Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Ter Horst wil spierballen zien.

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor wally-b » vr jan 29, 2010 11:07

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... html?p=1,1

Wat moet je met dit soort berichtgeving?

Zo een onzin. Krijgen we allemaal anabolen steroïden kuurtje van de Min van BiZa. Of krijgen we strakkere blousejes?

Hoe wil je zoiets voor elkaar gaan krijgen. Als het goed is pakken we toch al door? Ok ben wel van mening dat sommige mensen eerder aangehouden mogen worden of sneller een prent voor belediging etc. Maar ik denk dat het probleem niet bij ons ligt maar bij de soms zo scheve vervolging en bestraffing.

Verder kun je niet echt veel met dit soort onzin. Ok, en het is de Telegraaf en ik weet wie het zegt. :cry:
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Grizzie » za jan 30, 2010 1:57

jaaaa maar natuurlijk ook geen kleding die functioneel is....

En niet te hard aanpakken natuurlijk.... want dat is ook niet goed...
Things are not always what they appear to be
Grizzie
Aspirant

Berichtdoor PeterL » za jan 30, 2010 14:53

Guusje Ter Horst, I rest my case...

Ik denk dat de politie al lang van het principe is gestapt van 'de politie is je beste vriend'

http://www.dumpert.nl/mediabase/9147/35e84463/de_politie_is_je_beste_kameraad.html

Onze excellentie weet heus wel waar ze over praat. Ze laat zich niet voor niets altijd zo goed inlichten door de mensen op de werkvloer.

Ik denk niet dat je zomaar kan zeggen, zo, vanaf nu hebben we meer gezag. Dat moet groeien en bloeien. Nederland is altijd het land geweest waar alles kan en mag. Kijk op de meeste middelbare scholen. Daar worden docenten ge-jij't en bij de voornaam genoemd.

Als je wilt dat er meer gezag is door de overheid (politie ed.) dan moet je daarvoor inverteren in de jeugd (project Rouvoet). Ik denk niet dat de politie meer gezag krijgt door zich te gaan gedragen als de Guardiacivil.

Wat een belangrijke factor in het geheel is, is natuurlijk de rechterlijke macht. Als de politie boefjes aanlevert, welke vervolgens voorwaardelijke straffen ed. krijgen... waarom dan nog boefjes vangen?

De kleding van de Nederlandse politie is natuurlijk niet 'stoer' en nee, de hoofdprijs van praktisch verdient het ook niet. Maar eigelijk ben ik het eeuwig durende ge!@#$% erover nu wel zat. Ga gewoon lekker boeven vangen, daarvoor zitten we toch bij de politie?
PeterL
Agent

Berichtdoor SideWolf » zo jan 31, 2010 19:36

Dat Ter Horst spierballen wil zien kan ik me enigzins voorstellen. Het blijft immers een vrouw. Dat terzijde, ook ik ben namelijk van mening dat er genoeg "doorgepakt" wordt. Overuren te over, vrijwillige inzetten op doordeweekse nachten en ga zo maar even door. Aan de inzet ligt het niet.

Absoluut kan Project Rouvoet bijdragen, het probleem is namelijk groter dan "slechts" iets dat bij de Politie ligt. Wel ben ik hierbij van mening dat er makkelijker kan worden omgegaan met de grote bek op straat. Waarom niet gewoon een grote bek terug? Omdat we dan een klacht krijgen? Misschien moet dat maar wat moeilijker worden, het indienen van een klacht.

Offtopic: De eeuwigdurende discussie vwb het uniform mag van mij nog wel even doorgaan. Zeker als dat in kan gaan houden dat we een uniform krijgen dat beter bij de specifieke onderdelen past. (En nee, dat hoeft dan niet rood te zijn..) Men is onder andere bezig met het ontwikkelen van een worker. Weet niet of meer mensen het prototype hebben gezien.. :roll: Mocht het goedkomen, dan denk ik dat een aangepast uniform een bijdrage kan doen aan het gezag uitstralen op straat, zonder hierbij para-militair (?) te worden.

Al met al, het ligt meer dan alleen aan spierballen, doorpakken en het uniform. Die zijn er, de laatste misschien niet naar ieders tevredenheid.
Volgens mij doen we het best goed met z'n allen. Alleen duurt het even voordat we de goede naam terug hebben. Zodra we een goed systeem hebben ontwikkeld, geen rokende servers meer hebben, het blauw weer is waar ze hoort.. Dan!! :D En tot die tijd ben ik trots deel uit te maken van de club. En daarbij trots op het merendeel van de collega's.

Goede dienst.
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant

Berichtdoor soul1 » ma feb 01, 2010 15:47

krijg een beetje het gevoel dat Guusje voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. De politie mag niets kosten, maar we moeten ons wel laten gelden in deze maatschappij...wat wil ze nou??

Ik het er mee eens met de vorige reacties dat er over het algemeen wel doorgepakt wordt door de collega's. Maar door (onder)bezetting zijn er situaties op straat waar gewoon niet doorgepakt KAN worden. Als ik met mijn collega naar een vechtpartij moet en we staan daar met zn 2en tussen 40 vechtersbazen en versterking is er niet....daar staan we dan met onze doorpak ideeen. Dat ziet de burger als niet doorpakken.

Heb ik het nog niets eens over ons pacifistische :oops: uniform.
Met de vriendelijke groeten.
soul1
Surveillant

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten