Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Leden at-haaglanden gewond bij inzet

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor meen16 » wo nov 10, 2004 14:10

Ik weet niet of ze in dat pand tv of internet verbinding hebben maar is het niet handig als er een pers-stop komt? Die gasten zijn goed voorbereid en als ze dan ook nog eens beelden op het presenteerblaadje krijgen...
Iemand?
meen16
Hoofdagent

Berichtdoor ibtkmar » wo nov 10, 2004 14:12

Iedereen sterkte in het Laakkwartier en vakkundig regelen de gezamenlijke diensten een goede afloop.

Gelukkig zijn wij qua veiligheid niet afhankelijk van de pers, zij voor hun werk wél van onze inzet... :D

Heb geduld, heb vertrouwen! :at: :marn:
ibtkmar

Berichtdoor The Man » wo nov 10, 2004 14:13

Denk dat ze nu wel een beeld hebben van hoe de situatie er buiten uit ziet. Hopeloos. Ze zullen nu vast wel weten dat ze hier niet meer uit komen. Als ze de middelen hadden en ze hadden als martelaren willen gaan dan hadden ze de boel allang opgeblazen. Dus of ze willen hier levend uit komen of ze hebben de middelen niet (explosieven) en wachtten ze op de inval. :???:
De logica houdt op en de politie begint.
The Man
Surveillant

Berichtdoor Peter » wo nov 10, 2004 14:19

Tja, een perstop is haast niet de doen.. Er wordt al erg terughoudend met informatie omgegaan. De meeste informatie die de pers nu heeft krijgen ze van ooggetuigen en verslaggevers ter plaatse. Daar is weinig aan te doen. Ze zouden eventueel de pers op een verdere afstand kunnen houden maar naar mijn idee kunnen ze nu niet dicht in de buurt van het betreffende pand komen. Derhalve zal dat de (vervolg)actie naar mijn idee niet schaden.

Ik hoop voor die jongens ter plaatse dat ze de rust en de kalmte bewaren om dit tot een goed (of iig zonder slachtoffers aan de zijde van de politie/at/bsb/bbe)
Uiteraard zijn ze daartoe in staat!! Maar nou nog even doen!!
Peter

Berichtdoor Eagle » wo nov 10, 2004 14:25

Ik denk dat de politie gewoon traangas via elke raam naar binnen moeten schieten voor een half uur lang.....SMOKE EM OUT ... :D :crazy: Dan komen ze vanzelf naar buiten gerend zoekend voor zuurstof.Dat is bijna een natuurlijke reactie.....

Eagle
Eagle

Berichtdoor Danny » wo nov 10, 2004 14:48

Vraagje, als leek zijnde. Waarom zie je regelmatig AT eenheden in een spijkerbroek en niet een nomex suit?
Danny

Berichtdoor Six » wo nov 10, 2004 14:51

Omdat men haast heeft. :) Simpel.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Danny » wo nov 10, 2004 14:55

Six schreef:Omdat men haast heeft. :) Simpel.

Mag ik daaruit opmaken dat de voorbereiding niet goed was?
Of is dit te kort door de bocht? Een operatie zoals de inval van vannacht zou toch op zijn minst goed voorbereid moeten zijn. Tac briefing etc. (oke een eventueke boobytrap dat had niemand kunnen weten)
Danny

Berichtdoor Six » wo nov 10, 2004 14:58

Nee dat kun je daar niet uit opmaken.
Een actie wordt ALTIJD zorgvuldig voorbereid. Niet alles wordt achterwege gelaten bij een inzet. Enkele minder belangrijke dingen zoals het omkleden naar je nomex vliegerspak kunnen dan wel achterwege blijven. Dat staat compleet los van een goede voorbereiding.
Tijdens een inzet als deze zie je in 99 uit de 100 gevallen ook gewoon een complete outfit om het zo maar te noemen. Zoiets is compleet afhankelijk van de tactiek die men wil gaan gebruiken tijdens de instap.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor danny » wo nov 10, 2004 14:58

Guest schreef:

Om niet op te vallen!

Alsof je niet opvalt met een MP5, heupholster, balaclava en ballistisch vest ;)
danny

Berichtdoor Abdoel » wo nov 10, 2004 15:00

Guest schreef:
Guest schreef:

Om niet op te vallen!

Alsof je niet opvalt met een MP5, heupholster, balaclava en ballistisch vest ;)

Nou, volgens mij trekken ze die pas aan nadat ze zijn uitgestapt. Dus vallen ze in het verkeer minder op, of als ze de straat in rijden.
Abdoel

Berichtdoor Danny » wo nov 10, 2004 15:07

Goed punt :)

(Edit door Six: Liever niet Danny.)

Edited By Six on 1100092120
Danny

Berichtdoor caveman49 » wo nov 10, 2004 15:09

Hallo Allemaal,

Laten we oppassen niet te verzanden in discussie's zolang dit (voor NL begrippen extreme) incident loopt. Ken een voorval uit USA waar een SWAT team (helaas succesvol) ontvangen werd bij een inval (op een trap naar boven) met een (in een dumpzaak aldaar vrij te koop zijnde gekochte) vlammenwerper, "rekening houden met" heeft z'n grenzen in onze westerselanden.

Dus mijn advies is, geen olie op het nu onstanen vuur gooien voordat de feiten bekend zijn :angry: :angry: :angry:

MVG Swiss Caveman.

:marn: :oops: :marn: :oops: :marn: :oops: :marn: :oops:

Edited By caveman49 on 1100092649
"Qua Patet Orbis"
caveman49
Aspirant

Berichtdoor Rombie » wo nov 10, 2004 15:18

Bij deze: Morele steun van de Belgische speciale eenheden.
We don't start trouble, we end it...
Rombie
Aspirant

Berichtdoor caveman49 » wo nov 10, 2004 15:22

Thanks Rombie,

MVG Swiss Caveman.

:marn: :oops: :marn: :oops: :marn: :oops: :marn: :oops:

Edited By caveman49 on 1100094349
"Qua Patet Orbis"
caveman49
Aspirant

VorigeVolgende