Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Tools voor aan je koppel.

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Wachtmeester KMar » di jan 23, 2007 20:50

-LN- schreef:Dames en heren, het zit wel niet aan je koppel, maar toch volgende uitrustingsvraag:

Ik ben op zoek naar een stevig, degelijk horloge voor tijdens de dienst. Nu zag ik bij een collega een horloge van het merk TRASER. (zie onderstaande link) Mooie dingen, maar - met uitzondering van het basismodel dat maar 30m (douchen dus) aankan - wel erg prijzig.
En ja, kwaliteit kost wat. Maar ik hoop stiekem op iets vergelijkbaars voor iets minder geld.
Iemand suggesties hier?

http://www.traserh3watches.com/en/home/index.php

Ik heb sinds een tijdje de Traser P6500 type 6. Dit is een van de militaire uitvoeringen. Het horloge voldoet uitstekend en de zichtbaarheid 's nachts is echt verbluffend!
Je zegt dat je op zoek bent naar een horloge voor de dienst maar dat de Traser afvalt omdat hij tot maar 30 m waterdicht is... Hoe vaak duik jij dieper dan 30 m tijdens de uitoefening van je dienst? :lol:

Al met al kan ik Traser echt aanraden! Ook smith & wesson verkoopt soortgelijke horloges.
Wachtmeester KMar
Aspirant

Berichtdoor Wachtmeester KMar » di jan 23, 2007 20:59

-=BE=- schreef:
--X-- schreef:Wij gebruiken binnen onze club de surefire lampen. Goede lampen met een goede lichthoeveelheid. OOk zijn er holster voor te krijgen. beetje prijzig maar wel goed.

gegroet strijders :marn:

Wij gebruiken ze in onze groep ook. Perfecte lamp. Is duur, maar wel betrouwbaar. Hangt trouwens naast mijn andere vriend, de leathermann.

Ik heb zelf ook een Surefire (C3 Centurion, 200 lumen)
Afbeelding
De lichtopbrengst van deze lamp is echt niet te vergelijken met Maglite lampen. Enig nadeel (naar mijn mening) persoonlijk vind ik hem wat aan de grote kant voor aan mijn koppel. Heb daarom nu een Surefire 6P besteld (€ 59,00 Als je bedenkt hoe lang zo een lamp meegaat is het echt duur), is wat kleiner en handzamer en nog steeds genoeg licht
Afbeelding
Wachtmeester KMar
Aspirant

Berichtdoor --X-- » di jan 23, 2007 21:14

GlockCop schreef:
-=BE=- schreef:
--X-- schreef:Wij gebruiken binnen onze club de surefire lampen. Goede lampen met een goede lichthoeveelheid. OOk zijn er holster voor te krijgen. beetje prijzig maar wel goed.

Hangt trouwens naast mijn andere vriend, de leathermann.

Afbeelding
:shock: :shock:

He gozer ik begin zo langzamerhand mijn twijfels over je te krijgen... gezien het feit waar je al die fotootjes vandaan haalt enzo....... huur je die gasten in of zo ?

Gegroet strijder :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor GlockCop » di jan 23, 2007 21:47

Doe nou niet alsof jij niet op die foto staat!!! Was bere gezellig X, binnenkort weer :wink:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » di jan 23, 2007 21:49

Wachtmeester KMar schreef:Ik heb sinds een tijdje de Traser P6500 type 6. Dit is een van de militaire uitvoeringen. Het horloge voldoet uitstekend en de zichtbaarheid 's nachts is echt verbluffend!
Je zegt dat je op zoek bent naar een horloge voor de dienst maar dat de Traser afvalt omdat hij tot maar 30 m waterdicht is... Hoe vaak duik jij dieper dan 30 m tijdens de uitoefening van je dienst? :lol:

Al met al kan ik Traser echt aanraden! Ook smith & wesson verkoopt soortgelijke horloges.

Ik schreef er al tussen haakjes 'douchen dus' bij...

Lees hier even over de waterbestendigheid van horloges met 30m, 50m, ect.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_Resistant_mark
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Wachtmeester KMar » di jan 23, 2007 21:53

Ik zelf al meerdere malen met mijn horloge gezwommen en ook gedoken tot op 4 meter ongeveer en hij doet het perfect.

Maar was bedoeld als geintje :wink:
Wachtmeester KMar
Aspirant

Berichtdoor -LN- » di jan 23, 2007 22:12

Wachtmeester KMar schreef:Ik zelf al meerdere malen met mijn horloge gezwommen en ook gedoken tot op 4 meter ongeveer en hij doet het perfect.

Maar was bedoeld als geintje :wink:

Snap ik. :wink: Veel mensen weten dat echter niet en denken dat 30m echt 30 meter duiken betekend.
Maar als ik hoor dat het wel goed zit met de waterdichtheid is het misschien toch een geschikt horloge voor mij.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » di jan 23, 2007 22:23

Ik wist het niet. Bedankt voor de info.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ujku » di jan 23, 2007 23:27

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor Ozcar » di jan 23, 2007 23:59

Ujku schreef:en zelfs... werken

Zozo je kruipt zo af en toe nog is achter dat bureau vandaan. :lol: :lol:

Ik heb zelf een Lorus van titanium. ding werkt prima en alles zit erop behalve een lichtje en dat mis ik af en toe nog wel is.

Gr Oz
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor Palmpie » wo jan 24, 2007 0:06

Wachtmeester KMar schreef:
-=BE=- schreef:
Ik heb zelf ook een Surefire (C3 Centurion, 200 lumen)
[img]http://www.knivesandtools.com/productimages/surefire/large/c3bk.jpg[img]
De lichtopbrengst van deze lamp is echt niet te vergelijken met Maglite lampen. Enig nadeel (naar mijn mening) persoonlijk vind ik hem wat aan de grote kant voor aan mijn koppel. Heb daarom nu een Surefire 6P besteld (€ 59,00 Als je bedenkt hoe lang zo een lamp meegaat is het echt duur), is wat kleiner en handzamer en nog steeds genoeg licht
[img]http://www.knivesandtools.com/productimages/surefire/large/6pblack.jpg[img]

Had je beter kunnen gaan voor de E2e is dunner en korter maar met dezelfde lichtopbrengst:

Size comparison - MiniMag, 6P, E2, Arc LS 2AA, E1e, Arc LS 123
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor -LN- » wo jan 24, 2007 3:47

De Surefire A2 Aviator is pas een mooie. Felle lichtopbrengst van begin tot einde (digitaal gestuurd of zoiets), twee standen en nog klein genoeg voor aan het koppel.
Maar denk dat je bij Surefire zowiezo niet snel een miskoop hebt. (mag ook wel voor die prijs)
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Ozcar » wo jan 24, 2007 14:55

is zo'n surefire beter dan als een maglite??

Gr Oz
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor -=BE=- » wo jan 24, 2007 15:51

GlockCop schreef:
-=BE=- schreef:

Hangt trouwens naast mijn andere vriend, de leathermann.

Afbeelding
:shock: :shock:

:D :D :D :D

Ik durf niet meer te zeggen wat ik nog meer aan de koppel heb hangen. Bang voor de volgende foto. :)

Maar buiten de surefire en de leatherman heb ik alleen nog maar als extra een paar Hatch handschoenen hangen.
Avoid the fight if you can, but if there is a fight, be in it to win.
-=BE=-
Agent

Berichtdoor Wachtmeester KMar » za feb 10, 2007 16:27

Ik heb via internet wat koppeltasjes bestelt van het Merk Bianchi. Heb het nu enkele weken in gebruik en ben zeer tevreden. Goede kwaliteit, geen onderhoud nodig zoals bij echt leer en dezelfde stijl als de door de baas verstrekte koppel.
[img]http://www.dumparump.com/view.php?id=auY6pul
[/img]
Wachtmeester KMar
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten