Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Leden at-haaglanden gewond bij inzet

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Eagle » wo nov 10, 2004 11:45

Mensen ik begin me werkelijk af te vragen waar dit naar toe gaat.

Ben ik de enigste of begint dit op Israeli's/Palestijns,Iraaks kwestie te worden,dan hebben ik t niet over partijen,maar over de snel op eenvolgende terreur-aanslagen,vuurgevechten ect.

T lijkt wel de kant uit te gaan van een kwestie waarin dageliks aanslagen en vuurgevechten plaats vinden.Moskeeen worden brand gesticht of bom geplaatst,Kerken vliegen in de fik,de ene vuurgevecht na de andere.....Ik klink toch niet paranoide of wel??? :crazy:

Dit gaat totaal de verkeerde kant op,en wij nederlandse staat kunnen dit soort niveau denk ik nog niet aan vanwege gebrek aan "ervaring " .

Ik hoop dat de 3 agenten het goed maken en snel herstellen.
En mijn advies voor de verdachten in dat huis.....Smoke em Out... ;) ...

Eagle
Eagle

Berichtdoor herman » wo nov 10, 2004 12:08

Ben het met eagle eens. Ik ben serieus een beetje bang voor mijn bestaansrecht in Nederland. Als we hier ook dat geouwehoer krijgen zoals dat in Indonesië ook bezig is (tussen christenen en moslims), dan zijn we nog niet klaar...
herman

Berichtdoor Dangerdeep » wo nov 10, 2004 12:08

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op do nov 02, 2006 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor Six » wo nov 10, 2004 12:17

Persbericht van Korps Haaglanden:
In opdracht van het Landelijk Parket heeft een arrestatieteam vanmorgen om 02.45 uur in de Antheunisstraat in Den Haag een poging gedaan verdachten aan te houden in een onderzoek van de Nationale Recherche naar aanleiding van een lopend onderzoek naar terrorisme. Daarbij is een handgranaat naar de politie gegooid en ontploft, waardoor drie politiemensen gewond zijn geraakt.

De politie heeft vervolgens de omgeving van het pand afgezet en is overgegaan tot ontruiming van omliggende woningen. De bewoners worden door de gemeente opgevangen.

Door de driehoek, bestaande uit de burgemeester, de hoofdofficier van justitie en de korpschef, en de hoofdofficier van het Landelijk Parket is een beleidscentrum gevormd. In het pand bevindt zich nog een aantal verdachten. Uitgangspunt van het beleidscentrum is de situatie te beëindigen waarbij de veiligheid van alle betrokkenen voorop staat. In verband hier mee zijn door de driehoek alle noodzakelijke maatregelen genomen.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Six » wo nov 10, 2004 12:19

t Is dat ik nog geen tijd heb gehad om normaal te eten maar anders had ik gekotst op de reporters van RTL-Z. Er zijn drie mannen dichter bij de dood geweest dan zij ooit zullen komen tijdens de uitvoering van hun werk en nog geen uur later staan die kwallen te roepen dat het Arrestatieteam onbekwaam is, onvoorbereid en slecht uitgerust.

RTL-Z weet niet waar ze over praten, ik snap niet dat ze het dan durven om zulke belachelijke uitspraken te doen. Absurd!
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor herman » wo nov 10, 2004 12:40

Ghehe, "de politie is op stoom" :p lol
Zou het werkelijk zo makkelijk zijn? Hadden ze het dan niet al lang gedaan?
herman

Berichtdoor Six » wo nov 10, 2004 12:41

't Niveau mag iets omhoog mensen. Dankje.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor RearGuard » wo nov 10, 2004 12:53

@ Cop,

Zoals volgens mij ook in het artikel op deze site staat: 3 collega's gewond, waarvan een collega al weer thuis zit. Een collega is vrij ernstig gewond, maar er zijn geen vitale delen geraakt.

Hoop op goede afloop en sterkte voor de bertokken collega's

Groet RearGuard
RearGuard

Berichtdoor Peter » wo nov 10, 2004 12:57

11.05 Bewoners zeggen dat de eerste explosie die ze hoorden, werd veroorzaakt door een boobytrap die aan de deur was bevestigd. Die ging af toen de agenten van het arrestatieteam de deur inbeukten. Later werd uit de woning een granaat gegooid. Ook de politie heeft een soort granaat afgevuurd, denken ze.

9.45 De Haagse driehoek van burgemeester, politie en justitie geeft een persconferentie. Ze bevestigt dat de inval deel uitmaak van een lopend onderzoek naar terrorisme. Verder maakt ze officieel bekend dat er een handgranaat naar de politie is gegooid, dat er is geschoten en dat zich nog enkele verdachten in het pand bevinden. Volgens de driehoek is het luchtruim gesloten om te voorkomen dat de pers de actie uit de lucht volgt.

09.37 Er worden mannen met blauwe pakken gesignaleerd op een plat dak in de buurt.

08.40 Het luchtruim boven Den Haag is tot een hoogte van tweeduizend voet gesloten (iets minder dan zevenhonderd meter). Het vliegverkeer van en naar Schiphol zal daarvan geen hinder ondervinden.

08.37 Een woordvoerder van minister Donner van Justitie maakt bekend dat de minister op de hoogte is gesteld van de actie, en dat dit de normale procedure is als het om een actie gaat die van nationaal belang kan zijn. Ook de nationale driehoek is op de hoogte gesteld. Die bestaat uit de directeuren-generaal van Binnenlandse Zaken en Justitie en de Coördinator Bewaking en Veiligheid die onder beide ministeries valt.

08.27 Er arriveren diverse ambulances en brandweervoertuigen in het Laakkwartier. De hulpdiensten stellen zich op in de Goeverneurslaan, die evenwijding aan de Antheunisstraat loopt.

08.00 Een man met een Aziatisch uiterlijk, die slechts in een onderbroek is gekleed, wordt afgevoerd naa een busje op het Lorentzplein. Het is onduidelijk of het om een arrestant gaat.

07.47 Buurtbewoners worden opgevangen in de kantine van de Haagse Hogeschool aan de Laakweg.

07.14 Het persbureau Reuters meldt dat drie Nederlandse agenten van een anti-terreureenheid gewond zijn geraakt bij een explosie en volgt het beleid sindsdien op de voet. Een half uurtje later volgt AP.

06.56 Er is een Bijzondere Bijstands Eenheid de mariniers gearriveerd. BBE'ers zijn zwaar bewapend en worden ingezet bij kapingen, gijzelingen en terroristische acties. In de Goeverneurlaan, die evenwijdig loopt aan de Antheunisstraat is veel politie op de been.

5.54 Drie agenten worden gewond afgevoerd. De wijde omgeving wordt afgezet. Politieagenten in kogelvrije vesten leiden auto's om. Bewoners mogen de wijk wel uit, maar niemand mag erin. Mensen die de wijk uitgaan moeten hun naam en adres achterlaten. Van automobilisten wordt het nummerbord genoteerd.

3.30 Er worden schoten gehoord vanuit het pand aan de Antheunisstraat.

3.00 Buurtbewoners horen een tweede explosie.

2.45 De politie doet een inval in een pand aan de Antheunisstraat in het Haagse Laakkwartier. Buurtbewoners horen een luide knal.
Peter

Berichtdoor CrayZ » wo nov 10, 2004 13:02

Een of andere muts moet op TV vertellen wat er is gebeurd.... en Nederland volgt en geloofd het verhaal blind. Ik heb af en toe het idee dat Nederland wordt geleid door voornamelijk linkse reporters en een 'knuffelcultuur'.
Het is o-zo makkelijk om politiemensen de grond in te boren ... terwijl deze werkers een onmisbare onderdeel is van ons land. Mensen die het beste willen. Helaas wordt er weinig geluisterd naar het politie 'voetvolk'.

Veel sterkte collega's

Ik hoop op het beste
CrayZ

Berichtdoor Peter » wo nov 10, 2004 13:11

De ogen van een groot deel van de wereld zijn gericht op Nederland! Hopelijk laten de eenheden daar terplaatse hun visite kaartje achter en laten ze zien hoe het wel moet (kijkend naar bv Rusland!)
Heel erg veel sterkte daar jongens, jullie kunnen het!! Wij weten dat wel..., maar laat dat nou ook eens aan al die linkse losers zien!!
Peter

Berichtdoor meen16 » wo nov 10, 2004 13:18

denhaag.nu

foto

Video

Mannen, kom veilig thuis!

Meen16
meen16
Hoofdagent

Berichtdoor CrayZ » wo nov 10, 2004 13:39

CNN

De gehele wereld in TWAT ( the war against terrorism )
CrayZ

Berichtdoor Markdh » wo nov 10, 2004 13:54

Via de verschillende scannersvalt te beluisteren dat niemand mee zijn post mag verlaten........

succes mannen!
Markdh

Berichtdoor The Man » wo nov 10, 2004 13:57

Deze situatie was onmogelijk te verwachtten echter als blijkt dat er inderdaad een boobytrap op de deur zat dan is daar wel iets te makkelijk mee omgegaan. Nu zijn niet alle boobytraps te zien en te detecteren en ik weet ook niet wat voor handelingen ze verricht hebben voordat ze naar binnen gingen. Neemt niet weg dat de media ze afschildert als amateurs wat ze ABSOLUUT niet zijn. Sterkte aan de twee collega's nog in het ziekenhuis aanwezig. En nu de situatie afwachten. Hopen dat de onderhandelaars succes hebben want als ze nogmaals naar binnen zullen vallen dan zal dat vermoedelijk niet zonder bloed vloeien gebeuren. :(
De logica houdt op en de politie begint.
The Man
Surveillant

VorigeVolgende

Keer terug naar Arrestatieteam

Toon nieuwe berichten