Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.
 

Crossfit

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor cas-0205 » wo okt 07, 2009 6:43

vandaag is wod:

Thruster 1-1-1-1-1-1-1 reps

moet je dan steeds met barbell vanaf de grond beginnen?
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28


Berichtdoor GlockCop » wo okt 07, 2009 11:07

Nee je mag ' m ook van een rack afpakken. Anders is het een power clean with full squat namelijk.

Nog steeds geen Crossfit voor mij..............gemodificeerd HST cyclusje maar in elkaar gezet.

Goed bezig mannen
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo okt 07, 2009 12:05

GlockCop schreef:Nee je mag ' m ook van een rack afpakken. Anders is het een power clean with full squat namelijk.

Nog steeds geen Crossfit voor mij..............gemodificeerd HST cyclusje maar in elkaar gezet.

Goed bezig mannen

Je bent niet de enige... Die pijnscheut bij m'n sleutelbeen is weer terug. Morgen ff naar de dokter. :( En ik had al 'n peesonsteking bij m'n duim (hoe kom ik daar in godsnaam aan?! :? ). :(
Doe nu dus ff heel weinig (lees: we gaan gewoon door, maar dan in buttercup) met de spieren in die buurt. :(

----------------
Now playing: The Rolling Stones - Sad Sad Sad
via FoxyTunes
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Avatar gebruiker
Bleu_E1000
Commissaris
 
Posts: 1235
Geregistreerd: do dec 13, 2007 19:36
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor cas-0205 » wo okt 07, 2009 18:03

maar je doet dus gewoon 8x achter elkaar?
bij mijn sportschool die ik gebruik voor de gewichten enz hebben we geen powerrack. ga het eerst ff oefenen met een rekstok, dan met die barbell zondergewicht en dan eens kijken hoeveel ik kan hebben.
resultaten komen straks.

thnx voor de feedback :)

en jullie beterschap!
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28

Berichtdoor cas-0205 » wo okt 07, 2009 19:37

@ clockcop

wat betreft dat zone dieet nog eens.
Ik eet nu eigenlijk het zelfde als voorheen maar dan zonder rijst, aardappels of witte pasta en halfvolle melk voor voor volle vervangen. Maak dat zoveel verschil uit dan dat je die dingen niet meer eet?
Heb namelijk heel wat recepten door zitten lezen en mijn eetpatroon lijkt eigenlijk al erg veel op dat zone ding zeg maar ;-)
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28

Berichtdoor GlockCop » do okt 08, 2009 12:11

De thrusters: 7 x 1. Dus 7 sets van 1 repetitie. Oftewel zoveel mogelijk als je 1x kan. Dus bijvoorbeeld 40kg. Rust. Dan 45 kg. Rust enz.
Opbouwen naar PR en alles opschrijven.

Zone werkt met de zone blocks. Dus in de zone boeken (en inet) staan hoeveel van een voedingsoort 1 blok is. Een man eet 4 blokken ieder van vetten, koolhydraten en eiwitten. Je stelt dat dus samen aan de hand van die blokken. Dus de hoeveelheid is ook gecontroleerder dan zomaar wat doen. Je koolhydraten haal je voornamelijk uit fruit.

1 sneetje bruin brood is bijvoorbeeld al 2 blokken koolhydraten.
Ook is de voeding onderverdeeld in goede, minder goede en slechte voedingsbronnen.

Er is genoeg kritiek op en ik zeg ook niet dat het het gouden ei is. Kijk gewoon wat jij er uit kunt halen en gebruik dat.
Google maar zone diet en je ziet genoeg links.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor powerpeet » do okt 08, 2009 20:10

Heren,

na mijn eerste crossfit-avontuur ben ik direct doorgegaan met mijn andere bezigheden: Survivaltraining & MMA..
resultaat een beginnende kapselontsteking van mijn schouder,

dus voor mij deze week rust, hoop dat ik komende week weer de draad rustig kan oppakken...

Fanatisme kan ook verkeerd uitpakken zie je maar weer, had beter moeten opletten bij geschiedenis, blijkt dat er rond 1940 ook een fanatieke jongen rondliep waarbij zijn gedrevenheid zijn dood werd.. (nee ik trek geen vergelijkingen, het is een lange dag geweest.) :lol:
Pik op 't dek; en dames, jullie toch wel met je platgereden egel..
Avatar gebruiker
powerpeet
Aspirant
 
Posts: 12
Geregistreerd: di jun 23, 2009 20:57
Woonplaats: Koud en Natte plek

Berichtdoor -LN- » do okt 08, 2009 21:48

Thruster 1-1-1-1-1-1-1 reps

75 kg. Het press gedeelte bij de eerste poging 77.5 kg lukte niet. Poging was wel zo zwaar dat ik 'm niet meer opnieuw heb gedaan.

En aangezien ik nog wast in te halen had heb ik er 90 pull-ups en 90 dips achteraan gedaan (geen ringen beschikbaar) Heb ze niet op tijd gedaan.
Avatar gebruiker
-LN-
Commissaris
 
Posts: 1157
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 20:47

Berichtdoor Bleu_E1000 » do okt 08, 2009 23:41

Nou, is dus 1 grote ziekenboeg hier... :oops:

Vandaag ff naar de dokter geweest. Die pijn onder m'n sleutelbeen blijkt te worden veroorzaakt door 'n gescheurde pees die er vlakbij zit (wist niet dat ik op die plaats ook pezen had, dacht wat dichter bij de schouder :? )... Nu was me het vreemde kuiltje onder 't sleutelbeentje al opgevallen, mja wie denkt dan meteen daaraan... :? Alsof m'n duim nog niet genoeg was GVD! :evil:
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Avatar gebruiker
Bleu_E1000
Commissaris
 
Posts: 1235
Geregistreerd: do dec 13, 2007 19:36
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor -LN- » do okt 08, 2009 23:50

Nou, ik voel me dus fitter dan ooit.
Wilde ik even melden voordat hier iemand gaat verkondigen dat Crossfit ongezond is. 8)
Avatar gebruiker
-LN-
Commissaris
 
Posts: 1157
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 20:47

Berichtdoor GlockCop » vr okt 09, 2009 15:38

:D
Crossfit werkte te goed. Ik heb het zelf fout gedaan door niet genoeg warming up en stretching te doen.
Zodra ik weer kan ga ik weer Crossfitten maar dan met de nieuwe kennis die ik heb opgedaan. Meer stretchen en betere warming up!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor nu een HST schema.
A en B
A=
-plat bankdrukken
-optrekken
-military press
-buik

B=
-pendlay rows
-dips
-lateral raise
-buik

3 trainingen per week. A, B, A dan B, A, B.
Je bouwt in 2 weken op naar je max gewicht. Stel dat is 50 kg dan is training 1 met 40 kg, 2 met 45 kg en de laatste met 50 kg.

eerste 2 weken 15 reps (1 a 2 sets)
dan 2 weken 10 reps (2 a 2 en een halve sets)
dan 2 weken 5 reps (3 sets)
dan 2 weken elke training gewicht bovenop je max. 5 reps en 3 sets.
Optrekken en dips is 15 reps voor 2 weken dan 2x15 voor 2 weken, dan 3x15 voor 2 weken en dan 3x zovaak mogelijk voor 3 weken.

Dan 2 weken SD en hopelijk weer crossfit!!!!!!!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor cas-0205 » vr okt 09, 2009 23:33

nou nou, dat gaat niet echt lekker met jullie blessures...

Ik heb woensdag ook nog rust genomen omdat ik vreselijk spierpijn had, uiteindelijk is de donderdag er ook nog bij gekomen. vandaag dus it gedaan:

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
Row 250 meters
Sumo deadlift highpull 95 pounds, 21 reps
Pull-ups 15 reps

de SDHP heb ik met alleen de barbell stang gedaan en steeds 15 reps (meer lukte niet).
Pull-ups heb ik met tegengewicht van 40kg gedaan, zodat ik gewoon nonstop kon doorgaan.

Uiteindelijk heb ik in 20min 8 rondes gedaan.

Opmerkelijk vond ik dat ik in eerste instantie na 2 rondes al dood was, maar na 5 rondes steeds minder buiten adem was. erg leuke WOD :)
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28

Berichtdoor cas-0205 » za okt 10, 2009 10:07

Thruster 1-1-1-1-1-1-1 reps

Post loads to comments.

Op de sportschool waar ik heengaan, heb je geen powerracks. Ik heb dus vanaf zo aerobic bankje gelift per keer.

35kg
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28

Berichtdoor GlockCop » za okt 10, 2009 16:33

cas-0205 schreef:nou nou, dat gaat niet echt lekker met jullie blessures...

Ik heb woensdag ook nog rust genomen omdat ik vreselijk spierpijn had, uiteindelijk is de donderdag er ook nog bij gekomen. vandaag dus it gedaan:

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
Row 250 meters
Sumo deadlift highpull 95 pounds, 21 reps
Pull-ups 15 reps

de SDHP heb ik met alleen de barbell stang gedaan en steeds 15 reps (meer lukte niet).
Pull-ups heb ik met tegengewicht van 40kg gedaan, zodat ik gewoon nonstop kon doorgaan.

Uiteindelijk heb ik in 20min 8 rondes gedaan.

Opmerkelijk vond ik dat ik in eerste instantie na 2 rondes al dood was, maar na 5 rondes steeds minder buiten adem was. erg leuke WOD :)


Je had dus beter kunnen afschalen naar puppy:

Puppies
Complete as many rounds in 12 minutes as you can of:
Row 250 meters
Sumo deadlift highpull 25-35 pounds, 15 reps
Pull-ups 10 reps (beginner or assisted okay)

Schaal gewoon af naar een WOD die goed aankan.
Beginner pullups even opzoeken en die gaan doen.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
Avatar gebruiker
GlockCop
Hoofdcommissaris
 
Posts: 2197
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 20:43

Berichtdoor cas-0205 » za okt 10, 2009 18:38

daar had ik nooit van gehoord. Gaat erom dat ik bezig ben en het zo goed moeglijk uitvoer toch? ;-)

btw is het de bedoeling van dit topic hier ook je tijden / gewichten enz van je dagelijkse WOD's te plaatsen of is het puur voor vragen en info met betrekking tot crossfit?
Avatar gebruiker
cas-0205
Brigadier
 
Posts: 533
Geregistreerd: vr sep 18, 2009 17:28

VorigeVolgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten