Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Motoragent aangereden op A7

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Kobakker81 » wo sep 02, 2009 15:24

Victory is Reserved for Those Willing to Pay the Price!
Kobakker81
Agent

Berichtdoor PeterL » wo sep 02, 2009 17:27

Politiemotorrijder gewond bij aanrijding
Wognum, 02-09-2009 • Een 45-jarige politiemotorrijder van politie Noord-Holland Noord raakte dinsdagmiddag rond 17.00 uur gewond bij een aanrijding op de A7 ter hoogte van Wognum. De motorrijder stapte juist van zijn motor af om een rijstrook vrij te maken om een ambulance doorgang te verlenen die een gewonde vervoerde van een eerder ongeval aan de andere kant van de A7.

Een 52-jarige automobilist uit Hoorn zag de motorrijde te laat en reed hem aan. De agent werd geschept en kwam in de berm terecht. Hij werd met spoed vervoerd naar het MCA in Alkmaar. Hier bleek dat hij naast een gebroken kaak en een zware hersenschudding, een scheurtje in zijn nekwervel te hebben opgelopen. Naar het ongeval wordt verder onderzoek gedaan.

Bron: politie.nl

PeterL:
De woordvoerder van politie heeft duidelijk nog niet het filmpje gezien... Toen ik het filmpje bekeek vroeg ik me wel af wat de toegevoegde waarde is om een rijstrook af te zetten, er was niet heelveel verkeer, ik denk dat de ambulance zich prima kon invoegen.

Sterkte voor de collega en zijn familie!
PeterL
Agent

Berichtdoor daanvs » wo sep 02, 2009 17:50

Ik weet het niet Peter, hier is het in ieder geval procedure dat we zorgen dat de weg vrij is. We zetten kruispunten af en trekken de wegen leeg. Het punt blijft namelijk dat die ambulance met een veel hogere snelheid rijd dan het overige verkeer, en niet zonder reden. Voorafgaand aan zo'n spoedtransport hoor je vaak waar het om gaat. De afgelopen twee keer voor mij waren kinderen die vanuit amsterdam en vanuit leiden naar het Erasmus MC moesten. Je hoort dan ook dat het transport nog even uitgesteld word omdat het kind nog niet stabiel is bijvoorbeeld.. Ik vind dat zelf altijd een heel heftig moment en vind het "begeleiden" dan ook een nobele taak. Zorgen dat die wegen vrij zijn zodat de ambu op volle toeren zo iemand waarvoor het er echt om spant, op tijd op het MC komt.

Wat ik me afvraag, en collegae hier kunnen mij dat vast vertellen, is waarom zoiets niet per heli gaat. Is dat te instabiel? Van wat ik zo heel snel zag hebben die heren en dames van de lifeline's ook alles aan boord wat een ambu aan boord heeft. Misschien is het onmogelijk te reanimeren in de heli?
daanvs
Agent

Berichtdoor Chef » wo sep 02, 2009 19:09

Die hebben zelfs nog meer apparatuur en vooral expertise aan boord.

Probleem zal hem waarschijnlijk zitten in de stabiliteit en vooral druk verschil tijdens de vlucht.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » wo sep 02, 2009 19:15

Heb overigens net de beelden gezien.
Excusse voor mijn taalgebruik, maar wat een ongelofelijk domme gans zeg.

Laat dit een les zijn voor een ieder die al dan niet beroeps gerelateerd langs de (snel)weg komt te staan. Kijk ontzettend uit. Mensen kunnen zoals hier, compleet onverwachte dingen doen door pure onoplettendheid.

En dat geld voor hulpverleners,wegwerkers, en hij of zij die een lekke band of andere pech heeft. Ga er nooit vanuit dat ze je gezien hebben. Al sta je met je knal gele hesje op een ogenschijnlijk super zichtbare plek.
Er hoeft er maar 1 met andere dingen bezig te zijn dan autorijden.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Char » do sep 03, 2009 12:33

het totaal plaatje met de motoragent links.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/ ... 54106i.jpg
Char
Aspirant

Berichtdoor PatF » do sep 03, 2009 12:48

daanvs schreef:Wat ik me afvraag, en collegae hier kunnen mij dat vast vertellen, is waarom zoiets niet per heli gaat. Is dat te instabiel? Van wat ik zo heel snel zag hebben die heren en dames van de lifeline's ook alles aan boord wat een ambu aan boord heeft. Misschien is het onmogelijk te reanimeren in de heli?

Voorzover ik weet, vervoert men nagenoeg niet met de heli omdat er simpelweg weinig inzetbare heli's zijn. Het zou toch vervelend zijn dat een heli bezig is met vervoer, terwijl de noodarts dringend elders nodig is. De afstanden in Nederland zijn niet zo groot dat vervoer over de weg te lang duurt.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Scientist » do sep 03, 2009 17:41

PatF schreef:
daanvs schreef:Wat ik me afvraag, en collegae hier kunnen mij dat vast vertellen, is waarom zoiets niet per heli gaat. Is dat te instabiel? Van wat ik zo heel snel zag hebben die heren en dames van de lifeline's ook alles aan boord wat een ambu aan boord heeft. Misschien is het onmogelijk te reanimeren in de heli?

Voorzover ik weet, vervoert men nagenoeg niet met de heli omdat er simpelweg weinig inzetbare heli's zijn. Het zou toch vervelend zijn dat een heli bezig is met vervoer, terwijl de noodarts dringend elders nodig is. De afstanden in Nederland zijn niet zo groot dat vervoer over de weg te lang duurt.

En dat gaat dus niet altijd op, want hier (vlakbij Schiphol) is een tijd geleden een ongeluk geweest waarbij een traumaheli moest komen. Was de heli uit Rotterdam. De patient is per ambu afgevoerd naar de VU en de arts is met de ambu meegegaan. De heli is blijven staan in de wijk en de arts is uiteindelijk (meer dan een uur later) door de politie terug gebracht. Toen is de heli pas weer opgestegen. Deze is al die tijd dus niet beschikbaar geweest.
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor Kevin_ » do sep 03, 2009 19:47

instabiel, en persoon wordt schuin uit heli gehaald, niet bevordelijk voor nekletsel.
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor Kobakker81 » vr sep 04, 2009 16:52

Kevin_ schreef:instabiel, en persoon wordt schuin uit heli gehaald, niet bevordelijk voor nekletsel.

Dat valt allemaal wel mee hoor onze wegen zijn nou ook niet zo stabiel....belangrijkste oorzaak is gewoon dat er maar 4 heli's zijn in nederland. En die moeten zo snel mogelijk weer stand-by zijn voor het volgende ongeluk.

Dat is wat ik weet uit mijn tijd bij de luchtverkeersleiding op rotterdam.

Grtz
Victory is Reserved for Those Willing to Pay the Price!
Kobakker81
Agent

erg

Berichtdoor Niels-politieagent » wo okt 07, 2009 14:52

dit heeft mijn vader ook gehad
hij heeft er nog steeds last van

:(
Mess with the best die like the rest.
Niels-politieagent
Aspirant

Berichtdoor Customs Autority » za nov 28, 2009 23:40

Ik kwam dit filmpje tegen, word van een iets andere kant de achtergrond ervan duidelijk.

http://www.youtube.com/watch?v=HfTR90n4Hd8&NR=1

De motorrijder had geluk dat aan de andere kant alles nog stond anders word je niet blij als je daar al ligt :S
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor RB » ma nov 30, 2009 13:48

Hier onder een link naar de strafrechtelijke afloop van dit incident

http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/@15 ... ragent_en/
RB
Aspirant

Berichtdoor Customs Autority » ma nov 30, 2009 16:36

WTF is het OM nu helemaal van de pot gerukt :shock:
Excuses voor mijn taal gebruik maar ik weet niet welke
lichtelijk niet goed kijkend persoon dit besloten heeft. Oke
de agent had misschien zijn motor iets beter kunnen neerzetten,
aan de andere kant hoe wil je anders dat mensen opschuiven.
Echter de redenering dat die automobilist geen tijd had om te reageren
:shock: :shock: :shock: .
Die vrachtwagen zit al aan de kant en dan heeft die auto nog bijna 3
vachtauto lengtes om te kijken. Alle gedachten en steun gaan hierbij
nog meer uit naar de getroffen agent, want dit is echt van de zotte.
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor zwemfan » ma nov 30, 2009 17:43

Hebben ze het filmpje niet gezien??? :?
Dan hadden ze gezien dat zelfs de eerste auto direct achter de vrachtwagen nog tijd zat had om aan de kant te gaan.
Je kan de vrachtwagen dus niet de oorzaak noemen dat de auto niet snel genoeg de motoragent aan zag komen!!

Sterkte toegewenst met het revalideren aan de betreffende agent!
zwemfan
Aspirant

Volgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten