Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Barrett .50 M82 / M107

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Lima Bravo » vr mei 18, 2007 15:46

Nu we toch op de Barrett spreekstoel zitten.

http://www.bellum.nu/armoury/BXM109.html

Naar mijn weten is deze nog niet volledig doorontwikkeld en zijn er alleen enkele prototypes van gemaakt. Het is bedoeld als een Anti-objective wapen en geen Anti-personnel wapen. Maar goed, je wordt er vast niet knapper op als je tegen een 25mm HEDP aanloopt.
Lima Bravo
Aspirant

Berichtdoor HardBaller » vr mei 18, 2007 15:49

@Lima Bravo

Voor wat ik "gehoord" heb is dat de opvolger van de XM107 en zit die nu in zijn test fase. Als die daar goed door komt is die voorlopig alleen maar door militaire eenheden etc. aan te schaffen nog niet door burgers.

Wie trouwens eens wil schieten met de M82-A1/XM107 neem een leuke vakantie naar de states. Bij de meeste rental posts bij schietbanen hebben ze hem nu wel liggen.

Groeten,

HardBaller.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Lima Bravo » vr mei 18, 2007 16:12

HardBaller schreef:@Lima Bravo

Voor wat ik "gehoord" heb is dat de opvolger van de XM107 en zit die nu in zijn test fase. Als die daar goed door komt is die voorlopig alleen maar door militaire eenheden etc. aan te schaffen nog niet door burgers.

Wie trouwens eens wil schieten met de M82-A1/XM107 neem een leuke vakantie naar de states. Bij de meeste rental posts bij schietbanen hebben ze hem nu wel liggen.

Groeten,

HardBaller.

Het wordt inderdaad de opvolger van de 107. Deze was in eerste instantie ook bedoeld als anti-objective, maar wordt in de pratkijk veelvuldig gebruikt tegen soft targets. Ik twijfel echter wat de haalbaarheid (zowel technisch als juridisch) en de toegevoegde waarde is om een 25mm te gebruiken tegen soft targets. En volgens mij wordt hij niet alleen door militaire instantie's getest en gebruikt, ik weet dat deze ook gebruikt/getest wordt bij Blackwater USA (hoewel nauw verbonden met Defensie nog steeds een Civiele organisatie.)
Lima Bravo
Aspirant

Berichtdoor Andy » vr mei 18, 2007 16:18

Lima Bravo schreef:
HardBaller schreef:@Lima Bravo

Groeten,

HardBaller.

Het wordt inderdaad de opvolger van de 107. Deze was in eerste instantie ook bedoeld als anti-objective, maar wordt in de pratkijk veelvuldig gebruikt tegen soft targets. Ik twijfel echter wat de haalbaarheid (zowel technisch als juridisch) en de toegevoegde waarde is om een 25mm te gebruiken tegen soft targets. En volgens mij wordt hij niet alleen door militaire instantie's getest en gebruikt, ik weet dat deze ook gebruikt/getest wordt bij Blackwater USA (hoewel nauw verbonden met Defensie nog steeds een Civiele organisatie.)

Anti-objective ? :?
je zou waarschijnlijk Anti-materiél bedoelen ?
en over de opvolger/upgrade van de m82 gesproken, die zou toch een 20 of 25 MM granaat vuren ipv de .50 BMG ?
en @ hardballer, ik had die video gepost omdat het ook een .50 BMG geweer was :P
--edit--
ja 25MM ja stond ook @ die link
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor Lima Bravo » vr mei 18, 2007 16:46

@Andy

quote:
Anti-objective ?
je zou waarschijnlijk Anti-materiél bedoelen ?

In mijn wereldje is Anti-objective gelijk aan anti-materieel. Het uitschakelen van objecten die geen adem-halen, niet pissen en niet op hun achterpoten lopen.
Maar dat had u zelf waarschijnlijk ook wel door.
Sciathán Fianóglach an Airm
Lima Bravo
Aspirant

Berichtdoor Chef » vr mei 18, 2007 19:23

Sakkerju jongens...dit is nog eens wapentuig....loop ik dan met mijn Walther p5je met 9x19 Action effect appelboortjes... :roll: :lol:
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sine Pari » za mei 19, 2007 7:48

De 109 is dus niet de opvolger van de 82/107 maar een wapen wat voor politie gebruik is ontwikkelt, aangezien de looplengte van de 82/107 vaak voor politie gebruik te lang is.

En dat men bij de meeste schietbanen hier met de 82/107 kan schieten is dus ook niet waar. Ten eerste is niet elke schietbaan uitgerust om met wapens van dit caliber (.50) te schieten, tweedens hangt het ook nog maar daarvan af in welke staat men zich bevind en of men in deze uberhaupt wel wapens als deze toelaat, en ten derde is door de hoge afname van onderander defensie de levering aan burgers beperkt.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor HardBaller » za mei 19, 2007 8:27

Sine Pari schreef:De 109 is dus niet de opvolger van de 82/107 maar een wapen wat voor politie gebruik is ontwikkelt, aangezien de looplengte van de 82/107 vaak voor politie gebruik te lang is.[/qoute]

One can only know what one can read. Denk dat dat de spijker wel op de kop slaat ;).

Sine Pari schreef:En dat men bij de meeste schietbanen hier met de 82/107 kan schieten is dus ook niet waar. Ten eerste is niet elke schietbaan uitgerust om met wapens van dit caliber (.50) te schieten, tweedens hangt het ook nog maar daarvan af in welke staat men zich bevind en of men in deze uberhaupt wel wapens als deze toelaat, en ten derde is door de hoge afname van onderander defensie de levering aan burgers beperkt.

Ik moet je helemaal gelijk geven Sine Pari. Ik reageerde ook een beetje te enthousiast. Maar moet er ook wel bij zeggen dat ik alleen maar met sniper en ex-snipers omga in de states dus wij komen alleen maar op de grootste banen of we gaan gewoon jagen op wild.
Dus Sine Pari heeft gelijk en dat geef ik ook gewoon toe :) heb ik geen problemen mee.

Groeten,

HardBaller.
Victory at all costs, victory in spite of all terror, victory however long and hard the road may be; for without victory there is no survival.
Winston Churchill
HardBaller
Agent

Berichtdoor Eurometaal » zo mei 20, 2007 22:51

Inderdaad kan er op diverse europese banen wel .50 geschoten worden. Maar met beproevingen van munitie worden andere eisen aan een schietbaan gesteld. Als je bijvoorbeeld wilt weten of kogels gaan 'keyholen' dan heb je iets meer nodig dan alleen een baan van een paar kilometer. Dan moeten er op allerlei afstanden meetapparatuur en schijven opgesteld kunnen worden.
Schieten met Korte Baan munitie uit een wapen met mondingsrem kan vreemde effecten opleveren: Wat doet het plastik kapje in de mondingsrem? Van die dingen...

.50 en groter kan volgens mij beter officieel als Anti-Material wapen worden ingezet. Hadden we ooit niet artikel 23e van de 'Laws and Customs of War on Land (Hague IV); October 18, 1907': In addition to the prohibitions provided by special Conventions, it is especially forbidden - To employ arms, projectiles, or material calculated to cause unnecessary suffering. ?
't Is maar een idee...
Niets is wat het lijkt...
Eurometaal
Agent

Berichtdoor Mutlly » ma mei 21, 2007 20:59

HardBaller schreef:De M82 en M107 hebben natuurlijk zo'n zware terugslag dat zonder speciale aanpassingen hij niet handelbaar is voor mensen. De loop is floated (hangt zeg maar los in de lucht) en zit aan een demper die eigenlijk net zo werkt als een demper bij een auto. Zodra je vuurt word 80% van de druk opgevangen door de veer.

Ik zal zo even een USMC instructie filmpje plaatste en de link hier posten.

Vergeet alleen NOOIT dat de M82 of M107 GEEN sniper rifles zijn. Het is een .50 caliber geweer wat aangepast is voor long range shooting en daarmee zo aangepast dat hij gebruiks klaar is voor mensen. Ik wil hier gewoon duidelijk mee maken dat het echt GEEN sniper rifle is maar het vaak zo gelabelt word omdat hij alleen gebruikt word door snipers. Dit komt echter alleen maar door het feit dat sniper opgeleid zijn voor het schieten op lange afstanden en kunnen werken met de afstand bepalingen, elevatie berekeningen, windaanpassingen en leren een precisie schot te plaatsen dat met 1 enkel shot dodelijk is.

Groetjes,

HardBaller.
Dat floated loopje wat je zegt werk misschien met dit wapen als een demper maar de floated loop op een snipper geweer ligt los van de rest van het wapen dit ivm de accuratesse van het geweer.
anders gezegd de loop en het hang en sluit werk zit met bv 2 bouten vast aan de kolf meer niet.
Ik al eens wat foto's van mijn sniper maken om het duidelijker te maken...

Groeten Muttly
Mutlly
Aspirant

Berichtdoor wally-b » wo mei 23, 2007 21:43

Graag.

Wil dat wel eens zien.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor koen » di sep 11, 2007 16:59

Laatst bijgewerkt door koen op do sep 13, 2007 18:05, in totaal 1 keer bewerkt.
koen
Aspirant

Berichtdoor Andy » di sep 11, 2007 22:00

Rromero schreef:Kan iemand uitleggen, of een internet site geven, die uitlegd hoe een vrij liggende loop werkt?

Ik meende dat dit wapen dat namelijk had, of het moet een ander wapen zijn geweest.

In iedergeval, hoe werkt een vrijliggende loop?

Bvd,
Rromero

Afbeelding
dacht dat dat de minder trillingen overbracht of mee kreeg zodat het iets precieser is dan
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor Crutch_T » do sep 13, 2007 11:17

Die kogels zijn echt belachelijk groot gewoon... :at:
Veritas & Aequitas
Crutch_T
Aspirant

Berichtdoor Eurometaal » za sep 15, 2007 15:47

Hierbij een foto van wat diverse patronen, zodat je een idee hebt van de verschillende kalibers.
Van links naar rechts:
- 9 x 19 mm Action Effect (standaard patroon voor NL politiepistool).
- 5,56 x 45 mm (oud type patroon voor HK 33).
- 7,62 x 51 (oud type voor o.a. HK PSG-1).
- .300 Winchester Magnum.
- .338 Lapua Magnum.
- .50 BMG.

Alle getoonde munitie is in gebruik (geweest) bij de Nederlandse overheid!

Afbeelding
Niets is wat het lijkt...
Eurometaal
Agent

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten