Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Mindset

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Chef » do nov 19, 2015 12:14

Beste Allen,

Het beeld van deze wereld is in rap tempo aan het veranderen. De aanslagen in Parijs lijken een begin te zijn van een in rap tempo escalerende situatie waarvan niemand nog het einde of gevolgen ziet. Buiten het feit dat dit impact heeft op het veiligheids-gevoel van de "normale" burger, kan het niet anders dan dat dit ook zijn weerslag heeft op de diender op straat.
Uiteraard geldt dit niet alleen voor de reguliere noodhulp, ook de AOE'en en andere speciale eenheden zullen door dit alles toch op een andere manier naar bepaalde zaken gaan kijken. Het grote verschil is echter dat zij op dit soort zware inzetten reeds vanaf dag 1 geselecteerd en getraind zijn. Dit geldt niet voor de reguliere noodhulp.

Toch zijn zij degene die altijd als eerste ter plaatse zullen zijn. In het verleden hebben we het hier geregeld over active shooter scenario's gehad en de daaraan gekoppelde AMOK procedure. Mijn intentie is niet om daar op tactisch vlak eens lekker over te gaan brallen om overduidelijke redenen. Mijn doel is meer: Wat is, als deze er al is, de wijziging in mindset bij de mensen op straat? Houdt je er rekening mee dat dit geen "ver van je bed show" meer is maar een dreiging van vandaag de dag? Wat is er veranderd in je benadering van je alledaagse werk? En wat kan er verwacht worden van de dienders op straat als zij als eerste arriveren bij een aanslag zoals in het theater te Parijs? Als first responder bij een active shooter de confrontatie aangaan oké, maar dit is een vorm van geweld die zelfs in deze categorie ongekend is.

Greetz, Chef
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor GlockCop » vr nov 20, 2015 3:16

"Out of every one hundred men, ten shouldn't even be there, eighty are just targets, nine are the real fighters, and we are lucky to have them, for they make the battle. Ah, but the one, one is a warrior, and he will bring the others back."
Heraclitus
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » vr nov 20, 2015 9:42

Voordat ik mijn post definitief geplaatst had, wist ik al dat deze of soortgelijke quote door jou geplaatst zou gaan worden.
En feitelijk is dat waar alles bij valt of staat.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten