Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Boksen

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Boksen?

Ja!!
10
59%
Nee!!
7
41%

Totaal aantal stemmen : 17

Berichtdoor SideWolf » zo feb 07, 2010 16:03

Even een korte vraag; nog meer forummers die aan boksen doen?
Heb net de tweede les mogen ervaren. Eerste keer sparren. Gevorderde bokser, welke linkshandig is.. Lastig vechten. (Ik ben rechtshandig)

Gevolg.. Neus stuk. Lekker zo'n hoek.

Tips zijn dus welkom. De stootzak en touw zijn inmiddels in huis.
Aanstaande dinsdag de derde les.
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » zo feb 07, 2010 16:39

Float like a butterfly, sting like a bee.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Guust » ma feb 08, 2010 19:32

Tja, ik heb het gedaan, maar toen kreeg ik ooit de vraag: "wat kan je ermee op straat als je eigen moet verdedigen?" geef mij dan maar hapkido 8)
wie zijn billen heeft gebrand, moet blij zijn dat ie niet andersom heeft gestaan :D
Guust
Aspirant

Berichtdoor -LN- » di feb 09, 2010 0:03

Guust schreef:Tja, ik heb het gedaan, maar toen kreeg ik ooit de vraag: "wat kan je ermee op straat als je eigen moet verdedigen?" geef mij dan maar hapkido 8)

Daar om leert ook bijna iedereen die kan vechten (zowel aan de goede als de verkeerde kant van de wet) hapkido en niet iets van (kick)boksen en/of een worstelsport......
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » di feb 09, 2010 0:14

Ik heb begrepen dat bij defensie en het AT, DKDB en de AE's enz het ook allemaal hapkido is wat je leert en waar je in getest wordt bij de selectie.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sietse » di feb 09, 2010 12:42

Ik doe nu sinds enkele weken aan boksen via het werk (politie). Wij hebben een groepje waarmee we in Apeldoorn trainen. Bestaan vooruit uit AE/Me leden maar ook reguliere collega's die behoefte hebben aan iets meer getraindheid, voor eventueel horeca diensten.

We trainen bij Beast of the East in Apeldoorn onder leiding van Faldir Chahbari. Uur lang, gewoon lekker op techniek, veel afwisseling. Zelfs voor mensen die boksen niet leuk vinden (ondergetekende) is het leuk geworden.!!!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor GlockCop » di feb 09, 2010 12:58

Je kan veel beter hapkido gaan doen.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » di feb 09, 2010 14:32

Dan kun je nl. op afstand je verdachten uitschakelen.

Afbeelding
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Fsh » di feb 09, 2010 15:30

SideWolf schreef:Even een korte vraag; nog meer forummers die aan boksen doen?
Heb net de tweede les mogen ervaren. Eerste keer sparren. Gevorderde bokser, welke linkshandig is.. Lastig vechten. (Ik ben rechtshandig)

Gevolg.. Neus stuk. Lekker zo'n hoek.

Tips zijn dus welkom. De stootzak en touw zijn inmiddels in huis.
Aanstaande dinsdag de derde les.

Als ik bokstraining geef leer ik mn beginners zowel met linksvoor en rechtsvoor stoten maken. Dit breidt het bewegingsrepertoire enorm uit. Ook omdat het inderdaad vervelend kan zijn als je iemand tegenover je hebt die "andersom" staat, kan je door beide handig te zijn beter anticiperen en reageren. Verder natuurlijk is het voor degene tegen wie je staat vervelend als je steeds van voorste voet/hand wisselt.

Dus als tip leer beide handig te zijn xD. Als dat toch niet lekker gaat blijf dan op je normale manier staan en probeer zijn jab/ voorste stoot meteen te counteren (eroverheen) en door te combineren.

hoop je een beetje geholpen te hebben, lastig uitleggen zonder voorbeeld te geven xD.
Train hard, fight easy.
Fsh
Aspirant

Berichtdoor Fsh » di feb 09, 2010 15:49

-LN- schreef:
Guust schreef:Tja, ik heb het gedaan, maar toen kreeg ik ooit de vraag: "wat kan je ermee op straat als je eigen moet verdedigen?" geef mij dan maar hapkido 8)

Daar om leert ook bijna iedereen die kan vechten (zowel aan de goede als de verkeerde kant van de wet) hapkido en niet iets van (kick)boksen en/of een worstelsport......

Hier ben ik het dus totaal niet mee eens... Vooral niet met bijv thai boksen of MMA/UF/freefight. Een beetje thai bokser heeft je al knock out voordat je ook maar dichtbij genoeg kan komen voor een worp+armklep oid. Tijdens een staand gevecht verlies je met hapkido finaal vanwege het feit dat de dekking bij hapkido (net als bij jiu jitsu, kung fu, noem het maar op) laag is ipv hoog bij het hoofd.
Stel dat het zou uitmonden in een grondgevecht dan heb je als hapkidoka wel het voordeel. Maar niet meer zodra je tegen MMA/UF/Freefighter vecht. Hapkido kent het "rammen" op je hoofd niet wanneer je bovenop iemand zit.

ik ben het wel met je eens dat hapkido een goede keuze is voor als je aan de goede kant van de wet staat. Maar wanneer je aan de verkeerde kant staat zijn er wel meer alternatieven die veel effectiever zijn.
Train hard, fight easy.
Fsh
Aspirant

Berichtdoor SideWolf » di feb 09, 2010 20:45

Zo dan! Allen bedankt voor de reacties.
Zelf had ik ook al wat verder gekeken dan boksen alleen. Dit temeer vanwege het werk op straat. Los daarvan vind ik boksen best leuk om te doen. Alleen ontbreekt de techniek nog een beetje. In ieder geval is het voor de conditie heerlijk!

Overmorgen een les kickboksen meedraaien. Dit bij een sportschool waar men ook MMA en Karate doet.. De laatste in een iets aangepaste vorm.
Ben benieuwd! Is het niets voor mij, dan stap ik zeker weer terug op het boksen.
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant

Berichtdoor cas-0205 » di feb 09, 2010 21:02

Ik heb jaren lang aikdio gedaan. Geweldige sport, je reflexen worden er goed van en je blijft goed lenig. Je kan het zo fysiek maken als je wilt. In de tij dat je iemand in een greep legt of van je "afgooit" is namelijk genoeg ruimte over om wat extra stoten uit te delen. Daarnaast krijg je ook een bepaalde houdig / attitude vanuit aikdio mee.
cas-0205
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » wo feb 10, 2010 0:29

Fsh schreef:
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens... Vooral niet met bijv thai boksen of MMA/UF/freefight. Een beetje thai bokser heeft je al knock out voordat je ook maar dichtbij genoeg kan komen voor een worp+armklep oid. Tijdens een staand gevecht verlies je met hapkido finaal vanwege het feit dat de dekking bij hapkido (net als bij jiu jitsu, kung fu, noem het maar op) laag is ipv hoog bij het hoofd.
Stel dat het zou uitmonden in een grondgevecht dan heb je als hapkidoka wel het voordeel. Maar niet meer zodra je tegen MMA/UF/Freefighter vecht. Hapkido kent het "rammen" op je hoofd niet wanneer je bovenop iemand zit.

ik ben het wel met je eens dat hapkido een goede keuze is voor als je aan de goede kant van de wet staat. Maar wanneer je aan de verkeerde kant staat zijn er wel meer alternatieven die veel effectiever zijn.

Blah blah blah. Allemaal leuk hoor maar als je dus ooit door 2 kussentjes die rond de 2.20 meter hoog zweven wordt aangevallen sta jij met je geboks mooi voor schut!! Dan wou je dat je hapkido had gekund!!
Afbeelding
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sietse » wo feb 10, 2010 12:08

Dit in de huidige dienstbroek?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor GlockCop » wo feb 10, 2010 12:14

nee nee nee. Zucht. Daarom komt de nieuwe. Door de zijzakken heb je meer flexibiliteit. Daardoor kunnen we nu hapkido invoeren ipv ibt.
Dat heb je met die boksers. Snappen er niets van. :roll:
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten