Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

BOT team van justitie

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Berend BOTje » vr okt 20, 2006 20:42

Ben een sportinstructeur bij justitie in een huis van bewaring en wil graag naar het BOT (bijzonder ondersteuningsteam) van justitie.
Wie kan me wat meer vertellen over sollicitatie en inhoud van de testen en of ik hier als sportinstructeur voor in aanmerking kan komen, heb alle IBT opleidingen gedaan en ben momenteel ook commandant, instructeur en lid van het IBT.

Wie kan me helpen.
Berend BOTje
Aspirant

Berichtdoor --X-- » vr okt 20, 2006 21:01

Arjen schreef:Ben een sportinstructeur bij justitie in een huis van bewaring en wil graag naar het BOT (bijzonder ondersteuningsteam) van justitie.
Wie kan me wat meer vertellen over sollicitatie en inhoud van de testen en of ik hier als sportinstructeur voor in aanmerking kan komen, heb alle IBT opleidingen gedaan en ben momenteel ook commandant, instructeur en lid van het IBT.

Wie kan me helpen.

Vreemd dat je die vraag stelt gezien het feit dat je heel dicht bij het vuur zit en in mijn ogen mensen traint die heus wel de juiste ingang weten.....

Of zie ik dat verkeerd.

Gegroet strijders :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Berend BOTje » za okt 21, 2006 0:21

Als je met dicht bij het vuur......... justitie intern bedoeld, dan heb je wel gelijk. Echter zit er tussen een P.I. en DV&O wel een behoorlijk verschil.
Via wat collega's heb ik ook wel een hengeltje uitgegooid, maar via deze weg kom ik mogelijk nog meer aan de weet.
De mensen die ik train zijn over het algemeen cipieren of beveiliging wachters die het IBT er als extra bij doen, maar niet door willen stromen naar een LBB of BOT.

Dus vandaar dat ik hoop dat er iemand is, die me mogelijk wat meer insite informatie kan geven.
Berend BOTje
Aspirant

Berichtdoor Feerce » za okt 21, 2006 9:31

Deze heb je waarschijnlijk al gezien;

http://www.arrestatieteam.nl/eenhedenbi ... enheid.php

Verder is er inderdaad nagenoeg niets over op internet te vinden.

Fee
PHM
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor Berend BOTje » za okt 21, 2006 13:54

inderdaad, op deze site staat wel wat info maar wil graag specifiek over de sporttest wat weten om zo gericht te kunnen trainen. Hou nu een beetje de richtlijnen aan van de AT-test aan, maar er zullen ongetwijfeld verschillen zijn.

Ben ook erg benieuwd naar de tijde die je moet lopen bij de AT-test op de 10KM, 1500M en de sprintjes.
Berend BOTje
Aspirant

Berichtdoor Pendec » za okt 21, 2006 18:53

Laat je gewoon verrassen.................
Pendec
Brigadier

Berichtdoor Bo-litie » za okt 21, 2006 19:23

Arjen schreef:Ben een sportinstructeur bij justitie in een huis van bewaring en wil graag naar het BOT (bijzonder ondersteuningsteam) van justitie.

Wie kan me helpen.

Je kan contact opnemen via mijn PM

Bo-litie
De blauwe flits die achter je zit
Bo-litie
Hoofdagent

Berichtdoor Berend BOTje » zo okt 22, 2006 20:51

oké Bo-litie,

Ik heb je een mailtje gestuurd, hoop dat je me verder kan helpen.
Berend BOTje
Aspirant

Berichtdoor illumination » di okt 24, 2006 11:17

Sporttest is hetzelfde als het at.
illumination
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » di okt 24, 2006 23:32

Ik heb het genoegen gehad een BOT een keer in actie te zien. Goed getraind clubje. Ze waren toevallig in het cellenblok toen onze arrestant compleet door het lint ging. Hij moest naar de obs geplaatst maar dat zou niet zonder slag of stoot dus ik ging net op zoek naar een schild toen ik die club zag zitten. "ik durf het bijna niet te vragen maar eeeh" Nou toen hebben hun hem even overgeplaatst, we kregen hem net niet met een strikje! Schitterend!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » wo okt 25, 2006 20:10

Strikje erbij? :lol:
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor soul1 » wo nov 01, 2006 23:09

Laat je gewoon verrassen.................

Niet echt een eigenschap die bij een medewerker van het BOT hoort kan ik je verklappen...
Met de vriendelijke groeten.
soul1
Surveillant

Berichtdoor Pendec » wo nov 01, 2006 23:30

soul1 schreef:Laat je gewoon verrassen.................

Niet echt een eigenschap die bij een medewerker van het BOT hoort kan ik je verklappen...

Dat is niet nodig hoor!..............................
Pendec
Brigadier

Berichtdoor Countersniper » do nov 02, 2006 20:37

Het BOT is een onderdeel van de LBB en rijdt voornamelijk in die pantserbakken die je soms met hoge snelheid over de snelweg ziet "scheuren"...

De opleiding lijkt in basis op die van het AT maar is weldegelijk anders want het BOT hoeft immers geen verdachten op straat, in een huis, etc. aan te houden... Voor zover ik weet en kan en mag vertellen is hun opleiding vooral gericht op bescherming en transport... natuurlijk ook op het verplaatsen van "moeilijke" gedetineerden uit een cel en alle EBI transporten... Verder hebben ze nog meer uitgebreide taken maar daar ga ik verder niet op in...

Btw... ik ben zelf ook werkzaam bij DV&O... (niet bij het BOT hoor) en heb destijds een behoorlijk uitgebreide opleiding gehad... VPZ, vuurwapen, LBB, vervoer, etc... Opleiding van de "oude stijl" dus nog... Is tegenwoordig een stuk soepeler. Qua sporttest zijn ze bij het BOT niet mals... de sporttest van de LBB is daarbij vergeleken een eitje (en schijnbaar voor veel mensen ook al te zwaar)... Maar met het behalen van de sporttest ben je er nog lang niet. Ik loop inmiddels al weer wat jaartjes mee en maar de LBB en het BOT hebben mijn interesse niet... vooral vanwege de zeer onregelmatige werktijden...

Wel hebben BOT-ers en oud-BOT-ers een "versnelde" mogelijkheid om over te stappen naar het DKDB. Maar schijnbaar geldt dat nu ook voor oud-BBE'ers, BSB'ers, Commando's en AT'ers... maar dat heeft ook al eens in de krant/personeelsbladen gestaan...

Meer info op:

http://www.dienstvervoerenondersteuning.nl/

Maar schijnbaar ligt de website op het moment plat...
Countersniper
Aspirant

Berichtdoor soul1 » zo nov 05, 2006 16:39

Pendec schreef:
soul1 schreef:Laat je gewoon verrassen.................

Dat is niet nodig hoor!..............................

Ja dat begrijp ik pendec, was even voor de duidelijkheid voor de starter van deze topic. Als je in de cellengang al een keer kennis heb gemaakt met de BOTers dan weet je genoeg...

Trouwens, voor het overplaatsen van "moeilijke" gedetineerden kan ik je ook het EBV aanbevelen, nog zo'n service van de DV&O.
Met de vriendelijke groeten.
soul1
Surveillant

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten