Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Beoefen jij een sport?

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Sporten?

Nee, ik heb wel wat beters te doen!
3
4%
Ja, een gezonde geest in een gezond lichaam!
74
96%

Totaal aantal stemmen : 77

Berichtdoor Chef » di jun 26, 2007 21:29

Hou er rekening mee met 24 uur tussentijd tussen duiken EN springen!

:shock: :?

En hoe zit het dan met Specop/SF eenheden die vanuit een HaLo sprong een amfibische landing uitoefenen...???
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor ceescees » wo jun 27, 2007 12:54

In mijn vorig leven bij defensie een hoop gesport. Met de nieuwe baan en een veranderde thuissituatie kwam het er niet echt meer van. Nu ben ik weer vollop aan het hardlopen, survivalrunnen en zwemmen. Vooral survival runs zijn heerlijk om te doen.
Deed in het verleden ook aan duiken (paddi) voetbal, volleybal, rugby, judo, kyu kushin kai, kyung ki do....
velen voelen zich geroepen, weinigen zijn uitverkoren.
ceescees
Aspirant

Berichtdoor BlauwLuuk » wo jun 27, 2007 13:56

Chef schreef:

En hoe zit het dan met Specop/SF eenheden die vanuit een HaLo sprong een amfibische landing uitoefenen...???

Ik denk dat een normaal mens er 24 uur tussen moet hebben zitten en die mensen van die special forces die zijn daar op getraint en een amfibische landing is wat anders dan duiken :wink: Duiken is helemaal onder water :sbs: en die sf eenheden die zijn maar een klein tijdje onder water. Soms niet maar als ze uit een halo springen denk ik dat ze zo snel mogelijk weer aan land willen zijn, een beschut plekje op willen zoeken.

Dit is wat ik denk...

BlauwLuuk :at:
BlauwLuuk
Aspirant

Berichtdoor Feerce » wo jun 27, 2007 19:44

BlauwLuuk schreef:
Chef schreef:

Ik denk dat een normaal mens er 24 uur tussen moet hebben zitten en die mensen van die special forces die zijn daar op getraint en een amfibische landing is wat anders dan duiken :wink: Duiken is helemaal onder water :sbs: en die sf eenheden die zijn maar een klein tijdje onder water. Soms niet maar als ze uit een halo springen denk ik dat ze zo snel mogelijk weer aan land willen zijn, een beschut plekje op willen zoeken.

Dit is wat ik denk...

BlauwLuuk :at:

Komt in de buurt;

De gemiddelde recreatief duiker gebruikt voor zijn duiken 'gewone' perslucht, dit bestaat uit :
21% zuurstof
70% stikstof
29% andere stoffen, waaronder helium en andere edel gassen.

Bij SF eenheden word er gebruik gemaakt van gasmengsels en (meestal) rebreathers. Hierbij zit er een lager percentage stikstof in ( dat moet het lichaam verlaten na elke duik, vandaar de 24 uur) en kan de duiker dus sneller van hoogten veranderen zonder dat hij/zij last krijgt van decompressieziekten en embolies.

De rebreather zorgt ervoor dat de lucht die de duiker uitademt constant weer gefilterd word in zijn duiksysteem De aanwezige gassen circuleren dus a.h.w door het lichaam en de rebreather heen, hierdoor treed ook geen belvorming op wat zeer gunstig is voor een stealth approach.

F
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor koen » ma sep 03, 2007 18:57

Als ik effe mag zeggen wat ik voor sporten doe :D ik ben hockey keeper, doe aan hardlopen, mountainbike en zwemmen en ik doe nou ook bijna elke dag een beetje kracht training Pushs-ups en Sit-ups.
Ik heb het nou al heel druk met school en school gaat wel voor, want ik moet nou ook af en toe mountainbike training laten vallen. :(
koen
Aspirant

Berichtdoor Kevin_ » ma sep 03, 2007 19:40

Mijn lijstje met sporten, die ik elke week braaf doorloop:

Eskrima Kali Arnis
Jiu Jitsu
Jeet Kune Do/Kickboksen
Allround Martial Arts
Fitness

Dan nog de verplichte (magere) IBT trainingen 4 keer per jaar.

gegroet,
Kevin_
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor ALOer » za sep 22, 2007 21:36

Voor school doe ik Atletiek, Dansen, Turnen, Spel, Zelfverdediging en Zwemmen. Daarnaast doe ik kickboksen, snowboarden en beetje fitness (als ik tijd en zin heb), en heb afgelopen zomer 2 PADI duikcursussen gedaan. Ik wil zeker nog gaan skydiven maar moet ik eerst even voor sparen. Ben maar een arme student :wink:
Als Krav Maga bij mij op school gegeven gaat worden dan stop ik met kickboken en ga dat doen.
Zou echt niet zonder sporten kunnen.

Groet,

Menno.
ALOer

Berichtdoor b-boy » zo sep 23, 2007 13:07

Welke padi brevetten heb je? 8)
groeten B
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor ALOer » zo sep 23, 2007 17:47

Ik heb via school Open Water gehaald en Advance. Misschien ga ik in de volgende projectweek van school Rescue halen maar ligt eraan hoe ik met geld zit. Afgelopen zomer meteen in Tunesie een duik gemaakt. Is wel even wat anders als grevelingenmeer :P

Welke brevetten heb jij?

Groet,

Menno.
ALOer

Berichtdoor b-boy » zo sep 23, 2007 18:09

ALOer schreef:Ik heb via school Open Water gehaald en Advance. Misschien ga ik in de volgende projectweek van school Rescue halen maar ligt eraan hoe ik met geld zit. Afgelopen zomer meteen in Tunesie een duik gemaakt. Is wel even wat anders als grevelingenmeer :P

Welke brevetten heb jij?

Groet,

Menno.

Wat voor relaxe school zit jij dan :wink:. Ik heb advanced en PPb specialty. Ik wil ook mijn rescue gaan doen alleen de duikschool waar ik zit beloofd me al vanaf april ofzo dat hij eraan komt :twisted:. Je moet is in Zeeland bij het koepeltje of de kerkweg gaan duiken :). Is ook wel relax.

groet, B

ps anders ff verder in PB
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Oltje01 » ma sep 24, 2007 9:55

Thaiboxen
Hardlopen
Fietsen
Zwemmen

Spammode: Mocht je interesse hebben om in de regio Gouwe IJssel 2100 gebied te gaan Thaiboxen kijk dan even op www.siamstyle.nl
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor BlackBull » do okt 04, 2007 13:04

veel basketball, verder fitness en af en toe zwemmen.

Verder wil ik ook hardlopen gaan oppakken, om mijn uithoudingsvermogen wat te verbeteren.
BlackBull
Aspirant

Berichtdoor snipernl » vr okt 05, 2007 16:11

vechtsporten,mountainbike,af en toe hardlopen, af en toe windsurfen/kitesurfen, krachttraining,voetbal,basketbal, af en toe zwemmen

Af en toe train ik nog weleens mijn vingers met ypen op dit forum :lol: , maar verder ben ik veel buiten :wink:

Gegroet
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor BlackBull » ma okt 08, 2007 9:56

snipernl schreef:vechtsporten,mountainbike,af en toe hardlopen, af en toe windsurfen/kitesurfen, krachttraining,voetbal,basketbal, af en toe zwemmen

Af en toe train ik nog weleens mijn vingers met ypen op dit forum :lol: , maar verder ben ik veel buiten :wink:

Gegroet

doe je nog wat anders dan sporten? jemig, wat een hoop, wel goed dat basketball er tussen staat!
BlackBull
Aspirant

Berichtdoor snipernl » ma okt 08, 2007 12:16

BlackBull schreef:
snipernl schreef:vechtsporten,mountainbike,af en toe hardlopen, af en toe windsurfen/kitesurfen, krachttraining,voetbal,basketbal, af en toe zwemmen

Gegroet

doe je nog wat anders dan sporten? jemig, wat een hoop, wel goed dat basketball er tussen staat!

Ik doe het niet altijd allemaal in 1 week hoor, ik probeer de meeste dingen te doen wanneer ik tijd heb.Ik heb soms ook dingen te doen, die belangrijker zijn.Ik heb niet elke dag evenveel vrije tijd :D :wink:
snipernl
Hoofdagent

VorigeVolgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten