Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

achtervolging uit de oude doos

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor -LN- » do nov 19, 2009 19:46

@Jinx01

PIT manoeuvre worden we niet in getraind, maar is ook niet per definitie verboden. (even los van deze casus en of het hier geschikt was)
Heb een beetje zitten zoeken en las dat de Amerikanen het oorspronkelijk van de Duitsers hebben overgenomen. Zover ik weet reden die toen, net als nu, niet is speciaal hiervoor aangepaste voertuigen. Volgens mij is dit met reguliere personenauto's gewoon mogelijk.
Massa van de voertuigen speelt wel een rol. Of je met onze Touran een Q7 soepel van de weg krijgt betwijfel ik. Iemand die meer over kan zeggen v.w.b. zijn ervaring met voertuigbeheersing of achtervolgingen?
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Customs Autority » do nov 19, 2009 19:56

Om toch nog wat over die PIT te zeggen, er word getraind met aangepaste voertuigen. Er zit dan een soort van Bull cacher aan de voor en achterzijde van de auto, aangezien als je het vaak doet er nog wel eens wat los kan raken. Maar dit kan met elke auto, natuurlijk zal je met een fiat panda geen Tuareg of andere SUV van de weg drukken maar dat lijkt me logisch.

Echter wat betreft die spijkerstrips, mij was namelijk bekend dat een aantal politiecorpen hier wel mee waren uitgerust. Dit kan ook natuulijk verkeerde informatie naar mij toe zijn.
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Bleu_E1000 » do nov 19, 2009 20:30

'n Volvo V70 of 'n willekeurige andere grote (en zware) middenklasser van 't KLPD zal 't zeker kunnen. En misschien dat alleen de heren van Verkeershandhaving 't "mogen" doen, aangezien zij 'n aanvullende rijopleiding krijgen, die zwaarder en uitgebreider is (so I'm told)?

----------------
Now playing on Windows Media Player: Europe - Final Countdown
via FoxyTunes
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » do nov 19, 2009 20:53

Ik had de vraag bij een leidinggevende neergelegd, daar men laatst in Soest de auto van de VE('s) van de weg had gereden.
Kwamen erop uit dat het gewoon een kwestie van proportionaliteit/subsidiariteit blijft.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Jinx01 » vr nov 20, 2009 9:31

-LN- schreef:Kwamen erop uit dat het gewoon een kwestie van proportionaliteit/subsidiariteit blijft.

Dat is absoluut zo.
Bij AA rijden we in Golfjes en ik heb geen ervaring met de PIT manouvre. Maar ik ben toch bang dat je airbags klappen, waarschijnlijk bij een perfect uitgevoerde niet, maar zoals aangegeven we worden er niet in getraind.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor Jinx01 » vr nov 20, 2009 10:51

Emile schreef:'n Volvo V70 of 'n willekeurige andere grote (en zware) middenklasser van 't KLPD zal 't zeker kunnen. En misschien dat alleen de heren van Verkeershandhaving 't "mogen" doen, aangezien zij 'n aanvullende rijopleiding krijgen, die zwaarder en uitgebreider is (so I'm told)?

Ik weet niet of verkeershandhaving dit soort trainingen krijgen. Zou best kunnen.
AT chauffeurs natuurlijk wel.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor PeterL » vr nov 20, 2009 11:30

Jinx01 schreef:
-LN- schreef:Kwamen erop uit dat het gewoon een kwestie van proportionaliteit/subsidiariteit blijft.

Dat is absoluut zo.
Bij AA rijden we in Golfjes en ik heb geen ervaring met de PIT manouvre. Maar ik ben toch bang dat je airbags klappen, waarschijnlijk bij een perfect uitgevoerde niet, maar zoals aangegeven we worden er niet in getraind.

heeeeeee, wij hebben toch echt nu ook een touran staan :D

Alleen schijnt de touran nog langzamer te zijn, maargoed.
PeterL
Agent

Berichtdoor -LN- » vr nov 20, 2009 12:23

Wij zijn van de Zafira naar de Touran gegaan. Qua wegligging een hele vooruitgang.

Maar misschien komt dit omdat ie zo langzaam is...
Laatst bijgewerkt door -LN- op vr nov 20, 2009 12:47, in totaal 1 keer bewerkt.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor wally-b » vr nov 20, 2009 12:32

Ik weet dat er ergens een filmpje van de BSB op internet staat waar ze iemand drukken.

Kan hem alleen trouwens even niet vinden.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Customs Autority » vr nov 20, 2009 15:18

ik heb de BSB een keer de PIT zien doen bij Dutchmil,
ik weet niet of jij die bedoelde. Kan hem alleen nu ook even
niet terug vinden
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor GlockCop » vr nov 20, 2009 16:10

Zullen we ff lekker achtervolgings technieken die daadwerkelijk gebruikt worden in het afgesloten gedeelte bespreken??????????????????
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor wally-b » vr nov 20, 2009 17:16

Als je op youtube gaat zoeken op achtervolgingen in de U.S.A dan denk ik dat je ook wel wat vind.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor --X-- » vr nov 20, 2009 19:18

Zo opgelost..... de geschiedenis herhaald zich.

Gegroet strijders. :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Vorige

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten