Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Aanhouding.. eehhh of zo iets !!!

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Mikeyswa » do nov 04, 2010 13:01

Customs Autority schreef:
Iurus schreef:-
@ maik-i Tis een oudje en volgens mij staat ie ook al hier op het forum maar het blijft wat mij betreft een beste actie 8) :lol:
Aanhouding R-R (1:24)

Mooie actie :)
Samen uit, samen thuis !!
Mikeyswa
Aspirant

Berichtdoor ruben » do nov 04, 2010 14:18

En als 't dan een keertje goed gaat, mag je daar best wel blij om zijn :P :

http://www.youtube.com/watch?v=8xOgw9CJqOE&NR=1
Zie 0:36
ruben
Aspirant

Berichtdoor b-boy » do nov 04, 2010 15:10

ruben schreef:En als 't dan een keertje goed gaat, mag je daar best wel blij om zijn :P :

Briljant die glimlach! :D
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Lex » ma nov 08, 2010 18:34

Maik-i schreef:http://www.youtube.com/watch?v=GY873RvT23s&feature=related

Dan vind ik dit een beter voorbeeld.
Even doorspoelen naar wanneer de politie erbij komt.

Het laatste stukje van de politie, perfect werk, die beveiligingslui? Belachelijk. Over gepast geweld gespoken, overkill. Gelukkig passen dit soort lui in het verkeerde vierkante vakje...(ongeschikt)

:)
Lex
Aspirant

Berichtdoor Lex » ma nov 08, 2010 18:38

b-boy schreef:
ruben schreef:En als 't dan een keertje goed gaat, mag je daar best wel blij om zijn :P :

Briljant die glimlach! :D[/quote

Best netjes, valt mij op dat ik weinig beenklemmen zie. Terwijl je met een beetje druk toch wel voor elkaar krijgt wat je hebben wil. Natuurlijk de doorgesnoven, van de pot gerukte, hersenloze wildenbras hierbuiten gelaten. :wink:
Lex
Aspirant

Berichtdoor daanvs » ma nov 08, 2010 18:40

Lex schreef:Best netjes, valt mij op dat ik weinig beenklemmen zie. Terwijl je met een beetje druk toch wel voor elkaar krijgt wat je hebben wil. Natuurlijk de doorgesnoven, van de pot gerukte, hersenloze wildenbras hierbuiten gelaten. :wink:

Ik vind beenklemmen alleen handig wanneer je met minimaal 3 man bent of als de verdachte al geboeid is en nog een beetje lastig wil doen. En dan uitkijken voor verstikking.. Die handen moeten onder controle, dat is prio 1.
daanvs
Agent

Berichtdoor Lex » ma nov 08, 2010 19:14

Andere ervaring. Ik heb het wel eens, alleen, met een beenklem moeten doen, waarbij de arrestant hooguit het risico loopt zijn eigen knieën uit elkaar te rukken. Rustig maar duidelijk gemeld zijn handen op de rug te leggen, en ik kon hem met alle gemak boeien. Te weinig mensen voor een te grote groep, vandaar alleen :(

Oké, hij schreeuwde een beetje.. :wink:

Miscchien verschillende manieren van techniek, maar het bevalt mij wel als de verdachte/arrestant eenmaal snel tegen de grond is gewerkt. Ik weet niet hoe het bij de politie is, maar een knieafdruk op een wervel, kan heel lelijk tegen je werken...Je laat toch een plek na, die ik dan weer mocht toelichten. :(
Lex
Aspirant

Berichtdoor daanvs » ma nov 08, 2010 23:36

Ieder zijn eigen stijl denk ik. Voor mij blijft het belangrijkste dat die handen geen wapen meer kunnen gebruiken, daarom verkies ik eerder een opbrenggreep dan een beenklem. Daarbij doe je de verdachte al erg snel erg veel pijn met een beenklem, dat kan leiden tot submissie maar in veel gevallen juist tot meer verzet. Het doel moet dan ook niet zijn iemand te dwingen tot medewerking door meer en meer pijnprikkels toe te dienen, maar door fixatie waaruit je eventueel verder kan werken.

Je geeft zelf echter aan dat jouw manier ook werkt, daar moet je niets aan veranderen dan :)
daanvs
Agent

Berichtdoor Lex » di nov 09, 2010 12:58

Leuk om even die punten te pakken. Ik ben klein en licht, dus moet het van mijn snelheid, en surprise hebben. Gelukkig snel en lenig, dus in no time hang ik met mijn 50 kilo aan je nek, het liefst om je hele hoofd en trek je daarmee uit balans. (dan zijn er wel collega's die het werk even afmaken)

Inderdaad is het met beenklemmen goed oppassen dat het niet uit de hand loopt, maar juist bij mij als licht type weer een tactische verrassing waar men geen rekening mee houdt. Gelukkig gaat alles altijd wel lekker snel.

Je begrijpt dat zitten op een "arrestant" niet echt een optie voor mij is, vooral als deze stijf staat van de adrenaline/drugs. Ben ik eigenlijk al verplicht om de nek te blokkeren. Doe ik liever niet. je weet maar nooit.

Bij de wat instabiele beschonken "grote vent" weet ik me prima te redden middels zijn duimen, om hem te vloeren en onder controle te houden. Waarbij ik altijd heel duidelijk vertel wat de consequenties van tegenwerken zijn. Ik draai niet door, dat doen ze zelf.

En natuurlijk heb jij gelijk, wapens zo snel mogelijk onder eigen controle, en dan zijn handgrepen (mes) of een welgemikte tik op de hand de beste opties. Het mag nooit kunnen dat een omstander toegang tot het wapen krijgt.

Ik blijf een voorstander van snel ingrijpen en afvoeren, nog voordat buitenstaanders begrijpen wat er eigenlijk gebeurd. (de verdachte zelf ook :))

Vandaar dat regelmatig oefenen en tactische besprekingen voeren, met oude en nieuwe collega's, van groot belang is. Weet met wie je in een situatie stapt. Helaas heb ik ook al een paar maal mogen ervaren dat ik er ineens alleen voor stond, en de rest keek er naar.. :cry: Gelukkig kan ik incasseren, hoewel het natuurlijk niet zo zou moeten zijn.

Zo heb ik een paar zelfstandig afgevoerd en gestript terwijl de rest stond toe te kijken hoe een andere collega nog steeds in discussie ging. Afgesproken was, aanzeggen, meenemen en afvoeren onder leiding van een meerdere, niet dus...

Een andere hebben we met vier personen op een serveerwagentje die kant op gereden, dat ging heel smooth, zwaar figuur, stribbelde tegen, en we moesten een afstand afleggen, zag er eentje het karretje staan. Dat was dus geboeid afserveren in stijl :D

Ik heb het geluk om bij diverse diensten de werkwijze te mogen leren, een combinatie hiervan verwacht bijna niemand (behalve de groep die mij kent). Daar doe ik mijn voordeel mee..
Lex
Aspirant

Vorige

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten