Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Identiteit AT'ers

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor plukker » di apr 04, 2006 23:00

3 weken geleden is een collega van mij hetzelfde overkomen, bedreigd door een ex gedetineerde aan huisadres. Zit nu onder gedoken. Hoe?? Advocaat had een beschikking met daarop de gegevens van de collega aan ( ex ) gedetineerde gegeven. :(
~PLUKKER~
plukker
Aspirant

Berichtdoor blauwebaret » wo apr 05, 2006 11:44

ik van dat gewoon niet kunnen!
waarom geven ze in godsnaam die gegevens aan een verdachte/dader?
die heeft er teneerste al nix aan !
en het gaat hem ten tweede al helemaal nix aan !
of zijn dat weer die nederlandse regeltjes?! :?
blauwebaret
Hoofdagent

Berichtdoor PePe » vr apr 07, 2006 17:29

plukker schreef:3 weken geleden is een collega van mij hetzelfde overkomen, bedreigd door een ex gedetineerde aan huisadres. Zit nu onder gedoken. Hoe?? Advocaat had een beschikking met daarop de gegevens van de collega aan ( ex ) gedetineerde gegeven. :(

Daarmee wordt maar weer eens bevestigd dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn met je prive gegevens. Wat eigenlijk iedere diender toch al wel doet (tenminste veelal wel in onze Regio), op het moment dat hij of zij aangifte doet, is in ieder geval het adres vervangen door het adres van een politie bureau. Ook in het normale geautomatiseerde systeem (x-pol in ons geval) sta ik persoonlijk gewoon per adres van een politiebureau. Geen gedonder.
Is dit niet een werkwijze die gehanteerd wordt in je eigen regio dan lijkt het mij dat dit besproken dient te worden en let er zelf ook op.
Niets is zo belangrijk als een stukje veiligheid en al helemaal voor je omgeving...!

En er werd ook een opmerking gemaakt "kan dit allemaal in Nederland?". Over het incident welke net werd aangehaald kan ik niet oordelen, want inhoudelijk is dat niet bekend, maar normaliter is het toch bekend dat een verdachte via zijn of haar advocaat gewoon de stukken in kan zien? Dus ben je zelf partij op wat voor manier dan ook, dan ziet de verdachte jouw gegevens. Heeft hij of zij (hoe vreemd dat voor sommige niet ingewijden dan ook mag klinken) recht op.
You can run, but you can't hide......
PePe
Aspirant

Berichtdoor robroy » za apr 08, 2006 2:26

Bij ons was er ook de mogelijkheid om het kenteken van je auto uit het geautomatiseerde bestand te halen, waar autogarages toegang tot hebben !! dit ook om mogelijke vergelding te bemoeilijken.

Wellicht een optie om dat ook is te informeren voor diegene die dat prettiger vind :wink:
robroy
Agent

Berichtdoor PePe » zo apr 09, 2006 14:08

robroy schreef:Bij ons was er ook de mogelijkheid om het kenteken van je auto uit het geautomatiseerde bestand te halen, waar autogarages toegang tot hebben !! dit ook om mogelijke vergelding te bemoeilijken.

Wellicht een optie om dat ook is te informeren voor diegene die dat prettiger vind :wink:

Voor mij een nieuwe optie moet ik zeggen, lijkt me wel lastig als de auto apk gekeurd moet worden, maar goed, is wel iets om in t achterhoofd te houden. Tnx.

Bepaalde politievoertuigen (het meerendeel overigens juist wel) hebben hier (in onze regio) geen tenaamstelling, dus wist niet dat dit ook bij prive voertuigen mogelijk was
You can run, but you can't hide......
PePe
Aspirant

Berichtdoor Dangerdeep » di apr 11, 2006 0:32

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op ma nov 13, 2006 17:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor Agent ...79 » di apr 11, 2006 18:33

Het "onzichtbaar" maken van je auto geldt alleen voor externen. De politie en RDW kunnen je gegevens gewoon bekijken.
De garages oa kunnen die gegevens alleen niet meer zien. Je krijgt dan dus ook geen herinneringsbrief meer voor je auto APK te keuren.

En moet zeggen dat van het GBA wist ik ook niet.

Maar aan de andere kant moeten we ook niet te angstig worden. ik weet er zijn genoeg gevallen van wel maar ook plentie van niet.
Wij moeten ook gewoon kunnen leven.

Op ieder verbaal staat je naam. En als ze willen komen ze er toch altijd achter. Gewoon volgen van bureau naar huis en ze weten alles.
Maar voor velen is deze drempel toch erg hoog.

Maar je kan natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn.

PS: Ik was even vergeten dat dit onder de kop arrestatieteam viel. Voor deze jongens is het natuurlijk heel anders. Deze hebben te maken met oa de jongens die nergens voor achteruit deinzen en dan is voorzichtigheid geboden.
Dus wat ik schreef geldt meer voor de agent op straat. En niet voor de At-ers, AE ed
Agent ...79
Aspirant

Berichtdoor plukker » di apr 11, 2006 20:10

Ik ben het inderdaad met je eens dat het A.T. e.d. met een ander slag volk te maken hebben ( die nergens voor terug deinzen ) en je zal mij ook niet horen zeggen dat deze dames en heren geen gevaar tegen komen. Maar op het moment dat zij hun werk uitvoeren zijn ze naar mijn weten inde meeste gevallen onherkenbaar ( baklava e.d. ).
Dus voor deze mensen ( ondanks dta ze gevaarlijke aanhoudingen verrrichten ) zullen er minder mogelijkheden zijn om evt. terug-pak actie's tegen te komen ( zolang de balkava e.d. niet verwijderd worden tijdens de actie ).
Maar nu worden de mensen ineens gedetineerde, hebben iets gedaan wat niet kan in het H.V.B. en moeten met het I.B.T. ( of gewon door de bewa's )in de Isoleer geplaatst worden. Beide partijen zijn herkenbaar immers biinen een H.V.B. zijn baklava's niet toegestaan, dus herkenbaar en dus makkelijk te traceren tot aan huis.
Daarom zit er nu al 2 collega's ondergedoken 2 weken geleden was het er 1
~PLUKKER~
plukker
Aspirant

Berichtdoor ~Lancer~ » di apr 11, 2006 20:36

Agent ...79 schreef:Het "onzichtbaar" maken van je auto geldt alleen voor externen. De politie en RDW kunnen je gegevens gewoon bekijken.
De garages oa kunnen die gegevens alleen niet meer zien. Je krijgt dan dus ook geen herinneringsbrief meer voor je auto APK te keuren.

En moet zeggen dat van het GBA wist ik ook niet.

Maar aan de andere kant moeten we ook niet te angstig worden. ik weet er zijn genoeg gevallen van wel maar ook plentie van niet.
Wij moeten ook gewoon kunnen leven.

Op ieder verbaal staat je naam. En als ze willen komen ze er toch altijd achter. Gewoon volgen van bureau naar huis en ze weten alles.
Maar voor velen is deze drempel toch erg hoog.

Maar je kan natuurlijk niet voorzichtig genoeg zijn.

PS: Ik was even vergeten dat dit onder de kop arrestatieteam viel. Voor deze jongens is het natuurlijk heel anders. Deze hebben te maken met oa de jongens die nergens voor achteruit deinzen en dan is voorzichtigheid geboden.
Dus wat ik schreef geldt meer voor de agent op straat. En niet voor de At-ers, AE ed

Dezelfde jongens die het AT tegenkomt die "nergens voor terugdeinzen" komen wij in ons dagelijkse werk ook tegen.

Hoeveel AT klanten kent mijn wijk wel niet, en die lopen allemaal op straat hoor.
Laatst bijgewerkt door ~Lancer~ op wo apr 19, 2006 19:21, in totaal 1 keer bewerkt.
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor Ujku » di apr 11, 2006 20:52

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor --X-- » di apr 11, 2006 21:26

Ujku schreef:
plukker schreef:Ik ben het inderdaad met je eens dat het A.T. e.d. met een ander slag volk te maken hebben ( die nergens voor terug deinzen ) en je zal mij ook niet horen zeggen dat deze dames en heren geen gevaar tegen komen. Maar op het moment dat zij hun werk uitvoeren zijn ze naar mijn weten inde meeste gevallen onherkenbaar ( baklava e.d. ).
Dus voor deze mensen ( ondanks dta ze gevaarlijke aanhoudingen verrrichten ) zullen er minder mogelijkheden zijn om evt. terug-pak actie's tegen te komen ( zolang de balkava e.d. niet verwijderd worden tijdens de actie ).
Maar nu worden de mensen ineens gedetineerde, hebben iets gedaan wat niet kan in het H.V.B. en moeten met het I.B.T. ( of gewon door de bewa's )in de Isoleer geplaatst worden. Beide partijen zijn herkenbaar immers biinen een H.V.B. zijn baklava's niet toegestaan, dus herkenbaar en dus makkelijk te traceren tot aan huis.
Daarom zit er nu al 2 collega's ondergedoken 2 weken geleden was het er 1

Even een technisch verhaal nav boven staande:

Baklava =
Afbeelding

Je bedoeld echter waarschijnlijk niet dat mensen koek op hun hoofd hebben maar een feestmuts als deze:
Afbeelding
ook wel bekend als balaklava

Das wel leuk Ujku maar eeehhhhh wat is dan die BALKAVA ???

Gegroet strijder :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Ujku » di apr 11, 2006 22:05

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor plukker » wo apr 12, 2006 10:01

OK dat was dus een taal fout van mij, omdat wij er geen gebruik van maken wist ik niet hoe je het schrijft, maar je weet donders goed wat ik er mee bedoelde
~PLUKKER~
plukker
Aspirant

Berichtdoor Chef » wo apr 12, 2006 12:08

Niet zo happen plukker, was gewoon even een dolletje. :wink:
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor --X-- » wo apr 12, 2006 12:53

Chef schreef:Niet zo happen plukker, was gewoon even een dolletje. :wink:

Ach chefke,

Ik denk dat Plukker nog ff aan ons moet wennen....

Gegroet strijders. :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

VorigeVolgende

Keer terug naar Arrestatieteam

Toon nieuwe berichten