Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Kritiek op leden van deze website door COC

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor GlockCop » wo jun 04, 2008 20:31

Smaad/laster.............
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Andy » do jun 05, 2008 16:11

ze springen weer in de slachtofferrol hoor, wordt maar 1x gezegt dat ze bij hetero's ook bonnen naar huis sturen => GELIJKE BEHANDELING, en dan vinden ze dat homo's wel een uitzonderingen mogen hebben omdat ze buitenechtelijke relaties/vreemd gaan.
kortom belachelijk
en ik zet het er maar even bij voordat ze m'n woorden verdraaien
ik ben niet van de politie
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr jun 06, 2008 9:45

Worden ze gelijk behandeld, is het nog niet goed. Gelijke behandeling: voor iedereen, behalve voor hun... Je hebt je gewoon aan de regels te houden!!! Of je nu man/vrouw, autochtoon/allochtoon, hetero-/homoseksueel bent. Ga je de fout in, dan is dat jouw probleem! Een hetero die naar een illegale prostituee gaat is ook de sjaak, of moet die dan ook maar ontzien worden, omdat z'n vrouw er dan achter komt? Mooie boel...
We leven in 2008, kom gewoon uit die kast of blijf erin, maar ga het niet in het geniep doen en dan als je tegen de lamp loopt, de schuld bij een ander leggen!

En ik ben student, geen agent.

EDIT: En lees voortaan de HELE topic (context + tussen de regels door), voordat je mensen gaat beschuldigen! En dus niet alleen wat je wil zien, meneer Van Dalen!
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op wo jun 11, 2008 15:16, in totaal 3 keer bewerkt.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor zwemfan » vr jun 06, 2008 11:29

mooie reactie's allemaal kan er weinig meer aan toevoegen.

ben BTW: scholier
zwemfan
Aspirant

Berichtdoor Six » zo jun 08, 2008 10:07

Vanuit Arrestatieteam.nl gaat er maandag een schrijven richting Van Dalen welke ik hier ook zal posten.

Bedankt voor alle positieve reacties.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor -LN- » zo jun 08, 2008 11:39

Goed bezig.
Ben benieuwd of er een reactie volgt.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor PatF » zo jun 08, 2008 17:12

Het is alleen jammer dat door meneer Van Dalen al een hoop kwaad is geschied, door namelijk meteen de Raad van Hoofdcommissarissen aan te schrijven.

Rectivicatie en excusses lijken mij op z'n plaats !
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Doggieman » zo jun 08, 2008 17:20

PatF schreef:Het is alleen jammer dat door meneer Van Dalen al een hoop kwaad is geschied, door namelijk meteen de Raad van Hoofdcommissarissen aan te schrijven.

Rectivicatie en excusses lijken mij op z'n plaats !
We wachten in eerste instantie even af of ze een reactie gaan geven en gaan dan mogelijk stappen ondernemen.
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma jun 09, 2008 15:38

Ben benieuwd wat z'n reactie zal zijn :twisted:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Six » ma jun 09, 2008 16:28

Hier is de brief welke vandaag richting het COC is gegaan. Geschreven door Six met behulp van wat vrienden. Als er een reactie komt horen jullie het uiteraard. Zoals Doggie zegt, we wachten even af!
Beste heer Van Dalen,

Onlangs nam ik, als webmaster van de website De Blauwe Baret, notie van uw uitspraken over discriminatie van homo’s binnen de politie. In de artikelen die over dit onderwerp spraken wordt door u een uitspraak gedaan. U weet natuurlijk wat u zelf heeft gezegd dus misschien ten overvloede herhaal ik het toch even:

“Dat blijkt ook uit de postings op een politiesite als www.arrestatieteam.nl waar homo’s belachelijk gemaakt worden en ongegeneerd in denigrerende taal betwijfeld wordt of homo’s wel ‘echte kerels’ zijn’.” (COC Nieuws, 3 juni 2008)

En vervolgens ook nog eens:

Zo stuitte hij onlangs op de site, www.arrestatieteam.nl, waar politieagenten onderling praten over politiezaken en over geweld tegen homo’s. Van Dalen: ,,Bij sommige teksten vraag ik me af of die agenten niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden.’’ (AD Utrecht, 2 juni 2008)

Op het moment dat ik las was ik zeer verbaasd. Ik probeer, samen met een klein maar fanatiek team van vrijwilligers, de website en vooral het forum voor een ieder leuk te houden. Niet alleen voor agenten maar ook voor burgers, of deze nu wit, zwart, geel of oranje zijn. Of het nu mannen, vrouwen, lesbiennes of homo’s zijn, ongeacht welke seksuele voorkeur iemand heeft: een ieder is welkom en kan van harte meedoen.
Gezien het feit dat dit ons streven is stuitte het mij en de eerder genoemde teamleden tegen de borst dat wij, want zo voelt het wanneer men het over Arrestatieteam.nl heeft, werden genoemd in een landelijke krant in een strekking als wat boven is herhaald. Helemaal vervelend is het wanneer er zelfs wordt gesproken van het plegen van strafbare feiten op onze website.

Wanneer er op de website gebruik wordt gemaakt van de zoekmachine en vervolgens de term “homo” wordt gebezigd, dan krijgt men een beeld van wanneer het op de site over homo’s gaat: bijna nooit specifiek. In de topics waar het wel over homo’s gaat valt niets te vinden wat als discriminatie zou kunnen worden betiteld, laat staan als een strafbaar feit. De enige vervelende opmerking met betrekking tot homo’s wordt meteen gecorrigeerd door mij als zijnde moderator. Andere leden stemmen vervolgens in met deze corrigerende opmerking.

Hier hebben we uw eerste valse bewering te pakken: u spreekt over discriminatie en strafbare feiten. Ik daag u uit: laat eens concreet zien wat u bedoeld! Gooi eens geen loze, ongefundeerde beschuldigingen de wereld in! En dan al helemaal niet via een landelijk dagblad!

Voorts: waar heeft u kunnen lezen dat alle uitspraken op onze website worden gedaan door agenten? Waar kunt u zien dat een ieder werkzaam is bij de politie? Misschien werken de meeste leden wel bij de Brandweer, de Scapino of nee, misschien zelfs wel bij het COC. U kunt helemaal niet weten in welke hoedanigheid iemand een uitspraak doet, toch beweerd u in de krant anders. Is dat gewoon vreselijk slecht onderzoekswerk of een leugen om bestwil om empathie en begrip te kweken voor het onderwerp dat u aan de kaak probeert te stellen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor de groep waarvan u de belangen probeert te behartigen zeer triest vindt als dit uw niveau van werken is. Dan zal er weinig goeds gebeuren voor deze groep. Dit goedkope modder gooien is iets waarmee u uw achterban absoluut niet vooruit helpt. Een gemiste kans mijns inziens.

Aangezien u schijnbaar kennis heeft van het Nederlandse Strafrecht gezien het feit dat u verschillende uitspraken kunt kwalificeren als zijnde wettelijk strafbaar gestelde feiten wil ik u wijzen op een tweetal artikelen welke u kennelijk niet zo uit het hoofd kent: artikelen 261 en 262 van het Wetboek van Strafrecht: respectievelijk smaad en laster. Het doen van uitspraken waardoor de goede naam van mensen wordt aangetast, in het bijzonder wanneer deze uitspraken niet waar zijn, is dus een strafbaar feit. Ik wil u dan hierbij ook waarschuwen: houdt u aan de wet net als u van een ander verlangt. Het doen van aangifte is een uiterste, maar wel goed mogelijke, stap.

Bovenstaande in overweging nemend verwacht ik van u een verklaring omtrent uw uitspraken welke u in de landelijke pers durft te doen. Ik verwacht dan ook dat u reageert op de punten welke ik heb aangehaald in deze brief in een schriftelijke reactie.

Het spijt me dat ik deze brief niet persoonlijk kan ondertekenen in verband met mijn functie en de vereiste anonimiteit in verband met de veiligheid. Ik hoop daarvoor op uw begrip.

Met vriendelijke groeten en wachtende op uw reactie, namens de gebruikers en moderators van de website De Blauwe Baret,

Six, webmaster De Blauwe Baret

P.S.: ik wil u nog even laten weten dat ik in mijn baan met veel plezier samenwerk met een team van hetero’s maar ook met lesbiennes en een homo: fantastische agenten!
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor wally-b » ma jun 09, 2008 16:53

Hij is uitdagend. Dus dit vraagt om een reactie. We zullen zien.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor KE3 » ma jun 09, 2008 18:55

Keurig netjes lijkt mij :D
KE3
Surveillant

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma jun 09, 2008 19:10

nu is 't afwachten...
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Kevin_ » ma jun 09, 2008 19:10

Toptstuk!, Het wachten is op een gefundeerde reactie generzijde.

Gr.
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor Scientist » ma jun 09, 2008 19:38

Goede brief. Weinig op aan te merken.
Scientist
Hoofdagent

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten