Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Moteragent uitschelden

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Nero » di sep 11, 2007 20:53

Elminster schreef:Dus een tongpiercing kan niet bij een agent? Bij een agente wel.....? Tattoo's kunnen ook niet dan? Moesten we niet een afspiegeling zijn van de maatschappij? Ik heb al eens meegemaakt dat de leiding het niet goed vond/ vind als je je kop te kort of te kaal scheert en als je handschoentjes aan je koppel had zitten of als je je wapenstok buiten je broek droeg......te aggressief. Kom op jongens. Je moet inderdaad netjes eruit zien, helemaal mee eens, netjes en verzorgd. Maar zo'n tongpiercing zie je alleen als je erop let. Wat een onzin dat een tongpiercing niet zou kunnen.

Een tongpiercing kan wel, echter kun je jezelf afvragen hoe dit overkomt bij de 'burger'.
Hetzelfde geldt voor haardracht; lijkt me dat een hanekam of te lange dreads een bepaalde reactie uitlokt bij de 'burger'. Feit blijft dat we nu eenmaal in een uniform lopen en niet bij de Mac staan om maar wat te noemen.

Groeten, Nero
Nero
Agent

Berichtdoor Ro » do sep 13, 2007 19:08

Ter lering en vermaak ben ik best wel benieuwd op welke grond de beste agent gevorderd heeft. Art 2 PW handhaving openbare orde lijkt mij voor de hand liggend. Kan ook zijn dat het aangewezen gebied is zoals bij ons in Rotterdam West.

Reacties bitte. Bitte is graag in het duits :D

Reactie van de agent zelf is natuurlijk niet helemaal proffesioneel maar wij zijn allemaal mens. En ik ken het gevoel als je tegen een veel grotere groep staat. Is niet fijn.

Groet
Ro
Agent

Berichtdoor Chef » do sep 13, 2007 20:13

Art 2 pw lijkt me idd het meeste voor de hand liggend. ik zou zo geen andere mogelijkheid weten.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor politieverzamelaar » vr sep 14, 2007 13:40

Weer een extreem voorbeeld van YouTube gedrag. Ze doen het er om. Onderlinge wedstrijd voor het meest extreme filmpje met de meeste bezoekers. Kan de colega die gast aanklagen wegens inbreuk privacy?
http://www.arrestatieteam.info = een aanvulling, geen concurrent. Ga eens kijken.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor Chef » vr sep 14, 2007 19:05

Pfoe, ik zou het niet weten. Heb zojuist even door een aantal wetten gebladerd, maar dat is dusdanig taaie stof dat ik daar niet veel wijs uit kan. Mischien ons rechten genie Six?
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ro » vr sep 14, 2007 19:13

Ik weet niet eens of het wel inbreuk is. Qua gevoel natuurlijk wel. Maar je kan er als politie weinig mee. Op de openbare weg mag gewoon gefilmt worden. Ook komt de agent niet duidelijk in beeld en staat er geen naam danwel dienstnummer bij. Alleen bekenden van deze agent zullen zien dat hij het is. Dat neemt natuurlijk niet het gevoel weg. Er bestaat helaas geen wet of vordering zodat je zonder camera's in de buurt kan werken. En politie is nu eenmaal een publieke functie.

Als journalisten danwel deze pannekoeken die deze amateurfilmpjes maken in de weg gaan lopen of je werk moeilijk maken is het natuurlijk makkelijk. Dan is het art 184 SR beletten, belemmeren en verijdelen van ambtshandelingen. Dan is het vorderen en aanhouden.

Verder kan je natuurlijk gewoon vragen of ze er mee op willen houden. Maar of ze dat doen, dat willen ze juist. Gewoon je werk goed doen en negeren lijkt mij het beste. Dat is dan nog goede pr voor de politie ook.
Ro
Agent

Berichtdoor Six » vr sep 14, 2007 19:58

Portretrecht: publicatie van portretten is inderdaad verboden zonder toestemming. Zoals Ro ook al zegt: filmen en fotograferen is echter wel toegestaan. Ik denk dat de jurisprudentie op dit vlak amper snel genoeg wordt gevormd om aan de moderne dagelijkse realiteit te kunnen voldoen. Maar ik ben echt geen expert op dit gebied.
Een publieke functie, kan ik me indenken, zorgt er echter ook weer voor dat je minder snel een beroep kunt doen op de bescherming van je portretrecht.

Ik wete niet hoe dat bij jullie is maar als je in de grote stad in het blauw loopt sta je zowat iedere week wel ergens op de TV of in de krant. Ben er ook niet altijd blij mee, maar goed: wie herkent je nu eigenlijk...
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Ro » vr sep 14, 2007 20:33

Bij ons in RR heeft er laatst ook al een stuk in ons interne blad gestaan. Je kan er niks tegen doen. Persvrijheid en dergelijke.
Proffesioneel handelen en als ze een strafbaar feit plegen gaat heel het wetboek van sv voor je open.

Dus hou je hoofd koel maar pak ze als je ze pakken kan!! :D
Ro
Agent

Berichtdoor politieverzamelaar » vr sep 14, 2007 20:43

Ro schreef:Dus hou je hoofd koel maar pak ze als je ze pakken kan!! :D

Daar zocht ik naar, iets om ze op te kunnen pakken! Er zijn landen waar ze met dit soort dingen prima weten af te rekenen. Als er al personen zijn die zich daar zo "durven" te gedragen. Negeren en er boven staan is 1 ding maar een kordaat optreden kan ook wel eens helpen. al kost het je een avond rapporten typen, oppakken dat zooitje. Tijdje in een cel laten wachten todat iedereen verhoord is over het hoe en waarom van hun gedrag. Ouders ze op komen laten halen ook daar een gesprek mee hebben. Ja het kost allemaal tijd maar ergens zal het toch eens moeten ophouden. Toch? Hoever laten wij ze gaan voordat er echt opgetreden wordt.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor Ro » vr sep 14, 2007 20:48

Ik zeg niet dat je niet moet optreden. Maar wettelijk gezien sta je voor filmen en dergelijke slecht. Op grond van de vordering kan je iedereen aanhouden. Wat een mogelijkheid is is gewoon 2 wagen en een hondenwagen erbij halen en aanhoudingen verrichten. In ieder geval niet na 5 minuten terugkomen.

Als je daar als agent alleen tegen een groep staat gaat er al van alles door je heen. Spanning adrenaline stress. Zeker als de sfeer wat grimmiger word.

Er kunnen ook 1001 redenen verzonnen worden waarom de agent gehandeld heeft omdat hij dat deed. Misschien wat het erg druk en wist hij dat en dan is het slimmer om je terug te trekken. Want alleen kom je niet ontzettend ver.

gegroet
Ro
Agent

Berichtdoor Crutch_T » za sep 15, 2007 12:48

Weet je wat het geval is met een tongpiercing, sommige mensen kunnen er niet normaal meer mee praten, of zitten er constant mee te spelen. En overigens vind ik het niet uit maken of het nou bij een agent of bij een agente is.
En zolang een tatoeage bedekt is hoeft het geen probleem te zijn.

Maargoed ieder zijn ding zei ik al. :at:
Veritas & Aequitas
Crutch_T
Aspirant

Vorige

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten