Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Rood Groen kleurenblind

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor WouterNL » do feb 04, 2010 15:33

Hallo beste mensen,

Ik zit met een probleem. Na een aantal telefoontjes met het team Werving Politie heb ik nog geen duidelijkheid verkregen omtrent mijn Rood Groen kleurenblindheid. Nu is het zo, en dat lijkt mij meer dan logisch, dat een agent niet kleurenblind mag zijn. Zeker voor het AT lijkt mij dit heel logisch. Aan de andere kant heb ik wel een andere ervaring met mijn kleurenblindheid.

Toen ik 24 was heb ik mijzelf aangemeld voor de KCT, bij mijn fysieke keuring d.m.v de Ishihara-test werd mijn "afwijking" geconstateerd. Echter moest ik een 2e test uitvoeren waar ik de naam even niet van weet. Hierbij moet je kleuren op volgorde plaatsen van licht naar donker. Deze test heb ik zonder problemen voltooid. Ook kan ik alle kleuren onderscheiden. Het feit dat ik niet werd afgekeurd bij de KCT lijkt mij wel wat te zeggen, maar goed zeker weten doe ik het niet.

Nu heb ik geprobeerd iemand te bereiken die mij wat meer informatie kan geven, zonder dat ik het hele traject in moet en aan het einde van de rit te horen krijg dat ik ben afgekeurd.

Kan iemand mij wat meer vertellen ?

Vriendelijke groet,

Wouter
WouterNL
Aspirant

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten