Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

TV GIDS!. Post hier al je aanbevelingen voor de TV.

Zinloos gekeuvel, grappige verhaaltjes en andere nuttloze praat: dit is de verbale afvalbak.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor KE3 » wo aug 01, 2007 11:19

Wat ik mij trouwens afvroeg, een Volvo in de USA, valt dat niet op? Ik ben er een aantal malen geweest, maar zoveel volvo's zag je er niet ?

Wel prachtig hoe die lampen er in zitten gebouwd trouwens :D
KE3
Surveillant

Berichtdoor wally-b » wo okt 03, 2007 17:27

Defensie geeft filmbeelden vrij van strijd Uruzgan
Uitgegeven: 3 oktober 2007 15:57
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2007 16:48

DEN HAAG - Defensie heeft filmbeelden vrijgegeven van een gevecht tussen het Afghaanse leger met Nederlandse militairen tegen vijandelijke strijders in de Zuid-Afghaanse provincie Uruzgan. De NOS heeft die woensdag uitgezonden. Het gaat om een gevecht op 20 augustus
Ministerie van Defensie

Defensie wil met het tonen van de beelden de twee aspecten aangeven waar de missie in Afghanistan om draait: wederopbouw en gevechten. Op die manier krijgen mensen een completer beeld van wat er in Uruzgan gebeurt, zei een woordvoerder.

Gevechten

Er zijn overigens al eerder filmbeelden van gevechten in Uruzgan getoond, onder meer door filmmaker Vik Franke. Hij kwam in opspraak doordat hij tijdens de gevechten zelf een geweer pakte en daarmee op de vijand schoot.

Ook op internet zijn er beelden te zien, onder meer van gevechten met de Australische ISAF-militairen, die ook op Kamp Holland zijn gelegerd.

Taliban

De woensdag uitgezonden beelden zijn op 20 augustus gemaakt door een medewerker van Defensie. Te zien is dat bij Kala Kala in de vallei bij Chora Afghaanse eenheden (ANA) en het Nederlandse ondersteuningsteam door de Taliban worden beschoten met raketten, mortieren en geweervuur.

Inwoners van het plaatsje wordt aangeraden snel weg te gaan. De aangevraagde luchtsteun gooit bommen af op de locaties waar de opstandelingen zitten. Bij de strijd zouden enkele tientallen Taliban zijn gedood.

Tijdens het gevecht raakte een Patria-voertuig beschadigd toen een granaat vlakbij ontplofte. Hierdoor raakten twee Nederlandse militairen gewond. Ze werden voor hun verwondingen in het hospitaal op Kamp Holland behandeld. Het voertuig is daarna vernietigd om te voorkomen dat het in verkeerde handen zou vallen.

Bron: http://www.nu.nl/news/1259388/70/Defensie_geeft_filmbeelden_vrij_van_strijd_Uruzgan.html
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Luukss » do okt 04, 2007 16:51

Luukss
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo jan 09, 2008 14:02

Dinsdag, 22.30; Nederland 1: Zedenpolitie. Docusoap over de Amsterdamse zedenpolitie
Vrijdag, 20.25/ zaterdag, 18.00; Veronica: Wegmisbruikers
Zaterdag, 18.00; RTL 7: politie op je hielen

Weet iemand trouwens waar Hill Street Blues en Kommissar Rex zijn gebleven? :?: :?:
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Chef » vr feb 01, 2008 15:31

Even een vraagje voor Glockcop en Sine Pari.

Dat boek, Delta Force, waar jullie op doelen is dat geschreven door voormalig Delta lid Eric haney? Ik ben hem namelik momenteel aan het lezen, en ik moet zeggen dat ik het wel een goed boek vind.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr feb 01, 2008 16:53

Chef schreef:Even een vraagje voor Glockcop en Sine Pari.

Dat boek, Delta Force, waar jullie op doelen is dat geschreven door voormalig Delta lid Eric haney? Ik ben hem namelik momenteel aan het lezen, en ik moet zeggen dat ik het wel een goed boek vind.

Was er niet ook een reeks geschreven door Tom Clancy, of ging dat over Net Force?
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Andy » vr feb 01, 2008 21:26

Emile schreef:

Was er niet ook een reeks geschreven door Tom Clancy, of ging dat over Net Force?

bedoel je Rainbow Six ? (team rainbow, fictionele internationale CT eenheid die SAS, GSG9, CIA, DELTA, GIGN etc etc bevat)
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor wally-b » vr feb 01, 2008 22:30

Het gaat om het boek van deze man.

http://www.erichaney.com/bio.html
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » za feb 02, 2008 0:38

Andy schreef:
Emile schreef:

bedoel je Rainbow Six ? (team rainbow, fictionele internationale CT eenheid die SAS, GSG9, CIA, DELTA, GIGN etc etc bevat)

Daar heeft hij idd ook een serie over geschreven, maar t blijkt niet ook de schrijver van Delta Force te zijn.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor 26 » za feb 02, 2008 14:47

ik weet niet of het mogelijk is voor mensen hier om digitale tv van upc te nemen (of een variant), maar daar zit oa history channel op, en discovery civilisation. hierop zijn vaak docus te zien over oa de SAS, CIA, FBI en wereldwijde geheime diensten. echt aan te raden :idea:
26
Aspirant

Berichtdoor Moegie » wo feb 20, 2008 18:18

heuj allen, ipv het forum te vervuilen met nóg een voorsteltopic, doe ik het maar hier :P
Moegie is 24jr, zit als groentje iets meer als 1,5jr bij de blauwe baas, @onze residentie.. en ik ben er nog steeds ondanks het feit dat mevr.ter horst zeer "aparte" uitspraken/toezeggingen doet..
Had graag ooit in de toekomst willen solliciteren bij dé AT maar heb me verdiept in de fysieke eisen.. en gaf het eigenlijk weinig kans :lol:
Ben een doorzetter, maar geen atleet :P
maja, ik ga verder lezen op het forum!
Moegie

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo feb 20, 2008 18:22

Moegie schreef:heuj allen, ipv het forum te vervuilen met nóg een voorsteltopic, doe ik het maar hier :P

...of je had het gewoon bij een van de andere voorsteltopics kunnen zetten :roll:

Welkom :)
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Moegie » wo feb 20, 2008 18:26

he sj*t, heb het inderdaad in verkeerde topic gepost :oops: :lol:

bedankt :)
Moegie

Berichtdoor b-boy » zo apr 13, 2008 16:52

Vanavond om 23 uur. Fight Masters: special forces. National Geographic. Ik heb het gister per ongeluk gezien. Het is een goed programma!
B
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Snake Doc » ma mei 05, 2008 22:35

Vanavond om 23.00 uur op nederland 2. Documentaire over de Nederlandse Commando's in Uruzgan.
Snake Doc
Brigadier

VorigeVolgende

Keer terug naar De kantine

Toon nieuwe berichten