Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Barrett .50 M82 / M107

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor wally-b » do mei 17, 2007 13:32

Nu weet ik waar dat gat vandaan komt in mijn vissersbootje.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Luukss » do mei 17, 2007 14:35

Hallo,

op de Harskamp wordt geschoten tot 300 meter, is dit niet genoeg voor heren commando's, of was er gewoon de interesse om op 500+ meter te schieten?

Luukss
Luukss
Aspirant

Berichtdoor -LN- » do mei 17, 2007 14:41

Zoals te lezen viel is de Barret gemaakt voor grote doelen op een grote afstand. Wil je het het potentieel van het wapen benutten en fatsoenlijk oefenen lijkt me 300 m een beetje weinig. Toch?
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » do mei 17, 2007 14:44

Dat is het hem niet eens. Het gaat erom dat de kogelvangers niet bestemd zijn om .50 tegen te houden. Het kaliber is gewoon te zwaar.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Luukss » do mei 17, 2007 15:00

Dan moeten ze er maar even een .22 wisselloopje erop zetten :lol: :lol:
Luukss
Aspirant

Berichtdoor Palmpie » do mei 17, 2007 15:03

GlockCop schreef:Dat is het hem niet eens. Het gaat erom dat de kogelvangers niet bestemd zijn om .50 tegen te houden. Het kaliber is gewoon te zwaar.

Waar schieten de leopards.... :roll:
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor wally-b » do mei 17, 2007 15:11

Volgens mij niet in Nederland.

En als ze wel in Nederland schieten is het volgens mij niet de volle pond.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor GlockCop » do mei 17, 2007 17:28

Palmpie schreef:
GlockCop schreef:Dat is het hem niet eens. Het gaat erom dat de kogelvangers niet bestemd zijn om .50 tegen te houden. Het kaliber is gewoon te zwaar.

Als jij niet het vershil en de benodigde opties weet tussen een schietbaan voor een geweer en voor een tank met 120mm kanon dan....... :roll:

Ik heb het van een van de testers zelf en die geloof ik wel op zijn woord.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Palmpie » do mei 17, 2007 18:10

GlockCop schreef:
Palmpie schreef:

Als jij niet het vershil en de benodigde opties weet tussen een schietbaan voor een geweer en voor een tank met 120mm kanon dan....... :roll:

Ik heb het van een van de testers zelf en die geloof ik wel op zijn woord.

Het zal best wel waar kunnen zijn maar vind het raar dat ze niet even naar een buurland hoppen of bijvoorbeeld een schietbaan voor tanks gebruiken (binnen/buitenland). Als je met de bureaucratie in NL even een tijdelijke schietbaan wilt maken dan kan je volgens mij beter mijn eerste opties nemen want in 2010 heb je kans dat je je vergunning krijgt... :wink:
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor HardBaller » do mei 17, 2007 22:24

@GlockCop

Dat van die schietbaan klopt wel maar niet helemaal. Toen bekende ermee gingen schieten waaronder ook ikzelf deden we dat op de YPR schietbaan op de ISK harskamp die baan is 1keer per week vrij en is cleared tot 6KM afstand. Denk dat ze daar tegenwoordig ook schieten. ijselmeer is juist heel erg gevaarlijk vanwege al die amateur zeilers die daar varen. En als jij per ongeluk een foutje maakt en op een te hoge elevatie schiet dat je niet meer kan zien waar de kogel land. Nouja doe maar een gebedje dan ;).

Maar ze hebben daar idd wel geoefend. Ik moet je echt nageven hoor GlockCop je hebt goede kennis van zaken :D ben ik blij om dat meen ik.

Groeten,

HardBaller.

ps. ik las alle latere reacties net pas ging iets fout in mijn browser.

1th puntje. De kogelvanger op de 6KM baan voor YPR's is al een langere tijd terug aangepast en dikker/groter gemaakt om ipv. de 25MM pantser patronen ook de .50 patronen te kunnen opvangen. Lijkt raar want in MM is de .50 maar 22MM maar hij is toch sterker dan die van de YPR.

2th puntje is dan van het hoppen naar het buitenland.
Zo nu en dan zijn er hele grote oefeningen in Bergen Duitsland. Ook daar word geschoten met de .50 in simulaties tot Bepaalde beperkte afstand Zodat het ten alle tijde veilig blijft.

ten 3de. Dit is wat er al bekent is over de .50 in NL. Verdere vragen hoeven er NIET gestelt te worden en zullen ook zeker niet door mij beantwoord worden. Dat wil ik nog wel even laten weten. GlockCop ik denk dat we de grens nu wel bereikt hebben over het gebruik ervan ;).
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Eurometaal » do mei 17, 2007 23:39

Volgens mij mag er op de ISK niet geschoten worden met .50 Ball, Tracer, AP en API. Wel mag er geschoten worden met Korte Baan munitie.
Dat heeft alles te maken met de veiligheid. De maximale dracht van scherpe .50 munitie is meer dan 6 km. De veiligheidszone strekt zich ook zijwaarts uit! Er zijn in Europa bijzonder weinig schietbanen waar .50 beproefd kan worden.
De 25mm banen zijn ook alleen voor Korte Baan munitie geschikt.

Geen schot zal ooit hetzelfde zijn als een ander schot. Er spelen zo veel variabelen een rol, dat ze niet allemaal iedere keer precies gelijk kunnen zijn. Wat je wel kan doe is om de afwijkingen van die variabelen zo veel mogelijk te beperken.
Een free floating loop wordt gebruikt om de precisie te verhogen (was al eerder geschreven). Ieder schot dat gelost wordt, heeft invloed op de temperatuur van de loop. Bij hogere temperaturen zetten materialen uit, bij lagere krimpen ze. Als de loop tijdens dat uitzetten en krimpen in aanraking is met een ander voorwerp dat een andere uitzettingscoefficient heeft (zoals het voorhout), dan duwt het andere voorwerp bij iedere temperatuursverandering met verschillende kracht tegen de loop aan. Eigenlijk trekt de loop daardoor een beetje krom. Daarbij komt dat de trillingen bij ieder schot een heel ander verloop gaan hebben dan zonder de aanraking. (Een loop met een temperatuur van 50 graden Celsius, trilt in iets andere frequenties als eentje van 50,1 graden.)

Wat een gedoe voor een beetje ge-sniper.

Die opmerking in het filmpje over het .308 KALIBER begrijp ik wel. Eigenlijk had hij .30 kaliber moeten zeggen, maar hij verwarde het met de .308 Winchester, in feite ook een .30 kaliber, net als de 7,62x39. Zo viel die reporter toch een beetje door de mand...
Niets is wat het lijkt...
Eurometaal
Agent

Berichtdoor GlockCop » vr mei 18, 2007 1:28

@Hardballer
Eurometaal slaat de spijker op zijn kop.
De testen waren niet voor maximale afstand of trefzekerheid maar andere zaken. Ging er om dat er veel patronen moesten worden verschoten. Ze schoten dan ook niet het water op maar er in.
Ik ben het met je eens dat er zo wel genoeg over gepraat is.
Ben ook stinkend jaloers! Lijkt me helemaal te gek om met een Barrett te schieten!!
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Lima Bravo » vr mei 18, 2007 10:54

@ Eurometaal

In Bergen (GE) en Munster mag er op sommige banen wel met het volledige assortiment .50 worden geschoten. (Uiteraard bepalen omstandigheden welke munitie. Bijv geen tracer bij zeer droog weer ivm brand gevaar.)
Vooral het binnenterrein (Gebied binnen Panzerringstrasse) wordt nog wel eens gebruikt voor dit doel.
Lima Bravo
Aspirant

Berichtdoor Andy » vr mei 18, 2007 14:36

http://www.youtube.com/watch?v=BsKfxXtQrzc
AS50 geweer met de Raufoss Mk 211 munitie (armor piercing high explosive incendary)
:twisted:
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor HardBaller » vr mei 18, 2007 15:14

He Andy,

Best een leuk filmpje en ook hier weer worden fouten gemaakt. maar wat heeft dat te maken met dit topic. We hebben het hier over de Beretta M82-A1/XM107 en NIET over de AS50 wat weer een compleet ander wapen is. Dit kan je zelf ook wel zien als je alleen al naar de Stock kijkt van de AS50.

Om het voor iedereen duidelijk te maken. Dat wat andy liet zien is de Accuracy International A S50 17.2x99mm of te wel de .50BMG. Deze is Gas operated wat voor zover ik weet de Beretta nogsteeds niet is. Opzich een leuk geweer maar het complete idee is wel heel erg gejat van Beretta maarja de strijd moet er blijven he.

Gegroet,

HardBaller.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten