Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Mijn voeding en training

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor mosje » wo maart 09, 2011 14:51

Hallo,

ik ben momenteel bezig mijzelf voor te bereiden op de voorselectie, hiervoor heb ik voor mijzelf een termijn neergezet van 2 jaar.
Ik wil in top conditie komen, en blijven, en daar goed beslagen ten ijs komen.

Er moeten als eerste een aantal kilo's vanaf, hiertoe heb ik een eetschema, echter wil ik even wat bevestiging of dat ook een gezond schema is, in combinatie met de hoeveelheid die ik sport.

Mijn schema is :
Maaltijd 1 :
35 gr brinta met rozijnen

Maaltijd 2 :
2 Boterhammen met ei

Maaltijd 3 :
150 gram pasta/rijs
150 gram groene groente
100 gram kip/tonijn

Maaltijd 4 :
2 boterhammen met Kip of;
4 crackers met light jam

Maaltijd 5 :
Idem maaltijd 3

Maaltijd 6 :
Idem maaltijd 1

Totaal ongeveer 2400 KCAL

Sporten doe ik bijna elke dag, voor of na elke dienst (gemm. 5 per week )
1 uur cros trainer en daarna nog een uur tot anderhalf uur kracht training.

Van de 2 overige dagen ga ik er meestal 1 hardlopen of zwemmen en 1 dag vrij.

Is dit een beetje een goede aanpak of zijn er dingen die ik beter kan vervangen of veranderen ?

Groetjes,

Mosje
mosje
Aspirant

Berichtdoor Sietse » wo maart 09, 2011 15:27

Wil je minder vet krijgen en meer spierkracht... Eet geen koolhydraten, dus geen brood en rijst etc... Ik eet veel kwark, vlees en groenten. Geen brood of wat dan ook.

Voor het slapen gaan kwark met slagroom uit een pakje. Zorgt voor meer spiermassa.
Zit hierdoor op vetpercentage van 5.5 % en veel meer kracht!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor wcloos » wo maart 09, 2011 16:20

Hoi Mosje,

Ik ben zelf niet van de politie, maar kan je mij vertellen wat ervan je verwacht word bij zo een voorselectie?

Je wilt in topconditie komen. Mooi doel, ga ervoor. Houd dat in dat je zowel sterker wil worden als een goede conditie wil hebben? Met andere woorden, wat versta jij zelf onder een topconditie?

Ik ben zelf niet een fan van dergelijke eetschema's. Het bijhouden van calorieën vind ik groot gedoe en werkt voor mij persoonlijk niet makkelijk. Voor wat jij wilt bereiken (meer spiermassa, minder lichaamsvet, betere prestaties) kan ik je een dieet aanraden waarbij je niet op je calorieën hoeft te letten. Google eens op het paleo dieet. Het zal je zeker weten helpen om je doelen te bereiken, ook nog eens op een gezonde manier.

Groetjes,

Wesley
wcloos
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » wo maart 09, 2011 17:04

Hoe oud ben je, hoeveel weeg je en hoe lang ben je. En wat versta jij onder diensten, welke voorselectie etc etc. Zonder info geen info.
En dit dieet is niet goed zoals gezegd.

@Sietse: slagroom voor het slapen eet ik niet uit een pakje maar vanaf iets veel mooiers..............de kwark komt daarna.

Groenten=koolhydraten=nodig om te sporten.

Trainen zorgt voor meer spiermassa. Niet kwark.
Eiwitten zijn daarbij heel belangrijk in combinatie met de juiste hoeveelheden en soorten koolhydraten en vetten. Maar zonder trainen heb je er niets aan.
In Afrika hebben ze zonder kwark ook 5% lichaamsvet hoor.
Variatie in je voeding is net zo belangrijk als in je training.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sietse » wo maart 09, 2011 17:21

GlockCop schreef:Hoe oud ben je, hoeveel weeg je en hoe lang ben je. En wat versta jij onder diensten, welke voorselectie etc etc. Zonder info geen info.
En dit dieet is niet goed zoals gezegd.

@Sietse: slagroom voor het slapen eet ik niet uit een pakje maar vanaf iets veel mooiers..............de kwark komt daarna.

Groenten=koolhydraten=nodig om te sporten.

Trainen zorgt voor meer spiermassa. Niet kwark.
Eiwitten zijn daarbij heel belangrijk in combinatie met de juiste hoeveelheden en soorten koolhydraten en vetten. Maar zonder trainen heb je er niets aan.
In Afrika hebben ze zonder kwark ook 5% lichaamsvet hoor.
Variatie in je voeding is net zo belangrijk als in je training.

Eiwitten haal ik uit kwark en kipfilet.
Het blijkt wel weer dat iedereen een ander patroon heeft. Het verstandigste is dan denk ik ook gewoon naar een personal trainer o.i.d. gaan die een eigen schema maakt voor je.

Dat heb ik ook gedaan en heeft voor mij persoonlijk voor enorme progressie gezorgd tijdens wedstrijden.
Sietse
Agent

Berichtdoor GlockCop » wo maart 09, 2011 17:54

Nog beter is je erin te verdiepen zodat je voor jezelf je voeding kan samenstellen. Jij weet nog altijd het meeste over jezelf.
En als je je er wat meer in verdiept dan weet je waar je het over hebt voordat je anderen advies gaat geven.

Dit leest afzeikerig maar ik bedoel het goed.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sietse » wo maart 09, 2011 18:31

Maar er staat van alles op internet, wat is nou wel goed en niet goed. Er zijn honderden dieeten.
Ik heb advies genomen van iemand die jarenlang ervaring heeft en diverse (top)sporters tot een hoger niveau heeft gebracht.
Je vertelt wat je nu eet, sport, slaapt etc.... Je weet zelf precies te vertellen wat je zelf doet toch?!
Sietse
Agent

Berichtdoor GlockCop » wo maart 09, 2011 19:05

Zeker! Ik zeg ook niet dat jouw schema slecht is, ik ken het toch ook niet?
Maar ik geef je als advies mee dat je niet van 1 bron alles klakkeloos aanneemt. Probeer zelf ook dingen uit.
Koolhydraten kun je niet zonder. Maar er is heel veel verschil tussen de soorten en wanneer je ze kunt eten voor optimale opname.
Eiwit is ook niet zo makkelijk als slagroom en kwark.
Welke supplementen neem je erbij enz

Hoe meer jij er over weet hoe beter jij het kan inzetten in je eigen lichaam.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » wo maart 09, 2011 19:12

Echter, Glock's tip voor slagroom eten werkt voor iedereen. Is goed voor je geest en testosteronpeil.
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » wo maart 09, 2011 19:13

En gratis kwark.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor SideWolf » wo maart 09, 2011 21:06

Ananas schijnt de vetverbranding te bevorderen. Zou je kunnen combineren met die magere kwark. Tonijn vind ik zelf wel makkelijk voor op het bureau. (Alleen als je te lang wacht heb je wel erg sompige broodjes)

Daarnaast zijn er toch meer manieren om af te vallen dan enkel via schema? Cardio bijvoorbeeld? Mogelijk dat je daar iets meer de nadruk op kunt leggen? En let even op je light producten.. Zit vaak genoeg veel rommel in.

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar voor de lezers onder ons: http://forum.bodynet.nl/sticky-onderwer ... or-bb.html

Succes!
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » wo maart 09, 2011 21:15

Ik neem de tonijn los mee. Tonijn van Johma of in blik. Wat snoeptomaatjes bijgooien met wat light mayo en klaar.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor SasRelic » wo maart 09, 2011 21:38

-LN- schreef:Echter, Glock's tip voor slagroom eten werkt voor iedereen. Is goed voor je geest en testosteronpeil.

GlockCop schreef:En gratis kwark.

:lol: :lol: :lol:
SasRelic
Brigadier

Berichtdoor mosje » wo maart 09, 2011 23:11

Hallo,

bedankt voor alle tips.

Ik zal inderdaad eerst wat meer informatie geven, is inderdaad wel makkelijk.

Met de voorselectie bedoel ik die van het AT.
Ik ben 1.70 m lang en weeg nu 90 kilo :|

Ik heb begrepen dat het brood en de rijst niet zo best is,dus deze gaan er dan uit.
de crackers, kunnen die wel blijven of kan ik dat ook beter vervangen voor wat anders?
mosje
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo maart 09, 2011 23:52

Die gratis kwark krijgt je meisje toch...? Of zie ik dat nu verkeerd? :?
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten