Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Tips en Tops?!

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Eagle » vr dec 28, 2012 0:37

Hallo Allemaal,

Ik kan heel veel leren van jullie, en daarom ben ik ook hier. Ik zou heel graag advies willen voor mijn trainingsschema. Ik ben zelf een wedstrijdbokser, dus ik moet vaak trainen. Ik wil er ook 100 % klaar voor zijn wanneer ik solliciteer! Dus graag jullie advies!!

Mijn trainingsschema ziet er zo uit:

Maandag: Boksclub Twente, Wedstrijdtraining 90min.
Dinsdag: Hardlopen: c.a. 30min./ Krachttraining c.a. 45min.
Woensdag: Boksclub Twente, Wedstrijdtraining 90min.
Donderdag: Hardlopen: c.a. 30min./ Krachttraining c.a. 45min.
Vrijdag: Krachttraining c.a. 45min
Zaterdag: Wedstrijdtraining Boksen, c.a. 60min.
Zondag: Zwemmen 60min. Schoolslag + Borstcrawl 25m

Hebben jullie nog tips wat ik zeker mis voor dit vak? Wat er nog bij kan?

Alvast bedankt!!

Eagle,
Eagle
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » vr dec 28, 2012 8:41

Hoi,

ik ga er gemakshalve maar vanuit dat je met solliciteren bedoelt dat je in de toekomst graag bij een AOE wilt werken?

ik heb wel wat aanvullingen op, en vragen over je trainingsschema.
Ik zie dat je 2 keer 90 min bokst, je vecht "interval" conditie zal dus goed zijn. Bedenk wel dat dit maar een klein gedeelte is van de evt intest of opleiding.

Ik zie 2 keer in de week 30 minuten lopen. is dit gewoon een rustig duurloopje? En waarom maar 30 minuten? Je zal dan nooit boven de 7,5 a 8 km uitkomen. Misschien is meer afwisseling hier belangrijker. Alles van interval sprintjes tot duurloopjes 15 km moet je trainen.

Ik zie een aantal keer krachtttraining, rond de 45 minuten? Wat s dit? fitness, is dit dan maximaal kracht of op KUV? of beul je jezelf af met 45 minuten crossfit.

Iets wat ik zeker mis in je training is iets als survival. Touwklimmen, hindernisbaan lopen, zowel indoor als outdoor, zijn zaken die erg vaak terugkomen, zowel voor als tijdens je opleiding. Is ook erg goed voor je motoriek en lenigheid. Dit moet je ook trainen.

Vervolgens wat ik het meest mis in je schema, is rust. je kunt niet alle dagen jezelf afbeulen. Die voorbeelden zijn er in het verleden veel geweest, en die haken allemaal af omdat ze blessures krijgen omdat ze met een vermoeid lichaam begonnen aan intest of opleiding.
train ze en succes.
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor Eagle » vr dec 28, 2012 9:40

Hoi defensiemedewerker,

Bedankt voor je antwoordt! Ik waardeer het. Daarmee bedoel ik dat ik graag bij de AOE wilt werken inderdaad. BIj 30 minuten lopen is het 1x duurloopje en 1x interval/sprintjes etc. het klopt ook dat het rond de 7/8km uitkomt. Dus dit moet zeker verdubbeld worden?

Krachttraining rond de 45 minuten is inderdaad fitness. Dan doe ik borst/biceps/triceps etc. explosief om ook verder te groeien.

Survivaltraining heb ik vaker gehoord, de mogelijkheden bij mijn woonplaats voor dat is beperkt. Daarom is het ook moeilijk om het te doen. Of is dit echt niet te missen?

Alvast bedankt.
Eagle
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » vr dec 28, 2012 11:08

Ik zou persoonlijk 1 keer in de 1 of 2 weken een langere afstand doen. Duurvermogen is de basis van alles.

Waar woon je, k dacht dat in twente en ijsselland de surivalmogelijkheden juist volop waren?
Ik persoonlijk vind survival wel erg belangrijk, maar er zijn ook lui die t niet doen en ook gewoon alles fixen.Zorg wel dat je kunt touwklimmen, en misschien af en toe op de hindernisbaan bij je IBT kunt trainen.

laatste tip, wissel zo veel mogelijk af, dan blijft alles ook leuk.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor GlockCop » vr dec 28, 2012 17:52

Geen benen bij de krachttraining?
Ga eens langs bij Crossfit Twente.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PatF » vr dec 28, 2012 19:51

Eagle schreef:Survivaltraining heb ik vaker gehoord, de mogelijkheden bij mijn woonplaats voor dat is beperkt. Daarom is het ook moeilijk om het te doen. Of is dit echt niet te missen?

Beste Eagle,

gezien het feit dat je in Enschede bokst, ga ik er vanuit dat je daar ook (in de buurt) woont. Survival wordt in georganiseerd verband in ieder geval bij OPC gedaan. Dit doet men op het Hulsbeek in Oldenzaal. Daarnaast weet ik dat in het Nijreesbos ook aan survivaltraining wordt gedaan.

Het mooie aan survival is dat je je hele lichaam traint en in de juiste proporties voor je lichaam. Net als bij crossfit overigens, dus crossfit Twente is ook een goede (maar in mijn ogen dure) optie.

succes
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Eagle » za dec 29, 2012 10:39

GlockCop en PatF,

Ten eerste bedankt voor jullie reacties! Benen doe ik ook bij krachttraining, welke zal ik vervangen voor crossfit? Wat is jullie advies?

Inderdaad is er een survivaltraining in het Nijreesbos. Dan kan ik zondag vervangen voor survivaltraining van 10:00 tot 12:00. Crossfit is een dure optie zeg je, bedoel je dat financieel of?

Alvast bedankt!!
Eagle
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » zo dec 30, 2012 20:51

Crossfit is niet een verstandig trainingschema om te volgen.
Wel kun je er wat nieuwe dingen leren en wordt het gebruikt door het at.
Survival is verstandig als voorbereiding.
En heel goed dat je bokst, ga je nodig hebben.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PatF » zo dec 30, 2012 23:32

Eagle schreef:Crossfit is een dure optie zeg je, bedoel je dat financieel of?

hiervoor verwijs ik naar de website van crossfit Twente:

http://www.crossfittwente.nl/crossfit-twente/lidmaatschap/

Persoonlijk vind ik het prijzig.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor defensiemedewerker » ma dec 31, 2012 17:04

Allemaal goede tips hierboven. Mijns inziens kun je hier wel wat mee.
Ik ben met PatF eens dat ik crossfit aardig aan de prijs vind.
Ik vind het wel een mooie aanvulling op je training.
En survival zou ik echt gaan doen!!

Probeer met het trainen ook creatief te blijven, koop een springtouw, een ketllebell, en wat voor dingen ook, en ga bij de plaatstelijke trimbaan allerlei circuitjes doen waarbij je je hele lichaam aanspreekt met allerlei oefeningen. The sky is the limit. Gebruik ook eens een dikke stam om mee die heuvel op te rennen. Laat je zieke geest z'n werk doen. Blijf echter wel alert op signalen van je lichaam mbt blessures.

Heb je ook nagedacht over de overige voorbereiding ten opzichte van het solliciteren? Het schieten, het rijden, actie-intelligentie en dat soort zaken? Hoe ben je dat aan het trainen?

Ook zou ik je adviseren om aan een kweekvijverdag van en AT mee te doen. Zo zie je gelijk waar je staat, en waar je je nog moet verbeteren.

succes
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor PatF » ma dec 31, 2012 17:26

defensiemedewerker schreef: Heb je ook nagedacht over de overige voorbereiding ten opzichte van het solliciteren? Het schieten, het rijden, actie-intelligentie en dat soort zaken? Hoe ben je dat aan het trainen?

Hiermee kun je zeker terecht bij de IBT-docenten. Als jij inzet toont, zullen zij je zeker faciliteiten geven.

defensiemedewerker schreef:Ook zou ik je adviseren om aan een kweekvijverdag van en AT mee te doen. Zo zie je gelijk waar je staat, en waar je je nog moet verbeteren.

succes

Als je niet aan kweekvijverdagen meedoet en daar een positieve indruk achterlaat, hoef je niet eens te solliciteren. Dus inderdaad gewoon aanmelden.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Kobakker81 » ma dec 31, 2012 19:24

GlockCop schreef:Crossfit is niet een verstandig trainingschema om te volgen.

Hey Glock,

Waarom vind je het niet verstandig? En wat kan je dan beter volgen volgens jou? Ik wil graag mezelf verbeteren en ik merk dat Crossfit wel een groot effect heeft, maar ga toch Wendler doen 3 x in de week vanaf 2013.....

En prijzig bij Twente.....ik betaal 75 euro voor Crossfit, het kan altijd erger..... :shock:

Grtz
Victory is Reserved for Those Willing to Pay the Price!
Kobakker81
Agent

Berichtdoor Eagle » di jan 01, 2013 0:22

Dank jullie wel voor de reacties! Ik zal er echt wat mee doen!
Crossfit is best prijzig, daarmee ben ik ook mee eens met PatF. Tijdens bokstrainingen komen oefeningen wel voor wat vergelijkbaar is met crossfit, misschien heb ik daar geluk mee.

Survivaltrainingen zijn belangrijk zeggen jullie. Ik ga me daarvoor aanmelden en een plek in m'n schema daarvoor vrij maken!

Wat betreft het schieten, rijden, actie-intelligentie moet ik nog veel voorbereiden. Eerste tip is al binnen, met een IBT-docent contact nemen. Verder met schieten dacht ik aan om lid te worden van een schietvereniging? Is dat verstandig? Rijden is ook niet al te makkelijk heb ik gehoord, hoe kan ik nog meer hierop trainen? en Actie-Intelligentie?

Kwa sportiviteit en doorzettingsvermogen moet ik het wel kunnen redden als ik topfit ben, omdat ik ook op internationaal niveau moet wedstrijdboksen etc.

Ik ga zeker meedoen aan Kweekvijverdagen en ga hier zeer mij best doen zodat ik een goede indruk achterlaat!

Alvast bedankt voor jullie waardevolle tips!
Eagle
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » di jan 01, 2013 12:22

Ik zou helemaal niet teveel naar buiten treden met je plannen, ivm met toekomstige geheimhouding.

Waarom schietvereniging?

Zoals PatF al zij, neem initiatief en trek bij het IBT aan de bel.
Naar mijn weten zitten daar sportdocenten, schietdocenten, in veel gevallen ook rij docenten, en, nog belangrijker, mensen die weten wat je in huis moet hebben als AT-er.

Deze kunnen je dus prima helpen
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor Eagle » di jan 01, 2013 18:33

Duidelijk defensiemedewerker. Ik ga er wat mee doen! Dankjewel.
Eagle
Aspirant

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten