Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

De perfecte trainingsschema

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor groentje_alpha » do jul 29, 2010 11:57

Ik heb een vraag, hoe maak je een goeie trainingsschema die goed aansluit op de intake van het AT?

Ik ren elke week met 2 rust dagen 7 km in 38 minuten en 27 seconden.
Ik doe 30/90 push-ups binnen 40 seconden om de borst spieren naar elkaar toe te krijgen.
Ook doe ik 40/120 push-ups weidt binnen 45 seconden en ik doe ook 48/144.
Veder doe ik 320 crouches en 100 crunches, weightlift's 100/300 20kg en 15 pull-ups beide kanten.

Ik rek en strek elke spier groep in me been en armen 60 seconden per spier groep.

En sinds kort zit ik nog op mma 2-4 uur per dag 4 keer per week.

en tegen de spier pijn neem ik metaboost dit stimuleert de bloedsomloop en er zitten veel eiwitten in.
work hard be hard be a man
groentje_alpha
Aspirant

Berichtdoor -LN- » do jul 29, 2010 13:14

groentje_alpha schreef:Ik doe 30/90 push-ups binnen 40 seconden om de borst spieren naar elkaar toe te krijgen.

Krijg je dan zoiets?

Afbeelding

En Nederlandse taal is ook belangrijk.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor groentje_alpha » do jul 29, 2010 13:47

Dat krijgt een bodybuilder niet eens voor elkaar.

Maar ziet mijn trainingsschema er zo goed uit?

En het is een extra smalle push-up waarbij je duimen elkaar aan raken.
groentje_alpha
Aspirant

Berichtdoor Kevin_ » do jul 29, 2010 17:22

Zorg eerst eens dat je solliciteert bij de politie. Dan zorg je dat de beschikking krijgt over een dikke Van Dale om op te zoeken hoe je woorden correct spelt. Vervolgens zorg je voor een goed voedingsschema waarbij je zes maaltijden neemt, met eiwitten, koolhydraten als basis.

Dan is het zaak om te bekijken wat je lichaamsbouw is en wat je doel is. Kennelijk is de ambitie er om te werken als AT-lid. Je heb dan dus voldoende kracht (explosief) alsmede duurvermogen nodig. Zorg dan dat je de basis van krachttraining en, wellicht belangrijker nog, de rustfase snapt. Dan controleer je de eisen van de intest en ga je 30% van je trainingstijd trainen op krachtverbetering en 70% op duurvermogen, waaronder zeker 25% op explosieve kracht, dus intervaltrainingen. Na een jaar of anderhalf tot twee zou je kunnen overwegen om een trainingsdag per week eens een sportdag te houden. Dit houdt in dat je alle facetten laat samenkomen in een dag. Je loopt 10 km naar het zwembad daar zwem je een uur, je had daar je fiets al staan dus kun je makkelijk die 25 km naar je fitnesschool redden, daar pomp je 30 min een cirquittraining er door heen. Vervolgens fiets je terug en kom je langs een hiba in de buurt. Die neem je nog even mee.

ALs je op dit niveau zit kun je eventueel gaan denken aan het nemen van creatine of enig ander supplement buiten de extra eiwitten, waarvoor een wei-shake adviseer direct na je training. En voordat je gaat trainen langzame eiwitten welke te vinden zijn in onder andere magere kwark. Zo eet je redelijk schoon zonder allerlei troep in je lijf te stoppen.

Je zou na enige tijd fysiek klaar kunnen zijn voor de intest. Maar natuurlijk niet voordat je schietvaardigheid, actie-inteligentie, politieopleiding, sociale vaardigheden en nog wat andere zaken volledig zijn ontplooid.

Succes!

Overigens MMA is leuk om te doen, en het verhoogt je kennis en kunde in zowel de contactfase van het gevecht alsmede de grondfase. Je ontwikkeld hier ook een redelijke conditie mee en wat functionele spiermassa. Maar bedenk wel dat je zowel in de basis politie functie, AT functie, DKDB functie of wat dan ook niet hele dagen aan het stoeien bent met verdachten.

Iets nemen tegen de spierpijn is af te raden. Als je traint ontstaan er miniscule scheurtjes in je spiercellen. Zoals je wellicht weet zijn spiercellen voor een groot gedeelte gevuld met vocht. Als je voldoende rust, heeft het menselijk lichaam het vermogen deze cellen te herstellen. Er wordt een soort beschermend laagje overheen gelegd, zo groeit de spiercel, en dus ook de spier, en wordt hij sterker. Trainen terwijl de spiercel nog niet helemaal is hersteld bemoeilijkt dus de spiergrooi en exponentionele krachttoename, zodat het juist langer duurt voordat je hersteld bent. 'Less is more' in dit geval. Denk aan je rust.

Kortom: Je zal nog eens kritisch naar je 'schema' moeten kijken, en verder kijken dan alleen MMA en hardlopen en de ongebalanceerde oefenigen die je doet.
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor SasRelic » do jul 29, 2010 17:40

Lol @ LN :)

Hey groentje_alpha, als je een echte bikkel wilt worden moet je uiteraard gaan crossfitten. :lol:

http://www.crossfit.com/
http://www.crossfitbrandx.com/index.php ... wforum/16/
SasRelic
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » vr jul 30, 2010 17:34

@Kevin
netjes dat je zoveel aandacht eraan besteed. Je voorbeeld is alleen niet echt AT maar heeeeeeel erg AE. Goed neergezet.
je stukje over het spierherstel is ietwat achterhaald, onderzoeken zijn weer wat verder. Niet echt belangrijk maar goed.
Als het je zo interesseert nodigen we je van harte uit in het Crossfit topic.
Kun je al je kennis even overboord gooien en iets totaal nieuws proberen.
Altijd goed!

@groentje
Ik zou maar goed een studie doen voor iets anders mocht het niet lukken bij het AT...
En je Nederlands is echt verschrikkelijk. En je kennis van trainen ook.
Ga zoveel mogelijk lezen erover en probeer van alles uit.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor groentje_alpha » vr jul 30, 2010 17:46

Wat mankeert er dan aan mijn Nederlands en is mijn trainingsschema dan niet zwaar genoeg.

Wat moet ik dan verdubbelen,

En een snellere spier herstel zorgt ervoor dat je weer aan de slag kan met zwemmen, ik wil namelijk the "Iron Man" doen vóór mijn veertigste dit is één van de zwaarste triatlon's.

En ik lees heel wat op runinfo.nl

Ik kan al 17km\u gemiddeld rennen 50 minuten zonder te stoppen, ik werk pas aan mijn conditie sinds 2 weken. Ik was een tijdje gestopt omdat ik last kreeg van mijn kuiten, m'n spiervezel waren zwaar beschadigd door de stress die ik erop legde door het sporten. Plus ik heb de zwarte band krav maga en de bruine band in capoeira en nu zit ik op MMA.

(het is beter dat je je op alle situaties voorbereid en mocht het AT niet lukken dat ik naar de B.S.B. of de D.S.I. ga.
groentje_alpha
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » vr jul 30, 2010 18:10

Heeft krav maga banden dan?

Anyhooooooooooooooooooooo met zulke stats zou ik maar naar CTU gaan. Jack Bauer stopt ermee dus ze hebben een vacature.

SucceS!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor groentje_alpha » vr jul 30, 2010 18:13

Sorry maar ik weet niet hoe je ze noemt in het Nederlands ik kreeg les in Brazilië dus in het Portugees, we noemde ze in het Engels Power assembles.
groentje_alpha
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » vr jul 30, 2010 19:09

groentje_alpha schreef:
Ik kan al 17km\u gemiddeld rennen 50 minuten zonder te stoppen.

In je 1e post liep je nog 7 km in 38 min, dat is aanzienlijk langzamer.

groentje_alpha schreef:(het is beter dat je je op alle situaties voorbereid en mocht het AT niet lukken dat ik naar de B.S.B. of de D.S.I. ga.

Fijn dat je nog een paar opties achter de hand hebt.
Dan kun je "watervallen" naar de DSI. :shock: :shock:

Zou ik trouwens ook echt benoemen met je sollicitatiegesprek.
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor Maik-i » vr jul 30, 2010 19:10

... ongelooflijk dit eigenlijk.

Groentje Alpha, hoe oud ben je?
Maik-i
Agent

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr jul 30, 2010 19:17

Ik schat 'n jaar of 15-16......
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor groentje_alpha » za jul 31, 2010 8:26

Ik ben op vakantie geweest daar gaat je conditie naar de maan ik ben pas een week terug van bijna een maand vakantie.

En ik ben trouwens 17 jaar.
groentje_alpha
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » za jul 31, 2010 16:27

groentje_alpha schreef:Ik ben op vakantie geweest daar gaat je conditie naar de maan ik ben pas een week terug van bijna een maand vakantie.

Ook dat is een teken van instelling. Als ik een maand vakantie heb (of op vakantie ga) betekent dat dat ik tijd heb om 2 ker per dag te trainen.
Als je vrije tijd hebt, moet je conditie toch juist omhoog.
Op die manier om je misschien een keer bij al die sporteisen van het AT in de buurt.

groentje_alpha schreef:En ik ben trouwens 17 jaar.

Je weet dat levenservaring ook erg belangrijk is?. De gemiddelde AT-er gaat wel richting de 30 (althans dat is mijn ervaring).
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor GlockCop » za jul 31, 2010 17:49

IDD mijn vakantie staat voor de deur en dat is inderdaad heerlijk eten drinken en extra trainen!! Nu kan het! Zin in!!!
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten