Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Lampje surveillancewerk

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor wally-b » ma sep 10, 2007 22:19

Ik heb er wel 1 van de baas.

Streamlight Stinger. Ideaal.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Palmpie » ma sep 10, 2007 23:00

Als je toch aan het inlezen ben: http://flashlightreviews.com/reviews_in ... _mfgrs.htm :wink:

De site wordt sinds de zomer niet meer bij gehouden maar is nog redelijk actueel.

Heb zelf een surefire G2 en een surefire E2E. De surefire is erg 'ruw' afgewerkt (de anti slipprofilering) waardoor de kans bestaat dat je spullen kapot schuurt als het in je kleding zit (misschien heb ik wel een maandag morgen exemplaar... :evil: )

De G2 is een surefire voor onder de 40 euro. Hij heeft een kunststofbody en ook de lens is van kunststof dus wat meer kras gevoelig. Hij ligt 'lekker' in de hand. Een nadeel is dat je voor constant aan je de afsluit kap helemaal in moet draaien. Je kan wel een upgrade kopen zodat je ook een hem aan kunt klikken voor een constant licht. Het even aan en uit gaat prima.
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor daanvs » di sep 18, 2007 20:00

Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van de surefire reeks voor mijn werk en hobby. Een goed jaartje terug kreeg ik van mijn baas de Blackhawk industries Gladius Night-Ops. Een hele mond vol ja.

Na aardig wat tests is dit toch de lamp gebleken die mij het meest bevalt. De lamp is een LED lamp met perfect wit licht. Het aantal lumens valt te regelen doormiddel van de tailcapbutton. Door hieraan te draaien kan men tevens kiezen tussen 3 verschillende modi. Constant aan, aan wanneer je de tailbutton ingedrukt houd en strobe mode.

De eerste twee mogen duidelijk zijn, de derde heeft misschien wat uitleg nodig. Dit is de strobe functie. Speciaal ontworpen voor law enforcement werkt deze functie zeer disorienterend en irriterend. Waar dit goed voor is kan je eigenlijk het beste gewoon op de site lezen.

Bij ons in RR lopen de meesten binnen de DHV toch gewoon met de grote maglites van de baas. Erg onhandig wanneer je een rijbewijs staat te lezen met een enorme lamp die ook nog eens op vol vermogen op dat ding staat te schijnen. De lichtserkte van de gladius night-ops stel je binnen een seconde in en de lamp is tevens veel handzamer.

Ik heb hem nu een keer uitgeleend tijdens een nachtdienst van de DHV/noodhulp en kreeg echt alleen maar positieve reacties.

Six, ik ken je nu al zo lang toch wel een beetje.. moest je willen dan mag je mijn gladius wel een tijdje proberen. Moeten we gewoon eens afspreken. Ik ben volgende week donderdag in de buurt van de academie in amsterdam als het meezit. Een vriendin van me moet naar het CCM en ik reis even mee. Wie weet kunnen we even afspreken?

http://night-ops.com/

Afbeelding

Afbeelding
daanvs
Agent

Berichtdoor Palmpie » di sep 18, 2007 22:44

daanvs schreef:Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van de surefire reeks voor mijn werk en hobby. Een goed jaartje terug kreeg ik van mijn baas de Blackhawk industries Gladius Night-Ops. Een hele mond vol ja.

Na aardig wat tests is dit toch de lamp gebleken die mij het meest bevalt. De lamp is een LED lamp met perfect wit licht. Het aantal lumens valt te regelen doormiddel van de tailcapbutton. Door hieraan te draaien kan men tevens kiezen tussen 3 verschillende modi. Constant aan, aan wanneer je de tailbutton ingedrukt houd en strobe mode.

De eerste twee mogen duidelijk zijn, de derde heeft misschien wat uitleg nodig. Dit is de strobe functie. Speciaal ontworpen voor law enforcement werkt deze functie zeer disorienterend en irriterend. Waar dit goed voor is kan je eigenlijk het beste gewoon op de site lezen.

Bij ons in RR lopen de meesten binnen de DHV toch gewoon met de grote maglites van de baas. Erg onhandig wanneer je een rijbewijs staat te lezen met een enorme lamp die ook nog eens op vol vermogen op dat ding staat te schijnen. De lichtserkte van de gladius night-ops stel je binnen een seconde in en de lamp is tevens veel handzamer.

Ik heb hem nu een keer uitgeleend tijdens een nachtdienst van de DHV/noodhulp en kreeg echt alleen maar positieve reacties.

Six, ik ken je nu al zo lang toch wel een beetje.. moest je willen dan mag je mijn gladius wel een tijdje proberen. Moeten we gewoon eens afspreken. Ik ben volgende week donderdag in de buurt van de academie in amsterdam als het meezit. Een vriendin van me moet naar het CCM en ik reis even mee. Wie weet kunnen we even afspreken?

http://night-ops.com/

[img]http://night-ops.com/images/Gladius_4colors_Large.jpg[img]

[img]http://night-ops.com/images/dd_and_gladius.jpg[img]

Review: http://flashlightreviews.com/reviews/ni ... ladius.htm :wink:
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor Sine Pari » wo sep 19, 2007 7:25

De vraag die wally-b aan Six stelde was nog zo gek niet;
wally-b schreef:Andere vraag: Wat ga je er mee doen? :?:

Zo heb ik bv. zelf verschillende (zak)lampen, waaronder:
1.) Een Streamlight M3x dit omdat deze;
a.) Hij van twee kanten te bedienen is (strong/weak hand) en twee standen heeft.
b.) Hij (zout)water dicht is tot op 66ft.
c.) In mijn Safariland SLS 6004 holster past (bv. de M6x niet).

2.) Een Surefire G2 dit omdat deze;
a.) Hij een "nitrolon" behuizing heeft (licht en niet koud aan de handen in de winter).
b.) Het ruitjes patroon een goede houvast bied ook bij natte handen.
c.) Hij (zout)water dicht is tot op 33ft (onder 33ft heb je er niks aan).
d.) Hij tezamen met de P61 lamp en de F69 IR (flip)filter goed licht geeft voor de NVG.

3.) Een ARC AAA Premium dit omdat deze;
a.) Hij klein en licht is, en voorzien is van een ring (voor lanyard).
b.) Hij teminsten tot 33ft (zout)water dicht is.
c.) Hij genoeg licht geeft over een lange tijd en zo doende goed is voor kaart lezen.

4.) Een ARC MS 2000 dit omdat deze;
a.) Hij drie standen heeft (blauw (directional), wit en IR (omnidirectional)).
b.) Hij teminsten tot 33ft (zout)water dicht is.
c.) Hij licht en makkelijk te bedienen is (wat een verschil uitmaakt als hij op de helm zit).

5.) Twee goedkopen "shakelights" van Wal-Mart dit omdat deze;
a.) Ik niet bang hoef te zijn dat de batterijen (geen aanwezig) gaan leken, zelfs als ze over lange tijd niet gebruikt worden. En ze daardoor voor noodgevallen thuis (stroom uitval) of in de auto (pannen in de nacht) altijd gebruiks gereed zijn.

Verder heb ik nog een Lasermax LMS-1141P (voor Glock 17). Al hoe wel het geen echte lamp is wou ik hem toch even noemen. Ideal omdat het een diode laser is, en hij dicht onder de loop ligt, en zelfs bij veroeting (ivm veelvuldig schieten) hij nog duidelijk on target te zien is. Hij is van twee kanten te bedienen (strong/weak hand). En hij met een beetje aan passing (silicone grease) hij ook tot op 33ft (zout)water dicht is.

Ik zou dus ook eerst een lijst maken aan wat de (zak)lamp moet voldoen/waar ik het voor wil gebruiken, voordat ik er een zou kopen. En dan als het mogelijk is deze ook in het donker en voor de functie voor welke hij gedacht is uitproberen.

Dit is een goede site met diverse testberichten special voor lampen. (Echter jammer dat hij niet meer geactueeliseerd word)
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor goodcop » wo sep 19, 2007 17:10

ik heb echt van alles geprobeerd, kreeg ook géén goeie spullen van de baas. Led-lampjes zijn leuk, klein, stevig, batterijen gaan lang mee. Kan er ook goed een rijbewijs mee lezen. Was gewoon goed....totdat ik in een grote ruimte/hal een verdachte moest zoeken. het led licht verstrooit enorm, en je ziet dus op meer dan 2 meter helemaal niets meer! Heb uiteindelijk op eigen kosten toch een streamlight stinger xt gekocht. Idd 200 euro, maar elke cent waard als je op straat werkt en veiligheid voorop staat. let alleen op de korte levensduur van de (oplaadbare) batterij (1 uur). Gebruik hem dus verstandig. Volgens mij geldt dat ook voor de dure surefires. Is niets beter dan die stinger. de XT versie heeft een tailswitch. vond ik handig, omdat je dan niet hoeft te "zoeken" waar het knopje zit. Is ook een prettig formaat. niet te klein, goed handelbaar.

doe er je voordeel mee
goodcop
Aspirant

Berichtdoor daanvs » wo sep 19, 2007 23:48

led licht op mijn gladius verstrooid helemaal niet, veel betere straal dan de maglite zelfs. Welk led lampje kreeg je van de baas?
daanvs
Agent

Berichtdoor TSV » ma sep 24, 2007 14:42

Heb tijdenlang de Surefire G2 gebruikt, maar kwam er achter bij grote verkeersongevallen dat deze niet voldoet. Gebruik nu alweer een tijdje de Streamlight Stinger, tesamen met een pressurepoint op de achterzijde, een aanrader!
TSV
Aspirant

Berichtdoor roof » zo dec 16, 2007 15:02

Ik heb ook diverse lampen die ik gebruik tijdens de dienst.

De Fenix L2D is een mooie lamp met Cree led, maar deze vind ik persoonlijk te zwak.

Op het moment gebruik ik de Lumapower M1, dit is een lamp met 130+ lumen en met een grotere reflector. Hierdoor krijg je een betere lichtbundel. De Fenix heeft namelijk 120 lumen, maar deze heeft een kleine reflector. Hierdoor schijnt deze minder fel en ver.

Van de dienst hebben we de Inova T4 gekregen, dit is ook een mooie lamp met 120 lumen. Deze heeft ook een grote reflector en schijnt net zo goed als de Lumapower. Echter de Lumapower M1 hunter schijnt net zo goed en is bijna de helft korter. Nu heb ik besloten een Lumapower MRV te nemen, deze heeft 210 lumen en is bijna net zo lang als een Inova T4.

Dan kan ik mijn Lumapower mrv en Inova t4 in dezelfde opbergtas opbergen aan mijn koppel. Nu heb ik de opbergtas moeten verkleinen aan de onderzijde, dit omdat de Lumapower M1 anders wegzakt. Er zijn voor die lamp op het moment geen goede opbergtassen voor aan de koppel. Ik kan de Inova T4 niet bergen omdat de onderkant is opgevuld, erg onhandig dus. En de Lumapower MRV heeft ongeveer dezelfde afmeting, dus kan ik ze afwisselen. De Lumapower M1 hou ik dan als persoonlijke lamp voor prive of stop hem in mijn uitruktas.

De Gladius Nightops lijkt mij ook een leuk lampje, echt een tactische lamp. Echter de lichtopbrengst van bv. Surefire of Gladius is beduidend minder dan de Lumpapower lampen. En de Lumapower kost rond de 110 a 120 Euro. En de goede Surefire's en Gladius richting de 200 Euro. Je betaald voor de degelijkheid en het merk. Echter de Surefire's zijn nog niet uitgerust met de nieuwste led technologie. Dus de ledlampen in Lumapower zijn gewoon feller!!. Ook voor deze lampen zijn uitbereidingsmogelijkheden als er een nieuwe led uitkomt.

Ik vind zelf een lamp erg belangrijk voor de dienst. Had laatst namelijk een situatie dat ik een lamp nodig had. Er stond een vent in een woonkamer met een ventilator te zwaaien nadat hij een schaar had laten vallen. Dit omdat mijn collega z'n wapen trok. Met een lamp had je die vent kunnen desorienteren. Dus sinds die tijd moet ik gewoon een krachtige lamp hebben. Of de baas dit nu biedt of niet, ik ga voor mijn eigen veiligheid!!!.
roof
Aspirant

Berichtdoor roof » vr dec 21, 2007 13:54

De Lumapower MRV is besteld, is een hele fijn lamp. Ik heb mijn Lumapower M1 hunter 130+ lumen te koop.

Je kunt me een berichtje sturen als je interesse hebt.
surveillanceedienst
roof
Aspirant

Berichtdoor KE3 » di jan 01, 2008 17:44

Wij gebruiken in de regio de door de baas verstrekte Inova's T4.
Zelf vind ik het een prettig lampje voor het dagelijkse werk, heb hem nog niet zo heel erg lang en dus ook nog geen echte gebruikerservaringen.

In de dienstauto's zitten nog de ouderwetse Mag. Charchers. :cry:
KE3
Surveillant

Berichtdoor roof » di jan 01, 2008 19:33

Wij hebben ook Inova's T4 op de man verstrekt gekregen. Maar ik had zelf de Lumapower M1 hunter al gekocht. Nu dus nog een MRV erbij.

Ik vind veiligheid erg belangrijk, je kan maar een back-up hebben, 2 is 1 en 1 is geen. :wink:
surveillanceedienst
roof
Aspirant

Berichtdoor Nero » do jan 03, 2008 23:33

KE3 schreef:

Die kunnen ook wel eens makkelijk zijn..
:wink:
Gr. Nero
Nero
Agent

Berichtdoor KE3 » vr jan 04, 2008 0:49

Nero schreef:
KE3 schreef:

Gr. Nero

Dat zeker, alleen kom je soms aan effectieve lichtopbrengst wel eens wat te kort :?
KE3
Surveillant

Berichtdoor runman » vr jan 04, 2008 16:19

KE3 schreef:
Nero schreef:
KE3 schreef:

Gr. Nero

Dat zeker, alleen kom je soms aan effectieve lichtopbrengst wel eens wat te kort :?

hmmz in de beveiliging is het nog steeds een top product hahaha
[*]Wanneer is straf een straf en wanneer een nieuwe kans?[*]
10 mrt starten met de opleiding voor DJI :)
Nu ruim een jaar later nog steeds blij met de keus voor DJI
8 juni 2009 starten met IBT opleiding.
17 juni 2009 geslaagd voor het IBT.
runman
Surveillant

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten