Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Vragen over correct en niet correct op straat

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Stone » zo jun 16, 2013 23:47

Ik verdiep mij de laatste tijd in de vrijheid dat wij niet meer in ons land hebben, politiegeweld terecht en on terecht..

Het lijkt er op dat 2013 het begin is van een behoorlijke opstand. Politie lijkt wel een deel uit te maken van een SF fictiefilm, waarvan politie medewerkers geen mensen meer zijn maar meer veranderen in hartloze monsters die bijvoorbeeld tijdens demonstraties met hun stok elke voorbijganger slaat. Bulgarije, Spanje, Turkije, Brazilië.. Wij mensen zijn het zat... ik ben geen strijder.. ik ben goed opgeleid en denk er over naar om tijdens de toekomstige opstand vooraan te gaan staan.. vandaar mijn vragen.

Youtube staat vol met video's. Agenten hoeven hun collega's niet in bescherming te nemen... het is heel duidelijk dat het langzamerhand veranderd in een wereld waar geen ruimte is voor arme mensen; waar kinderen niet meer veilig op straat spelen; en waar blauw op straat mannen in zwarte kleding worden die zich niet legitimeren, maskers dragen en alleen maar mensen naar huis sturen door ze in elkaar te slaan. Ik hoop dat de politie eens een keer aan de andere kant staan en denken 'Het is inderdaad genoeg geweest' . De mensen die mijn verhaal lezen en niet veel op internet zoeken naar video's en verhalen die denken dat ik gek ben. De mensen die veel op internet lezen, verhalen horen en zich verenigen weten precies waar ik het over heb.

Nu de vragen :D

# Je mag filmen op straat. Kijk maar naar wegmisbruikers waar de cameraman met de politie mee gaat.. waarom probeert de politie nog steeds de mensen met een camera aan te vallen? Het gaat soms heel hard waarbij de politie iets kapot maakt of na een arrestatie de beelden wist!

# Je mag demonstreren. Waarom gebruikt de politie geweld als je (ongehinderd) op straat staan. De politie lijkt soms wel op terroristen en martelaars. Oude Duitsers die de joden opjagen. Zo ontstaan oorlogen. Politie met wapens tegen burgers in een korte broek en t-shirt. Politie neemt recht in eigen hand... burgers krijgen geen rechten en moeten dus ons 'leven' beschermen.

# Wanneer MOET je een ID kaart laten zien. Volgens de wet die ik heb gelezen hoef je geen ID kaart te laten zien als er geen reden voor is. Ja politie doet zijn best om hier creatief mee te werk te gaan. Gelukkig gaan wij als slachtoffers verenigen om net zo creatief te worden als de politie.

# Vraag aan alle blauwe politie die alleen met geweld mensen probeert te verdrijven. ...nu denk je vast ''Wij geven eerst een waarschuwing'. Dat is niet correct.. Wij zeggen ook zo vaak blijf van me af. Denk je nooit aan je vrouw en kinderen. Wat voor toekomst je kind krijgt. Je wenst toch ook iedereen vrede toe... Je wil toch ook privacy... zal jij je veilig voelen als we weten wie je bent? Als je kinderen worden bedreigd. Die privacy willen 'wij' wel en daarom strijd de meeste onder ons. Wij weten jullie geheimen. Ook van mensen die intern werken krijgen wij informatie.

# waar kan ik beschermingshelmen krijgen? een schild, beenbeschermers, kogelvrij vest... Dat heb ik namelijk nodig voor toekomstige demonstraties. Ik wil niet door een van jullie worden geslagen.

Opmerking. Verdiep je in de rechten van de mens... dan kan je namelijk een keuze maken om de rechten te schenden of te respecteren. Wij doen de politie niets.. doe de burger ook niets..

Opmerking over de opmerking. Natuurlijk zitten er ook gekken tussen maar dan is het de politie die dat onderscheid moet kunnen maken. Wees geen robot, gebruik je verstand en je hart. Mocht je tegenover een demonstrant staan, respecteer ons alsof wij je zoon/dochter zijn. Wij zijn kinderen, ouders, grootouders, advocaten, doktoren, docenten, daklozen... belastingbetalers dus wij moeten worden beschermt. Wij houden het land sterk.

Wij kunnen best eens een kopje koffie drinken... Maar machtsmisbruik is een gevaar voor jezelf. Denk aan je kinderen... Wij hebben ook kinderen.
Stone
Aspirant

Berichtdoor JanZwolle » ma jun 17, 2013 1:29

WOW!

Wat een binnenkomer als eerste posting! :?

Maar goed, je post een heel verhaal over wat er in jouw optiek allemaal gebeurd en hoe het volgens jou allemaal zou moeten...

Laten we dan maar bij het begin beginnen; net als in het normale maatschappelijk verkeer is het ook hier normaal dat je je eerst even voorstelt... Hoe verwacht je eigenlijk hier benaderd te worden wanneer je zelf de meest elementaire fatsoensregels aan je laars lapt?

Tevens zijn je antwoorden op vragen als "wie ben je?", "Hoe kom je op dit forum terecht?", "wat is je leeftijd?" ook van belang hoe er op je vragen gereageerd wordt...

Verder stel je in je 2de posting dat je tegen politie en overheid bent, hier spreekt een flinke portie vooringenomenheid uit... En breng je jouw visie op de feiten als objectieve werkelijkheid... Niet echt een basis voor een zinvolle inhoudelijke discussie!

En om een eventuele diskwalificatie van jouw kant voor te zijn; NEE ik ben geen agent! (Hoor je het eens van een ander) Wel loop ik al ff mee op dit forum en meen te weten hoe men hier met elkaar om wil gaan!

Ik zou zeggen; probeer het nog een keer... :wink:

Greetzzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Chef » ma jun 17, 2013 8:10

JanZwolle, niets meer aan toe te voegen.

Stone, zoals men ergens zegt waar je ongetwijfeld ook een hekel of oordeel over hebt.."niet goed, opnieuw"..
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Groene kikker » ma jun 17, 2013 11:03

# Je mag filmen op straat. Kijk maar naar wegmisbruikers waar de cameraman met de politie mee gaat.. waarom probeert de politie nog steeds de mensen met een camera aan te vallen? Het gaat soms heel hard waarbij de politie iets kapot maakt of na een arrestatie de beelden wist!

Simpel: omdat het de politieagent schade op kan leveren voor de rest van zijn loopbaan. Daar wordt nooit over nagedacht. Film maar dat is leuk. Knip het heftige stukje er uit en zet dat op facebook, dumpert, of geenstijl. Simpeler dan dat kan niet. Ooit gehoord van hoor en wederhoor? Maar goed hoelang hou je je al bezig met deze onzin? Niet heel lang gezien je eerste vraag.

# Je mag demonstreren. Waarom gebruikt de politie geweld als je (ongehinderd) op straat staan. De politie lijkt soms wel op terroristen en martelaars. Oude Duitsers die de joden opjagen. Zo ontstaan oorlogen. Politie met wapens tegen burgers in een korte broek en t-shirt. Politie neemt recht in eigen hand... burgers krijgen geen rechten en moeten dus ons 'leven' beschermen.

Simpel: Je mag demonstreren maar geen wanordelijke verstoringen veroorzaken. Daarbij moet je luisteren naar het door de politie gegeven bevel. Daar gaat het vaak fout aan de burger kant. Gezien de normen en waarden van de demonstrant van tegenwoordig zo laag zijn, lees ik stel me ook niet voor op een forum waar ik nieuw ben, ze luisteren niet. Daarbij klaag of vraag niet tegen ons het is altijd een besluit van de burgemeester. Maar goed hoelang ben je al met dit onderzoek bezig?

# Wanneer MOET je een ID kaart laten zien. Volgens de wet die ik heb gelezen hoef je geen ID kaart te laten zien als er geen reden voor is. Ja politie doet zijn best om hier creatief mee te werk te gaan. Gelukkig gaan wij als slachtoffers verenigen om net zo creatief te worden als de politie.

Simpel: Er moet inderdaad een reden zijn om iemand naar zijn ID vragen. De politieagent moet daar gegronden reden voor hebben. Die hebben we ook maar dat gaat jou op dat moment niks aan. Dat heeft met verder denken dan één seconden te maken. Ik begrijp dat het heel lastig is maar het is echt zo. Sorry.

# Vraag aan alle blauwe politie die alleen met geweld mensen probeert te verdrijven. ...nu denk je vast ''Wij geven eerst een waarschuwing'. Dat is niet correct.. Wij zeggen ook zo vaak blijf van me af. Denk je nooit aan je vrouw en kinderen. Wat voor toekomst je kind krijgt. Je wenst toch ook iedereen vrede toe... Je wil toch ook privacy... zal jij je veilig voelen als we weten wie je bent? Als je kinderen worden bedreigd. Die privacy willen 'wij' wel en daarom strijd de meeste onder ons. Wij weten jullie geheimen. Ook van mensen die intern werken krijgen wij informatie.

WAT WIL JE HIER MEE ZEGGEN OF VRAGEN?

# waar kan ik beschermingshelmen krijgen? een schild, beenbeschermers, kogelvrij vest... Dat heb ik namelijk nodig voor toekomstige demonstraties. Ik wil niet door een van jullie worden geslagen.

ALS JE MAAR BANG BENT!!! je wordt niet geslagen als je maar doet en luistert als er iets gezegd wordt.

Opmerking. Verdiep je in de rechten van de mens... dan kan je namelijk een keuze maken om de rechten te schenden of te respecteren. Wij doen de politie niets.. doe de burger ook niets..

Opmerking over de opmerking. Natuurlijk zitten er ook gekken tussen maar dan is het de politie die dat onderscheid moet kunnen maken. Wees geen robot, gebruik je verstand en je hart. Mocht je tegenover een demonstrant staan, respecteer ons alsof wij je zoon/dochter zijn. Wij zijn kinderen, ouders, grootouders, advocaten, doktoren, docenten, daklozen... belastingbetalers dus wij moeten worden beschermt. Wij houden het land sterk.

Wij kunnen best eens een kopje koffie drinken... Maar machtsmisbruik is een gevaar voor jezelf. Denk aan je kinderen... Wij hebben ook kinderen.

KOFFIE??? Ben je niet goed. Ga jij nog maar terug naar de kleuterklas om opnieuw te beginnen.

Groetjes
Verbaas je niet, verwonder je slechts!
Groene kikker
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma jun 17, 2013 12:57

Ik ga hier niet eens op in...

En daarmee heb ik al meer woorden vuil gemaakt dan ik aanvankelijk wilde...
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor niels187 » vr jul 19, 2013 11:28

Ik ruik een kraker
Hero's dont die, they just reload
niels187
Agent

Berichtdoor -LN- » vr jul 19, 2013 13:42

Die ruik je altijd..
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr jul 19, 2013 20:02

Om het even wat voor een anarchist...
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Astrid » za jul 20, 2013 11:15

Ik verdiep mij de laatste tijd in de vrijheid dat wij niet meer in ons land hebben, politiegeweld terecht en on terecht..

Dat de vrijheid verdwijnt in ons landje ben ik met je eens maar dat heeft niks te maken met de politie hoor, maar ja dat is weer een andere discussie die ik maar even niet aan zal gaan.
Ik zeg altijd maar wie goed doet die goed ontmoet.
Ik heb nooit problemen met de politie integendeel kan prima met ze door een deur (en dat hoort nu ook bij mijn werk) maar toen ik nog niet werkte waar ik werkte en er iets was waarbij ik de politie nodig had waren zij er voor me. Waarbij ik wel eens ben 'aangevallen' (niet letterlijk maar wel verbaal) omdat ik met de politie in gesprek raakte omdat ik een pand niet kon vinden waar ik een afspraak had. Die mensen van dat uitzendbureau (vage bedoeling, zaten er net, geen belettering etc etc. bestaat ook niet meer) waar ik dat gesprek had waren blijkbaar anti-politie en dat heb ik geweten, haha zo triest wat zij mij na riepen...
Moet niet gekker worden dus. Maar goed dat terzijde, azijn pissers hou je toch.

En Stone je bent wel een drama queen zeg, kom op zeg, ik heb ook wel eens in een demo meegelopen oa tegen bont. ja idd politie loopt mee, gezellig toch. Ze hebben wel eens mijn petitie getekend. Niks aan handje.
And last but no least, bij de politie werken mensen, en soms zitten er mensen bij die het niet helemaal snappen en/of te ver gaan maar door deze tirade zaai je eerder kwaad bloed dan dat je een serieus gesprek kunt verwachten en verder is alles wel gezegd. denk ik.

Nou fijn weekend iedereen :D
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » za jul 20, 2013 17:38

Ik heb boertjes gelaten met meer inhoud dan dit. Echt.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Astrid » za jul 20, 2013 17:59

@ Glockcop, daar ben ik dan benieuwd naar haha :lol:
Veni vidi vici
Astrid
Aspirant

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten