Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Politie patches verzameling

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Eurometaal » di okt 02, 2007 11:25

Op marktplaats wordt momenteel aangeboden een "Oud model politie embleem / patch / gemeentepolitie". Volgens de aanbieder was de patch in gebruik tot ca. 1993.
Wat ik niet begrijp, is de naam "Amsterdam-Amstelland" op de patch met daaronder het oude GP-wapen. Die naam werd pas in in 1994 ingevoerd bij het ontstaan van de regionale politie. Het GP-embleem verdween in 1994 definitief. Ook staat de 40mm MZP granaatwerper afgebeeld. Die werd pas omstreeks 2000 ingevoerd! Ik heb t/m 1991 in Amsterdam gewerkt, maar heb deze patches nooit gezien.
Wat vinden jullie ervan??
Niets is wat het lijkt...
Eurometaal
Agent

Berichtdoor Six » di okt 02, 2007 19:55

Je geeft het zelf al aan Euro, volgens mij is het een fake.

IK heb zelf geen Bratra maar er zijn wel vergelijkbare insignes bij de A'damse Bratra qua kleur etc. Misschien dat anderen nog wat te verduidelijken hebben?
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor politieverzamelaar » di okt 02, 2007 20:02

Had de ontwerper misschien een vooruitziende blik of glazen bol??
Laatst bijgewerkt door politieverzamelaar op vr jan 04, 2008 20:07, in totaal 1 keer bewerkt.
http://www.arrestatieteam.info = een aanvulling, geen concurrent. Ga eens kijken.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor politieverzamelaar » vr jan 04, 2008 20:06

Wie van de collega's heeft er handboeien voor de collectie van het politie museum MW-Brabant?
Ik ben op zoek naar alle verschillende types LIPS die er door de jaren heen zijn gebruikt. In het bijzonder natuurlijk de zwarte AT handboeien. Maar ook de oefen handboeien, die met een knop opengaan.

Heb jij /weet jij ergens handboeien te liggen met of zonder sleutel(s). Of alleen (een) losse sleutel(s)? Ik ben overal blij mee. Doe je 1e goede daad in 2008 en maak mij blij! Kom je andere materiaal tegen? Is ook welkom!

Ruilen of financiële vergoeding is mogelijk.
http://www.arrestatieteam.info = een aanvulling, geen concurrent. Ga eens kijken.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor ~Lancer~ » za jan 05, 2008 13:51

politieverzamelaar schreef:Wie van de collega's heeft er handboeien voor de collectie van het politie museum MW-Brabant?
Ik ben op zoek naar alle verschillende types LIPS die er door de jaren heen zijn gebruikt. In het bijzonder natuurlijk de zwarte AT handboeien. Maar ook de oefen handboeien, die met een knop opengaan.

Heb jij /weet jij ergens handboeien te liggen met of zonder sleutel(s). Of alleen (een) losse sleutel(s)? Ik ben overal blij mee. Doe je 1e goede daad in 2008 en maak mij blij! Kom je andere materiaal tegen? Is ook welkom!

Ruilen of financiële vergoeding is mogelijk.

U bent collega? :wink:
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor politieverzamelaar » za jan 05, 2008 13:57

Jazeker, ik werk op de meldkamer. Ik houd mijn werk en de collectie zo veel mogelijk gescheiden. Vandaar de zoektocht naar soms hele normale dingen. Omdat ik die niet via de normale weg wil bestellen.

Dus als iemand nog ergens iets heeft liggen.....mij maak je overal blij mee. Stuur ff een pm'etje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door politieverzamelaar op za jan 05, 2008 14:09, in totaal 1 keer bewerkt.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor ~Lancer~ » za jan 05, 2008 14:00

En ik heb je ook terug gestuurd :)
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor k-9one » di jan 22, 2008 3:31

Eurometaal schreef:Op marktplaats wordt momenteel aangeboden een "Oud model politie embleem / patch / gemeentepolitie". Volgens de aanbieder was de patch in gebruik tot ca. 1993.
Wat ik niet begrijp, is de naam "Amsterdam-Amstelland" op de patch met daaronder het oude GP-wapen. Die naam werd pas in in 1994 ingevoerd bij het ontstaan van de regionale politie. Het GP-embleem verdween in 1994 definitief. Ook staat de 40mm MZP granaatwerper afgebeeld. Die werd pas omstreeks 2000 ingevoerd! Ik heb t/m 1991 in Amsterdam gewerkt, maar heb deze patches nooit gezien.
Wat vinden jullie ervan??

Het genoemde BRATRA embleem is eind 1993 gemaakt, de naam Amsterdam-Amstelland was toen al bekend, het huidige logo was toen nog niet bekend, er is toen besloten om het GP logo te gebruiken.
k-9one
Aspirant

Berichtdoor k-9one » di jan 22, 2008 3:34

P.S

Er is van dit embleem wel een fake uitvoering op de markt.
Het originele had een licht blauwe achtergrond van katoen.

Het fake model heeft een donker blauwe achtergrond en is gemaakt voor een persoon in Canada
k-9one
Aspirant

Berichtdoor politieverzamelaar » zo mei 04, 2008 22:33

Na het samengaan van de AT's van Utrecht en Gelderland Midden hebben zij een nieuw gemeenschappelijk embleem. Kan iemand mij aan een afbeelding helpen? Hiermee is het bekende Utrechtse embleem niet meer in gebruik. Heeft iemand zo'n oud (of nieuw...;-)) embleem voor mij?

Wil het van je kopen of met je ruilen. Stuur een e-mail of PB.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor politieverzamelaar » ma jun 16, 2008 20:02

IAT-Zuid heeft een stoffen embleem op hun baret. Wat zit er bij de rest op? Standaard korpsbrevet met regionaam of speciale tekst, welke? Of nog iets anders.

Welke baretten werden en worden er gebruikt? Ben er voor de collectie naar op zoek. Heb er al een paar maar twijfel aan de originaliteit... Heeft iemand een oude originele AT baret of AT embleem voor me liggen?

Hoop op jullie reacties via reply in deze post of een PM.
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor Six » ma jun 16, 2008 21:33

De baretten zijn voor zover ik weet standaard. Ik heb er een van Haaglanden en daar zit een korpsbrevet op idd.

Niet alle IAT Zuid hebben en stoffen embleem trouwens...
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor politieverzamelaar » ma jun 16, 2008 21:46

Thnx SIX, jij bedoeld dat er "Haaglanden" in jouw korpsbrevet staat hé. Welk merk is de baret? Ik heb een korpsbrevet waar in staat "Arresatieteam Noord-Oost" Welke andere AT's hebben ook een eigen tekst?

Wil je meer uitleggen over "Niet alle IAT Zuid hebben en stoffen embleem trouwens..." Wat bedoel je hiermee, wie niet en wat hebben die dan?
politieverzamelaar
Agent

Berichtdoor GlockCop » di jun 17, 2008 16:51

Ik roep even wat:

misschien is het niet al te handig om specifieke merken van AT spullen e.d op internet te gooien ivm het feit dat het niet de eerste keer is dat criminelen verkleed als politie te werk gaan..................
Niks persoonslijk, gewoon een heads up.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor politieverzamelaar » di jun 17, 2008 17:48

GlockCop schreef:".....misschien is het niet al te handig om specifieke merken van AT spullen e.d op internet te gooien ivm het feit dat het niet de eerste keer is dat criminelen verkleed als politie te werk gaan......"

Helemaal goed, dan graag per PM. Ik ben gescreend & mijn politie.nl e-mailadres wordt op verzoek verzonden naar het politie.nl emailadres van de persoon die dat wenst.
politieverzamelaar
Agent

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten