Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

IBT

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor seals » ma dec 31, 2007 23:45

Plukker, weet niet in welke inrichting jij werkt (doet ook niet ter zake). Daar waar ik werk wordt bijna nooit gesport en als het er is zijn er 4 ofzo, komt omdat het programma altijd doorgaat, voornamelijk bezoek. Of het wordt ingetrokken wegens personeelstekort. O ja, 1x per 2 weken IBT training, maar daar is altijd het zelfde clubje van een mannetje of 6 á 7. In de pauze is niets toegestaan ......... Triest eigenlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!

Seals
Laatst bijgewerkt door seals op za jun 07, 2008 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.
seals
Aspirant

Berichtdoor runman » wo jan 02, 2008 17:33

plukker schreef:@ runman

Miscchien heb ik iets te snel gereageerd.... ben je nog in de sollicitatie procedure voor Justitie zelf of werk je al wel bij Justitie maar zit je in de sollicitatie procedure voor het IBT.
Wil je bij het IBT dan zul je eerst een jaar in de executiefe dienst moeten zitten voor je uberhaupt bij het IBT kan. Onderdeel van de selectie procedure is onder andere de fitkit en een middagje ploeteren op de stormbaan.

ben idd nog in de sollicitatie procedure voor DJI. Ik weet dat je ook eerst 'gewoon' mee moet werken voordat je uberhaupt bij de IBT kan, maar ik weet natuurlijk ook wel dat ik niet in 2 maanden een fatsoenlijke conditie kan opbouwen ;)

dus er is nog genoeg tijd om het vereiste niveau te behalen. Overigens lijkt me het wel handig als je in de instelling idd ook meer tijd krijgt om te trainen. maar ja dat zal ik allemaal moeten afwachten.
[*]Wanneer is straf een straf en wanneer een nieuwe kans?[*]
10 mrt starten met de opleiding voor DJI :)
Nu ruim een jaar later nog steeds blij met de keus voor DJI
8 juni 2009 starten met IBT opleiding.
17 juni 2009 geslaagd voor het IBT.
runman
Surveillant

Berichtdoor maaike » vr jun 06, 2008 15:16

Ik ga in september naar IBT, heb er echt heel veel zin in :D zelf werk in een detentiecentrum, en probeer nu via internet nog wat meer info te vinden over IBT van mensen die geweest zijn buitom mijn collega's
maaike
Aspirant

Berichtdoor bullterrier » vr jun 06, 2008 17:36

Hallo
Ik ben er geweest dus als je wat wil vragen........................
Welk detentie centrum werk je..........
Ik in zeist........... 8)
bullterrier
Aspirant

IBT

Berichtdoor Boeier » do sep 18, 2008 22:50

Yep
Hier is er ook nog een die bij het IBT werkt. De naam is Zero Tollerance AKA boeier, jawel de schrijver van de introductie van het stuk over het IBT ( heeeeeeel lang geleden ongeveer 560 acties geleden), en inmiddels ben ik GRC (groepscommandant), en logistiek ambtenaar.
Nu ik het er toch over heb, is het bij de hier aanwezige IBT leden al bekend, wat voor nieuwe spullen, en wanneer de nieuwe spullen besteld worden, met het oog op de eenheid in procedures, en de kleding die gedragen moet worden, als voorbode van het RIBT ( regionaal IBT ) Het laatste wat ik hier over gehoord heb, is dat de leden van de aanbestedingscommissie, het niet eens met elkaar konden worden, en dat er over en weer moties van wantrouwen over de tafel vlogen, tijdens de besprekingen. Greetz Zero tollerance
Boeier
Aspirant

Berichtdoor dave_e » do maart 19, 2009 20:58

Ook ik ga binnenkort beginnen met mn ibt opleiding (14 april). Ik werk nu in dc alphen aan de rijn. Ook ik had ergens gelezen dat je eerst al een tijdje mee moet lopen om er mee te kunnen beginnen. Volgens mij klopt dat niet helemaal of er is een tekort ofzo ... ik werk er nu nog geen 6 maanden. Ik heb er onwijs veel zin ! Wie heeft er nog nuttige tips om het een klein beetje makkelijker te maken ?
dave_e
Aspirant

IBT

Berichtdoor bullterrier » do maart 19, 2009 21:06

Hallo,
Begin maar met hardlopen voor de conditie en veel opdrukken en buikspieroefeningen....
Veel plezier met je opleiding.
bullterrier
Aspirant

Berichtdoor dave_e » do maart 19, 2009 21:41

daar was ik al mee bgonnen :P had gehoord dat t toch wel pittig kon zijn. heb voor te toelatings test niet kunnen oefenen ik kreeg pas de dag ervoor te horen dat ik hem mocht doen. Maar stelde gelukkig weinig voor.
dave_e
Aspirant

Berichtdoor runman » do apr 09, 2009 9:08

Goededag gewaardeerde collega's :)

We zijn nu een jaar verder en de afgelopen lichting was er geen plek meer voor mij, er mochten er maar vijf gaan, en sinds gisteren weet ik dat ik in juni wel een plekje heb weten te bemachten :)

Dat word weer extra trainen.

Ik zag trouwens in de posts hierboven wat vragen staan waar ik nu ook wel antwoord op weet :)

Bijvoorbeeld dat het per keer verschilt hoelang je in dienst bent. Ik werk er nu een jaar, maar ik weet dat er ook mensen met 2 maanden al naar ossendrecht werden gestuurd. Ook word er in het begin een 'fitkit' gehouden heb ik begrepen. Daar moet je voor slagen anders sturen ze je weer net zo snel naar huis.

Ennuh na juni horen jullie er meer over haha

overigens als iemand anders die de opleiding al heeft gedaan wat kwijt wil over de inhoud van de drill-week dan houd ik me ook aanbevolen :)

greetz
runman
Surveillant

Berichtdoor dave_e » zo apr 19, 2009 16:08

Heb nu de eerste 4 dagen achter de rug. Ik vindt het wel meevallen, dat is niet om stoer te doen maar ik had het zwaarder verwacht. Het zwaarste vond ik toch wel de pepper ! Laat mij maar 10 keer die bulten op rennnen .... :D. Mijn advies : train in hardlopen, push-ups en sit-ups :D. Als je tijden niet haalt krijg je een sanctie die daar vaak uit bestaat.
dave_e
Aspirant

Berichtdoor runman » di apr 21, 2009 8:01

Dat had ik idd ook al gehoord ja.
Ben dus al druk bezig hahaha

Het enige waar ik echt tegenop zie zie is dat gedoe met die hoge duikplank en dat klimmen..... heb het niet zo met hoogstes :(

Dat zal dus worden doorbijten...

PS je leest het nu niet meer denk ik maar succes ! ! !

ik had begrepen dat de laatste drie dagen vooral herhaling is van procedures.
runman
Surveillant

Berichtdoor dave_e » za apr 25, 2009 11:45

Nou ik heb het gehaald hoor :D . Ik heb alleen begrepen dat de manier waarop wij het hebben gedaan iets anders was als normaal. De lange dag was verplaatst naar de 2e week op dinsdag vanwege pasen in de eerste week. Ik ben er nog niet helemaal achter wat nou beter is. De lange dag was best te doen, heb het wel zwaar gehad omdat we met weinig man over waren gebleven ( van de 16 zijn er 5 afgevallen). Al met al heb ik er een goed gevoel over en ben ik blij dat ik deze instructeur (di) heb gehad. Diegene die het al hebben gehad weten wel wie ik bedoel. :wink: . Morgen mag ik meteen aan de slag als zkh bew.

groetjes dave
dave_e
Aspirant

Berichtdoor runman » ma apr 27, 2009 18:37

ik heb het nog niet gedaan, maar weet wel wie je bedoeld. Hij heeft bij ons op het OI ook eens de lessen voor EZ verzorgd. Hij is een ex-marinier of iets dergelijks toch?

ennuh je werkt toch niet in het midden van het land??????

Want dan weet ik meteen waarom ik zaterdag een extra diens tmocht draaien whahaha

laat deze vraag maar vervallen hahaha
runman
Surveillant

Berichtdoor runman » wo mei 13, 2009 9:07

hoorde gisteren dat na alle waarschijnlijkheid mijn instructeur voor het IBT dus Die.. word :(

waarom heb ik die pech nou hahaha
nou ja we gaan ervoor haha
Laten ons niet kennen. toch?
runman
Surveillant

Berichtdoor BEEST » vr jun 05, 2009 23:19

runman schreef:..., en sinds gisteren weet ik dat ik in juni wel een plekje heb weten te bemachten :)

Wanneer ga je precies? Ik ga eind juni namelijk...

Gegroet!
BEEST
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten