Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Sporttest

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Limburg » vr feb 29, 2008 13:05

Oltje01,

Waardoor heb je deel A niet gehaald?

Groeten
Limburg
Aspirant

Berichtdoor Oltje01 » vr feb 29, 2008 15:36

Limburg schreef:Oltje01,

Waardoor heb je deel A niet gehaald?

Groeten

Ik ben nog niet begonnen :D Planning is binnen nu en één jaar. Collega van mij heeft pas geleden sporttest en vervolgens intest gehaald, vandaar dat ik ongeveer weet wat je te wachten staat bij de div testen.
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Limburg » vr feb 29, 2008 15:49

Ahzo, oke dan. Weet je nog wat de tijden waren van je collega met de indoorbaan? Ik heb de baan 1 maal gelopen en nog niet 3 keer. Ik heb toen 2.37 gelopen en vraag me af hoeveel hij tijdens de 3 maal gelopen heeft.
Limburg
Aspirant

Berichtdoor Oltje01 » vr feb 29, 2008 18:28

Welke tijden hij gelopen heeft weet ik niet precies. Maja, van de drie keer moet je twee keer onder de 3.10 en een keer onder de 3.00 lopen.

Als je nu 2.37 loopt en je herstel is goed(elke keer 5 minuten rust tussen de drie keer), wat goed te trainen is dan haal je dat volgens mij wel. Voordat je begint 15x pull/chin ups (dit is een stuk lastiger te trainen vind ik)
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Limburg » vr maart 21, 2008 19:14

Oltje1,

Die 15x pull/chin ups moeten direct achter elkaar. Dus min. 7/8x pull en daarna chin of andersom. Hoe vond hij dat? Kun je nog iets zeggen over de rijtest?

Groeten!
Limburg
Aspirant

Berichtdoor Oltje01 » za maart 22, 2008 14:55

Limburg schreef:Oltje1,

Die 15x pull/chin ups moeten direct achter elkaar. Dus min. 7/8x pull en daarna chin of andersom.
Is dit een vraag of heb je de sporttest net zelf gedaan?

Hoe vond hij dat? Kun je nog iets zeggen over de rijtest?

Nee rijtest weet ik niet hoe dat zit. Alleen dat hij voordat hij de opleiding inging alvast de ARA moest volgen.

Groeten!
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Limburg » zo maart 23, 2008 12:36

Moet hem binnenkort doen!
ARA? Algemene rijopleiding?

Gegroet.
Limburg
Aspirant

Berichtdoor Oltje01 » zo maart 23, 2008 13:09

Hoi,

Relaxed, succes alvast en houd mij even op de hoogte aub.

In Hollands Midden krijgen we qua rijopleiding alleen de BROA.

ARA is idd aanvullende rijopleiding die je volgens mij standaard krijgt bij het KLPD.

Die collega moest voordat hij de AT opleiding ging doen alvast de ARA volgen, en uiteraard hiervoor slagen voordat hij de AT opleiding in gaat. Allemaal als voorbereiding op de AT rijopleiding (SRO?).

Spreek je nog.
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Jantjuhh » ma aug 25, 2008 15:30

Politiebond wil af van conditietest
25-08-2008 11:52| gewijzigd 25-08-2008 14:54 | Binnenlandredactie

Politiebond wil verbod op zware conditietest.

AMSTERDAM - Politiebond NPB wil een voorlopig verbod op een nieuwe, zware conditietest voor politiemensen. De zogeheten Fysieke Vaardigheids Toets (FVT) heeft tot een aantal ernstige ongelukken geleid, waarbij agenten onder meer rugletsel hebben opgelopen.

Bovendien, zo stelt de NPB, wordt de test gehanteerd als instrument van de zogenaamde testcultuur. Politiemensen ervaren de test als „een afrekenmodel.”

De test heeft inmiddels tot een aantal ernstige ongelukken geleid. Twee gebroken ruggen en tientallen verwondingen zijn het zorgwekkende resultaat van de nieuwe conditietest.

Volgens de politievakbond zijn agenten vaak onvoldoende getraind om zonder risico levensgrote poppen van 48 kilogram te verslepen en loodzware karren te verplaatsen.

De omstreden test wordt momenteel uitgeprobeerd, maar is vanaf 1 januari 2009 verplicht voor alle politiemensen. De NPB zegt steeds meer signalen te krijgen dat de test „op de werkvloer wordt gezien als een bedreiging en niet als de beoogde uitdaging om te gaan werken aan een betere fysieke gesteldheid.”

De NPB neemt de klachten hoog op. De bond vindt dat politiemensen hun fysieke vaardigheden op peil moeten houden, maar de testcultuur moet daarbij plaatsmaken voor een trainingscultuur.

Politiebond ACP vindt dat er geen voorbarige conclusies over de nieuwe conditietest moeten worden getrokken. De bond wil eerst de antwoorden van minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken over de exacte oorzaak van de ongevallen afwachten. „Ligt de oorzaak bij de test zelf, dan moet de FVT direct worden opgeschort. Ligt de oorzaak ergens anders, dan zal die oorzaak moeten worden aangepakt”, aldus ACP-voorzitter G. van de Kamp.

Volgens de Raad van Hoofdcommissarissen is opschorting van de test niet aan de orde. De pilotfase is afgerond en daarover is een rapport opgemaakt. Dat zal met alle partijen besproken worden, aldus de raad.

BRON: http://www.refdag.nl/artikel/1357189/Po ... etest.html

Jammer?
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Chef » di aug 26, 2008 12:46

Tja, een beetje wel eigenlijk.

Gebroken ruggen zijn vrij ernstige "blessures" maar wat is daar de reden van.

Het eerste wat in mij op pkomt is een verkeerde manier van tillen danwel gebruiken van de zware onderdelen.

Bovendien ben ik nog steeds van mening dat een goede conditie ook eigen verantwoordelijkheid is. Daar zul je zelf aan moeten werken. De opmerkingen die ik vaak hoor in de trant van "daar moet de baas maar voor zorgen" is natuurlijk klets. Als je niet de discipline danwel wilskracht hebt om buiten tijd zelf te trainen doe je dat ook niet als de baas je meer gelegenheid bied.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Doggieman » di aug 26, 2008 16:07

Chef schreef:Tja, een beetje wel eigenlijk.

Gebroken ruggen zijn vrij ernstige "blessures" maar wat is daar de reden van.

Het eerste wat in mij op pkomt is een verkeerde manier van tillen danwel gebruiken van de zware onderdelen.

Bovendien ben ik nog steeds van mening dat een goede conditie ook eigen verantwoordelijkheid is. Daar zul je zelf aan moeten werken. De opmerkingen die ik vaak hoor in de trant van "daar moet de baas maar voor zorgen" is natuurlijk klets. Als je niet de discipline danwel wilskracht hebt om buiten tijd zelf te trainen doe je dat ook niet als de baas je meer gelegenheid bied.

Niet iedereen is in de gelegenheid om in eigen tijd zijn/haar lichaam te onderhouden. Voorheen kreeg je nog dienstsport, dus sporten in de "baas" zijn tijd. Omdat dat er af ging lieten een heleboel collega's het er maar bij zitten, met als gevolg dikke buiken, etc., etc..

Nu moet je dus met 4x IBT jezelf op peil houden. Natuurlijk is het zo dat je je eigen conditie op peil moet houden, maar geef dat maar eens aan de diender die al 20 jaren op straat loopt.

Overigens denk ik ook dat het een stukje eigen belang is van de organisatie, want ik denk dat er veel collega's de gestelde tijd niet halen. Als ik nu kijk na de nieuwe instroom, dan zijn die conditioneel ook niet goed, een enkeling nagelaten uiteraard. Het is toch vreemd dat ik een jonge gast er uit sprint op straat terwijl deze ook nog eens een voorsprong had????

Al met al denk ik niet dat je het probleem op gaat lossen met allerlei testen, je moet gewoon de collega's beter en meer motiveren om ze te laten sporten en geef ze dan inderdaad die dienstsport weer terug. Ik ben er achter gekomen (was al weer 17 jaren geleden) dat een teamsport niet te combineren is met mijn huidige werk/functie, dus ik moet inderdaad zelf mijn eigen conditie op pijl houden. Aan halters trekken en duwen heb ik een broertje dood, zo nu en dan loop ik nog eens maar dat heb ik in het verleden een beetje verknald door te veel en te grote afstanden te lopen. Dus nu moet ik mij er ook toe zetten om te gaan sporten, maar ik doe het met een doel: Gezondheid en lijfsbehoud!!
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Jantjuhh » do sep 04, 2008 19:09

Oke, bedankt voor de reacties; duidelijk.
Wat mij vooral aansprak is het idee om van een testcultuur over te gaan naar een trainingcultuur.

Ik ben me nu aan het voorrbereiden op deel A.
Na dit hele Topic nog een keer door te lezen kwam ik tot de conclusie dat lange afstanden lopen niet veel zin heeft, maar dat je explosieve conditie op moet zien te bouwen.
Dit doe ik nu door elke dag een rondje van 1.8 km te sprinten met interval.
De vraag is: is dat voldoende om een goede tijd neer te zetten of zijn er betere manieren om jezelf voor te berreiden?
Tips?
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor -LN- » do sep 04, 2008 20:11

Probeer als aanvulling op je training eens de test na te bootsen:

Zoek een grasveld, wat grote/zware voorwerpen en een paar pionnen.
Zet een parcours af waarbij je korte felle sprints moet maken, wissel dit af met springen over hindernissen, opdrukken, sjouwen met de voorwerpen, sit-ups, etc.
Ga er helemaal voor, flink gas erop, zodat je na 3-4 min. bekaf bent. Evt. herhalen.

Ik ken je conditieniveau niet, dus bouw het op indien nodig.

Succes
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Jantjuhh » ma sep 08, 2008 21:18

-LN- schreef:Probeer als aanvulling op je training eens de test na te bootsen:

Zoek een grasveld, wat grote/zware voorwerpen en een paar pionnen.
Zet een parcours af waarbij je korte felle sprints moet maken, wissel dit af met springen over hindernissen, opdrukken, sjouwen met de voorwerpen, sit-ups, etc.
Ga er helemaal voor, flink gas erop, zodat je na 3-4 min. bekaf bent. Evt. herhalen.

Ik ken je conditieniveau niet, dus bouw het op indien nodig.

Succes

Was een hele goede tip.
Ik heb thuis het hele parcour nagebouwd en ben die nu regelmatig aan het lopen.
Ik merk wel dat je jezelf er aardig op kapot kan lopen, maar toch loop ik de snelste tijd als ik direct begin met tot het uiterste te gaan.
Men conditiniveau is aardig denk ik.
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor -LN- » di sep 09, 2008 1:02

Jantjuhh schreef:Ik heb thuis het hele parcour nagebouwd en ben die nu regelmatig aan het lopen.

Flinke woonkamer dan bij jou thuis :wink:
-LN-
Commissaris

VorigeVolgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten