Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Lampje surveillancewerk

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Six » do apr 17, 2008 9:56

Ik ben de donkere dagen in ieder geval doorgekomen met een Surefire G2 lamp. Die is heel goed bevallen in een hoop situaties, zeer solide en goede lamp. Daarnaast werk ik nog met een mini-maglite voor situaties waarin je minder licht nodig hebt. Voor die situaties is de Surefire te fel. Ik ben nog een beetje puzzelende maar ik heb wel een veel beter beeld van wat wel en niet handig is.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Solex » za apr 19, 2008 22:12

Ik gebruik een Fenix lamp, prima lamp!

Kijk ook eens naar het Surefire vs Fenix filmpje 'doc' van glowgadgets.com
http://www.youtube.com/watch?v=isfuJ8ru7Xk
Solex
Aspirant

Berichtdoor wally-b » zo apr 20, 2008 18:25

Grapig dat een beetje licht zoveel gesprekstof kan opleveren.

:lol:
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Snake Doc » zo apr 20, 2008 21:05

Ja idd. Maar ik als leek weet op een gegeven moment niet meer welk lampje het nou is. Er waar hij nou over praat :P
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor S. » zo apr 20, 2008 21:06

Six... ik hoorde dat die G3's ook best fel kunnen zijn ;)
Binnenkort even afspreken, heb wat voor je... een mini maglite kan echt niet meer... dat is Zó 1990...

Fenix zal je mij persoonlijk niet snel zien kopen, en de vergelijking waarnaar hierboven gelinkt word klopt niet helemaal... sorry, maar een lamp vs. lampvergelijking alleen in een donkere kamer is een beetje minimaal.

En even voor de algemene info... LED lampjes kunnen stuk... geloof me. Zowel goedkope als dure.

En niet elke "Cree" led is hetzelfde.. zelfs niet als ze dezelfde modelnaam hebben.

Groet,

S.
S.
Agent

Berichtdoor TSV » ma mei 05, 2008 1:39

Led Lenser gekregen onlangs van de baas... Grappig ding. Ik houd het wel bij m'n Streamlight Stinger LED ;-)
TSV
Aspirant

Berichtdoor Andy » ma mei 05, 2008 9:14

S. schreef:Six... ik hoorde dat die G3's ook best fel kunnen zijn ;)
Binnenkort even afspreken, heb wat voor je... een mini maglite kan echt niet meer... dat is Zó 1990...

Fenix zal je mij persoonlijk niet snel zien kopen, en de vergelijking waarnaar hierboven gelinkt word klopt niet helemaal... sorry, maar een lamp vs. lampvergelijking alleen in een donkere kamer is een beetje minimaal.

En even voor de algemene info... LED lampjes kunnen stuk... geloof me. Zowel goedkope als dure.

En niet elke "Cree" led is hetzelfde.. zelfs niet als ze dezelfde modelnaam hebben.

Groet,

S.

alle lampen kunnen stuk :wink:
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor TSV » ma mei 05, 2008 12:28

Six schreef:Ik ben de donkere dagen in ieder geval doorgekomen met een Surefire G2 lamp. Die is heel goed bevallen in een hoop situaties, zeer solide en goede lamp. Daarnaast werk ik nog met een mini-maglite voor situaties waarin je minder licht nodig hebt. Voor die situaties is de Surefire te fel. Ik ben nog een beetje puzzelende maar ik heb wel een veel beter beeld van wat wel en niet handig is.

Het is maar net waar je de lamp voor gebruikt. Ik vond de G2 helemaal waardeloos midden in de nacht bij een verkeersongeval, dan is zelfs de standaard MagLite nog beter ;-)
TSV
Aspirant

Berichtdoor Wachtmeester KMar » ma mei 19, 2008 15:54

Weet niet of dit de juiste plek is maar....

Ik heb nog in de aanbieding een weinig gebruikte Streamlight Stinger incl. 220 v lader en een 12 v autolader. Lamp heeft al met nog geen 10 branduren.

Afbeelding

[/url]
Wachtmeester KMar
Aspirant

Berichtdoor wally-b » ma mei 19, 2008 16:36

Doe je hem weg omdat je hem van de dienst heb verstrekt gekregen of ga je die van de deinst verkopen? :lol:

En wat moet dat dan kosten?
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Wachtmeester KMar » ma mei 19, 2008 18:12

Zit niet op S'hol P&B dus ik krijg van de baas helemaal niks...

Heb de Streamlight en een Surefire 6P. Die 6P heb ik standaard in een mooie houder aan mijn koppel hangen. Met als gevolg dat ik deze dus ook altijd gebruik... en de Streamlight eigenlijk nooit.

Nieuwprijs bij knivesandtools.com is 189 euro maar voor 90 euro (of een ander goed bod :P) mag hij bij iemand anders aan zijn koppel hangen ;)

Zou mooi zijn wanneer iemand hier hem bijvoorbeeld wel goed kan gebruiken..
Wachtmeester KMar
Aspirant

Berichtdoor 34LN » zo jul 06, 2008 10:00

Ik heb zelf altijd een mini maglite gehad, maar ik vond de lichtsterkte tegenvallen, ik heb nu Surefire. Ik vind dat Surefire betere kwalitieit afleverd dan Maglite. Ik heb de volgende:

E1E Executive Elite® ( 79,00 euro) en de G2® Nitrolon® (36,00 euro).

De prijzen meestal een stuk hoger dan Maglite, Surefire zijn wel batterijen vreters. Ik ben zelf zeer tevreden over de G2. Prijs/kwalitieit is goed. Het is niet een van de topmodellen, maar bij mij sneuvelt regelmatig wat......zodoende.

De E1E is zeer klein, ik gebruik deze meer voor prive doeleinden dan voor het werk. Aangezien je in het uniform omkomt van de zakken en ritsen, was ik deze regelmatig 'kwijt'.
'Waakzaam en Dienstbaar'
34LN
Aspirant

Berichtdoor Andy » ma jul 21, 2008 1:49

Andy schreef:
S. schreef:Six... ik hoorde dat die G3's ook best fel kunnen zijn ;)

Groet,

S.

alle lampen kunnen stuk :wink:

en die standaard xenon lampjes (of wat voor ook in standaard oude surefire's mogen zitten) gaan ook maar een bepaald aantal uur mee, veel minder dan bij LEDs
en mijn Fenix had gisteren een duurzaamheidstest ondergaan (perongeluk), van 3 meter hoogte laten vallen (die seconden leek wel 10 minuten, langzaam zag ik hem spinnen totdat die de grond raakte)
deukje in de tailcap en een stukje coating van de "head" eraf, niets meer, niets minder (ofterwijl, hij doet het nog net als daarvoor)
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor S. » ma jul 21, 2008 2:29

Andy schreef:en die standaard xenon lampjes (of wat voor ook in standaard oude surefire's mogen zitten) gaan ook maar een bepaald aantal uur mee, veel minder dan bij LEDs
en mijn Fenix had gisteren een duurzaamheidstest ondergaan (perongeluk), van 3 meter hoogte laten vallen (die seconden leek wel 10 minuten, langzaam zag ik hem spinnen totdat die de grond raakte)
deukje in de tailcap en een stukje coating van de "head" eraf, niets meer, niets minder (ofterwijl, hij doet het nog net als daarvoor)

Jammer dat hij het nog doet, anders had je een goede lamp kunnen kopen ;)

Sorry maar dat was echt bedoeld als grapje. (Fenix als bedrijf heeft geen goede indruk op me gemaakt, dus afentoe maak ik een beetje een opmerking onder de gordel.. niks tegen jou, wel tegen het bedrijf achter het lampje)

Even serieus:

Ja een "standaard" Surefire lamp gaat in principe minder lang mee dan een LED.

Een LED kan niet alles wat een normale lamp kan, en vice versa.

Ik heb menig standaard 6P surefires gemonteerd op wapens gezien, met originele lampen, volledig werkend na enkele jaren schieten.

Heb een reportage van een kennis gezien waarbij zijn groep gemiddeld 5000 schoten door elk wapen dat van een surefire wapenlamp was voorzien op één dag schoot... zowel met lamp aan als uit geschoten... de lampen deden het allemaal nog.

Mijn eigen surefires zijn gemonteerd geweest op helmen/wapens/koppels/tassen/smocks/etc., en hebben allemaal nog hun eerste lamp...Ja ze hebben allemaal krassen, en ja ik heb wel reservelampen.
Behalve voor m'n LED surefires... omdat ik die niet makkelijk "in het veld" kan vervangen. (X300)

Ieder z'n meug.

Groet,

S.
S.
Agent

Berichtdoor Scientist » ma jul 21, 2008 16:29

Ik zie hier een aantal keer de term LED genoemd. Zijn dat lampen die gebruiken van LED(Light Emmiting Diode)'tjes?
Scientist
Hoofdagent

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten