Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.
 

shuttlerun test

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor bojodo » di maart 03, 2009 13:27

Ik heb gesolliciteerd bij het DJI, ik moet nu de shuttlerun gaan lopen.
Ik sport gemiddeld 10 tot 12 uur in de week maar ben absoluut geen loper. Heeft er iemand tips hoe ik hiervoor het beste kan gaan trainen.

Alvast bedankt voor de reactie's
bojodo
Aspirant
 
Posts: 1
Geregistreerd: di maart 03, 2009 13:24


Berichtdoor Doggieman » di maart 03, 2009 17:47

Je kunt dit gewoon trainen, en als je het helemaal wilt trainen even een shuttle run downloaden op je mp3, parcour uitzetten en proberen zover mogelijk te komen.

Succes
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur
 
Posts: 823
Geregistreerd: wo apr 14, 2004 12:13
Woonplaats: PL02

Berichtdoor troy_sbk » di maart 03, 2009 18:25

Wat voor sporten doe je normaal gesproken? Wat is je lichaamsbouw? Dit zijn dingen die even helder moet zijn, voor iemand goed advies kan geven.

Een shuttlerun is een intervaltest, dus dit is het beste trainbaar door een intervaltraining te doen. Ik zou beginnen met maximaal een half uur hardlooptraining te doen, en daarna uitbouwen tot een uur. Langer hoeft in principe niet omdat een shuttle run ook niet zo lang duurt. Binnen die training doe je dan intervallen. Je begint bijvoorbeeld 3x8 min ofzo, en daarna bouw je het uit naar 6x6 minuten. Hoe minder de duur, hoe hoger de intensiteit. Daarna kun je doorgaan naar 6x4 min, en dat 4 min rust, en dan weer 6x4 min. Zo kan ik wel ff doorgaan, maar voor een goed advies ken ik je persoonlijke situatie niet. Op het gegeven moment moet je dus intervallen lopen van tussen de 8 sec en 30 sec, en dan gewoon volle bak! Maar daarvoor moet je eerst een basisconditie en spierkracht hebben.

Misschien kun je hardlooptrainer opzoeken? Zij kunnen vast een goed advies geven.

Leuk is trouwens om inderdaad een shuttlerun te downloaden en te lopen. Dus op het begin een meting doen (0-meting), na 1 á 2 maand weer een test enz. Zo zie je de vooruitgang die je maakt.

Grt'z J.

ps. PB mag altijd...
In selectieprocedure bij politie Groningen, opleiding niveau 4. Intakegesprek gehad
Avatar gebruiker
troy_sbk
Surveillant
 
Posts: 51
Geregistreerd: ma nov 10, 2008 23:16
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor ricoj » wo maart 04, 2009 14:50

Het beste kan je inderdaad een shuttlerun test gaan downloaden. de afstand tussen 2 lijnen/pionnen is normaal gesproken 20 meter.

In je trainingen zou je moeten proberen om gelijkmatig met de piepjes te lopen. Dus als je net aan de andere kant bent, dat dan het piepje weer gaat.

Niet dat je veels te hard gaat rennen. dat je aan andere kant paar seconde staat te wachten en dan weer een sprintje trekt.
Dit zou kunnen als je een (redelijk)ervaren loper/renner bent. Maar omdat jij aangeeft niet echt een loper te zijn. Moet je proberen je krachten te verdelen en langzaam op te bouwen.
ricoj
Aspirant
 
Posts: 7
Geregistreerd: ma nov 05, 2007 15:20

Berichtdoor Joss » di nov 16, 2010 17:36

De welgenoemde shuttleruntest hebben wij ook al een aantal keer op school tijdens gym gedaan. Ik zie er altijd tegenop, maar voel me wel lekker als ik me persoonlijke 'trap' verbeter.

Wel jammer dat ik het niet altijd superlang volhoud, maar hoop over een jaartje de goede conditie te hebben, zodat het wel makkelijk gaat.

(Als het dit weekend beter weer is dan vorig weekend, ga ik denk ik wél 's morgens vroeg lopen, wat is vorige week niet gedaan heb omdat het stormde) :)

Nog succes met je shuttleruntest, en met het trainen daarvan natuurlijk !
Avatar gebruiker
Joss
Aspirant
 
Posts: 45
Geregistreerd: wo nov 03, 2010 9:50
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Sietse » di nov 16, 2010 23:44

Ik loop nu ongeveer 7 jaar hard. Train daarvoor 2/3 keer in de week.. Mijn advies, ga vooral interval trainen zoals hiervoor al is gezegd. Er staan genoeg schema's op internet om te volgen.
Zoek eens op google en je vindt genoeg. 2 keer in de week lopen waarvan 1 duurloop en 1 interval is een goed begin. Elke keer 2 min hard en 1 rustig en dan 10 keer. Dat is een mooi begin. Zo bouw je het langzaam uit, langere series/kortere series, er is genoeg te vinden.
(Liep de shuttlerun vorig jaar trap 16)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Avatar gebruiker
Sietse
Agent
 
Posts: 128
Geregistreerd: vr apr 11, 2008 16:51
Woonplaats: Voorst

Berichtdoor Joss » wo nov 17, 2010 17:44

Sietse schreef:Ik loop nu ongeveer 7 jaar hard. Train daarvoor 2/3 keer in de week.. Mijn advies, ga vooral interval trainen zoals hiervoor al is gezegd. Er staan genoeg schema's op internet om te volgen.
Zoek eens op google en je vindt genoeg. 2 keer in de week lopen waarvan 1 duurloop en 1 interval is een goed begin. Elke keer 2 min hard en 1 rustig en dan 10 keer. Dat is een mooi begin. Zo bouw je het langzaam uit, langere series/kortere series, er is genoeg te vinden.
(Liep de shuttlerun vorig jaar trap 16)


7 jaar hardlopen is een lange tijd, mooi hoor :)
Als ik ga beginnen zal ik denk ik je raad opvolgen, want het lijkt mij
een hele goeie (2 minuten hard, 1 minuut rust)
Ik kijk eerst hoever ik de eerste keer kom, en vanaf daar opbouwen.
(En bedoel je met hard, hardlopen of echt een sprintje trekken)

Trap 16: Respect ! :D
Avatar gebruiker
Joss
Aspirant
 
Posts: 45
Geregistreerd: wo nov 03, 2010 9:50
Woonplaats: Leiden

Berichtdoor Sietse » wo nov 17, 2010 19:27

Een sprint van 2 minuten lukt haast niet, je moet zorgen dat je alle 2 minuten contstant kan lopen. De eerste 2 lukt nog wel sprintend de laatste 2 niet meer. Dan ben je niet goed bezig, zorg dat je op een tempo loopt dat je alle 2 minuten een goed tempo vol kan houden, maar wel redelijk moet aanpoten.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Avatar gebruiker
Sietse
Agent
 
Posts: 128
Geregistreerd: vr apr 11, 2008 16:51
Woonplaats: Voorst


Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten