Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.
 

Voorbereiden AT selectie

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Mikeyswa » ma nov 01, 2010 16:32

Hallo,

Ik heb besloten om te gaan solliciteren bij het AT Amsterdam. Om mij goed voor te bereiden wil ik iets aan o.a. vechtsport gaan doen. Zelf zit ik te denken aan kickboxen. Ook doe ik veel in de sportschool en ik ren veel.

Ik heb al het een en ander gelezen over crossfit. Dat lijkt me een uitdaging om te doen.

Heeft iemand nog tips voor het voorbereiden??

Alvast bedankt!!!
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18


Berichtdoor Nxat » ma nov 01, 2010 17:19

spreek met je collega's, zitten altijd wel mensen bij die in de opleiding hebben gezeten of zoiets dergelijks. Wanneer je wat langer bij de politie werkt weet je je informatie bronnen wel te vinden die vaak een stuk betrouwbaarder en vollediger zijn dan die op het internet ;)
Avatar gebruiker
Nxat
Agent
 
Posts: 136
Geregistreerd: do sep 28, 2006 20:40
Woonplaats: 23

Berichtdoor betror » ma nov 01, 2010 17:21

Bekijk dit gedeelte, De sportschool", van het forum. Misschien dat je ideeën te over hebt om te gaan trainen.
betror
Aspirant
 
Posts: 26
Geregistreerd: vr jun 25, 2010 5:50

Berichtdoor Mikeyswa » ma nov 01, 2010 17:39

Ik heb ook al een aantal collega's gesproken hierover, maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen.
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18

Berichtdoor defensiemedewerker » di nov 02, 2010 9:44

Ga ook survivallen.
Tijdens de intest en opleiding hang je ook regelmatig in de touwen.

Zorg dat je loopconditie echt skyhigh is, pak je al heel veel winst mee.

succes
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent
 
Posts: 170
Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:28

Berichtdoor Mikeyswa » di nov 02, 2010 18:11

defensiemedewerker schreef:Ga ook survivallen.
Tijdens de intest en opleiding hang je ook regelmatig in de touwen.

Zorg dat je loopconditie echt skyhigh is, pak je al heel veel winst mee.

succes


Bedankt voor je tip. Survivallen is denk ik een goede oefening voor de keuring en opleiding.
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18

Berichtdoor SideWolf » di nov 02, 2010 19:17

Mijn adviezen:
- Verschillende spiergroepen aan bod laten komen, vooral veel herhalingen. (Minder op maximaalkracht) Ook veel doen met je eigen lichaamsgewicht. (Pushups, pullups, chinning)
- Rennen, Rennen en nog eens Rennen;
- Trainingsmaatje kan handig zijn;
- Survivalruns gaan doen is zeker een aanrader, maar dat is al gezegd.
Bij deze laatste is het raadzaam om eens wat technieken te leren.
- Put jezelf ook een keer helemaal uit. En dan nog even doorgaan. Hier kan je trainingsmaatje bij van pas komen. Niet te vaak doen!

Ben wel benieuwd waar je staat op dit moment. Misschien dat je dat eens kan posten.
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant
 
Posts: 76
Geregistreerd: do feb 21, 2008 17:32

Berichtdoor Mikeyswa » di nov 02, 2010 20:34

SideWolf schreef:Mijn adviezen:
- Verschillende spiergroepen aan bod laten komen, vooral veel herhalingen. (Minder op maximaalkracht) Ook veel doen met je eigen lichaamsgewicht. (Pushups, pullups, chinning)
- Rennen, Rennen en nog eens Rennen;
- Trainingsmaatje kan handig zijn;
- Survivalruns gaan doen is zeker een aanrader, maar dat is al gezegd.
Bij deze laatste is het raadzaam om eens wat technieken te leren.
- Put jezelf ook een keer helemaal uit. En dan nog even doorgaan. Hier kan je trainingsmaatje bij van pas komen. Niet te vaak doen!

Ben wel benieuwd waar je staat op dit moment. Misschien dat je dat eens kan posten.


Top !! duidelijk verhaal.
Op je vraag waar ik nu sta. Ik moet nog heel erg veel gaan doen. Tot nu toe loop ik ong. 2x pw hard. Squashen 1x pw en fitness 2x pw.
Ik wil nu ongeveer een jaar lang knallen met crossfit, survivalruns, rennen, fitness, daarna solliciteren.
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18

Berichtdoor b-boy » di nov 02, 2010 21:21

Mikeyswa schreef:
SideWolf schreef:Mijn adviezen:
- Verschillende spiergroepen aan bod laten komen, vooral veel herhalingen. (Minder op maximaalkracht) Ook veel doen met je eigen lichaamsgewicht. (Pushups, pullups, chinning)
- Rennen, Rennen en nog eens Rennen;
- Trainingsmaatje kan handig zijn;
- Survivalruns gaan doen is zeker een aanrader, maar dat is al gezegd.
Bij deze laatste is het raadzaam om eens wat technieken te leren.
- Put jezelf ook een keer helemaal uit. En dan nog even doorgaan. Hier kan je trainingsmaatje bij van pas komen. Niet te vaak doen!

Ben wel benieuwd waar je staat op dit moment. Misschien dat je dat eens kan posten.


Top !! duidelijk verhaal.
Op je vraag waar ik nu sta. Ik moet nog heel erg veel gaan doen. Tot nu toe loop ik ong. 2x pw hard. Squashen 1x pw en fitness 2x pw.
Ik wil nu ongeveer een jaar lang knallen met crossfit, survivalruns, rennen, fitness, daarna solliciteren.


Ga ook lekker zwemmen zodat je vertrouwd raakt in het water en een goede zwem conditie opbouwt. Is voor de selectie niet nodig, maar wel voor de opleiding.
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
Avatar gebruiker
b-boy
Brigadier
 
Posts: 445
Geregistreerd: do okt 12, 2006 13:17
Woonplaats: papendrecht

Berichtdoor SideWolf » di nov 02, 2010 21:49

Ga ook lekker zwemmen zodat je vertrouwd raakt in het water en een goede zwem conditie opbouwt. Is voor de selectie niet nodig, maar wel voor de opleiding.

Ik dacht al, ik vergeet wat. Dank! Misschien heb je ook wat aan het trainingsschema voor de commando's. ( http://www.korpscommandotroepen.nl/uplo ... CT%202.pdf )

Hoe fitness je nu dan? Goed programma d'r bij? Zijn hier genoeg die je daar iets over kunnen vertellen.
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant
 
Posts: 76
Geregistreerd: do feb 21, 2008 17:32

Berichtdoor Mikeyswa » wo nov 03, 2010 20:19

Zwemmen ga ik inderdaad ook doen. Daar was ik al over geadviseerd. Is het nog belangrijk dat je snel zwemt? en welke manier?

Dat treiningsschema is inderdaad wel erg goed. Vraagt wel erg veel disipline en tijd. Ik hoop het wel te kunnen doen.

Wat doen jullie eigenlijk? Toevallig ATérs ?
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18

Berichtdoor defensiemedewerker » wo nov 03, 2010 22:27

SideWolf schreef:Mijn adviezen:
- Verschillende spiergroepen aan bod laten komen, vooral veel herhalingen. (Minder op maximaalkracht) Ook veel doen met je eigen lichaamsgewicht. (Pushups, pullups, chinning)
- Rennen, Rennen en nog eens Rennen;
- Trainingsmaatje kan handig zijn;
- Survivalruns gaan doen is zeker een aanrader, maar dat is al gezegd.
Bij deze laatste is het raadzaam om eens wat technieken te leren.
- Put jezelf ook een keer helemaal uit. En dan nog even doorgaan. Hier kan je trainingsmaatje bij van pas komen. Niet te vaak doen!

Ben wel benieuwd waar je staat op dit moment. Misschien dat je dat eens kan posten.


eindelijk eens een advies op trainingsgebied waar ik het helemaal mee eens ben.

Neem het ter harte, al het bovenstaande ga je ook echt doen tijdens je sollicitatie en je intest.

Zoals Side Wolf al zegt is het helemaal niet erg om af en toe helemaal stuk te gaan, maar luister wel goed naar je lichaam, en neem de tijd om op niveau te komen. Hiermee wil ik eigenlijk zeggen, brand je lichaam niet te snel op.

Succes
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent
 
Posts: 170
Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:28

Berichtdoor defensiemedewerker » wo nov 03, 2010 22:31

Nog een kleine aanvulling op mij vorige post.
Ga ook eens af en toe je krachtoefeningen "stapelen"
Ik bedoel ga eerst opdrukken vervolgens gelijk optrekkendan geljk een touw in klimmen, weer gelijk opdrukken, etc etc.

je bouwt hiermee je krachtuithoudingsvermogen op, ook niet geheel onbelangrijk
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent
 
Posts: 170
Geregistreerd: wo feb 28, 2007 10:28

Berichtdoor b-boy » do nov 04, 2010 1:01

Mikeyswa schreef:Zwemmen ga ik inderdaad ook doen. Daar was ik al over geadviseerd. Is het nog belangrijk dat je snel zwemt? en welke manier?

Dat treiningsschema is inderdaad wel erg goed. Vraagt wel erg veel disipline en tijd. Ik hoop het wel te kunnen doen.

Wat doen jullie eigenlijk? Toevallig ATérs ?

Ik pm je morgen wel over het zwemmen.
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
Avatar gebruiker
b-boy
Brigadier
 
Posts: 445
Geregistreerd: do okt 12, 2006 13:17
Woonplaats: papendrecht

Berichtdoor Mikeyswa » do nov 04, 2010 12:52

Bedankt allemaal voor de goede tips die ik nu al gekregen heb. Vanavond orientatieavond AT Amsterdam. Gaat er toevallig nog iemand heen?
Samen uit, samen thuis !!
Avatar gebruiker
Mikeyswa
Aspirant
 
Posts: 10
Geregistreerd: zo okt 31, 2010 14:18

Volgende

Keer terug naar De sportschool

cron

Toon nieuwe berichten