Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

ik zal me ook even voorstellen

Zinloos gekeuvel, grappige verhaaltjes en andere nuttloze praat: dit is de verbale afvalbak.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor daanvs » wo mei 23, 2007 11:16

Beste mensen, het leek mij een goed idee me maar eens voor te stellen. Jaren lang lees ik al mee hier zoals Six wel weet. Volgens mij was het domein arrestatieteam.nl nog van mij en een paar vrienden voordat Six het nam.
Na veel geleerd te hebben op deze forums en elders denk ik dat het nu tijd wordt om mee te posten. Daarom dat ik me maar eens voorstel.

Ik ben Daan, 22 jaar, studeer momenteel communicatie enmultimedia design. Ben fervent airsofter voor degenen onder jullie die weten wat dat is. Daarnaast heb ik gisteren mijn deel A bij het CCM met goed resultaat afgelegd. Geen tijd om trots op te zijn bij het FMO, 3min en 7 seconden rond maar toch trots en blij dat ik vrijdag 1 juni voor deel B ga :D

Dat is het wel zo'n beetje denk ik.

grts,
Daan
daanvs
Agent

Berichtdoor b-boy » wo mei 23, 2007 13:49

daanvs schreef:Beste mensen, het leek mij een goed idee me maar eens voor te stellen. Jaren lang lees ik al mee hier zoals Six wel weet. Volgens mij was het domein arrestatieteam.nl nog van mij en een paar vrienden voordat Six het nam.
Na veel geleerd te hebben op deze forums en elders denk ik dat het nu tijd wordt om mee te posten. Daarom dat ik me maar eens voorstel.

Ik ben Daan, 22 jaar, studeer momenteel communicatie enmultimedia design. Ben fervent airsofter voor degenen onder jullie die weten wat dat is. Daarnaast heb ik gisteren mijn deel A bij het CCM met goed resultaat afgelegd. Geen tijd om trots op te zijn bij het FMO, 3min en 7 seconden rond maar toch trots en blij dat ik vrijdag 1 juni voor deel B ga :D

Dat is het wel zo'n beetje denk ik.

grts,
Daan

welkom,
Wat is fervent airsofter? Klinkt interresant. Deel A voor de politie neem ik aan :oops:. Zo ja welk korps?
mvg B-boy
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor daanvs » wo mei 23, 2007 14:05

dank je.

Deel A van de keuring voor Rotterdam Rijnmond inderdaad, de sporttest, intelligentie test en persoonlijkheidstest dus.

Airsoft, tja.. een sport waarbij men militaire scenarios speelt, gebruikmakend van 1:1 full metal wapen replica's die 6mm plastic of biologisch afbreekbare balletjes schieten. Zowel semi als vol automatisch. De sport is illegaal in nederland omdat de replica wapens hier niet zijn toegestaan, dat is dan ook waarom ik en mijn team in Belgie moeten spelen waar ook onze wapens opgeslagen liggen.

Afbeelding
Ik ben die linker knul.

Als je wat meer wilt weten of gewoon fotos wilt kijken dan kan dat op de gallery van mijn teamsite: http://www.bbe-squad.com/modules.php?name=gallery2
daanvs
Agent

Berichtdoor Snake Doc » do mei 24, 2007 17:40

Welkom.
Jij hebt wel een leuke hobby zeg. Hoe komen jullie aan al die spullen, etc etc/. Zal wel wat kosten. Vast gropeje vrienden?
Schieten jullie ook wel eens. zoja waarmee? Of is het gewoon kleine acties maken?
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor daanvs » do mei 24, 2007 18:41

Wij kopen onze uitrusting vooral online. De kogelwerende vesten, helmen, brillen.. ja een dure hobby als je je in authentieke gear wilt steken. Zelf heb ik het geluk dat ik de webhost ben voor een amerikaans tactical gear bedrijf genaamd PMDC tactical. Daar krijg ik elke maand een hoop mooie spullen van. Van surefire en gladius lampen tot zip/flex cuffs.

Ik had vorig jaar een lijstje gemaakt met mijn gear en de prijzen er bij. Deze lijst is niet meer helemaal up to date:

1x M500 shotgun 329 euro
1x MP5: 350 euro
1x M4 : 350 euro
1x Glock 17 90 euro
6x M4 mags 150 euro
4x MP5 mags 100 euro
1x MICH helmet 60 euro
1x balaclava 30 euro
1x BDU DPM 60 euro
1x Combat Boots 90 euro
1x ESS glasses 45 euro
1x ESS goggles 45 euro
1x Hydration kit 40 euro
1x FSBE vest 100 euro
all pouches 200 euro
1x Radio 40 euro
1x throatmic 36 euro
2x custom patch 39 euro
5x nametape 15 euro
1x SOC holster 145 euro
1x Gladius light 250 euro
1x surefire light 140 euro
1x Red dot scope 60 euro
1x dropleg pouch 75 euro
1x flightsuit 35 euro
1x team cap 15 euro
1x charger 35 euro
1x speedloader 10 euro
1x diablo gloves 40 euro
1x M4 sling 15 euro
1x kneepads 20 euro
10x flexcuffs 5 euro

Wat echt heel jammer is aan deze sport is dat de wapen onderdelen duurder zijn dan die van real steel wapens.

En ik kan het niet laten om even m'n nieuwste aanwinst hier te posten nu we het toch over airsoft hebben.

Afbeelding

Ik speel zelf met een vast team vooral op open wedstrijden. het team bestaat uit 5 man. het team zelf is dan weer verdeeld in 2 subteams en de element leader.
Het tactisch niveau van het spel ligt grotendeels aan de organisatie van de skirmishes zoals we de wedstrijden noemen. meestal zijn de besloten wedstrijden het leukst omdat er het meest realistisch wordt gespeeld.
daanvs
Agent

Berichtdoor PeterL » do mei 24, 2007 20:16

gelukkig is deze 'sport' illigaal in Nederland.

Jullie zien eruit als een stelletje peppier m*th*rf*ck*rs....

Begrijp dat jullie het allemaal erg naar jullie zin hebben, ik speelde toen ik klein was ook altijd soldaatje...maar jullie gaan wel erg ver.
Blijf vooral spelen als je er lol in hebt, maar let asjeblieft wel goed op dat mensen goed beseffen dat t niet echt is! Anders zou t zomaar gruwlijk fout kunnen gaan.
PeterL
Agent

Berichtdoor daanvs » do mei 24, 2007 20:33

Ik ben het helemaal met je eens. De wetten die rond het uitoefenen van deze sport (geloof me, het is wel een sport. Combinatie van schietsport, hardlopen, klimmen en dergelijke) zijn in Belgie gelukkig zeer duidelijk.

Wat soldaatje spelen betreft heb je gelijk. Dat is wat we doen. Maar zeg nu eerlijk, hoeveel mensen die op dit soort fora komen dromen er niet van om bij een AT of SF eenheid te komen en voor hoeveel mensen is dit weggelegd? Je kan bij deze sport zo ver gaan als je zelf wilt in de zin van, kom in spijkerbroek en T-shirt of koop en volledig KCT kit.

Ik vind het heerlijk om te doen, ik doe het al jaren, en ik kan je vertellen dat bij airsoft veiligheid bovenaan staat waar je ook komt.

Het is een controverciele sport, het trekt je of het trekt je niet.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik door het beoefenen van deze sport alleen maar meer respect heb gekregen voor de mensen die in het echt dagelijks dezelfde zo niet veel zwaardere handelingen uitvoeren maar waarbij het geen plastic kogeltjes zijn die rond de oren suizen.

Echter, de sport zelf is in Nederland niet illegaal, het zijn de wapen replica's die illegaal zijn. Men zou met supersoaker of paintball wapen look-a-like's kunnen spelen maar zoals je misschien al hebt geraden draait het bij deze sport om realisme. Ik kan me persoonlijk heel goed vinden in de wet die het beoefenen van mijn sport in Nederland op de manier waarop ik het liefst speel zo goed als onmogelijk maakt. Toch ben ik blij dat ik de sport wel kan spelen ook al kost het me een rit naar belgie elke zondag ;)
daanvs
Agent

Berichtdoor Rromero » do mei 24, 2007 23:08

Welkom,

Ik vind het eerlijk gezegt (naar mijn mening) niet respectvol.
Omdat je je zelf probeert te vergelijken(zie:inleven) met een SF-eenheid. In dit geval de voormalig BBE, aangezien je op de foto loopt met een duif op je schouder.

Jij en de meeste van ons(waaronder ik), weten nog geen eens, hoe mensen reageren als ze in zo`n stres volle situatie zijn, i.v.m het oppakken van een verdachte of het uitschakelen daarvan.

En dan speel jij dat na met plastic balletjes. :roll:

Maar zeg nu eerlijk, hoeveel mensen die op dit soort fora komen dromen er niet van om bij een AT of SF eenheid te komen en voor hoeveel mensen is dit weggelegd?

Je bent tweeëntwintig jaar oud, ga een jaar hard trainen, en soliciteer voor een baan in het leger. Maar als je daarvoor te "lui" bent of geen zin hebt om hard te trainen, moet je ook niet zeuren over dromen en wegleggen(zie:toelaten).

Ik heb niets gezegt als jij, blijvende of andere lichamelijke andere klachten heb. Zoals bijv. een ziekte of kromme rug, of dat soort dingen.

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor daanvs » vr mei 25, 2007 8:20

Ik denk dat airsoft zo dicht bij de werkelijkheid komt als dat ik wil komen wat betreft militaire scenarios. Ik train al jaren, heb m'n FMO met een goede tijd afgelegd en ik hoop dan ook op 1 juni mijn deel B op het CCM met goed gevolg af te ronden. Ieder zijn hobby en ieder zijn mening. Er is trouwens genoeg defensie en politiepersoneel te vinden op de meeste skirms.
daanvs
Agent

Berichtdoor Snake Doc » vr mei 25, 2007 9:20

NEem het toch niet zo serieus, het is een hobby van hun waar ze lekker kunnen 'spelen'. Zoals misschien iemand van jullie duiven houdt. En ja, met dat respect vol, misschien gelijk maar ik persoonlijk denk dat het niet zo bedoelt was. Als hun het toch leuk vinden om soldaatje te spelen. What's the problem?
Daan. Doe wat je leuk vindt :wink:
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Chef » vr mei 25, 2007 20:12

Beste mede forum leden,

Iets minder in de aanval naar iemand die "gewoon" zijn hobby doet mag wel.
Ik snap wat sommige tegen dit soort sporten hebben, maar om daar iemand zo op aan te vallen vind ik niet erg gepast. Je mag best je mening geven over de sport maar iets genuanceerder mag wel.

geroet!

Chefke,
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor luc » za mei 26, 2007 0:11

Hey Daan

Welkom op het forum, en alvast veel succes met je deel B.

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet veel voorstellen bij airsoften, ziet er toch uit als soldaatje spelen, en als collega's ook hieraan doen zet ik daar toch vraagtekens bij.
Maar goed ieder z'n hobby, en zolang je het leuk vind lekker blijven doen.

Gegroet
luc
Agent

Berichtdoor daanvs » za mei 26, 2007 9:40

Hey ik ben wel zulke reacties gewend, dat hoort er nu eenmaal bij. Iedereen mag zijn mening geven wat mij betreft, wel vind ik dat gedegen research voordat men de sport en mensen volledig afkraakt op zijn plaats is.

Welkom op het forum, en alvast veel succes met je deel B.

Bedankt Luc!
daanvs
Agent

Berichtdoor boevenvanger » za mei 26, 2007 12:54

Welkom Daan.

Dure hobby maar wel leuk volgens mij.
boevenvanger
Surveillant

Berichtdoor Feerce » za mei 26, 2007 13:16

Welcome Daan.
Maar ik denk dat wij elkaar al ontmoet hebben 8)

F
Feerce
Hoofdagent

Volgende

Keer terug naar De kantine

Toon nieuwe berichten