Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Kritiek op leden van deze website door COC

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Six » di jun 03, 2008 10:40

Beste leden, misschien hebben jullie het zelf al ergens opgepikt op een website maar er is vanuit het COC kritiek op uitspraken van leden van dit forum.
Voor het gemak wordt door het COC maar aangenomen dat iedereen die hier een bericht plaatst een politieagent is. Scholieren, studenten, mariniers, burgers, et cetera vallen kennelijk ook onder dat begrip. Wist niet dat 141 Sv was gewijzigd, maar goed...

Lees even wat men zegt:

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=2333
De maat is vol’, dat schrijft Frank van Dalen, voorzitter van COC Nederland, vandaag in een brief aan de Raad van Hoofdcommissarissen naar aanleiding van de politieactie op een homo-ontmoetingsplaats bij Tilburg en andere recente voorvallen. ‘De politie moet nu echt werk gaan maken van het homobeleid’, zegt Van Dalen die dit deze week ook aan de orde zal stellen tijdens een bijeenkomst van de Diversiteitsraad van de politie.

‘De Utrechtse agent die een homofobe posting plaats op de site van De Telegraaf bevestigd dat beeld, want zulke uitingen zijn zeker geen incidenten. Dat blijkt ook uit de postings op een politiesite als www.arrestatieteam.nl waar homo’s belachelijk gemaakt worden en ongegeneerd in denigrerende taal betwijfeld wordt of homo’s wel ‘echte kerels’ zijn’.

En in een ander artikel:

http://www.ad.nl/utrecht/2337359/Forse_kritiek_van_COC_op_politie.html

Directeur Frank van Dalen van COC Nederland ziet de homofobe uitspraken van de agent als het topje van de ijsberg. Zo stuitte hij onlangs op de site, www.arrestatieteam.nl, waar politieagenten onderling praten over politiezaken en over geweld tegen homo’s. Van Dalen: ,,Bij sommige teksten vraag ik me af of die agenten niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden.’’

Lijkt mij een behoorlijk gemist kans om iets aan de kaak te stellen wanneer je dan met zo een belabberd voorbeeld komt en deze website en zijn leden publiekelijk aanvalt. Laten we de zaak vooral in de context houden. Ik nodig iedereen uit om de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken op de term "homo" om te zien hoe afschuwelijk jullie allemaal zijn.

Er veranderd verder niet hier op de site. Dezelfde regels die al jaren gelden blijven dat doen, gewoon fatsoen.
Toch is het goed om te weten dat mensen lezen wat hier gebeurd en kennelijk aannemen dat een ieder hier van de politie is. Dat dit dom is, dat is een tweede, het is wel wat men denkt.

Reacties?
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Bleu_E1000 » di jun 03, 2008 11:28

:shock: :shock:
Zonder zoekfunctie durf ik te stellen dat er nooit iets negatiefs is gezegd over homo's in het algemeen. Heb er tenminste nog nooit iets over zien staan in een post. En als er dergelijke postings gedaan zijn, dan zijn ze waarschijnlijk gelijk weggehaald door de mods of Six.
Het is gewoon nonsens!!! Vuilspuiterij!!! :evil: Het slaat kant noch wal!!! :evil: ...wat de aantijgingen naar dit forum toe dan. :roll:

EDIT: ik denk (na het gebruiken van de zoekfunctie) te weten waar ze zich op gebaseerd hebben en moet tot de conclusie komen dat er woorden van enkele forumgangers sterk uit hun verband zijn gerukt.
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op di jun 03, 2008 12:18, in totaal 2 keer bewerkt.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » di jun 03, 2008 11:55

Lijkt me vrij duidelijk dat men over onderstaand topic is gevallen. De meningen hier stroken waarschijnlijk niet met die van het COC. De reactie hier zijn uitgesproken, maar waar vraag je om als je de consequenties van het overtreden bij de wet bij de handhaver neerlegt? Omgekeerde wereld lijkt me.
http://www.arrestatieteam.nl/forum/viewtopic.php?t=5372&highlight=homo

Als ik de rest van de reacties in de verschillende topics lees, kun je hier toch niet over een homo-bashende bende spreken. Zie de meningen in het topic over weigerende trouwambtenaren bijvoorbeeld.

Al met al een erg trieste reactie van het COC op deze site. Slecht onderzoekswerk ook nog naar wie hier actief is. Jammer.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor S. » di jun 03, 2008 12:02

Het is spijtig om te zien dat deze site, die vol met goede informatie zit, en hoofdzakelijk professionele leden heeft, in zo'n artikel genoemd wordt. Met opmerkingen die zover ik heb kunnen lezen totaal uit hun context gehaald zijn.

Dat stukje op de COC pagina over "echte kerels" zijn heeft volgens mij zijn oorsprong in het "Homo’s boos over naar huis sturen bekeuringen" (21-06-2006) thread.
De reacties daarop gaan naar mijn mening vooral over het feit dat de personen die beboet worden geen "echte kerels" zijn om dat ze niet de consequenties willen dragen voor hun daden. Verder heeft dit niks te maken met hun seksuele voorkeur.
Ik denk dat de reacties gelijk zouden zijn als het over hetero mannen/vrouwen zou gaan die wilden voorkomen dat de boete naar huis zou worden gestuurd, omdat man/vrouwlief er anders achter komt dat de persoon vreemdgaat.

Wat betreft het AD stukje; enige thread die enigzins raakvlak heeft met homo's en geweld is de thread "Homoberovers opgepakt in Amsterdam".
Daar werd een opmerking gemaakt door de topic starter, die eventueel niet door de beugel zou kunnen. Dat werd meteen door de Admin van deze site aan de kaak gesteld en duidelijk uitleg over gegeven. Zowel waarom de opmerking gemaakt werd en wat uitleg over de achtergrond van de schrijver.

De meeste van ons hier op de site, los van welk werk zij in het dagelijks leven uitvoeren, zullen iemand niet beoordelen om zijn of haar seksuele voorkeur. Maar wel op zijn of haar acties.

Misschien is het een idee om (vanuit de Mods/Admin) de heer van Dalen uitleg te vragen over zijn uitspraken met betrekking tot posts gemaakt op deze site.

Eventuele punten die de heer van Dalen dan naar voren brengt kunnen dan rechtstreeks behandeld worden.

Groet,

S.
Laatst bijgewerkt door S. op di jun 03, 2008 12:16, in totaal 1 keer bewerkt.
S.
Agent

Berichtdoor DSI » di jun 03, 2008 12:09

Ik had ook gereageerd op de topic huwelijken en vond daar niks mis mee ik ga binnenkort ook trouwen en als de ambtenaar homo zou zijn wat dan nog hij is er om het huwelijk te voltrekken.
Tevens zegt het COC dat homo's smeken de bekeuring niet naar hun huisadres te sturen,sturen ze bekeuring van hetero's niet naar hun huisadres?
Wat hier boven al gezegd wordt de wet overtreden is de gevolgen aanvaarden ongeacht geaardheid,geloof e.d,en dan moeten ze niet deze website hiervoor aanhalen er zullen ongetwijfeld site's zijn die vele malen ergere dingen over homo's zeggen.
Gr. DSI
In god we trust with dogs we bust
DSI
Hoofdagent

Berichtdoor JanZwolle » di jun 03, 2008 12:46

Nou, inderdaad een vreemde insteek van het COC! Ik mag in alle bescheidenheid vaststellen, dat ik al een tijdje op dit forum kom en MIJ is nooit iets opgevallen over homohaat of wat voor haat, discriminatie, zwartmakerij of wat dan ook.

In een door ondergetekende gestart topic (http://www.arrestatieteam.nl/forum/viewtopic.php?t=6158)(over ambtenaren die weigeren homo's te trouwen) komt zelfs een heel duidelijk beeld naar voren, dat men op dit forum TEGEN discriminatie is!

Six (en natuurlijk alle anderen die bijdragen leveren aan dit forum) trek je er niets van aan!!! Dit is een prettig forum en mensen die zaken op een bepaalde manier WILLEN lezen... zijn toch niet voor rede vatbaar!

Greetzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Jantjuhh » di jun 03, 2008 13:38

JanZwolle schreef:Nou, inderdaad een vreemde insteek van het COC! Ik mag in alle bescheidenheid vaststellen, dat ik al een tijdje op dit forum kom en MIJ is nooit iets opgevallen over homohaat of wat voor haat, discriminatie, zwartmakerij of wat dan ook.

In een door ondergetekende gestart topic (http://www.arrestatieteam.nl/forum/viewtopic.php?t=6158)(over ambtenaren die weigeren homo's te trouwen) komt zelfs een heel duidelijk beeld naar voren, dat men op dit forum TEGEN discriminatie is!

Six (en natuurlijk alle anderen die bijdragen leveren aan dit forum) trek je er niets van aan!!! Dit is een prettig forum en mensen die zaken op een bepaalde manier WILLEN lezen... zijn toch niet voor rede vatbaar!

Greetzz Jan

Echt helemaal mee eens Jan, niets meer aan toe te voegen!
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Bleu_E1000 » di jun 03, 2008 17:25

S. schreef:Misschien is het een idee om (vanuit de Mods/Admin) de heer van Dalen uitleg te vragen over zijn uitspraken met betrekking tot posts gemaakt op deze site.

Eventuele punten die de heer van Dalen dan naar voren brengt kunnen dan rechtstreeks behandeld worden.

Dat is idd 'n goed idee van je S..'n héél goed idee.

Algemeen over het onderwerp:
Het Landelijk Homonetwerk Politie herkent zich niet in de kritiek, dus waar hebben we het nog over?... Ik neem toch aan dat die wel aan de bel getrokken zouden hebben, als daar reden toe zou zijn geweest. Meneer Van Dalen, wij wachten op antwoord.
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op di jun 03, 2008 17:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Doggieman » di jun 03, 2008 17:29

Soms heb je even een dipje als organisatie, wat doe je dan, zorgen dat je weer onder de aandacht komt. En gezien het feit dat dit forum daar ook in wordt genoemd......dat heet in het simpel Nederlands gezegd: "Modder gooien om aandacht te krijgen".

Uiteraard zal het COC ook deze berichten lezen, bij deze nodig ik hen uit om een duidelijke uitleg te geven waarom dit forum door hen wordt genoemd (en niet gelijk zeggen dat het artikel uit zijn verband is gerukt, want dat hoor ik te vaak).

Groeten,

Doggieman (moderator arrestatieteam.nl)
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor wally-b » di jun 03, 2008 17:31

Het mooiste zou zijn als de betrokkenen zich zouden aanmelden. Een kleine moeite lijkt mij. En dan kunnen we bepaalde dingen uit de wereld helpen.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor ~Lancer~ » di jun 03, 2008 18:44

Gaat hij nu de wilders-tactiek gebruiken ala stront gooien om aandacht te krijgen?

Daar wordt je dan als homo door vertegenwoordigd. Ben je lekker mee.

Alsof er iemand wat heeft tegen homo's. Er zitten zelfs homosexuele collega's hier!
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor --X-- » di jun 03, 2008 19:54

Doggieman schreef:Soms heb je even een dipje als organisatie, wat doe je dan, zorgen dat je weer onder de aandacht komt. En gezien het feit dat dit forum daar ook in wordt genoemd......dat heet in het simpel Nederlands gezegd: "Modder gooien om aandacht te krijgen".

Uiteraard zal het COC ook deze berichten lezen, bij deze nodig ik hen uit om een duidelijke uitleg te geven waarom dit forum door hen wordt genoemd (en niet gelijk zeggen dat het artikel uit zijn verband is gerukt, want dat hoor ik te vaak).

Groeten,

Doggieman (moderator arrestatieteam.nl)

Nou daar heb ik dus niets op aan te vullen... en sta volledig achter deze uitspraak.

--X--(ook moderator arrestatieteam.nl)
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Chef » wo jun 04, 2008 0:01

Jammer,heel erg jammer.

Evenals vele anderen hier "bivakeer" ik hier al een aantal jaren op dit forum rond. Een forum dat in mijn optiek nog steeds een van de beste is die er op het net te vinden is. Zeer zeker over dit onderwerp.

Er zullen altijd mensen zijn die net een beetje te ongenuanceerd hun mening plaatsen op een forum. Zo ook dit forum. In tegenstelling tot vele andere fora wordt daar snel en kordaat op gereageerd en zelfs (met name de oude garde leden) spreken anderen hierop aan. Het corrigeerd elkaar. op die manier blijft het een informatieve site waar men met respect voor een ieder over onderwerpen kan discussieren.

Van Dalen: ,,Bij sommige teksten vraag ik me af of die agenten niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden.’’

Zoals vele anderen hier zou ik graag van Dhr. Van Dale vernemen waar deze uitspraken dan te vinden zijn? En hetgeen mij nog meer tegen de borst stoot: Waar de beste man de wijshijd vandaan haalt om iedereen de "stempel" agent mee te geven.

Ik heb hier nog nooit, zeer zeker niet op dit gebied, posts gelezen die ook maar discriminerend genoemd kunnen worden.

Hierbij wil ik ook even SIX een pluim geven over het feit dat hij ons op deze manier onze mening laat geven.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo jun 04, 2008 17:29

Doggieman schreef:Uiteraard zal het COC ook deze berichten lezen, bij deze nodig ik hen uit om een duidelijke uitleg te geven waarom dit forum door hen wordt genoemd
En dan hoor je ze niet... :roll: :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Scientist » wo jun 04, 2008 17:45

Waarom moeten ze altijd maar generaliseren? Voor het gemak wordt er maar even aangenomen dat alle leden agenten zijn, terwijl een groot deel van de leden (waaronder ikzelf) dat helemaal niet zijn.

@Six. Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met dhr. Van Dalen en hem om uitleg vragen en evt. ook om rectificatie van de berichten, want hij zet deze site nu in een kwaad daglicht, terwijl het gewoon een keurige site is, waar op een goede en nette (weet uit ervaring dat het een stuk minder net kan dan hier) manier over de onderwerpen wordt gediscussieerd.
Scientist
Hoofdagent

Volgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten