Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

sollicitatie, medisch verantwoord?

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Shandro » di okt 28, 2008 20:49

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb wat rondgekeken maar kan niet een exact antwoord vinden op mijn vraag.
Ik wil heel graag solliciteren bij de politie. In groep 1 was iedere jongen van gedachte later een politie agent te worden.
Bij mij is dit gevoel nog steeds niet weg.
( Interesse in een niveau 4 opleiding, maakt me niet uit waar, liefst omgeving zeeland, verhuizen is evt. geen probleem, eerder een uitdaging )
Echter heb ik een bril. En een sterkte van ? -3.0 / -3.5 ongeveer.
Ik ben zeker bereid een laserbehandeling te ondergaan ( ben over een maand 18, en geschikt voor een laserbehandeling )
Dat heb ik er zeer zeker voor over.

Echter heb ik nog een probleem, op mijn 14e heb ik een gescheurde meniscus gehad. Ik ben een kijk- operatie ondergaan en ze hebben 90 % van mijn rechter- binnen meniscus verwijdert. Dit heeft tot gevolg dat ik geen 12 uur per dag mijn knie kan belasten.
Ik kan er verder alles mee, alleen zal ik sneller last krijgen dan menig anderen als het gaat om extreme omstandigheden. ( Constant tillen etc. )

Ik ben bereid heel veel te doen dankzij mijn motivatie en doorzettingsvermogen.
Maar is het verstandig om dit vol te houden ?
Of kom ik echt voor de teleurstelling dat ik het dankzij deze knie niet kan redden ?

- Ik weet dat lange berichten niet altijd geliefd zijn, excuses hiervoor -
Shandro
Aspirant

Berichtdoor Nxat » di okt 28, 2008 20:54

Ik denk dat je het gewoon moet wagen. Wanneer je de sporttest haalt dus de baan kunt aflopen en tevens door de medische keuring komt zit het goed. Echter weet ik niet of ze ook medische gegevens opvragen, lijkt me niet. Tijdens de medische keuring kan ik me niet herinneren dat ze naar mijn knie keken.

Gewoon eerlijk over zijn en vooral proberen!
Nxat
Agent

Berichtdoor Oltje01 » di okt 28, 2008 20:55

Wanneer je de sporttest haalt en de medische keuring dan moet het geen probleem zijn.

Dus drie minuutjes vol gaan en dan kijken of je medisch goed gekeurd wordt.

In het werk zelf zal het denk ik geen probleem zijn. Tenzij je misschien biker oid wordt.
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Shandro » di okt 28, 2008 20:58

bedankt voor de reacties,

Ik ga die laserbehandeling gewoon doen, ;)
mijn moeder heeft ooit bij de politie gezeten en zij heeft me verteld dat het onmogelijk is door te komen etc.
Maar ik weet dat ik het kan, zeker wel..

Met enige kleine voorbereiding kom ik de sporttest met gemak door..

Wat denken anderen over het eerste bericht ??
Shandro
Aspirant

Berichtdoor Oltje01 » di okt 28, 2008 20:59

Die laserbehandeling zou ik zowiezo doen, heb ik ook 5 jaar geleden gedaan oa speciaal voor de politie. Daar heb ik echt nog nooit spijt van gehad, super investering geweest.
Oltje01
Surveillant

Berichtdoor Gert-Jan » di okt 28, 2008 21:13

Ik ben ook gelaserd, echt super! Als ik dan nog even een tip mag geven, laser je ogen wanneer je nog student bent, je krijgt dan korting (bij mij was dat bijna 30%) geloof dat dit via de belastingdienst was, maar daar kunnen ze je bij de kliniek wel over adviseren.

Voor wat betreft je knie is het idd proberen!! Wie niet waagt wie niet wint!
Tijdens de opleiding valt het sporten erg mee hoor. Bij ons zijn er een paar die verschillende blessures hebben en die komen er moeiteloos doorheen.

Na je opleiding word het sporten toch minder, geloof iets van 40 uur per jaar ofzo en hierbij word je knie niet voordurend belast.

Succes iig!
Gert-Jan
Aspirant

Berichtdoor Shandro » di okt 28, 2008 22:06

Tja, was ? 14 dat ik een bril kreeg. En sindsdien heb ik een hekel aan dat ding. Tussendoor nog lenzen geprobeerd, met ' mijn type ' ogen kon ik alleen harde lenzen nemen. Goed, 350 euro voor mogen neerleggen volgens mij?, en vervolgens vielen ze zo`n 4/5 x per dag uit. Maar heb het een half jaar volgehouden. Nu weer terug op de bril.

Heb het geld wel voor een laserbehandeling, dus ik ben aan het rondneuzen naar goede klinieken. Iemand nog tips?

- Bedankt voor de reacties, -
Shandro
Aspirant

Berichtdoor 34LN » di okt 28, 2008 22:08

Ik ben een jaar of vijf geleden in Belgie geweest, ik dacht in Leuven. Toen waren de prijsverschillen tussen NL en Belgie groot, tegenwoordig is het in NL een stuk goedkoper geworden. Ik heb ook mijn ogen moeten laseren voor de politie, ik had geloof ik -2,0 of iets dergelijks.
'Waakzaam en Dienstbaar'
34LN
Aspirant

Berichtdoor Gert-Jan » di okt 28, 2008 22:11

Ik heb mijn ogen laten laseren bij Visionclinics. Het fijne ervan was dat er een soort "controle lokatie" in de buurt was. Hier moest ik na de operatie drie a vier keer heen om alles te controleren.. Nazorg vond ik wel prettig. Het is niet niets natuurlijk:)
Gert-Jan
Aspirant

Berichtdoor Mercutio » di okt 28, 2008 22:19

Ik heb mijn ogen ook laten laseren bij vision clinics.
Een keuze waar ik totaal geen spijt van heb, ik had het jaren eerder moeten laten doen.
Vision clinics is ook steeds als zeer goed uit de test gekomen van de consumentenbond.
Het kost wel wat, maar je kan op alles bezuinigen behalve op je ogen.
Alleen jammer dat na 2008 de laserbehandeling niet meer aftrekbaar is van de belasting, ik kreeg ongeveer nog 1000 euro terug destijds.
Mercutio
Agent

Berichtdoor Shandro » wo okt 29, 2008 13:33

hm 2800 euro, best wat.

Heb begrepen dat heel veel mensen ook naar turkije gaan hiervoor,

Het laseren voor 2 ogen kost daar ongeveer net zo veel als hier 1 oog.. + kan je nog weekje vakantie houde voor dezelfde prijs haha,

Nee ik kijk wat rond, en ik ga het gewoon doen

Bedankt In ieder geval, :)!
Shandro
Aspirant

Berichtdoor Sietse » wo okt 29, 2008 22:17

En over die knie, eventueel bellen naar W&S van het korps. Misschien dat je via hun bij de arts kan komen.
Het zou immers zonde zijn de hele keuring te hebben doorlopen en op het laatst daarop afgewezen worden.
Bij mijn medische keuring keken ze namelijk alle gewrichten na en vroegen of ik vroeger ergens last van had gehad. Ik denk dat je er dus goed aan doet alvast een advies te vragen bij een goede arts.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor Wouter » wo okt 29, 2008 22:21

Via het korps kun je dat zeker regelen. Heb ik voor mijn sollicitatieprocedure ook gedaan bij Limburg -Noord. Ben zelf licht slechthorend vanaf mijn geboorten en had dus een adiogram naar zo'n keuringsarts gestuurd die vervolgens de uitslag gaf dat het geen probleem hoefde te zijn.

Zal dus zeker eerst met het korps waar je wilt solliciteren contact opnemen en naar Werving en Selectie vragen. Die helpen je wel verder als jij je verhaal op tafel legt... :wink:

Succes!
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor Gert-Jan » do okt 30, 2008 0:48

Als je je ogen laat laseren, denk er dan wel om dat alleen de LASEK methode is toegestaan. Dit komt omdat bij de LASIK methode een soort "flapje" in het hoornvlies word gesneden, dit hersteld wel maar niet voor 100%, stel dat je tijdens het werk een klap op je oog krijgt dan kan het flapje weer loslaten.

Kijk voor meer informatie even op; http://www.ooglaservergelijking.nl/

Trosradar heeft er ook een uitzending over gemaakt;
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... temUid=792
Gert-Jan
Aspirant

Berichtdoor PatrickTr » do okt 30, 2008 17:22

Jullie hebben het erover dat als je die sporttest van 3.20min haalt het geen probleem is. Maar hoe zit het dan eigenlijk tijdens de opleiding? zijn er geen verplichte examen onderdelen zoals een coopertest of shuttlerun, wat dan alweer een wat zwaardere/langere belasting is voor zijn knie... Of houden ze het op die hindernisbaan sporttest?

Ben benieuwd naar het antwoord.
PatrickTr
Aspirant

Volgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten