Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Handschoenen voor aan koppel

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Snake Doc » ma jul 27, 2009 23:40

Trouwens wat ik me even afvraag. Dat zwarte iets wat voor je pepperspary hang/ligt. Waar is dat voor? Ik kan niet opmaken wat het is.
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Guido » di jul 28, 2009 7:41

TSV schreef:Haha, krijg er regelmatig opmerkingen over. Maar goed, ik heb alles bij de hand wat ik nodig acht. :wink:

Herkenbaar hoor, ik hoor het ook nog wel eens.. Praktijk is idd gewoon dat je de spullen aan je koppel regelmatig gebruikt en het gewoon handig is als je ze hebt!
Guido
Agent

Berichtdoor TSV » di jul 28, 2009 16:41

Snake Doc schreef:Trouwens wat ik me even afvraag. Dat zwarte iets wat voor je pepperspary hang/ligt. Waar is dat voor? Ik kan niet opmaken wat het is.

Is mijn Surefire Z2 LED in een Surefire V85a holster.
TSV
Aspirant

Berichtdoor Jantjuhh » wo jul 29, 2009 9:59

Hoi TSV,

Op je pepperspray heb je een deurklem geklikt.
Wij mogen dat niet omdat er in het verleden collega´s geweest zijn die snel gebruik moesten maken van de pepperspray en toen met een deurklem in hun handen stonden..
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor daanvs » wo jul 29, 2009 12:35

Ja dat is mij ook al een aantal maal gezegd, maar ik heb er nooit last van gehad in de praktijk of bij IBT (ik weet dat dat niets zegt). Nu is echter mijn deurklem voor de honderdste keer gejat dus ik hou het toch maar weer bij de mat tussen de deur schuiven of de deurdranger lostrekken... Onbegrijpelijk dat mensen die dingen van een deur af halen terwijl er collegae binnen zijn. Ik mag hopen dat het onwetendheid is...
daanvs
Agent

Berichtdoor TSV » wo jul 29, 2009 14:51

Jantjuhh schreef:Hoi TSV,

Op je pepperspray heb je een deurklem geklikt.
Wij mogen dat niet omdat er in het verleden collega´s geweest zijn die snel gebruik moesten maken van de pepperspray en toen met een deurklem in hun handen stonden..

Klopt, wordt hier ook geroepen. Echter ik heb er nog geen last van gehad.
TSV
Aspirant

Berichtdoor KE3 » za aug 01, 2009 22:52

Ik heb m'n deurklem om de orginele extra patroonhouder heen geklemd. Verlies je hem niet 8)
KE3
Surveillant

Berichtdoor Six » zo aug 02, 2009 9:57

Guido schreef:
TSV schreef:Haha, krijg er regelmatig opmerkingen over. Maar goed, ik heb alles bij de hand wat ik nodig acht. :wink:

Herkenbaar hoor, ik hoor het ook nog wel eens.. Praktijk is idd gewoon dat je de spullen aan je koppel regelmatig gebruikt en het gewoon handig is als je ze hebt!

Herkenbaar... Alleen komen die opmerkingen van dezelfde collega's die continue roepen: Mag ik ff jouw lampje? Heb jij nog plastic handschoentjes? Mag ik ff jouw mes gebruiken? Et cetera. Dan is het in ene zo gek nog niet.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Guido » zo aug 02, 2009 19:27

Six schreef:
Guido schreef:

Herkenbaar... Alleen komen die opmerkingen van dezelfde collega's die continue roepen: Mag ik ff jouw lampje? Heb jij nog plastic handschoentjes? Mag ik ff jouw mes gebruiken? Et cetera. Dan is het in ene zo gek nog niet.

Idd, waar "Rambo" dan ineens goed voor is :lol:
Guido
Agent

Berichtdoor PeterL » zo aug 02, 2009 23:20

KE3 schreef:
Six schreef:
KE3 schreef:Het klinkt gek, maar kijk / informeer eerst even of het toegestaan is om handschoenen aan je koppel te hangen, bij ons op het bureau hebben ze het liever niet
:(
Wat een onzin... Jij hebt toch spullen nodig voor je werk? Moet alles dan in een roze schoudertas worden meegedragen bij jullie? Ik heb wel medelijden met je ...

Tsja, ik ken zelfs verhalen van bureau's waar je alleen op de schoenen van Haix mag lopen, dus de via de VtS verstrekte ballroom pantofels ....
Handschoenen aan het koppel schijnt een te agressieve uitstraling te hebben aldus de districtsleiding :roll:

Er onstaat steeds meer een cultuur waarbij als situatie's 'dreigend' worden, de diender zijn/haar handschoenen aandoet.

Ten eerste is het een stukje schijnveiligheid, we hebben hierboven al gelezen dat ze zeker niet altijd prik/snijwerend zijn. Ten tweede geeft het zeker wel een agressieve uitstraling . Nog voor 'het gevecht' worden er zwarte handschoenen aangetrokken. Mooie combinatie, korte mouwen met handschoenen.

Persoonlijk vind ik deze ontwikkeling niet goed, het werkt escalerend.

Wat betreft handschoenen aan de koppels. Soms heb je handschoenen nodig, voor de minder frisse karweitjes. Wat mij betreft geen probleem, het hogere kader moet dat accepteren.

Die koppels raken zo vol, wat zou het toch lekker zijn om zoals in Engeland vesten te dragen. Geklooi om fatsoenlijk in een voertuig te zitten met je koppel :S Of snel uit het voertuig willen springen en dan nog vast zitten met je holster, ook leuk.
PeterL
Agent

Berichtdoor Sietse » ma aug 03, 2009 10:21

Dat ze vol zitten heb ik geen last van.
Zit naast hetgene wat ik van de baas heb verstrekt niet veel meer aan, ja plastic handschoentjes en zaklamp...
Spullen wat ik verder nodig bij me zou moeten hebben zit in mijn tas welke ik altijd bij me heb in de auto.
Wij doen bij ons haast niet aan voetsurveillance ivm grootte van het gebied, dus heb gewoon een tas bij me met allemaal extra spul erin.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor daanvs » ma aug 03, 2009 15:08

PeterL schreef: Nog voor 'het gevecht' worden er zwarte handschoenen aangetrokken. Mooie combinatie, korte mouwen met handschoenen.

Persoonlijk vind ik deze ontwikkeling niet goed, het werkt escalerend.

Dat het escalerend werkt is misschien wel zo, maar die handschoenen gaan vaak niet voor niets aan. Ik weet niet hoe vaak je al in zo'n straatgevecht verzijld geraakt bent maar als het op knokken aankomt hebben je handen heel wat te verduren. Je handen beschadigen, de verdachte heeft misschien een bloedneus 1+1=2... staat gelijk aan prikincident.

Ik geloof best wel dat er collegae zijn die te pas en te onpas al die handschoenen aantrekken en misschien op die manier wel iets uitlokken maar misschien ook juist wel door een stukje intimidatie een situatie kunnen ontladen. Zitten twee kanten aan denk ik.

Ik trek ze persoonlijk wel gewoon aan als ik denk dat het uit gaat lopen op een vechtpartij. Als je wacht tot het begint ben je te laat.
daanvs
Agent

Berichtdoor -LN- » ma aug 03, 2009 15:32

Blijft een dilemma voor mij die handschoenen. Niets pakt, knijpt, boeit, etc. beter dan de blote handen is mijn ervaring. En aan een schaafwond aan je hand gaat niemand dood.
Bloed van verdachten en derden is natuurlijk anders en een serieuze overweging om ze te dragen. Lastig dus. Ow ja, ik zei ook dilemma :wink:
-LN-
Commissaris

Berichtdoor KE3 » do feb 04, 2010 1:04

Zonder reclame bedoelingen:

http://www.firstcarecompany.nl/handschoenen.html

Iemand ervaringen met de ''bestseller'' van 39.50,- ?
Zien er zo niet verkeerd uit en het tientje verschil in die met de (inmiddels door vele gebruikte) Hatch Streetguard is ook niet echt de moeite ....
KE3
Surveillant

Berichtdoor -LN- » do feb 04, 2010 1:18

Heb sinds een paar dagen deze in huis --> klik (uiteraard als de ergste kou alweer voorbij is...)

Zijn echt goed.
Warm, met één greep vast te trekken/los te maken, erg goede grip, dunner bij de wijsvinger ivm bediening trekker, leer op de bovenkant waardoor ze niet op skihandschoenen gaan lijken (IMHO) Die manchet stop ik dan in de mouw van de jas. En had ik al gezegd dat ze warm zijn?

Nee heb geen aandelen Blackhawk, maar ben gewoon eens tevreden over iets. :wink:
Heb ze zelf via TBM, maar zijn vast ook elders te krijgen.
-LN-
Commissaris

VorigeVolgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten