Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Swat

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor blauwebaret » ma feb 13, 2006 13:58

een filmpje van het amerikaanse swat http://www.m90.org/index.php?id=11462klik hier
blauwebaret
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » ma feb 13, 2006 18:40

http://video.google.com/videoplay?docid=-9035902165582786009&q=swat

Actie SWAT. LET OP, KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN!
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ujku » ma feb 13, 2006 23:22

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 13:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor Chef » ma feb 13, 2006 23:45

hoewel ik niet de ervaring heb om dit te kunnen zeggen, integenstelling tot jij ujku, ben ik het volledig met je eens.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor HonDenTraiNer » di feb 14, 2006 17:20

Ik heb ook de ervaring en kennis niet, maar dat het er slapjes aan toe gaat in het eerste filmpje is zelfs voor een leek al vrij snel duidelijk.

Wat mij overigens ook op valt is dat ze er daar net bij lopen alsof ze aan het strand liggen, Ik noem dit niet echt optimale bescherming, dan praat ik vooral over het hoofd en de nek.

Iemand die hier iets op aan te merken heeft ?

Gegroet,
H.T>
Afbeelding
HonDenTraiNer
Surveillant

Berichtdoor Etienne » di feb 14, 2006 19:42

Dus als er een fout gemaakt wordt, zijn het gelijk prutsers???
Ben bang dat de wereld vol zit met prutsers dan...
Etienne

Berichtdoor blauwebaret » di feb 14, 2006 22:37

Etienne schreef:Dus als er een fout gemaakt wordt, zijn het gelijk prutsers???
Ben bang dat de wereld vol zit met prutsers dan...

maar ik denk dat ze er doelt dat het proffesionele lui zijn, en zker in zon job mag je eigg geen ''foute'' maken !!!!!
of zie ik dat nou helemaal verkeerd?!
grtz
blauwebaret
blauwebaret
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » di feb 14, 2006 23:08

mijn voorgevoel zegt me zo dat UJKU niet specifiek over een fout heeft, danwel over de manier van werken..tactiek dus. De meeste SWAT teams, enkele uitgezonderd en met alle respect, staan toch wel bekent als een beetje de moderne cowboy's.

ik wil niet voor ujku spreken, maar ik denk dat dat de bedoeling was van zijn post.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sine Pari » di feb 14, 2006 23:54

staan toch wel bekent als een beetje de moderne cowboy's.
En wat bedoel je met deze uitspraak? Het probleem is veel meer dat veel kleine SWAT Teams wel willen maar niet kunnen. Of dit nu komt om dat de Police Chief/Sheriff geen benul heeft van wat het is en het dus verkeerd leid al dan niet vast geroest is in 50'tiger jaren doctorine en alleen een SWAT Team heeft omdat de Town/County Board/Commission het wil. Of er is wel het nodig matrieel/uitrusting maar niet genoeg know how en praktijk.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Etienne » wo feb 15, 2006 0:08

Tsja, dat kan. Maar dan nog vind ik het moeilijk om conclusies te trekken uit zo'n filmpje. Ik weet niet of jullie het filmpje kennen van het AT dat de SNS-bank binnenvalt in Enschede. Dat ziet er ook vrij "ontspannen" uit terwijl de collega's, naar ik aanneem, zeer proffessioneel bezig zijn.

Dat het cowboy's zouden zijn is best mogelijk. Zo weet ik ook nog wel wat inside verhalen over de SEAL's. Die hadden namelijk niet zo zin om het water bij Den Helder in te gaan, toen ze op bezoek waren bij de 7 TP SBS (NL), ofwel de kikkers van het Korps Mariniers. Ze zagen namelijk niet zo veel in onze wateren.
Ook genoeg negatieve ervaring met de USMC, een andere eenheid dat flink wat aanzien heeft Wereldwijd.

Maar zijn die eenheden daarom niets? Prutsers?

Ik denk dat de Special Forces van de VS in de media vaak op een té hoog voetstuk wordt geplaatst, dat beeld wordt nog eens versterkt door Hollywood. Seals, Delta Force, SWAT, SAS, KCT, RNLMC, AT, etc. zijn allemaal proffessionele eenheden, met een behoorlijke staat van dienst. Maar ze maken allemaal van tijd tot tijd fouten, stuk voor stuk.
Etienne

Berichtdoor Sine Pari » wo feb 15, 2006 2:27

Ik denk dat de Special Forces van de VS in de media vaak op een té hoog voetstuk wordt geplaatst, dat beeld wordt nog eens versterkt door Hollywood.
Ach ja, Hollywood. :roll: BTW ik wil hier niet de leraar uithangen maar als men over speciale eenheden spreekt in het engels is dat Special Operation Forces. Special Forces is een eenheid/onderdeel van de U.S. Army.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Gast » wo feb 15, 2006 12:40

Sine Pari schreef: BTW ik wil hier niet de leraar uithangen maar als men over speciale eenheden spreekt in het engels is dat Special Operation Forces. Special Forces is een eenheid/onderdeel van de U.S. Army.

Tsja, da's gewoon taalgebruik denk ik. Net zoals iedereen het heeft over AT, terwijl dat ook niet de officiele benaming is.
Gast

Berichtdoor Chef » wo feb 15, 2006 15:08

Sine pari, zoals ik al aangaf in mijn post, met alle respect.

Echter ik heb een aantal filmpjes gezien, ik probeer 1 ervan nog te posten hier, waarop het beeld van cowboy's mij direct te boven schiet. Petjes achterstevoren, zonnebrilletje op, etc.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sine Pari » wo feb 15, 2006 16:21

Petjes achterstevoren, zonnebrilletje op, etc.
Als je geen balaclava draagd kan de scherm van je pet je gezichtsveld verminderen, en als je als sniper/spoter ergens een paar uur ligt kan het petje achterstevoren je ook nog eens beschermen van een zonnebrand in je nek. Daartoekomt dat als je als sniper/spoter ingezet word de klep stoort bij het gebruik van optiek. En met velle zon (hier in het zuiden bv. is de zon veller dan in NL) is een zonnebril nog niet zo verkeerd. En aanhand van wat hij draagt of de manier waarop te zeggen dat iemand een cowboy is m.i. een beetje ver gezocht.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Etienne H. » wo feb 15, 2006 17:16

Wel eens bij stil gestaan dat de petjes en zonnebrillen er toe bij kunnen dragen om de tegenstander te imponeren?
Etienne H.
Surveillant

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten