Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Medicineball

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Sietse » vr okt 08, 2010 19:47

Iemand ervaring met het trainen met een medicine ball? Heb al een paar dingen op internet gevonden maar dat ik vaak met zijn 2en. Iemand tips voor een training welke ook alleen kan?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor Maik-i » vr okt 08, 2010 19:54

Op crossfit.com staan wel een aantal leuke.. De meest voorkomende is de thruster. Daarbij gooi je de bal in de lucht tegen een muur, waarna je hem opvangt en een squat doet. Vervolgens weer uitstoten..
Maik-i
Agent

Berichtdoor SasRelic » vr okt 08, 2010 20:15

Dat is de "Wall Ball" een sub hiervoor is de Thruster.
Thrusters doe je met een barbell of dumbells. :wink:
SasRelic
Brigadier

Berichtdoor Maik-i » za okt 09, 2010 16:08

Ja klopt idd Thnx ;)
Wilde ff snel antwoord geven en ik kwam er niet op.. Excuus :)
Maik-i
Agent

Berichtdoor Betty Blue » ma okt 11, 2010 12:13

Zoek op youtube en google is naar trainingsroutine's van Andy Souwer.

Hij traint heel veel met medicine balls.

Verder is er niet zo veel over te vinden, aangezien je het leert als je NASM certified personal trainer wordt.

De NASM werkt echter weer samen met een medicine ballen boer en dus houden proberen ze te voorkomen dat er veel op internet komt te staan.
Vraag het anders is in de lokale healthclub, daar hebben de meeste instructeurs hun Fitness B en of NASM, dus die kunnen je aardig wat vertellen.

Off Topic; één grote marketing trend, die swiss, bosu en medicine ballen, je core is op veel simpelere manieren isometrisch te trainen.
Betty Blue
Agent

Berichtdoor Maik-i » ma okt 11, 2010 17:55

Betty Blue schreef:Off Topic; één grote marketing trend, die swiss, bosu en medicine ballen, je core is op veel simpelere manieren isometrisch te trainen.

Ik zeg: Daag ons uit, laat ons niet in spanning, vertel gerust!
Maik-i
Agent

Berichtdoor Betty Blue » ma okt 11, 2010 19:45

Maik-i schreef:
Betty Blue schreef:Off Topic; één grote marketing trend, die swiss, bosu en medicine ballen, je core is op veel simpelere manieren isometrisch te trainen.

Ik zeg: Daag ons uit, laat ons niet in spanning, vertel gerust!

De kern van je lichaam heeft als balangrijkste functie om te stabiliseren,
wat met ballen en andere wiebeldingen wordt gestimuleerd.

Ik ben echter bang dat bij dit soort speeltjes je vooral je technieck van het werken met het speeltje ontwikkeld en niet zozeer je kern.

Om je kern (die veel rode spiervezels bevat) te prikkelen denk ik dat je net zo goed simpele isometrische oefeningen kunt doen zoals de Hoover etc.
Of ik gelijk heb weet ik niet, maar dat hoor ik graag van jullie:) Feit is dat veel mensen niet zo goed raad weten met het toepassen van ballen in de fitness, hoewel ze voor bijvoorbeeld squats etc geschikt zijn, evenals vervangen van een bench bij bijvoorbeeld presses omdat ze je hierbij dwingen je techniek gecontroleerd uit te voeren.
Betty Blue
Agent

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten