Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Krav Maga.

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Ro » ma dec 18, 2006 21:58

Hallo mensen,

Ik zit er aan te denken om is een proefles krav maga te nemen. Hebben er hier mensen ervaring mee?

Mij lijkt het wel een ok aanvulling omdat de technieken nogal simpel zijn en er een speciale ''law enforcement'' afdeling voor is.

Meningen opmerkingen ik hoor het graag!!!

Toedeloe!
Ro
Agent

Berichtdoor Rromero » ma dec 18, 2006 22:36

Ik wilde ook op Krav Maga, met de reden jong geleerd oud gedaan, maar was te jong, je moest volgens mij minimaal 18 zijn.

Ook op hun website stond dat er lessen waren voor de jeugd. Stuurde een email voor meer info, toen zei die met een ondertoon goed lezen :(

Stuurde een email terug met info dat op de website stond, reageerde hij niet op :(

Als ik 18 ben nog eens proberen.

Maar wat ik er van weet is dat, de dingen die je leert gebaseerd zijn op je reacties. Bijv. afweren en daar leer je dan weer verder op te borduren.
Zelfs vrouwen kunnen het, niet negatief bedoeld!

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Nikita » di dec 19, 2006 0:16

Rromero schreef:Zelfs vrouwen kunnen het, niet negatief bedoeld!

Mvg,
Rromero

Hmm, toch klinkt het als of het met een bepaalde ondertoon wordt gezegd :twisted:

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit eerder gehoord van Krav Maga en heb even zitten googlen om uit te vinden wat het precies is.
Ziet er inderdaad niet rot uit, wat ik ervan gezien heb is het echt gericht op verdedigingstechnieken toch?
Of ik het dan leuker zal vinden dan kyokushinkai... ik denk het niet (ja... zelfs mannen kunnen het ;)). Zal dan nog eerder terug gaan naar mijn oude verdedigingssport.
Mijn probleem qua sporten is toch echt de onregelmatigheden in diensten, dan is fitness toch weer het makkelijkste te combineren.
Nikita
Aspirant

Berichtdoor Rromero » di dec 19, 2006 17:52

Rromero schreef:Zelfs vrouwen kunnen het, niet negatief bedoeld!

Mvg,
Rromero

Het is maar wat je er in ziet, waarschijnlijk is je eigen mening al bedorven, door het vooroordeel dat vrouwen over mannen hebben :wink:

Ik bedoelde er juist mee dat dit niet zo`n vechtsport is waar je eerst jaren mee moet draaien voordat je is wat kan doen, het is niet moeilijk.
Net als die Kata`s bij Karate, foei wat waren die moeilijk na een tijdje.

Met uiterst vriendelijk groetjes,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Wolf » di dec 19, 2006 18:00

Al die reality based stijlen zijn bedoeld om snel te leren. Het is de bedoeling dat je enkel en alleen de zelfverdedigings aspecten aanleert. Prima toch?

Dat al die traditionele stijlen je veel meer zaken leren is mooi meegenomen, maar daar moet je dan ook net de tijd en wil voor hebben.

Een heel interresante tussenvorm vind ik Systema. Dat heeft heel veel aspecten, zeker voor ons dienders.
Wolf
Agent

Berichtdoor GlockCop » di dec 19, 2006 21:53

De echte Krav Maga is bedoeld voor Israelische soldaten en is puur en alleen ontwapeningstechnieken gevolgd door wat simpele controle technieken. Hoe overmeester ik iemand met een handgranaat in zijn hand of met een pistool. Wat er nu in elke sportzaal in elk dorpje gegeven wordt is verre van het echte Krav Maga. Gewoon weer een modeverschijnsel.

Met vechtsporten is het KISS (keep it simple stupid!) principe het allerbelangrijkste. Als het simpel is heb je een grotere kans het te gebruiken in tijd van stress. Dat is waarom iemand na 1 jaar Kung Fu bijna nix beter is geworden in een gevecht en iemand met 1 jaar kickboxen kan al redelijk van zich af slaan en schoppen. Het Kung Fu ziet er mooier uit maar goed. Het gaat erom dat het makkelijk te begrijpen is, veel herhaald wordt en effectief is.
Niet teveel bewegingen en moeilijke trucjes. Ik heb jaren jiu jitsu en karate en weet ik het wat gedaan en alles wat is blijven hangen en ik nog regelmatig gebruik zijn de aller makkelijkste dingen. Want die werken. Ziet er niet mooi uit maar het werkt.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Low rider » do dec 28, 2006 13:18

Ik heb ooit een seminar meegedaan aan Krav Maga, erg leuk, maar ik denk dat als je dat gaat gebruiken op straat je nogal een en ander hebt uit te leggen.......

Ik vond het niet proportioneel (bijvoorbeeld het geven van een kravmaga handtekening als iemand op de grond ligt)!

Ik zou zeggen, kijk is naar jiu jitsu, Jeet Kune Do, eskrima, moet je misschien iets meer trainen, maar is wel proportioneel en niet alleen gericht op zelf verdediging....
If you don't believe in yourself, no one else will.
Low rider
Aspirant

Berichtdoor Red_Cell » do dec 28, 2006 18:09

De ouderwetse ik-hang-je-aan-je-nek-en-je-gaat-naar-de-grond methode en de klap-op-je-smoel werkt nog prima hier :D
The end..is the beginning...is the end!!
Red_Cell
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » do dec 28, 2006 18:35

:o idd. hang-aan-je-nek-tot-het-lichtje-uitgaat..
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor GlockCop » do dec 28, 2006 19:02

Red_Cell schreef:De ouderwetse ik-hang-je-aan-je-nek-en-je-gaat-naar-de-grond methode en de klap-op-je-smoel werkt nog prima hier :D

Ik wil even zeggen dat ik niets zeg..... :lol:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ozcar » do dec 28, 2006 19:10

GlockCop schreef:
Red_Cell schreef:De ouderwetse ik-hang-je-aan-je-nek-en-je-gaat-naar-de-grond methode en de klap-op-je-smoel werkt nog prima hier :D

Ik wil even zeggen dat ik niets zeg..... :lol:

Lol dat verbaasd me nou weer helemaal niks.
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor Elminster » zo dec 31, 2006 18:12

De sport is inderdaad opgezet door de Israelische inlichtingdienst en legeronderdelen. Het betreft een sport die iemand zo snel en efficient mogelijk uitschakeld. Zeer doeltreffend maar inderdaad in nederland niet proportioneel. Wat dan wel weer is, is als het er op aankomt dan kan je er veel aan hebben. Het is een zogenaamde reflex vechtsport, zeer snel en efficient reageren.
Oog om oog, tand om tand.
Elminster
Surveillant

Berichtdoor Bo-litie » za jan 20, 2007 15:32

Als beoefenaar kan ik zeggen dat het een zeer effectieve techniek (geen sport, nl. geen competitie) is om je opposant uit te schakelen en jezelf en evt je VIP in veiligheid te brengen. Het is voor veel politiecollega's geen overbodige luxe. Ik weet dat er in Rotterdam en Den haag veel dienders zitten, zelfs IBT instructeurs van Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden en de KMar. Het wordt dus een snel groeiende groep beoefenaars van een zelfverdedigingstechniek.

Indien je vragen hebt, graag PM

Groet
Laatst bijgewerkt door Bo-litie op ma jan 22, 2007 21:12, in totaal 1 keer bewerkt.
De blauwe flits die achter je zit
Bo-litie
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » za jan 20, 2007 20:55

Zo Bo,

Hoe is het?
Kom jij ook weer even langs fietsen? Lang niet gespot op het forum?

Overigens +/- 2 a 3 weken geleden op bureau Vught geweest?
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Jantjuhh » zo jan 21, 2007 15:36

Ook mij lijkt het een geweldig interessante sport.
Ik ben echter nog te jong om het te kunnen beoefenen, en zal me dus vooralsnog bij de theoriekennis moeten houden.
Verder vondt ik deze link:
http://www.ikmf.nl/index.php?pagina=kravmaga#6

Mischien bij de meeste van jullie al bekend, maar zo niet heel interesant! (de hele site trouwens)
Jantjuhh
Brigadier

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten