Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Veiligheids onderzoek

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor jack jack » di maart 03, 2009 17:09

hey,

ik ben van plan om te gaan solliciteren bij de politie alleen mijn schoonvader is goed bekend bij de politie kan dit mijn sollicitatie in gevaar brengen of kijken ze alleen naar mijn eigen naam en fam?

alvast bedankt!
jack jack
Aspirant

Berichtdoor Wouter » di maart 03, 2009 18:42

Je omgeving wordt ook gecontroleerd zover ik het weet, of het problemen op kan brengen kan ik natuurlijk niet vertellen.
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor Guido » di maart 03, 2009 18:48

Wouter schreef:Je omgeving wordt ook gecontroleerd zover ik het weet, of het problemen op kan brengen kan ik natuurlijk niet vertellen.

Dat kan wel degelijk een "probleem" opleveren bij jouw sollicitatie, met name het thuis- en antecedenten onderzoek.
Dan hangt het er mijns inziens vanaf wat voor band jij met die persoon hebt, danwel wat voor mogelijke invloed hij op jou heeft/kan hebben.
Guido
Agent

Berichtdoor TV87 » di maart 03, 2009 19:19

jack jack schreef:hey,

ik ben van plan om te gaan solliciteren bij de politie alleen mijn schoonvader is goed bekend bij de politie kan dit mijn sollicitatie in gevaar brengen of kijken ze alleen naar mijn eigen naam en fam?

alvast bedankt!

Hoi Jack Jack,

Als je "gewoon" bij de politie wilt werken, dan worden je ouders ook bekeken. Het hangt er ook vanaf wat voor het zaken het zijn natuurlijk. Je kunt je voorstellen dat je niet wordt aangenomen als je ouders in drugs handelen. Op jouw specifieke situatie kunnen we hier geen antwoord geven, maar je kunt ook altijd even contact opnemen met de afdeling werving en selectie van het korps waar je wilt solliciteren. Zij kunnen je de beste informatie geven.

Succes
pl2100
TV87
Aspirant

Berichtdoor Jantjuhh » di maart 03, 2009 20:55

Hoi jack jack,

Het is inderdaad zo dat dit wel een punt van bezwaar kan betekenen.
Wat Guido zegt zal wel het meest belangrijkste zijn denk ik, in welke relatie jij staat tot je schoonvader.
Als ik jouw was zou ik in overleg met je korps van te voren een veiligheidsonderzoek aanvragen.
Zoals je mischien weet is dat het laatste onderdeel van de sellectie en het zou zonde zijn als je daar na alles gehaald te hebben op afvalt.

Succes!
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Wouter » di maart 03, 2009 22:57

Guido schreef:
Wouter schreef:Je omgeving wordt ook gecontroleerd zover ik het weet, of het problemen op kan brengen kan ik natuurlijk niet vertellen.

Dat kan wel degelijk een "probleem" opleveren bij jouw sollicitatie, met name het thuis- en antecedenten onderzoek.

Ik zeg toch niet dat het geen probleem is, ik zeg alleen dat ik het niet kan vertellen (dus niet weet). :wink:
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor Guido » di maart 03, 2009 23:20

Wouter schreef:
Guido schreef:

Ik zeg toch niet dat het geen probleem is, ik zeg alleen dat ik het niet kan vertellen (dus niet weet). :wink:

Ik zeg op mijn beurt ook weer niet dat jij zegt dat het geen probleem is.. Alleen dat het een probleem zou kunnen zijn. :wink:
Guido
Agent

Berichtdoor blauwebaret » di mei 05, 2009 15:37

als jij niet zo betrokken bent met die man, dan is er niet te veel aan de hand, het zal echter ook afhangen van wat hij gedaan heeft, en of jij daardoor mischien chantabel bent. :)
iedereen Dubbelfrissssssss
blauwebaret
Hoofdagent

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten