Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Sporttest

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Snake Doc » ma sep 17, 2007 17:05

Voor alle mensen die interesse hebben.
Ik heb op de site van de politie een link gevonden naar de sporttest die bij de solicitatie procedure.

Hij is te vinden op:
http://www.fvtpolitie.nl

Nu een vraag die het programma pas hebben gelopen: Is dit alles of is er nog meer te doen van sport?

Greetz,,,..
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor b-boy » ma sep 17, 2007 19:43

Beste Snake Doc,

Voor de landelijke sporttest is dit alles, maar denk niet dat het makkelijk is. Ik heb er een aantal zien vallen, doordat de spieren heel erg begonnen te trillen, ook waren er een aantal die niet binnen de tijd kwamen. Ik weet niet hoeveel je sport? Mij is het al 2 keer gelukt :wink:. En nee ik zit nog niet bij de politie.. :oops:. Maja daar hebben we het maar niet over..
B-Boy
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Snake Doc » ma sep 17, 2007 22:56

Ja ik denk dat ik hem, nu ik er beter over na heb gedacht toch een beetje onderschat. Maar ik kan hem gewoon oefenen in een gymlokaal op school, zodat ik toch wat ben voorbereid.
Ik doe momenteel Fitness, waar ik mijn conditie omhoog wil werken en mij spierkracht wil vergroten.

Greetzzz,,,...
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor b-boy » di sep 18, 2007 8:51

Snake Doc schreef:Ja ik denk dat ik hem, nu ik er beter over na heb gedacht toch een beetje onderschat. Maar ik kan hem gewoon oefenen in een gymlokaal op school, zodat ik toch wat ben voorbereid.
Ik doe momenteel Fitness, waar ik mijn conditie omhoog wil werken en mij spierkracht wil vergroten.

Greetzzz,,,...

1 tip: als het moment daar is en je moet het gaan lopen, zorg dat je van te voren ff wat drink omdat de lucht daar heel droog is en zorg dat je benen heeeel goed warm zijn :wink:. Veel succes alvast.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor wally-b » do okt 04, 2007 16:37

Ik hoor van veel mensen dat dit best pittig is.
Ook van hardlopers die aan wedstrijden doen.

Maar hoe train je zoiets.

Interval of niet.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Snake Doc » do okt 04, 2007 16:53

ja voornamelijk interval, denk ik. En zorg dat je wat kracht hebt, dan zijn die ballen ook niet zo heel zwaar, ze weg 5 kg. Lijkt weinig maar in de oefening lijkt het me best pittig
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Oltje01 » do okt 04, 2007 18:15

wally-b schreef:

Het beste resultaat zul je hebben als je interval traint. Je kunt veel tijd winnen door de juiste techniek te hebben. Probeer met een ibtdocent of anders een gymdocent het parcour te ontleden; gewoon elke oefening trainen tot je het goed onder de knie hebt. Zo doe ik het ook :D
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor b-boy » do okt 04, 2007 18:37

wally-b schreef:Ik hoor van veel mensen dat dit best pittig is.

Interval of niet.

Ook voor voetballers is het beter te doen, doordat ze daarbij al veel aan interval doen. Vooral je bovenbenen goed trainen want die moeten sterk zijn en zoals al overal word verteld intervalletjes en ook hardlopen. Voor de liefhebber heb ik een schema ergens liggen en die kan ik wel opzoeken. Vraag maar in een pb als je het nodig hebt 8) .
B
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Jantjuhh » za okt 06, 2007 12:43

Als je het ziet denk je/ik: Waar heb je het over..
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Oltje01 » za okt 06, 2007 13:01

Jantjuhh schreef:Als je het ziet denk je/ik: Waar heb je het over..

En dan heb je het gedaan dan denk je: pffffff dat valt toch echt ff tegen voor 3 minuten vollebak gaan! :P :wink:
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Limburg » zo nov 04, 2007 20:29

Hey mensen,

Ik heb de 'baan' dit jaar voor het eerst gelopen. Tijd 2.37. Voelde m'n longen branden...

Succes ermee.
Limburg
Aspirant

Berichtdoor b-boy » zo nov 04, 2007 23:06

Limburg schreef:Hey mensen,

Ik heb de 'baan' dit jaar voor het eerst gelopen. Tijd 2.37. Voelde m'n longen branden...

Succes ermee.

Goede tijd. De snelste tijd is 2.35 landelijk dacht ik. Gefeliciteerd!
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Limburg » ma nov 05, 2007 11:12

De snelste tijd is 2.23 heb ik begrepen. Of dit een officiele tijd is weet ik niet. Is tijdens de introductie van de baan door een instructeur gelopen, heb ik gehoord.
Limburg
Aspirant

Berichtdoor ceescees » za dec 01, 2007 16:34

wally-b schreef:Ik hoor van veel mensen dat dit best pittig is.

Interval of niet.

Ik train samen met een collega voor hetzelfde doel. Wij lopen van die trimparcoursen in het bos. Meestal hebben die een 15-tal oefeningen met of zonder toestellen. 1 x om op te warmen, 1 x met een oud tactisch vest (+/- 10 kilo), 1 x met een balk van ongeveer 15 kilo en dan nog 1 x om "uit te lopen". Om het leuk te houden verzinnen we zelf oefeningen erbij. Balkje laten vallen is 10 x extra opdrukken enzovoorts. Een rondje is ongeveer 2 kilometer.
Vooral intervallen dus. Zorg ervoor dat het leuk blijft en dat je de trainingen afwisselt met zwemmen bijvoorbeeld. Zodoende ga je spelenderwijs vooruit!

veel succes.
velen voelen zich geroepen, weinigen zijn uitverkoren.
ceescees
Aspirant

Berichtdoor aml31633 » wo feb 06, 2008 18:51

beste lezers,

Je goed orienteren is het halve werk. De richttijd voor mannen is 3.20 min en vrouwen 4.00 minuten. Het is goed te doen, alleen wat al eerder was gezegd er hangt altijd een droge lucht. Per 2009 verhuisd de politieacademie naar Omgeving Station Sloterdijk, dus hopelijk wordt de vochtigheid een stuk beter. Ondanks alles is het me al drie keer gelukt. Je hebt aan een goede basisconditie genoeg. Maar vergis je niet in het begin denk je dat haal ik makkelijk, maar vanaf de derde ronde wordt het lang. De kleinere mensen zijn iets in het voordeel, doordat ze iets leniger zijn. Het zijn allemaal korte stukjes die je moet afleggen. (interval) is dus een goede optie. Maar doe het op karakter. Zit nu rond de drie jaar bij de baas, en de toets wordt rond 2009 voor alle executieve coll. een jaarlijks testje, net zoals de schiettesten en je ibt- vaardigheden.

Allen die een poging gaan / willen wagen succes. Neem het serieus Je coll. moet je ten alle tijde op straat kunnen dekken en dat valt en staat met een goed conditie. Gr een coll. politie Amsterdam-Amstelland
aml31633
Aspirant

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten