** 1MOA betekend 1 minute of angle dat is 4 klikken aanpassing op de kijker dus bijv. 1moa elevation moet je dus je kijker 4klikken ophoog zetten. 1klik is dus 0.25MOA. Dat iedereen dat ook begrijpt :D.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor GlockCop » do mei 17, 2007 12:35

Dat discovery filmpje is inderdaad crap. Hij zegt zelfs dat je bij een bolt action na ieder schot een nieuwe patroon erin moet doen. Zo kom ik ook wel aan 20 seconden.... Maar de plaatjes waren grappig, vandaar.

Gappig ter info: Aangezien de commando's nu ook de Barrett hebben moest dat ding getest. Enige probleem was dat er geen schietbaan was in NL waar dat kon. Uiteindelijk hebben ze de testen gedaan op het IJsselmeer....
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten