Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Agente berooft zichzelf op straat van het leven

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor JanZwolle » vr sep 04, 2009 22:55

Agente berooft zichzelf op straat van het leven

Bron: De Stentor; http://www.destentor.nl/regio/hardenberg/5470006/Agente-berooft-zichzelf-op-straat-van-het-leven.ece

DEDEMSVAART - Een 35-jarige politieagente heeft zichzelf in Dedemsvaart van het leven beroofd. Zij deed dit vanochtend met haar dienstpistool op een parkeerplaats aan de Rollepaal.

Het slachtoffer komt uit Dedemsvaart en werkt bij de Politie IJsselland. De agente was op het moment van het incident niet in functie, maar had wel haar dienstwapen bij zich. Meerdere mensen waren getuige van het schietincident. Zij zijn door hulpverleners opgevangen en begeleid.

Het is niet duidelijk waarom de agente op de parkeerplaats was. Er is een onderzoek ingesteld naar de toedracht en aanleiding van het incident.

Allereerst wil ik haar nabestaanden en collegae condoleren... dit is gewoon vreselijk voor alle betrokkenen...

Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor S. » za sep 05, 2009 0:42

Gedachten hier gaan uit na de nabestaanden en collegae. Hoop dat de getuigen er snel weer redelijk bovenop zijn.

S.
S.
Agent

Berichtdoor Chef » za sep 05, 2009 11:48

Triest. Zo jong en dan een dergelijk dramatische beslissing nemen.

Heel veel sterkte aan nabstaande, collgae, en getuigen.
Dergelijke beelden zullen je de rest van je leven bijblijven.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Jantjuhh » za sep 05, 2009 11:53

Heel triest bericht.
Sterkte aan alle nabije collega´s en andere betrokkenen..
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Gast » za sep 05, 2009 11:55

Sterkte voor de nabestaanden, (directe) collega's, vrienden, kennissen, etc.

Gewoonweg vreselijk!! Geen woorden voor. Waarschijnlijk een vraag waar geen antwoord op gegeven mag, kan of wil worden, maar waren er signalen voor vernoemde daad??

Sorry dat ik dit erbij zet, maar vrees alweer voor de komende discussie over het op de man hebben v/e dienstwapen. Hoe het kan dat iemand niet in functie deze bij zich draagt, etc.
Nogmaals, sorry voor deze opmerking omdat het voorval al vreselijk genoeg is, maar we zitten toch in het 'glazen huis' met z'n allen (collega's). En moet zeggen dat wij niet echt goed in het nieuws zijn gekomen de laatste tijd. Dat ergert mij. Mensen weten absoluut niet wat er speelt! De media dikt sensatie verhalen graag aan, mede in het voordeel van de niet welwillende burger. Ik hoop op beterschap!! Wellicht dat deze collega ook teveel op haar bordje heeft gekregen.
Gast
Agent

Berichtdoor daanvs » za sep 05, 2009 14:30

Iemand die geen uitweg meer ziet, geen oplissingen meer kan bedenken voor de problemen die zijn of haar leven ondraagbaar maken, ik vind het nog altijd verschrikkelijk om te zien of over te horen. Ik hoop dat deze collega de rust heeft gevonden die ze zocht en mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden en collegae aldaar.

Vooral in ons werk, waarin je vaak de donkere zijde van de samenleving ziet, altijd bezig bent met andermans problemen aan te horen en trachten deze op te lossen, kan het lastig zijn je eigen problemen daar nog bij te dragen.

Of het dienstwapen mee naar huis gaat of niet is afhankelijk van het korpsbeleid. In het korps waar ik zelf werkzaam ben is het enkel toegestaan met toestemming van je chef, echter is er (in ieder geval hier) geen controle op naleving hiervan. Doch als ik kijk naar het aantal incidenten met dienstwapens bij agenten in vrije tijd dan lijkt het systeem wel aardig te werken en zie ik dit meer als een (van de) welbekende uitzondering(en) op de regel. Een heel erg trieste uitzondering wel :(
daanvs
Agent

Berichtdoor The Tiger » do sep 10, 2009 19:49

Trieste gebeurtenis inderdaad...

Hoop dat getuigen en vooral nabestaanden de kracht vinden om verder te gaan.
The Tiger
Aspirant

Berichtdoor Zorbacop » wo okt 07, 2009 15:49

Heb onlangs het verhaal hierachter mogen vernemen.
Kan alleen maar dit zeggen.
"Dit gun je niemand".
Heel veel sterkte gewenst aan de nabestaanden en getuigen.
Crime is a disease
I'm the cure

Afbeelding
When everything seems to be coming your way... you may be in the wrong lane!
Zorbacop
Aspirant

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten