Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Sharia in Den Haagse wijk ' ingevoerd'

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Astrid » za mei 18, 2013 16:06

de kranten staan er bol van:
DEN HAAG - In de Tweede Kamer is verontrust gereageerd op een reportage in Trouw uit de Schilderswijk in Den Haag. Strenggelovige moslims proberen in een deel van de buurt aan anderen hun regels op te leggen. De Pvda vindt dat de overheid onmiddellijk moet ingrijpen. „Toepassing van shariawetgeving kan niet en mag niet in Nederland”, zei PvdA-Tweede Kamerlid Keklik Yücel zaterdag.

Oh ik zie dat ik (nog) geen URL/linkjes kan posten :roll: staat in ieder geval in de Telegraaf dit artikel heb alleen even de eerste alinea gepost maar neem aan dat jullie ondertussen wel weten waar het over gaat.

:( de politie wordt weggestuurd onder het mom "we regelen hier de zaken zelf wel" Toch van de zotte.
Wat vinden jullie, hier zal toch ME in moeten worden gezet? Hele wijk afzetten zou ik zeggen.
Vind het echt de enge kant op gaan in Nederland. Op hyves ben ik wel eens (met de dood) bedreigd omdat ik ergens reageerde dat Wilders een goed punt had, wat notabene om de zorg ging en ouderen maar zelfs dat was aanleiding om mij even flink te bedreigen, niet dat ik me er ook maar iets van aantrek hoor. Maar goed dat terzijde vind ik dit enge ontwikkeling en hoop ik dat ze flink wat politie/ME er op af sturen om het de kiem in te smoren.
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor -LN- » zo mei 19, 2013 12:27

Ik ga er niet teveel woorden aan vuil maken, behalve dat ik de bijna onweerstaanbare neiging voel om met een sappig broodje beenham en een half literblik pils daar te gaan paraderen. Kom het me vooral afnemen zou ik zeggen..
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Astrid » zo mei 19, 2013 13:17

haha ik ga met je mee, ben wel een vegetarier dus ik ga voor dat blikje bier, Heinkeken ;) en doe wel een topje aan..

Ik kan me er best over opwinden, op het werk lachen ze me wel eens uit als ik me dan weer druk maak om dergelijke zaken maar ja ik kan niet de andere kant op kijken en heb best een duidelijke mening ja. En het irriteert me al jaren dat Geert Wilders niet normaal de straat op kan omdat die man dag en nacht bedreigd wordt om zijn mening en dat half Nederland dan zegt " ja moet ie maar niet die mensen beledigen".

Maar goed ik las al weer dat de gemeente Den Haag geconcludeert heeft dat het wel mee valt en ze geen actie gaan ondernemen, triest maar ik zal wel weer tot tien tellen en hopen dat dergelijke taferelen niet in mijn woonplaats gaan afspelen want ik hou mijn mond niet.

Fijne Pinksteren..
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor thebeholder » zo mei 19, 2013 13:49

Astrid schreef:Maar goed ik las al weer dat de gemeente Den Haag geconcludeert heeft dat het wel mee valt en ze geen actie gaan ondernemen, triest maar ik zal wel weer tot tien tellen en hopen dat dergelijke taferelen niet in mijn woonplaats gaan afspelen want ik hou mijn mond niet.

De gemeentes in Nederland zijn gewoon bang voor bepaalde groepen. Dit gebeurd ook met kampers die dan de gemeente bedreigen als zij (bijvoorbeeld) sancties op willen leggen, omdat de kampers bijvoorbeeld op gemeentegrond staan.

Ik ben van mening dat we in Nederland een goed, maar slap rechtsysteem hebben. De gemeente/politie moeten meer bevoegdheden krijgen, en sneller beslissingen mogen nemen indien er zich een probleem voordoet. Maar dan gaat persoon A in bezwaar, en persoon B is het er ook weer niet mee eens en dan ben je 1 jaar verder en is er nog niets opgelost. En het kost ook bakken met geld die tijd die verloren gaat.

Maar als mensen op (in mijn ogen) slappe partijen blijven stemmen zal er ook niet zo snel iets veranderen...
thebeholder
Agent

Berichtdoor Astrid » zo mei 19, 2013 13:58

Mee eens!

Van mij mag de politie ook meer bevoegdheden krijgen hoor.
Ik vind dat de politie ook best veel accepteert (bedoel ik niet onaardig), in andere landen wordt je sneller opgepakt voor beledigen van een agent bijvoorbeeld. En van de goedheid van de Nederlandse politie wordt ook weer misbruik gemaakt.
Het is toch absurd dat die gasten in de schilderswijk tegen de politie kunnen zeggen "ga hier weg wij zijn hier de baas" Moet je in Singapore flikken wordt je gelijk in de bak gegooid. Goed daar zijn ze te streng maar dat dwingt wel respect af. In NL staat de politie waarschijnlijk hier machteloos in. Precies wat je aangeeft.

Zal mij benieuwen hoe dit verder gaat maar baart me wel zorgen hoe het in Nederland gaat.
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor JanZwolle » zo mei 19, 2013 14:11

Astrid schreef:Moet je in Singapore flikken wordt je gelijk in de bak gegooid. Goed daar zijn ze te streng maar dat dwingt wel respect af.

Respect en angst zijn totaal verschillende zaken Astrid... Respect kun je ook niet afdwingen; dat VERDIEN je...

Wat die Schilderswijk betreft, denk ik dat het wel meevalt; ik twijfel er niet aan, wanneer daar echt zaken plaatsvinden die niet kunnen in Nederland, er opgetreden wordt! We moeten ons niet te snel op laten jutten!

Greetzzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Inspecteur Vlijmscherp » zo mei 19, 2013 16:46

Weet wat je zegt, zeg niet wat je weet
Inspecteur Vlijmscherp
Hoofdagent

Berichtdoor Astrid » zo mei 19, 2013 20:31

Oke bedankt voor de update, ik hoop maar dat het onder controle blijft want kan er niks aan doen maar blijf sceptisch...
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor JanZwolle » zo mei 19, 2013 23:33

Waarom ben/blijf je sceptisch Astrid?

Greetzzz Jan
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma mei 20, 2013 1:16

Nu heet ik niet Astrid, maargoed..
Ook ik ben sceptisch. Hier een paar punten:

- Ik geloof best dat de politie er grip op heeft. (wordt in het oorspronkelijke artikel ook al zijdelings aangehaald)
- Dit doet niets af aan het benoemde probleem. Dat is nl. een maatschappelijk probleem en hoeft zich niet per definitie in het strafrecht te begeven.

- Trouw is geen krant krant die bekend staat om stemmingmakerij.
- De krant geeft aan met tientallen personen te hebben gesproken (ook professionals)
- En nu, op de dag dat de verontwaardiging over dit alles losbreekt, gaan een paar politici de straat op (camera zal niet hebben ontbroken) en kunnen uiteraard niemand vinden die het verhaal van trouw bevestigt. Verrassend..

- Er zijn mensen/bevolkingsgroepen die bij iedere uitgestoken vinger de hele hand pakken. Die bij ook maar iets teveel ruimte, of te weinig tegengas, zich op dusdanige wijze manifesteren dat de persoonlijke vrijheid van anderen hierdoor in het gedrang komt. Dit geld zeker niet alleen voor de hier benoemde groep, maar dit is niet het eerste voorbeeld op dat gebied de laatste jaren.
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Astrid » ma mei 20, 2013 2:02

Precies LN, eens. Scheelt mij weer een beetje typewerk ;) op dit erg late uur maar kon weer eens niet slapen.
Maar ik had dus soortgelijke punten willen aanhalen waardoor ik sceptisch ben en blijf en ook met het oog op eerdere incidenten wat zich in NL afspeelt.
Vaak kleine incidenten. Maar wel ontwikkelingen die mij veel zorgen baren.

En het dreigingsniveau in NL voor terrorisme is verhoogd van 'beperkt' naar 'substantieel': de op een na hoogste alarmfase.

Ik ben zeker geen type wat aan stemmingsmakerij doet of wat gevoelig is voor stemmingmakerij maar we moeten ook niet de andere kant op kijken.

Nou ik begin nu scheel te zien en stop :shock: op zich is dit een interessante discussie denk ik.

grtz Astrid
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor JanZwolle » ma mei 20, 2013 16:39

@LN: Als de politie er grip op heeft, wat blijft er dan van het "probleem" over? De Schilderswijk is dus GEEN Sharia enclave waar het bevoegd gezag niks meer te vertellen heeft...

En wat zou "het probleem" dan moeten zijn; Islamisering? Tot nu toe valt het in Nederland erg mee met Moslimterreur... Ik denk dat we ons niet gek moeten laten maken door media en propaganda!

De media doen per definitie aan stemmingmakerij, die schrijven vanuit een bepaalde invalshoek (Angle) en zijn dus opiniërend...

Juist politiemensen worden getraind in zuiver observeren (Wat, Wie, Waar?) zonder zaken in te vullen (kijken door eigen gekleurde bril).

Ook hier in Nederland zijn er plaatsen waar men er plaatselijk normen en waarden op nahoudt, die elders in het land niet gepraktiseerd worden. Denk hierbij aan Staphorst (zondag op de rijbaan lopen) of Urk; ik kan me nog herinneren dat je daar op zondag beter niet kon gaan fietsen...

Een reëele dreiging moet men natuurlijk serieus nemen, maar laten we alstublieft niet meegaan in een angstcultuur... die op onderbuikgevoelens is gebaseerd, en niet op feiten.

Greetzzz, Jan
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma mei 20, 2013 16:52

Het is geen angst Jan. Maar wij gaan het niet eens worden.
Dat bedoel ik niet vervelend, maar het wordt anders te politiek hier.
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » ma mei 20, 2013 19:56

Wij werken in de schaduw van de maatschappij. Sommige bevolkingsgroepen leven daar wat prominenter dan anderen.
Zeg ik het zo netjes?
Mij maakt het niet uit, ik haat iedereen evenveel :)
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Astrid » ma mei 20, 2013 20:33

Mij maakt het niet uit, ik haat iedereen evenveel

Aahh volgens mij kan jij wel een knuffel gebruiken :D
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Volgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten