Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Bijstands eenheid - Artikel telegraaf over dit nieuwe team

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Feerce » za jun 09, 2007 16:52

b-boy schreef:
Six schreef:Yes, de Kmar BE dus. En nog echt een hele hoop andere meuk: de helft van die wapens zit allemaal in SWAT4 :) Ik vermoed dat een aantal BE'ers fanatiek van dat spel houdt! Haha!

In SWAT4 zijn het toch peper balletjes ofzo..? Is echt een goed spel maar das te veel off topic :wink:. Ze zitten vast met zijn allen thuis over internet het spel te spelen :wink:

Peper balletjes? zoiets ja. Het zijn zoals Six zei Paintball geweren geladen met CS gas / OC gas, ongeveer hetzelfde wat uit een pepperspray busje komt.

F
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor wally-b » za jun 09, 2007 18:03

Ik bedoelde heeft de KMar SWAT 4.

Nee geintje.

Maar je ziet wel weer dat ze er geld voor vrij gemaakt hebben.
Maar om eens een keer een bureau normaal in te richten, ho maar.

Dat is trouwens een ander onderwerp.
"Sommigen worden agressief uit vrees om bang te zijn."

Quote:Cherbulier

:at: :lmb: :sbs: :kct: :bbe: :marn:
wally-b
Hoofdinspecteur

Berichtdoor voske1983 » zo jun 10, 2007 13:59

Bedankt! Had het wapen inderdaad moeten hebben onthouden van SWAT4. Ook op de Open Dag van de Landmacht was een demo van de BE waar het wapen in voor kwam. Nu ook gezien hoe het (ongeveer) bedoeld is.
voske1983
Aspirant

Berichtdoor Andy » zo jun 10, 2007 14:44

op militaryphotos.net spreken ze over gewone paintball markers en dat ze gebruikt worden om mensen die mogelijk een vuurwapen hebben te markeren
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... p?t=113352
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor D-tox » ma jun 25, 2007 17:53

Goedendag,

Als groepslid zal ik ff wat toelichten. De paintballwapens kunnen worden voorzien van "pepperballs", maar ze dienen tevens als oefenwapen voor de FN-303. De FN-303 is een gasdrukwapen wat 10x krachtiger is dan een paintballwapen. Dit wapen is te krachtig om op mensen te oefenen, het veroorzaakt daarvoor teveel letsel. De FN heeft een soort rond tommygun achtige patroonhouder en schiet een speciale soort munitie. Het markeren van mensen is mogelijk met speciale niet afwasbare verf, maar die is alleen verkrijgbaar in de FN munitie. Deze wapens worden in feite gebruikt als wapenstok op afstand.

Omdat de BE het gat moet dichten tussen politie en leger wordt er gewerkt met een aantal "less-lethal" wapens. Ook is er voor de HK 69 rubberhagel "stingerbees" en spongeball munitie. De hagel dient ervoor om in een zeer dreigende situatie een volledige groep personen tijdelijk uit te schakelen. Hoe groter de afstand, hoe groter het effect. De spongeball dient ervoor om gericht specifieke personen tijdelijk uit te schakelen en aan te houden. Te denken aan een gemarkeerde persoon.
En de HK 69 is er voor rook en gas.

Tevens is er getest met de taser, mogelijk dat deze ook in het arsenaal word opgenomen. Ik mocht m even ervaren......au, maar veel effectiever als de pepperspray en je hebt geen nazorg problemen.
Verder is de shotgun beschikbaar, maar ik denk niet dat dit wapen gebruikt gaat worden. De shotgun is maar tot op 20 meter effectief en de andere wapens bieden betere alternatieven voor het werk van de BE
D-tox
Aspirant

Berichtdoor Palmpie » ma jun 25, 2007 23:08

D-tox schreef:Goedendag,

Als groepslid zal ik ff wat toelichten. De paintballwapens kunnen worden voorzien van "pepperballs", maar ze dienen tevens als oefenwapen voor de FN-303. De FN-303 is een gasdrukwapen wat 10x krachtiger is dan een paintballwapen. Dit wapen is te krachtig om op mensen te oefenen, het veroorzaakt daarvoor teveel letsel. De FN heeft een soort rond tommygun achtige patroonhouder en schiet een speciale soort munitie. Het markeren van mensen is mogelijk met speciale niet afwasbare verf, maar die is alleen verkrijgbaar in de FN munitie. Deze wapens worden in feite gebruikt als wapenstok op afstand.

Omdat de BE het gat moet dichten tussen politie en leger wordt er gewerkt met een aantal "less-lethal" wapens. Ook is er voor de HK 69 rubberhagel "stingerbees" en spongeball munitie. De hagel dient ervoor om in een zeer dreigende situatie een volledige groep personen tijdelijk uit te schakelen. Hoe groter de afstand, hoe groter het effect. De spongeball dient ervoor om gericht specifieke personen tijdelijk uit te schakelen en aan te houden. Te denken aan een gemarkeerde persoon.
En de HK 69 is er voor rook en gas.

Tevens is er getest met de taser, mogelijk dat deze ook in het arsenaal word opgenomen. Ik mocht m even ervaren......au, maar veel effectiever als de pepperspray en je hebt geen nazorg problemen.
Verder is de shotgun beschikbaar, maar ik denk niet dat dit wapen gebruikt gaat worden. De shotgun is maar tot op 20 meter effectief en de andere wapens bieden betere alternatieven voor het werk van de BE

http://en.wikipedia.org/wiki/FN_303
Afbeelding
Palmpie
Brigadier

Berichtdoor D-tox » di jun 26, 2007 11:49

Nog ff wat fototjes van een ander oefeningentje

http://picasaweb.google.nl/fotoserver.n ... 9165299554
D-tox
Aspirant

Berichtdoor Nero » di jun 26, 2007 16:59

Mooie foto's. Heel creatief zo'n paintball pistool met pepperspray-munitie :lol:
Ik weet dat je met nazorg zit als je pepperspray gebruikt, en dat het niet toegestaan is om dit tegen groepen te gebruiken maar het is wel heel effectief. Traangas word tenslotte ook in groepen/menigtes gebruikt..
Ik denk dat de 'gewone' ME dit ook wel als prettige aanvulling ziet in bepaalde situaties.
Nero
Agent

Berichtdoor PeterL » di jun 26, 2007 20:43

Bekende oefenlocatie 8)

Je zou bijna bij de KMAR gaan, leuke foto's :lol:

Laatste paar foto's is een aantal KMAR leden onherkenbaar gemaakt. Het KMAR AT team neem ik aan?
PeterL
Agent

Berichtdoor Jantjuhh » wo jun 27, 2007 15:00

PeterL schreef:Bekende oefenlocatie 8)

Je zou bijna bij de KMAR gaan, leuke foto's :lol:

Laatste paar foto's is een aantal KMAR leden onherkenbaar gemaakt. Het KMAR AT team neem ik aan?

Inderdaad leuke foto's!
Wat het onherkenbaar maken betreft kun je hier niet echt een pijl op trekken, de media hanteert hierin jammergenoeg (in de praktijk) geen vaste regels..
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor D-tox » wo jun 27, 2007 15:47

Yep, de onherkenbare waren BSB'ers, maar ik ben benieuwd hoelang wij nog zonder bivakmutsen lopen...maar dat vanwege de brandveiligheid, want de vlammetjes slaan er vrij makkelijk onder. Lekker warm al die kleding, daarom worden er zowaar vesten met ingebouwde ventilatie getest.
D-tox
Aspirant

Berichtdoor PeterL » do jun 28, 2007 10:12

Ik weet dat defensie breed er ontwikkeld wordt op het gebied van de enkele vent.

Over een aantal jaar lopen we in pakken met ingebouwde GPS/navigatie, maximale bescherming en airco...
Nu wordt nog gezocht naar voedingsbron omdat huidige battarijen gewoon tezwaar zijn voor dit geintje.

Klinkt een beetje Science Fiction...over een paar jaar echt praktijk.
PeterL
Agent

Berichtdoor Andy » do jun 28, 2007 14:09

je bedoelt de Soldier modernisation program ? :P
had laatst gehoord dat de C7's een EOtech of een Aimpoint krijgen.
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor PeterL » do jun 28, 2007 15:36

Andy schreef:je bedoelt de Soldier modernisation program ? :P
had laatst gehoord dat de C7's een EOtech of een Aimpoint krijgen.

....al een tijdje.
PeterL
Agent

Berichtdoor D-tox » do jun 28, 2007 19:22

De Eotech komt bij de BE op de MP5 en op de FN-303
D-tox
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten