Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Aanhouding R-R, verdachte vuurwapengevaarlijk

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Customs Autority » za apr 10, 2010 14:01

http://www.youtube.com/watch?v=RJJcWO94-7s&feature=player_embedded

dit nieuwsbericht hoort erbij

Politie lost waarschuwingsschoten bij aanhouding

9 april 2010

Politieagenten hebben vrijdag waarschuwingsschoten gelost bij de aanhouding van een man in Rotterdam-Schiebroek. De politie had een melding gekregen dat een man bij Station Wilgenplas van Randstadrail een vrouw bedreigde met een vuurwapen.

Agenten zagen de verdachte lopen op de Peppelweg. Toen ze hem wilden aanhouden, luisterde hij niet, waarop agenten de waarschuwingsschoten losten. Toen de politie de man fouilleerde bleek dat hij daadwerkelijk een vuurwapen bij zich had.

Ik zeg cordaat optreden van de collega's
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Jinx01 » za apr 10, 2010 17:04

Customs Autority schreef:Ik zeg cordaat optreden van de collega's

Goede aanhouding. Alleen jammer dat het zo lang duurt voordat de collega's aansluiten als die collega op zijn nek springt.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor Nero » za apr 10, 2010 18:54

Goed gewerkt hoor. Lastig als een ve niet meewerkt in zo'n geval. Collega's bleven in ieder geval rustig en hebben het mooi afgehandeld.
Kansloze reacties trouwens weer bij het filmpje :(
Nero
Agent

Berichtdoor Snake Doc » zo apr 11, 2010 22:55

De bron van het nieuwsbericht, welke is dat?

Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk om er over mee te praten, respect voor het handelen van de collega's.

Maar door het lange wachten kan de verdachte wel in zijn gedrag groeien, met alle gevolgen van dien. Er zijn twee collega's die hun vuurwapen hebben gericht. Er zijn enkele waarschuwingsschoten gelost. Het zou ook rechtvaardig zijn als er al aanhoudingvuur had plaatsgevonden, soms wordt dit te lang uitgesteld en hierdoor wordt de kans op noodweer vuur steeds groter. Bijvoorbeeld toen de verdachte zich omdraaide en zijn handen niet zichtbaar had, hij had van alles kunnen pakken en de veiligheid van de collega's liep groot gevaar.

Dit is slechts een manier hoe je het kan bekijken, natuurlijk in de praktijk maar eens kijken of ik het ook zo zou doen. WAnt wat dat betreft ben ik nog een 'hele jonge hond'.
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor daanvs » ma apr 12, 2010 13:32

http://www.youtube.com/watch?v=A62bciAPdmU&NR=1

aanhouding vanuit een andere hoek, boven de Verhage aan de Peppelweg.
daanvs
Agent

Berichtdoor Customs Autority » ma apr 12, 2010 15:58

Snake Doc schreef:De bron van het nieuwsbericht, welke is dat?

Maar door het lange wachten kan de verdachte wel in zijn gedrag groeien, met alle gevolgen van dien. Er zijn twee collega's die hun vuurwapen hebben gericht. Er zijn enkele waarschuwingsschoten gelost. Het zou ook rechtvaardig zijn als er al aanhoudingvuur had plaatsgevonden, (...)

bron van het nieuws bericht is de volgende
[url]http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fapril%2FPolitie%20lost%20waarschuwingsschoten%20bij%20aanhouding
[/url]

en over het aanhoudingsvuur is op een ander forum ook al een discussie over. Het had gekund, misschien zelfs op sommige momenten had noodweer vuur gerechtvaardigd kunnen zijn. Echter elke situatie is weer anders en je kan nog zo vaak iets oefenen maar als je het eenmaal daadwerkelijk moet toepassen komen er ook nog andere aspecten kijken zoals stress. Best kans dat het voor sommige van ons terug komt tijdens de IBT lessen, is namelijk wel een leuke casus.
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma apr 12, 2010 17:52

BUG ALERT!!!

Zo zie ik de reactie van de douanier hierboven me niet. Wanneer ik 'm quote, krijg ik zijn reactie wel te zien in het invoervenster.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor JanZwolle » di apr 13, 2010 1:46

Je hebt gelijk Emile; dit probleem heb ik ook een tijdje gehad in mijn postings... De admin heeft toen mijn account opgeschoond en ik geloof zelfs opnieuw geinstalleerd.

Bij mij deed het probleem zich vooral voor als ik teksten knipte en plakte vanaf bv nieuwssites. Goed opletten dat je geen onbedoelde symbolen of opmaaktekens meekopieerd...

Dit lijkt idd hetzelfde probleem...

Greetzzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Six » di apr 13, 2010 9:46

Het probleem staat me nog bij Jan. Maar de oplossing helaas niet.. Ik ga weer even kijken hoe het te verhelpen is.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor PatF » wo apr 14, 2010 14:02

Ik mis het hondje, ideale situatie om de hond in te zetten. Voor de rest sluit ik me geheel aan bij Snake Doc. Als ik goed tel, hoor ik in ieder geval 4 waarschuwingsschoten. Zo vanaf de zijlijn zeg ik dat dat er 3 te veel zijn.

Laat de politiek nou eens goed naar dit filmpje kijken. In deze situatie zou een taser of beanbags echt een uitkomst zijn. Zoals al eerder gezegd "wij" op straat komer veel vaker in een situatie waarin een taser een goed middel zou zijn, dan het AT. Die proef zo snel mogelijk uitbreiden naar de basis !
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Customs Autority » wo apr 14, 2010 14:08

PatF schreef:Laat de politiek nou eens goed naar dit filmpje kijken. In deze situatie zou een taser of beanbags echt een uitkomst zijn. Zoals al eerder gezegd "wij" op straat komer veel vaker in een situatie waarin een taser een goed middel zou zijn, dan het AT. Die proef zo snel mogelijk uitbreiden naar de basis !

Daar staat al iets over op dit forum. De proef met de taser is tot nu toe een succes (wat ik begrepen heb) maar het blijft gewoon bij het AT. De taser word voorlopig nog niet ingevoerd bij de "gewone" agenten en zelf zie ik het ook nog niet zo snel gebeuren. Waarschijnlijk dat over een paar jaar (binnen nu en 5 jaar) wel een aantal collega's een extra opleiding krijgen en hier dus mee uitgerust worden, maar niet iedereen.

En daarnaast had ik al gezegd (al is dat stuk tekst weggevallen :( ), we weten niet wat de situatie daar precies was. In een stresssituatie doe je altijd iets anders dan je geleerd is. Ze hadden kunnen schieten dat klopt, maar blijkbaar vonden de collega's het nog niet nodig om gericht te schieten (ook al mochten ze het wel).
Customs Autority
Agent

Berichtdoor daanvs » wo apr 14, 2010 18:02

PatF schreef:Ik mis het hondje, ideale situatie om de hond in te zetten. Voor de rest sluit ik me geheel aan bij Snake Doc. Als ik goed tel, hoor ik in ieder geval 4 waarschuwingsschoten. Zo vanaf de zijlijn zeg ik dat dat er 3 te veel zijn.

Er is in totaal 6 maal geschoten.
daanvs
Agent

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten