Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Crossfit

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor cas-0205 » vr okt 02, 2009 18:09

Ik heb alle oefeningen achter elkaar gedaan zonder pauze. Maar 75 x dippen en die dumbul swings enzo waren echt zwaar, dat lukte me niet achter elkaar, heb ik paar x pauze gehad van 10sec.
en qua gewicht viel het ook wel mee. dumbells van 10kg per stuk. vond ik zwaar zat zelfs dat lukt me amper aan het eind. en het zijn best veel oefeningen en veel herharlingen.
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr okt 02, 2009 19:11

cas-0205 schreef:Ik heb alle oefeningen achter elkaar gedaan zonder pauze. Maar 75 x dippen en die dumbul swings enzo waren echt zwaar, dat lukte me niet achter elkaar, heb ik paar x pauze gehad van 10sec.

Daarom moet je dus omlaag gaan scalen. Je mag geen pauze houden! Nooit! Nou ja, bijna nooit...
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor powerpeet » vr okt 02, 2009 20:45

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Ik ben om, zegt dat genoeg?

Ik train gemiddeld 4 a 5 dagen in de week, en dan geen suffe ochtendgym maar pittige workouts. Zoals al eerder vermeld in een ander topic doe ik aan survivaltraining, hardlopen en vechtsport (MMA/Kickboxen), ik was kritisch tegenover de korte trainingstijd van het crossfit...

Vandaag was officieel een rustdag maar ik wilde het proberen, heb voor de ogenschijnlijke 'onschuldige' Helen gekozen van een paar dagen terug. %$#@?&!@ mijn tijd was rond de 10min, weet het niet meer precies want ik was te verrot om me zorgen te maken om de tijd.

Ahoeha, ik dacht dat het een soort van Supersets was zoals je dat in de goede oude tijd had, maar dit is gewoon killing..

ben benieuwd wat er morgen op de lijst staat.
Pik op 't dek; en dames, jullie toch wel met je platgereden egel..
powerpeet
Aspirant

Berichtdoor cas-0205 » vr okt 02, 2009 20:53

Emile schreef:
cas-0205 schreef:Ik heb alle oefeningen achter elkaar gedaan zonder pauze. Maar 75 x dippen en die dumbul swings enzo waren echt zwaar, dat lukte me niet achter elkaar, heb ik paar x pauze gehad van 10sec.

Daarom moet je dus omlaag gaan scalen. Je mag geen pauze houden! Nooit! Nou ja, bijna nooit...

mja hoe kan ik dipping omlaag scalen? ik heb eerst 25x gewoon gedaan, en daarna op dat apparat waarbij je tegengewicht gebruikt om ht makkelijker te maken, mja..
had zelf het gevoel dat ik goed bezog was, want zweette me kapot, was helemaal buiten adem.

anyway morgen officiele crossfit les met instructie en beter techniek vorming, dat zal zeker wel helpen om betere tijden neer te zetten :P
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » vr okt 02, 2009 22:42

Pack:
For time:
25 Walking lunge steps
20 Pull-ups
50 Box jumps, 20 inch box
20 Double-unders
25 Ring dips (Dips okay)
20 Knees to elbows
30 Kettlebell swings, 1.5 pood
30 Sit-ups
20 Hang squat cleans, 25 pound dumbells
25 Back extensions
30 Wall ball shots, 14-20 pound ball
3 Rope climb ascents

Deze scaling had je kunnen doen. Had je "maar" 25 dips hoeven doen.
Niemand zegt dat je het niet goed hebt gedaan, je hebt het overleefd dat zegt genoeg. Maar als je al apparaten hebt moeten gebruiken om die dips af te kunnen maken kun je weten dat het te zwaar was.

FF ter info:
<--TOP

1.10. What's a "pood?"
Russian measure used for kettlebells; common ones: 1 pood =36 lbs (16kg); 1.5 pood = 54 lbs (24.5kg); 2 pood = 72 lbs.(32.65kg) Approx db equivalents are 35, 55, 70
Dus voor 2 pood kettlebell swings pak je een dumbell van 32 kg......... :evil:

Ben heel benieuwd naar je les! Echt ff update posten!! Het is voor mij een heel end rijden maar zou het bijna waard zijn.

Oh en Powerpeet................dit is dus je WOD voor morgen...................................... :shock:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor cas-0205 » za okt 03, 2009 9:12

het gaat mij ook anderhalf uur kosten erheen te reizen. Mja als ik daardoor betere techniek kan ontwikkelen, heeft dat veel voordelen voor de oefeningen die ik dagelijks doe. zal vanmiddag en update doen erover ;-)
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor cas-0205 » za okt 03, 2009 18:10

Ok net terug van Gemert.

Hij is fysiotherapeut en docent en doet crossfit er als hobby bij. Het is niet erg groot, maar alles wat nodig is, is aanwezig. Hij is ziet er simpel en goed uit, boven zijn er nog twee zeer aangename douches, fijne wachtruimte en klein keukentje.

Gedurende 1 uur prive les heeft hij met mij verschillende technieken doorgenomen, te weten:
* Deadlift * squat * Sumo Deadlift High-pull * Thruster * Kettlebell swings.
Aansluitend nog een WOD gedaan:

3 rounds of:
18 x box jumps 50inch
15 x kettlebell swings 16kg
12 x dumbell thruster 7kg
9 x push up burpees
rope climbing

ik weet de tijd niet meer, maar ik was helemaal dood. Stond helemaal te wiebelen op mijn benen.
Vind het wel fijn dat ik nu beter weet hoe ik diverse ofeningen moet uitvoeren. Snatch, jerks en power cleans doen we volgende keer (weer prive les).

Tot slot nog gepraat over eten. Aardappels en rijst en pasta (tarwe pasta mag wel) vermijden als ook brood (tarwe mag wel). Hij zegt het beste kan je groeten met vlees / vis eten. alleen volle melk producten, geen snoep en soda's.
Ik ben van mening dat ik eigenlijk al heel geziond leef, drink namelijk al 10jaar geen alcohol, geen drugs, ik rook niet en let goedop mijn eten. daarnaast vind ik koken erg leuk, maar zo hou je toch ook weinig variatie over binnen je eten, of zie ik dat nu verkeerd?
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » za okt 03, 2009 23:33

Kreeg je nog meer info over crossfit?
Wat koste dat uur?

Over het eten: dat is het zone dieet, mogelijk zone/paleo.
Crossfit raad dat aan. Zone is van dr. Barry Sears.
Ik heb er een boek over gelezen en het ook eens geprobeerd en het werkt wel goed. Met het zone dieet ga je je insuline niveau controleren door je voeding. Heeeeel in het kort gezegd.
Paleo dieet werkt onder het principe dat het menselijk lichaam vrijwel niet veranderd is de laatste 100.000 jaar dus je eigenlijk zou moeten eten als toen. Dus niets wat van landbouw/veeteelt afkomt kort gezegd.
Jager/verzamelaar eten noemen ze het ook wel.

Maar inderdaad is het moeilijk om in het hedendaagse leven zonder je broodjes en bord pasta te gaan. Maar door eens daar op te minderen en meer noten en fruit te eten merkte ik wel een toename in energie.
In de nachtdienst wat tomaatjes, druiven en noten mee om te snacken werkt goed.

En als je niet precies doet wat iemand zegt doe je het niet (per se) verkeerd. Het is jouw lichaam en door dingen te proberen kom jij er achter wat het beste werkt voor jou. Training, voeding noem maar op.
Probeer het gewoon eens. Crossfit was je ook eerst niet over te spreken tenslotte............... :wink:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor cas-0205 » za okt 03, 2009 23:47

Prijs is afhankelijk van wat je wilt en hoe vaak denk ik. Ik heb geen idee wat anderen betalen. Heb met hem een afspraak gemaakt, deels naar aanleiding van wat prive zaken.
Je kan hem (Charles) gewoon emailen of bellen, ik vond hem in ieder erg gastvriendelijk en behulpzaam.
http://crossfitgymert.nl/

Ben ook wel nieuwsgierig naar resultaat van zo een dieet, lees er op www.crossfit.com veel positieve verhalen over. Van halfvolle melk naar volle melk overstappen is geen moeilijk stap. Qua brood eet ik altijd volkoren of meergranen brood met pitten en noten. Verder drink ens per 3 dagen een fruitshake (ik lust geen fruit als ik het niet kan drinken). Qua warme maaltijd eet ik altijd al veel groente, hoef dan niet heel veel te veranderen lijkt me.
Hij zegt dat je best een paar eieren per dag mag eten incluisief het eigeel.
ik snap alleen niet goed waarom aardappels en rijst niet goed zijn, en wat je dan ter vervanging zou kunnen eten. tips?
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » zo okt 04, 2009 1:37

Aardappelen zit sowieso niets in. Is puur garnering.
Je moet gaan beseffen dat bepaalde voeding puur voor de smaak is.
Je zal goede voeding moeten eten daarbij om aan je vitamins (Bear Gylls stem) en proteïne te komen.
Zone zegt dat je je koolhydraten uit fruit moet halen.
koolhydraten worden omgezet in suiker in je lichaam.
Pasta en rijst (helemaal de gewone/witte varianten) vormen tegenwoordig een te groot gedeelte van de voeding waardoor je niet meer in balans bent. Waarom? Omdat ze goedkoop zijn.

De truc is dus, spaghetti als voorbeeld, meer saus met goed rundvlees gehakt en minder pasta. En dan volkoren pasta.

Haal maar eens wat amandelen, snoeptomaatjes, druiven, cottage cheese (huttenkase) en neem dat als luch. Zet gewoon een pot neer met noten mix om uit te grabbelen als je trek hebt. Appel erbij (banaan wordt afgeraden) en voila.

Of het nou helemaal de oplossing is................Ik heb het geintegreerd in mijn voeding, maar doe niet 100% Zone.
Ik vind nog steeds Het Wasbord dieet de handigste gids voor een goede voeding.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor cas-0205 » zo okt 04, 2009 10:27

Power cleans ga ik de volgende keer dat ik naar Gemert ga leren, dus vandaag een alternatief gedaan:

Five rounds for max reps of:
Body weight bench press 50kg 15 - 12 - 9 - 8 laatste 40kg 12
Pull-ups 6 -6 - 6 - 5 - 5
Body weight back squat 50 - 45 - 35 - 30 - 35

btw, krijg ik van crossfit een wasbord? Ik krijg het laatste laagje vet van mijn onderbuik er maar niet af :(

Nog even over dat eten. Rijst wordt toch al duizenden jaren gegeten, hoe kan dat nou slecht zijn? 2x per dag een proteine shake is ook in orde toch?
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » zo okt 04, 2009 12:41

cas-0205 schreef:btw, krijg ik van crossfit een wasbord? Ik krijg het laatste laagje vet van mijn onderbuik er maar niet af :(

Nog even over dat eten. Rijst wordt toch al duizenden jaren gegeten, hoe kan dat nou slecht zijn? 2x per dag een proteine shake is ook in orde toch?

Wasbord is gewoon vet percentage van (meestal) onder de 10%.
Bereik je dus door voeding. En door genoeg te bewegen en spier op bouw te bewerkstelligen. Maakt dus niet echt uit of je crossfit of een goed "gewoon" trainingschema doet.
Ik zou er niet op letten. Met goede voeding kun je binnen paar maanden het makkelijk redden.

Rijst bestaat al duizenden jaren en voedt meer dan de helft van de wereld. Omdat het goedkoop is. Witte rijst is hetzelfde als witbrood. Waardeloos voor sporters en voor de smaak alleen.
Maar jij hebt de luxe in een rijk land te wonen en hebt genoeg geld om te kiezen wat je eet. Opiaten (drugs) bestaan ook al duizenden jaren...................
Lees op verschillende sites en probeer dingen. Als crossfit niet werkt voor jou of het zone dieet, dan doe je toch wat anders wat wel werkt?

Het wasbord dieet boek kost iets van 15 euries bij Bol en is in het Nederlands. Goed begin.
Shakes....wat voor shakes? Whey shakes zou je mee moeten stoppen of minderen als je wilt afvallen. Maar je moet wel je proteine niveau halen.
Ik kan niet zien of jij met de rest van je voeding genoeg binnenkrijgt.
Veel schoon vlees en zuivel producten----->max 1 shake per dag (40 minuten voor het trainen).

Het is allemaal afhankelijk van wat je wilt. Veel jongens hier (ik ook) hebben Starting Strenght van Rippetoe gedaan. Dan eet je alles wat je tegen komt. GOMAD noemen ze dat, Gallon Of Milk A Day.
Hard trainen met zware gewichten en veel eten. Massa kweken.
Nu ze dat gelukt is en ze weten hoe hun lichaam reageert op alles kun je gaan kijken wat je wilt doen. Strakker, sterker, groter enz.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » zo okt 04, 2009 19:00

Mijn voedingsschema:
Zoveel eten als ik kan, zo vaak als ik kan. Maar wel gezond.
Daar heb ik i.c.m. met het Rippetoe-schema aardig kilo's mee aangezet. Maar ben erachter dat ik hier niet vanaf mag stappen, want dan vliegt het er ook zo weer vanaf. Kwestie van aanleg denk ik. Maar zonder een weightgainer shake per dag haal ik dat niet. Is de honger niet groot genoeg voor en de koelkast soms te ver weg.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor cas-0205 » ma okt 05, 2009 20:19

30 Muscle-ups for time

Post time to comments.

If you cannot do the muscle-ups do 120 pull-ups and 120 dips.

Ik heb geen ringen dus heb:
120x chin ups + 120x dippen gedaan.

time: 10min
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor -LN- » di okt 06, 2009 13:11

21-18-15-12-9-6 and 3 rep rounds of:
Power clean 95 pounds
Sit-ups
Back extensions

As Rxed, 26.34 min
-LN-