Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

achtervolging uit de oude doos

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Customs Autority » do nov 12, 2009 21:30

achtervolging uit (volgens mij '97)

http://www.youtube.com/watch?v=ZZIROhHq ... re=related

weet iemand het verhaal hierachter? waarom de agenten
op hun flikker kregen? want volgens mij deden ze niks verkeerd
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor -LN- » vr nov 13, 2009 1:18

Dat is wat mis is met dit land. Geen 'netjes gewerkt', maar sancties, opheldering vragen en kamervragen van de SP. Zum kotzen.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » ma nov 16, 2009 10:23

Omdat het alleen om een apk en verzekeringetje ging.
Als die gast een kind kapot rijd wens ik je veel succes om aan de ouders uit te leggen dat het ging om 2 bekeuringen.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor bullterrier » ma nov 16, 2009 10:46

Die gast had zonder achtervolging ook een kind "Kapot" kunnen rijden want hij was onder invloed van drugs zo uit het filmpje bleek.

GlockCop schreef:Omdat het alleen om een apk en verzekeringetje ging.
Als die gast een kind kapot rijd wens ik je veel succes om aan de ouders uit te leggen dat het ging om 2 bekeuringen.
bullterrier
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » ma nov 16, 2009 10:52

Had gekund. Maar die kans is heel veel kleiner. Hij ging pas tegen het verkeer in toen de politie achter hem aan kwam. Daardoor ging hij als een bezetene rijden.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » ma nov 16, 2009 13:24

Je mag je als diender op dat moment echter gaan afvragen of er niet veel meer aan de hand is waarvoor hij vlucht. Is geen normale reactie voor slecht APK en verzekering. En ja, ik weet dat ook dat voorkomt en misschien wel steeds vaker.

Als hij iemand dood had gereden zit je inderdaad met een veel groter drama, dat klopt. Mijn opmerking was in eerste instantie ook gericht op het met z'n allen naar de politie wijzen en niet naar de eigenlijke veroorzaker.
Het kan allemaal zo zijn dat de VE hij minder risicovol had gereden als er niet was achtervolgt. De keuze om te vluchten, de keuze om zich extreem gevaarlijk te gedragen en de keuze om hierbij evt. doden bij te laten vallen ligt echter in zijn geheel bij de VE. Los van het feit of het van geval tot geval verstandig is bij een achtervolging tot het uiterste te gaan.
Hier mag zeker achteraf over worden gesproken.

Maar, bij wijze van, is men er in NL toch iets te goed in om een bewoner te vragen of hij een brandmelder had als iemand je huis in de fik heeft gestoken.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » ma nov 16, 2009 16:38

Achteraf is allemaal prima. Maar als je in zo een situatie komt met de begin info uit deze dan haak je gewoon af. Het is het niet waard.
Was het nou een zwaar beschadigde Swift dan wordt het anders........
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » di nov 17, 2009 2:44

Of Alberto Stegeman met nep-explosieven..
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Customs Autority » di nov 17, 2009 16:54

nou ik weet het niet hoor, maar als hij een stopteken krijg
en dan weigert te stoppen is dit al stafbaar (negeren stopteken),
daarnaast als hij dan ook nog eens zo gaat rijden zou ik toch zeker
zeer mijn vermoedens krijgen dat er meer aan de knikker is.
het enige wat ze eventueel fout deden is dat ze hem zo lang doo hebben
laten rijden, maar ja ze kunnen ook niet zomaar een auto tot stoppen
brengen als je verkeer in jou richten heb rijden
Customs Autority
Agent

Berichtdoor GlockCop » wo nov 18, 2009 12:52

Customs Autority schreef:nou ik weet het niet hoor, maar als hij een stopteken krijg
daarnaast als hij dan ook nog eens zo gaat rijden zou ik toch zeker
het enige wat ze eventueel fout deden is dat ze hem zo lang doo hebben

Succes verder!
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Jinx01 » do nov 19, 2009 11:26

Customs Autority schreef:nou ik weet het niet hoor, maar als hij een stopteken krijg

Als je een beetje in deze materie zit, dan weet je ook dat de politie in dit geval een stopteken geeft als toezichthouder, het negeren van dit stopteken levert dan alleen een boete op van volgensmij 150 euro, weet het bedrag niet meer.

Customs Autority schreef:daarnaast als hij dan ook nog eens zo gaat rijden zou ik toch zeker

De politie moet zijn handelen baseren op feiten en omstandigheden. Je onderbuik kan nog zo veel zeggen, maar daarmee kan je het niet verantwoorden.

Customs Autority schreef:het enige wat ze eventueel fout deden is dat ze hem zo lang doo hebben

Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met het tot stoppen brengen van personenauto's, maar dat is niet zo makkelijk als het in de film gaat. Bij cops zie je regelmatig de welbekende PIT manouvre, deze is niet mogelijk met een voertuig dat hier niet op gemaakt is. Tevens worden we hier niet op getraind.

Zoals een ander al aangaf, het is het niet waard. Al met al een bedrag van ongeveer 600 euro aan bekeuringen en misschien een artikel 8 WVW, dat is toch niet het risico waard dat iemand zijn leven laat. Want inderdaad leg dat maar uit, ook aan jezelf.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor PeterL » do nov 19, 2009 14:47

Jinx01 schreef:De politie moet zijn handelen baseren op feiten en omstandigheden. Je onderbuik kan nog zo veel zeggen, maar daarmee kan je het niet verantwoorden.

Gedeeltelijk mee eens. Onderbuik gevoel is echter wel ergens op gebasseerd. Vaak kan je als je logisch nadenkt nog een heleboel verklaren, zonder gebruik te maken van het zogenaamde ambtselastiek.

Wel natuurlijk afhankelijk van de casus.
PeterL
Agent

Berichtdoor Customs Autority » do nov 19, 2009 15:18

[quote="Jinx01Als je een beetje in deze materie zit, dan weet je ook dat de politie in dit geval een stopteken geeft als toezichthouder, het negeren van dit stopteken levert dan alleen een boete op van volgensmij 150 euro, weet het bedrag niet meer.

De politie moet zijn handelen baseren op feiten en omstandigheden. Je onderbuik kan nog zo veel zeggen, maar daarmee kan je het niet verantwoorden.

Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met het tot stoppen brengen van personenauto's, maar dat is niet zo makkelijk als het in de film gaat. Bij cops zie je regelmatig de welbekende PIT manouvre, deze is niet mogelijk met een voertuig dat hier niet op gemaakt is. Tevens worden we hier niet op getraind.

[/quote]

Dat van het negeren stopteken wist ik niet, en die PIT dacht ik dat hij wel getraind werd maar daar zat ik dan fout. Echter is mij altijd geleerd (pas nog over gehad met les ambsinstructie) dat de politie ook een zorgplicht heeft, dus dan is het bij deze kiezen voor twee dingen. Of die gast laten rijden waarbij de kans bestaat dat hij iemand dood rijd (dan heb ik toch ook aardig problemen om dat voor mezelf te verklaren, plus eventuele represailles van de baas). Of er voor zorgen dat je deze persoon in de gaten blijft houden, er voor probeert te zorgen dat de overige mensen er zo min mogelijk last van krijgen en mocht de mogelijkheid er zijn de man proberen te stoppen (daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor uiteindelijk zie PIT, politie blokkade, spijkerstrip). Maar als ik dit verhaal zo hoor is dit ook weer niet goed. Door dit soort verhalen snap ik dat sommige agenten zich wel eens afvragen waarom ze nog bij de baas zijn
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Jinx01 » do nov 19, 2009 16:34

Customs Autority schreef:
Dat van het negeren stopteken wist ik niet, en die PIT dacht ik dat hij wel getraind werd maar daar zat ik dan fout. Echter is mij altijd geleerd (pas nog over gehad met les ambsinstructie) dat de politie ook een zorgplicht heeft, dus dan is het bij deze kiezen voor twee dingen. Of die gast laten rijden waarbij de kans bestaat dat hij iemand dood rijd (dan heb ik toch ook aardig problemen om dat voor mezelf te verklaren, plus eventuele represailles van de baas). Of er voor zorgen dat je deze persoon in de gaten blijft houden, er voor probeert te zorgen dat de overige mensen er zo min mogelijk last van krijgen en mocht de mogelijkheid er zijn de man proberen te stoppen (daar zijn ook genoeg mogelijkheden voor uiteindelijk zie PIT, politie blokkade, spijkerstrip). Maar als ik dit verhaal zo hoor is dit ook weer niet goed. Door dit soort verhalen snap ik dat sommige agenten zich wel eens afvragen waarom ze nog bij de baas zijn

Bij de zorgplicht moet je meer denken aan bijvoorbeeld het gebruik van pepperspray. Na gebruik dien je ook hulp te verlenen. Zelfde geld natuurlijk ook voor andere geweldsmiddelen.

Ik begrijp het gevoel van als ik hem door laat rijden dan rijd hij misschien iemand dood. Maar weet wel dat ik liever een dronkenlap achter het stuur heb die probeert zonder gepakt te worden naar huis rijd. Dan een dronkenlap welke op zijn hielen gezeten word en probeert weg te komen. (Laat wel duidelijk zijn dat ik tegen de combi alcohol en verkeer ben.) Daarnaast geld altijd dat je een risicoanalyse maakt of zoals bij de politie mooi genaamd een doel aanpak analyse. Belangrijkste vraag daarbij wat zijn de risico's.

De mogelijkheden die jij noemt op het gebied van het stoppen van een voertuig hebben we niet of zijn we niet in getraind.

Ik twijvel gelukkig niet over mijn werken bij de politie. Een verantwoorde keuze maken betekent profesioneel optreden, daaruit kan je ook een hoop voldoening halen. Vandaar ook mijn intresse in een baan bij het AT.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor Jinx01 » do nov 19, 2009 16:38

PeterL schreef:Gedeeltelijk mee eens. Onderbuik gevoel is echter wel ergens op gebasseerd. Vaak kan je als je logisch nadenkt nog een heleboel verklaren, zonder gebruik te maken van het zogenaamde ambtselastiek.

Wel natuurlijk afhankelijk van de casus.

Dat is ook zo, maar in deze gevallen is je onderbuik gevoel vaak gebasseerd op feiten en/of omstandigheden. En staat er iets in je pv van ambtshalve is mij bekend ....
Jinx01
Surveillant

Volgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten