Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Zoektocht naar het 'ideale' tactical vest

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Thomas » di nov 13, 2007 2:21

Ten eerste, hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen, ben werkzaam bij Haaglanden.

Ten tweede, ik zoek een 'tactical vest' voor onopvallende klussen, dus dat onder een (korte) jas gedragen kan worden. Het vestje van de baas bevalt me niet. Ik wil er één van mesh/gaas voor de ventilatie, maar ook met afneembare zakjes.

Alleen lijkt dat niet echt samen te gaan, want zakjes die je met lusjes of drukknopen naar wens op dat vest kunt plaatsen zitten vaak alleen op vesten die van steviger materiaal zijn.

Iemand suggesties?
Laatst bijgewerkt door Thomas op di nov 13, 2007 2:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Thomas
Aspirant

Berichtdoor Thomas » di nov 13, 2007 2:21

Zegmaar dit idee:

Afbeelding

Maar dan met afneembare zakken en zonder die gekke bochel op de rug.
Thomas
Aspirant

Berichtdoor Sine Pari » di nov 13, 2007 6:03

Al eens gekeken naar het 5.11 Mesh Concealment Vest? Is special ontworpen om onder de normale jas te dragen.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Feerce » di nov 13, 2007 22:41

Sine Pari schreef:Al eens gekeken naar het 5.11 Mesh Concealment Vest? Is special ontworpen om onder de normale jas te dragen.

Aanvulling: ook verkrijgbaar via bijvoorbeeld noorloos-se.com in Nederland, gewoon even een mailtje sturen.

F
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor ~Lancer~ » vr nov 16, 2007 21:54

Ik neem aan dat de baas dat voor je betaald, anders; heb je wel erg veel hart voor de zaak! :?

Gr. Lancer
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor Doggieman » za nov 17, 2007 10:23

Thomas,

Er al eens over nagedacht dat wanneer je een "eigen" vest aanschaft en er overkomt je iets (steken/schieten) je niet gedekt wordt door je werkgever! Deze zal als argument aanvoeren dat je wel beschikte over de middelen maar deze niet droeg. Het huidige vest heeft zijn voor- en nadelen, maar draag hem gewoon dan ben je in ieder geval gedekt voor het geval er wel wat gebeurt (kan uit eigen ervaring spreken).

Succes
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Thomas » di nov 20, 2007 20:17

Bedankt voor de reacties.

@ doggieman, heb je het nu over het steek/kogelwerende vest? Want dat draag ik sowieso, nee het gaat me alleen om een vestje om je spulletjes in mee te dragen.

Maar ook daar heb je op zich wel weer een punt, en dan met name mbt het holster dat ik eigenlijk ook op het vest wil. Bewapeningsregeling spreekt immers van 'een holster van een door de ministers goedgekeurd merk en type'.. Hij zal er maar te makkelijk of te moeilijk uit komen, dan ben je idd de sjaak.

Hmm, misschien toch maar gewoon het vestje van de baas aan, en dan bij de kleermaker een beetje naar wens 'pimpen'.
Thomas
Aspirant

Berichtdoor Chef » di nov 20, 2007 22:15

Op het intrane van ik meen utrecht staat een stukje over het gebruik van holsters door politie functionarissen. Vanaf ik meen 1 januari 2008 is alleen het door de dienst verstrekte holster (safariland) toegestaan.Uiteraard met uitzondering voor leden van het AT.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sine Pari » wo nov 21, 2007 3:38

Thomas schreef:Maar ook daar heb je op zich wel weer een punt, en dan met name mbt het holster dat ik eigenlijk ook op het vest wil. Bewapeningsregeling spreekt immers van 'een holster van een door de ministers goedgekeurd merk en type'.. Hij zal er maar te makkelijk of te moeilijk uit komen, dan ben je idd de sjaak.
Ik zou als ik jou was gewoon de holster op de zelfde plaats dragen als gewoonlijk (mestaal aan de riem). Dit ivm de body memory, op die manier heb je ook geen problem in een stress situatie naar de verkeerde plek te grijpen.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor defensiemedewerker » wo nov 21, 2007 12:27

Is het misschen een idee om de jas die je aan hebt met zulke opdrachten ook even kangs de kleermaker te brengen voor een onopvallende pimpbeurt.
Weet namelijk dat het bijv bij een OT wel gebeurd.
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor Chef » wo nov 21, 2007 13:48

Ik zou als ik jou was gewoon de holster op de zelfde plaats dragen als gewoonlijk (mestaal aan de riem). Dit ivm de body memory, op die manier heb je ook geen problem in een stress situatie naar de verkeerde plek te grijpen.

Dat is inderdaad een punt die je daar aangeeft sine pari. Je zult erg veel met een dergelijk vet aan moeten schieten wil je er net zo snel en natuurlijk mee kunnen schieten als op de heup.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor kingjoop » wo nov 21, 2007 14:37

Afbeelding

Molle systeem vest met afneembare poche's:
5 x Double poche M4 patroonhouder
2 x poche pistol patroonhouder
1 x poche radio
1 x poche universal

Kost € 80,-- ongeveer..

en wat Sine Pari zegt, lekker het pistool op de koppel/dijbeen houden.. wil je dat het pistool ook onopvallend is kan je ik je dit holster aanraden: http://www.noorloos-se.com/N_art_360.html

Afbeelding

echt ideaal en het wapen zit er stevig genoeg in om een sprintje te trekken en koprollen :lol: te maken.. en zit lekker hoog en trek je zelfs een korte jas makkelijk overheen want hij zit best hoog op de riem.. 8)
kingjoop
Surveillant

Berichtdoor S. » wo nov 21, 2007 22:00

Thomas, Afhankelijk van wat je precies mee moet nemen kan een vest handig zijn. Zodra je kan vertellen wat je precies meeneemt kan er een beter antwoord uit komen rollen...

Het vuurwapen op het vest dragen heeft enkele voordelen en nadelen. Het wapen is over het algemeen minder snel te ontdekken, is "mogenlijk" (afhankelijk van plaatsing) makkelijker vanuit een zittende positie te trekken. Enkele nadelen, een vest zorgt voor Nóg een "laag", naast het kogelwerende vest en de normale kleding. Meestal is er minder bewegingsvrijheid en het is warmer. Aangezien ook een "mesh" vest vaak vol zit met tasjes en/of klitteband.

Een andere optie is een schouderholster systeem, dan blijft het wapen uit zicht van de riem af. Eventueel in combinatie met een magazijn/wapenstok/lips houder of combinatie aan de andere kant.
Het switchen van een heup holster naar schouder holster vergt wel enige gewenning en training voordat je dit goed operationeel gebruiken kan.

Jassen aanpassen is een andere optie... niet echt ideaal voor holsters, wel vaak voor alle andere spuletjes. Nadeel is dat je niet makkelijk een andere jas aan kan trekken.

Die tasjes met lusjes/drukknopen (pals of Molle systeem) zijn idd meestal alleen te zien op vesten die eigenlijk bedoeld zijn om over de kleding te dragen. Het vest wat Kingjoop bijv. laat zien is een kopie van een militair vest zoals dat nu door enkele eenheden van verschillende legeronderdelen in meerdere landen gebruikt word. Niet geschikt voor onder de kleding.

Qua holsters ben ik het ermee eens, Bladetech maakt hele goede holsters, wachttijd is alleen meestal minder leuk heb ik begrepen van een vriend... Ik heb mijn eigen holster gekregen en heb helaas geen idee hoe lang dat heeft geduurt.
Het wapen op de riem dragen en toch een korte jas dragen? Heel erg oppassen met bukken :wink: of gewoon een iets langere jas dragen.

Succes,

S.
S.
Agent

Berichtdoor Sine Pari » do nov 22, 2007 14:54

Bij een korte jas zou ik dus gewoon een IWB holster met J clip kiezen, valt weiniger op dan een OWB holster. Als je dan een uit Kydex aanschaft, heb je ook geen probleem als je het wapen weer holsteren moet.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor brans frauer » za dec 01, 2007 20:24

Zelf zoek ik ook nog steeds naar een alterntief, maar heb dat nog nie gevonden. De dienst moet dit leveren.
Ik ben werkzaam bijhet KLPD. Ik heb inderdaad meegekregen dat je het huidige holster MOET gebruiken tot er iets anders is gevonden.
Als je een ander holster MAG gebruiken van de dienst, ben je verplicht hiermee te trainen tijdens IBT. Deels logisch, anderzijds jammer dat je beperkt bent in het uitvoeren van je werkzaamheden.
Vwb het veiligheidsvest is dat bij ons omgezet van een draagplicht naar draagadvies. Niet dat dat iets uitmaakt alshet fout gaat.......
brans frauer
Aspirant

Volgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten