Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.
 

Crossfit

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor -LN- » zo maart 03, 2013 13:00

Jantjuhh schreef:Echt goed bezig jij..
Met name in combinatie met de 10 km in een nette tijd lopen.

Thanks, probeer ook allround te blijven. Die PR's waar oud/heel oud achter staat haal ik op het moment niet hoor. Vrijdag de onderstaande gedaan en bij 95 was het einde oefening. Die 102,5 komt wel weer een keer, maar merk dat ik ook iets minder voluit ga met m'n schouder. Hij doet het weer, maar ben toch voorzichtig.

WOD 130108
Split Jerk 1-1-1-1-1-1-1 reps
Load: 65-70-75-80-85-90-95 kg

WOD 130117
Front squat 1-1-1-1-1-1-1 reps
Load: 60-70-80-90-100-112,5-122,5(f)-120 (=pr)

WOD 130216
12 min amrap of:
50 Squats
30 Push-ups
15 Pull-ups
Rounds: 3 + 50 squats + 30 push-ups
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
Avatar gebruiker
-LN-
Commissaris
 
Posts: 1157
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 20:47


Berichtdoor GlockCop » zo maart 03, 2013 16:54

Groot valt mee. Lelijk als altijd. Lichaamsgewicht rond de 90. Meestal kilo of 2 eronder.
Ik doe geen pr's maar zal wel weer eens kijken.
Wel ben ik je op alles voorbij.
En geen trainingsblessures gehad!!

Deadlift 5x190
Press 3x72.5
Bench 5x110
Squat 3x155
Front squat 5x115
Doe geen oly lifts en mis er niets aan. Laatst ff de stang goed leggen en voor de grap gecleaned. Was 100kg. Doe wel kettlebells enz maar geen echte lifts.

Ben net weer aan het terug omhoog werken na een deload. Heb een 5x5 cyclus gedaan tot ik op was en verder alleen 5/3/1.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor -LN- » ma maart 04, 2013 20:40

Nondeju, dat ziet er keurig uit. Respect.
Enne... niets beter om een eigenwijze -LN- over de streep te trekken dan het feit dat JIJ nu meer tilt dan IK :twisted: :twisted:
:wink:

Ben me in aan het lezen in 5/3/1 en denk het te snappen. Maar is het mogelijk om assistance work te doen in de vorm van WOD/circuit-achtige oefeningen?
Ik moet blijven hardlopen, boksen en en genoeg spieruithoudingsvermogen houden voor ladingen push-ups e.d. namelijk.

Help mij onwetende maar weer eens op weg 8)
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
Avatar gebruiker
-LN-
Commissaris
 
Posts: 1157
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 20:47

Berichtdoor GlockCop » wo maart 06, 2013 20:14

Behalve Crossfit Football bedoel je? Gewoon de collegiate volgen zal al een boel verschil maken.

Maar 5/3/1 ia voor mij het ideaal omdat als je je dag niet hebt of druk bent kun je gewoon de lifts doen zoals ze zijn en klaar.
Voel je je goed dan kun je knallen.
5/3/1 is de main 4 lifts met de 5/3/1 percentages doen. Wat je daarna doet mag je zelf weten.
In de 2de editie (te koop als ebook en echt de moeite waard) staat zelfs een 5/3/1 voor crossfit template.
De simplest strength is nog steeds favoriet.
Jim post nu nog regelmatig op t-nation maar gaat zijn site betaald maken en dan alleen nog daar posten.

http://www.jimwendler.com/
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/building_a_bigger_yoke
een van mijn favoriete assistance templates.

http://www.t-nation.com/ALSAuthor.do?p=Jim%20Wendler&pageNo=1

Vergeet niet dat Rich Froning 5/3/1 doet met wods als assistance werk...

Vergeet niet dat 5/3/1 4 keer, 3 keer of 2 keer per week kan doen.
2 Keer en dan meer cardio, 4 keer en geen of bijna geen cardio enz.
Jim raadt aan tussen elke press set een set pullups te doen.
Je zit dus sowieso aan de 100 pullups per week. Pushups als extra op bench en/of press dag en hoppa.

Maar Crossfit Football is natuurlijk ook een mega aanrader als je de spullen en ruimte hebt. Daarin wordt alles verwerkt waar je het net over hebt.
Beste tip is om je jaar qua training in te plannen. Niemand boven de 25 kan het hele jaar door max trainen.
Plan dus slim je jaar. In de winter kun je zwaar aan de gewichten hangen om daarna meer bodyweight te doen en dan op cardio te focussen.
Dan richting de herfst voor kracht en dan is het alweer winter en kun je weer voor massa gaan.

http://www.jimwendler.com/2012/12/qa-preparing-for-the-canadian-police/

Succes :twisted:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor -LN- » zo maart 10, 2013 14:52

Eerste week er inmiddels opzitten. Bevalt best goed.
Bij de laatste sets kom ik telkens tot 7, 8 of 9 reps. Ben benieuwd hoe het 'doorgroeien' straks gaat.
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
Avatar gebruiker
-LN-
Commissaris
 
Posts: 1157
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 20:47

Berichtdoor GlockCop » zo maart 10, 2013 15:12

Hangt er vanaf hoeveel je erbij doet op je 1rm. Wees er terughoudend in.
Als je steeds 4/5kg op squats en deads erbij doet en 2.5kg op bench enpress dan ben je gauw klaar.
Geen probleem als je dan maar verstandig doet en er weer 15 kg of zo afhaald en opnieuw opbouwt.
Verderop is het ook wijs om niet op elke lift te maxen. Gewoon de 5/3/1 of altijd 2/3reps overhouden zorgt ervoor dat je blessure vrij door kunt trainen.

Hoe ziet je schema eruit?
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor thebeholder » zo maart 10, 2013 22:09

Wat is nou echt het voordeel om volgens een schema te werken? Ik fitness zelf ook, maar ik doe altijd gewoon willekeurig wat apparaten die er staan. ;)
Avatar gebruiker
thebeholder
Agent
 
Posts: 125
Geregistreerd: zo dec 23, 2012 17:44

Berichtdoor SasRelic » ma maart 11, 2013 15:42

Hey, leven in de brouwerij... :lol:

@LN:

Ik doe zelf ook 531 en pak gemiddeld 2x per week een WOD erbij. Ik doe de WODS dan als assistance work.
Valt goed te combineren, omdat ik met 531 niet heel veel hersteltijd nodig heb.


@thebeholder:

Dus eigenlijk weet je niet wat je doet en waarvoor je het doet? :wink:
Avatar gebruiker
SasRelic
Brigadier
 
Posts: 503
Geregistreerd: wo dec 20, 2006 11:50

Berichtdoor thebeholder » ma maart 11, 2013 19:17

SasRelic schreef:@thebeholder:

Dus eigenlijk weet je niet wat je doet en waarvoor je het doet? :wink:


Op de lange duur wordt je er natuurlijk sterker van. Ik vroeg mij alleen af of je nou sneller sterker wordt door een trainingsschema te gebruiken ? :P
Avatar gebruiker
thebeholder
Agent
 
Posts: 125
Geregistreerd: zo dec 23, 2012 17:44

Berichtdoor SasRelic » ma maart 11, 2013 20:11

Uiteraard.

Een schema motiveert, disciplineert en houdt je progressie bij.
Een goed workout schema opstellen en bijhouden is een must als je een beetje serieus traint.

Probeer het eens en deel jouw ervaringen. :D
Avatar gebruiker
SasRelic
Brigadier
 
Posts: 503
Geregistreerd: wo dec 20, 2006 11:50

Berichtdoor GlockCop » zo maart 24, 2013 15:58

http://www.lift-run-bang.com/2012/07/more-on-peaking-and-weekly-q.html
LEZEN LN en Sas.
Sowieso is de site vol met goeie info en zijn ebook is vol gepropt met info en schema's. Echte aanrader.
Heb net mijn 18de 5/3/1 cyclus afgerond en begin nu aan zijn intermediate mass programma. Ben beetje opgebrand op de hoge gewichten dus nu even een tijd herstellen met lichtere gewichten en veel reps. Ben benieuwd.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor SasRelic » di apr 02, 2013 19:51

Interessant artikel.
(Is het erg als ik die vent niet ken? :D)

18e cyclus alweer? Buffel! :)

Ik heb zelf wat tegenslagen gehad ivm een ziekte.
531 doe ik nu alweer een tijdje, maar doordat het mij te snel verveelt ook weer bezig geweest met CF, CFB veel hardlopen en survival.
Met name door het laatste kwam ik erachter dat crossfit toch niet zo verkeerd is, mits je het maar goed gecontroleerd en geprogrammeerd doet!

Eigenlijk gooi ik alles door elkaar met als basis de 531 work out.
Maar net wat mij goed uitkomt, want tijd heb ik niet meer met 2 kleine kids! :roll:
Avatar gebruiker
SasRelic
Brigadier
 
Posts: 503
Geregistreerd: wo dec 20, 2006 11:50

Berichtdoor GlockCop » za jul 20, 2013 17:40

Mil Press zit nu in de 75kg LN.....
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor Kobakker81 » wo dec 25, 2013 0:09

Hoe staat het bij jullie met trainen?

Met dank aan de tip van Glock ben ik begonnen met 5/3/1, nu einde van de 3e cyclus en ziet er goed. Minder gewone wods aan het doen en ondertussen 25kg gegroeid op back/frontsquat en deadlift. Bench blijft wel iets achter met 15kg maar wel zeer tevreden met de resultaten. Dus Glock, thnx voor de tips en het boek van wendler is inderdaad erg goed. Qua conditie niet veel ingeleverd daar ik ook meer interval loopjes er tussen plan. Train nu bijna dagelijks met de nodige geplande rust.

Grtz
Victory is Reserved for Those Willing to Pay the Price!
Kobakker81
Agent
 
Posts: 172
Geregistreerd: ma dec 08, 2008 19:51

Berichtdoor GlockCop » wo dec 25, 2013 15:00

Mooie resultaten Ko!!

Wendler heeft aangegeven dat je 5 cyclussen vooruit moet met gewichten en dan 3 terug, dan weer opbouwen voor 5 en weer 3 terug enz.
Ook gaan de cyclussen nu per twee voor de deload. Dus 6 weken en dan 1 week deload.
Het Beyond 5/3/1 boek is inmiddels uit en het beste tot nu toe.
Het kan niet genoeg benadrukt dat meer reps beter is dan minder met zware gewichten. Met 5/3/1 je vrijwel altijd boven de 70% en dat is goed genoeg voor kracht opbouw.
Als je twee keer per jaar 6 weken met een piek qua gewichten werkt is dat zat. Joker sets uit Beyond zijn ideaal daarvoor (na je laatste set door verhogen met 10/15% tot je de aangegeven reps niet meer red).

Mijn training is grotendeels Paul Carter werk en 5/3/1. Ik ga dit jaar waarschijnlijk een wedstrijd proberen dus heb nu een tijd schema.

Jan/feb massa, maart/april basebuilding/mei piek schema/juni wedstrijd.
Conditie werk is trekkerbanden/yoke walks/powersleds enz. Erg leuk.

24 cycles 5/3/1 staat de teller dus als je tips wilt Ko laat maar weten.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

VorigeVolgende

Keer terug naar De sportschool

cron

Toon nieuwe berichten