Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Lampje surveillancewerk

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor roof » vr jan 04, 2008 16:22

Die lopen ook achter :wink:

Maar goed, ik ben blij dat de led lampen tegenwoordig in de meesten korpsen standaard op de man wordt verstrekt.

Maar ik kan alleen zeggen dat de Lumapower een mooi prijs/kwaliteit product is.

Het komt me altijd weer goed van pas, beter dan de Inova T4 van de baas. :o
surveillanceedienst
roof
Aspirant

Berichtdoor wally-b » wo jan 23, 2008 20:09

Heeft iemand hier toevallig ook ervaringen met hoofdlampen en dan voornamelijk met hardlopen.

Als dit goed werkt hoef ik s'avonds niet alleen maar over de weg te rennen.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Six » wo jan 23, 2008 21:01

Ik gebruik op vakantie met kamperen vaak een hoofdlamp en voor lopen/wandelen zijn ze perfect omdat je een brede (LED) maar korte straal hebt. Daardoor voor hardlopen misschien minder geschikt? Daar geen specifieke ervaring mee.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Vinn2000 » do jan 24, 2008 13:51

Ik gebruik zelf standaard altijd een Petzl hoofdlamp. Altijd heel erg over te spreken geweest. (Harlopen daarbij ook geen enkel probleem vanwege het scharniersysteem dat niet naar beneden zakt.)
Daarbij is de prijs ook niet zo hoog.

Check hun site: http://en.petzl.com/petzl/LampesAccueil

Voor normale lampen heb ik er diversen gehad. Denk bv. aan MAG-lite en Surefire. Surefire is duur en daarbij komt dat ik niet echt te spreken ben geweest over de lampjes zelf. (Ging bijvoorbeeld aan in mn zak door het aan/uit systeem van surefire)
MAG-lite daarintegen zijn kwalitatief hele goeie lampen. Bijna niet kapot te krijgen, en altijd (als je een meerdere cell uitvoering hebt) ook te gebruiken als zelfverdedigings wapen. Enige nadeel is dat als je wat groter licht wil hebben je wat grotere zwaardere lampen moet meeslepen.

Ik werk zelf meestal met een hoofdlampje van Petzl in combinatie met een mini MAG-lite lampje die in mn borstzak past.
http://ambulance-store.com/NL/categorie_sub.php?id=11&gclid=COiz5P_mjpECFQFrMAodHSGuAQ

Een voordeel trouwens van LED lampjes is dat LED lampjes een immens lange levensduur hebben en dat ze weinig vermogen van je batterij vragen waardoor je batterij een stuk langer meegaat.

Allemaal niet zo duur en je hebt altijd een lichtje..

Grzzz
Macht is het recht van de sterke, rechtvaardigheid zijn belang
Vinn2000
Aspirant

Berichtdoor wally-b » do jan 24, 2008 20:08

Thnx
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor --X-- » do jan 24, 2008 22:31

Vinn2000 schreef:Ik gebruik zelf standaard altijd een Petzl hoofdlamp. Altijd heel erg over te spreken geweest. (Harlopen daarbij ook geen enkel probleem vanwege het scharniersysteem dat niet naar beneden zakt.)
Daarbij is de prijs ook niet zo hoog.

Check hun site: http://en.petzl.com/petzl/LampesAccueil

Voor normale lampen heb ik er diversen gehad. Denk bv. aan MAG-lite en Surefire. Surefire is duur en daarbij komt dat ik niet echt te spreken ben geweest over de lampjes zelf. (Ging bijvoorbeeld aan in mn zak door het aan/uit systeem van surefire)
MAG-lite daarintegen zijn kwalitatief hele goeie lampen. Bijna niet kapot te krijgen, en altijd (als je een meerdere cell uitvoering hebt) ook te gebruiken als zelfverdedigings wapen. Enige nadeel is dat als je wat groter licht wil hebben je wat grotere zwaardere lampen moet meeslepen.

Ik werk zelf meestal met een hoofdlampje van Petzl in combinatie met een mini MAG-lite lampje die in mn borstzak past.
http://ambulance-store.com/NL/categorie_sub.php?id=11&gclid=COiz5P_mjpECFQFrMAodHSGuAQ

Een voordeel trouwens van LED lampjes is dat LED lampjes een immens lange levensduur hebben en dat ze weinig vermogen van je batterij vragen waardoor je batterij een stuk langer meegaat.

Allemaal niet zo duur en je hebt altijd een lichtje..

Grzzz

Zo heeft ieder zijn lampje zeg maar ik heb ongeveer 4 verschillende soorten surefire.... en bij 3 daarvan kan je de tailcap draaien zodat ie niet meer aangaat. Die tailcap oftewel de aan en uitknop zit juist op die plek omdat anatomisch gezien dat de beste plek is om bij een stresssituatie te zorgen dat je je lampje aandrukt.

Hoofdlampje is bij mij uit den boze....... als je opschrikt door bv een geluid kijk je automatisch die kant op.... en schijn je ook dus die kant op. Is niet verstandig.

Tevens gebruik ik enkele lampjes van Peli. Lekker van kunstof ook handig om tussen de tandjes te nemen..... en led. wat led verlichting betreft kan ik me daar wel in vinden.

Succes en gegroet strijders :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Vinn2000 » vr jan 25, 2008 12:01

Hoofdlampje is bij mij uit den boze....... als je opschrikt door bv een geluid kijk je automatisch die kant op.... en schijn je ook dus die kant op. Is niet verstandig.

Sluit ik mij helemaal bij aan. Was even afgedwaald van het specifieke onderwerp 'lampje voor surveillancewerk'.

Je soort lamp zal altijd verschillen bij optredens in verschillende theaters.

Gr
Macht is het recht van de sterke, rechtvaardigheid zijn belang
Vinn2000
Aspirant

Berichtdoor Andy » ma maart 24, 2008 22:09

goodcop schreef:ik heb echt van alles geprobeerd, kreeg ook géén goeie spullen van de baas. Led-lampjes zijn leuk, klein, stevig, batterijen gaan lang mee. Kan er ook goed een rijbewijs mee lezen. Was gewoon goed....totdat ik in een grote ruimte/hal een verdachte moest zoeken. het led licht verstrooit enorm, en je ziet dus op meer dan 2 meter helemaal niets meer! Heb uiteindelijk op eigen kosten toch een streamlight stinger xt gekocht. Idd 200 euro, maar elke cent waard als je op straat werkt en veiligheid voorop staat. let alleen op de korte levensduur van de (oplaadbare) batterij (1 uur). Gebruik hem dus verstandig. Volgens mij geldt dat ook voor de dure surefires. Is niets beter dan die stinger. de XT versie heeft een tailswitch. vond ik handig, omdat je dan niet hoeft te "zoeken" waar het knopje zit. Is ook een prettig formaat. niet te klein, goed handelbaar.

doe er je voordeel mee

dat is niet waar, ik heb een lamp met een Cree Q4 led en die is behoorlijk fel, s'avonds kan je er met gemak iemand mee verblinden.
ik ga binnenkort een Fenix L2d met Q5 led bestellen, iemand anders ervaring met deze lampen ?
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor TSV » za maart 29, 2008 22:50

Wij krijgen de LED Lenser van de baas binnenkort. Grappig lampje, mijn voorkeur ligt toch ergens anders. Maar goed het is een vooruitgang van niets naar iets ;-)
TSV
Aspirant

Berichtdoor Andy » zo maart 30, 2008 0:11

volgens mij kan je beter zelf een lamp kopen als je een goeie wilt
ik had laatst een lamp erbij gekregen met een Cree LED erin, wat een vooruitgang als je het vergelijkt met je Maglite :shock:
was me zelfs zo goed bevallen dat ik nu dus weer een nieuwe heb besteld, verwacht alleen iets minder vooruitgang :P
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor TSV » zo maart 30, 2008 0:21

Ach, ik gebruik de Streamlight Stinger op het koppel, Quiglite op de jas, SureFire G2 LED in mijn tas.

Dan zou ik theoretisch nog de Maglite aan m'n koppel kunnen hangen, maar dat is een beetje overbodig ;-)
TSV
Aspirant

Berichtdoor Blue » vr apr 11, 2008 17:45

Ik heb een Stealth lampje, type Hawk gehaald bij Security Supply. Ideaal voor aan je koppel. Druk knopje achter en ik vind ze beter als de minimag (én goedkoper!)
Blue
Aspirant

Berichtdoor k-9one » za apr 12, 2008 21:03

Heb goede ervaringen met de Streamlight Strion.
Oplaadbaar en geeft goed licht. Prijs 150 euro.
k-9one
Aspirant

Berichtdoor Sietse » zo apr 13, 2008 13:11

Heb via firstcarecompany.nl een Led Lenser gekocht. Werkt met 1 led lampje.
Echt een perfect ding, perfecte lichtstraat met weinig batterijverbruikt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor zwemfan » wo apr 16, 2008 22:26

zeg SIX,

nu de donkerste dagen voorbij zijn ben ik eigenlijk wel benieuw met welk lampje je de dagen door bent gekomen en of je zowiezo een keuze hebt kunnen maken??

groeten
zwemfan
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten